Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 13:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Torsdags Koncert (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
nope - jeg har en antimagnetisk cd fra Densen - som jeg ikke mener man kan bruge til noget - men sådan en fætter må jeg da have - hvor har du den fra ?

Fra den venlige sælger af min JVC. Tonehovederne skal jo afmagnetiseres en gang imellem. Jeg har set flere af dem på eBay.

Hvordan renser du tonehoveder & ruller?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Bruckners 8 er delt i satser/ afdelinger

1. ca. 15,45 min
2. ca. 14, 16 min
3. ca. 24,56 min
4 ca. 22, 02

Se umiddelbart er det skod hvis man kun har 60 og 90 bånd - hvor er de 100 min bånd du omtalte Krenzler

Derudover kan andre versioner vel variere lidt i længden

Hvor lang pausen er mellem hver ved jeg ikke men jeg tror at jeg bruger to 90 bånd og så tager jeg 1 og 4 på et og 2 og 3 på et andet - sig mig havde Bruckner da slet ikke sans for længden af kassettebånd den gamle hønisse

track-længden

Bruckners hjemmeside

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2007 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

OK.

De begynder 19:55 med intro.

Musikken begynder vel kl. 20:00?

Det slutter 22:10 (eller hvad?). Eller slutter det kl. 22:00?

kan det klares med 2 x 60min.??

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

OK.

Hvis man kun optager musikken så kan 1 & 2 være på en 30min. side (måske!?) og 3 & 4 på et andet 60min. bånd.

Er det for optimistisk?

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2007 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger i hverfald to A sider på nye 90 bånd - jeg hader at optage noget og så mangle de sidste 20 sekunder af finalen 

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Februar 2007 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Spolebånd kører nu ... med 19 cm/sek. håber jeg det hele kan være på eet bånd

Kender ikke Bruckner ... men det tegner da meget godt. Lidt lig Mahler?

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2007 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Så får du gjort det bedre end jeg - jeg tror jeg fik kikket for meget på tælle værket - var uopmærksom mellem 1 og anden akt og fik derfor alligevel 1. og 2. akt over på samme side og de lange 3-og 4 på en anden hvilket resulterede i at jeg måtte skifte bånd da der var 3 - 4 min tilbage af 4 sats - F::: - hvor Nedern tror jeg du unge plejer at sige  jeg vil blot sige L..., R.. og Nøgler

Nå men jeg kan nyde det meste igen - det var jo vidunderlig musik - og så må jeg leve med de manglende 25 sek til sidst indtil jeg får købt den på CD

Til vores cassettebånd shoot-out er jeg  allerede bagud i første diciplin - den der bare kræve at man er en smule opmærksom på  rec & play knappen . grrrr.

Gik det for jere andre og selvfølgelig vigtigs hvad synes i om musikken - det var første gang jeg har hørt Bruckners 8 - men jeg havde varmet op hele dagen med 4,6 og 7 -

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Hvis man ikke var alt for stringent med at skulle skifte side mellem satserne passede det jo fint til ét 90min. bånd.

Jeg brugte 1 x 60min. bånd & ca. 20min. på endnu et af slagsen. Jeg går ikke så meget op i om jeg lige taber 5sek. ved at vende båndet må jeg indrømme. Måske ikke god stil men hva'...

Jeg synes at det var en rigtig god oplevelse. Ens hjerterytme & åndedræt kommer helt ned i tempo (alfa-bølger?) som næsten kun klassisk musik kan afstedkomme. Jeg lyttede ikke engang villet - musikken får bare lov at glide ind. Men efter ca. 45min. kunne jeg godt mærke at min hjerne begyndte at vandre. Det kræver nok lidt tilvænning/"træning".

Jeg bruger p.t. min Huldra som ren tuner tilsluttet min Creek integrerede p.g.a. defekt potmeter (det "nye" ankom fra Norge i dag!). Da jeg kun har ét 5-DIN -> RCA kabel kan jeg ikke både optage & lytte over anlægget så jeg lyttede med hovedtelefoner sluttet til båndoptageren.

Jeg kan godt høre at optagelsen mister lidt rum i forhold til originalen. Det hele rykker lidt tættere på. Men det er OK. Jeg var meget i tvivl om jeg skulle bruge ANRS/Dolby eller ej men endte med at bruge det. Udgangs-signalet fra Huldra'en må være en anelse lavt da jeg selv ved højeste indspilleniveau kun lige kunne komme op & runde 0dB ved de højeste peaks.

Det blev så en del tech snak & ikke så meget om musikken. Men sådan en optagelse med dette medie synes jeg er værd at satse på. Det (og andre fremtidige optagelser) kan jeg godt forestille mig at jeg vil komme til at lytte til. En måde at komme lidt ind i den klassiske musiks verden måske?

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at man kan høre på klassisk musik på mange måder - men et værk som dette i aften fortjener at man en gang i mellem høre det i sin helhed.
Det gør ikke noget hvis det er hvor man har en lidt sløv dag - at man sætter sig "drømmende/mediterende" i en god stol og lader sig flyde med musikken - passer på ikke at falde i søvn - men gerne meget afslappet. Så går 88 minutter meget hurtigt.
Netop fordi jeg kan lide dette "forløb" p***er det mig af at det kiksede med idnspilningen.
Jeg havde hverken mpx elelr dolby på og brugte et billigt chrome bånd fra maxell.
Jeg kunne nok have spillet ind et trin højere da det kun var i de vildeste passager den kom over nul db. - Så har jeg lært det.
til gengæld ville min Sk... revox forstærker ikke spille ordenligt i højtaleren - faldt hele tiden ud i den ene kanal - endnu et af de apparater jeg har haft hos "low-end-musik-antiservice" som de kun har ødelagt frem for at reparere dem. P..
Nu ryger den en tur til Villadsen så snart jeg kan få fat i ham - men så er det jo skønt lige at have et par LUX'er jeg ikke har solgt endnu som kunne sættes til tænkte jeg- men AK - de står på den anden side af gården bag en 2 meter høj snedrive spærret dør - meeeen så er det jo godt at jeg ikke har lånt min yndlingsforstærker ud til den "grønne mand med det voldsomme temperament" (sig mig hvordan kan Hulk egentlig betjene en kassettebåndoptager med de store grapper) tænkte jeg og se nu spiller mit revox anlæg med en sød lille sansui AU 555 a som bare lyder som en drøm - (og meget bedre en revox b750 mkII) så det var et lille godt nateventyr med en lykkelig afslutning  selvom undertegnede skulle så frygtelig meget  igennem 

Morse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Februar 2007 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Hej,

Med fare for at få på puklen, synes jeg lige at jeg vil tilføje at man også kan downloade udvalgte Torsdags koncerter som "podcast" fra DRs hjemmeside. De er vist i MP3 eller måske WMA.

Den pågældende Bruckner koncert er vist ikke tilgængelig.

Nu kan man jo diskuterer om det er rigtig hifi, men set fra et musikalsk synspunkt er det jo et godt tilbud. Desuden kan man man jo spørge sig selv om hvor god en kassettebåndoptager er sammenlignet med MP3 eller WMA i fornuftig bitrate.

Til sidst vil jeg nævne at der, som bekendt, findes programmer til at optage live-streams og gemme disse på hardisken. Mine erfaringer med dette er at WMA faktisk er rimelig godt sammenlignet med MP3 ved samme bitrate.

I må undskylde dette måske off-topic indlæg, men jeg håber at nogle kunne have lyst til at prøve dette alternativ.

Morse 

Til top Vis Morse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morse

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2007 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

prygle prygle - giv ham med tampen - pisk ham med en nihalet ipod og dyp ham i kogende MP3 sovs - bagefter smøres vi ham ind i WMA og vikler ham ind i båndsalat fra et Tommy Seebach bånd.

Hej morse - det gør ikke spor at du er lidt off-topic - og du har ret det er en udemærket service at man kan downloade m.m.

Hele øvelsen vi diskuterer her er at vi med de bedste tunere/recievere til FM og de bedste Kassettebåndoptagere vil søge at opnå så optimalt et resultat med en torsdagskoncert da denne som en af de FÅ ting tilbage i DR regi sendes ukomprimeret FM.

Du har også ret i at der på FM signalet og på bånmediet vil være en støj og andre unoder som ikke er på dine MP3 filer - men dynamikke vil være bedre og lyden vil være analog

Men  - så du kan kaste salt i såret på undertegnede fik jeg som sagt f....... noget op så jeg mangler  ½ minut af slutningen så jeg kommer nog ind over computeren alligevel.

Ellers kal mit motte da være analog hvis det kan lade sig gøre og skal det være digitalt så skal det være lige så ukomprimeret som en RAW fil er i billedverdenen - jeg hader MP3 og JPG

Morse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 23 Februar 2007 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Hej r-l-b

Jeg viste det ikke ville blive godt modtaget.

Når det nu er sagt, så vil jeg gerne understrege at jeg intet har imod det analoge medie og spiller da også vinyl, da mange genudgivelser på CD er ødelagt. Men andre gange er CD også bedre.

Jeg er bestemt ikke af den mening at MP3 er den bedste algoritme, men den er meget udbredt. Jeg har den grundholdning at man skal ikke blive for ultimativ. Jeg vil hellere have en MP3 udgave end at undvære et stykke musik. Selvfølgelig ville det altid være rarest med den bedste indspilning, men dette er jo ikke altid muligt.

Til sidst vil jeg lige "komme" lidt mere salt i såret. Jeg er ret sikker på at alle udsendelser fra DR er optaget og distribueret digitalt, så din analoge optagelse startede nok sit liv digitalt. Man kan jo også spørge sig selv om ikke en WMA eller MP3 udgave, som er lavet fra en master optagelse ikke kunne være bedre end en kassettebåndoptagelse lavet fra en FM udsendelse. FM er jo faktisk også beskåret ved 15 Khz, så vidt jeg husker.

Morse 

Til top Vis Morse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morse

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

det skal jeg ikke gøre mig klog på - men jeg er glad når jeg kan få noget analogt inde i fødekæden - jeg har da også meget vinyl der er digitalt indspillet og masteret men hvor LP versionen - i mine øre lyder bedre - end CD udgaven,  hermed ikke sagt at den på papiret også er det

Og ja! hellere en MP3 end en bar røv

klitgt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004
Sendt: 24 Februar 2007 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Celibidache's arvinger har udgivet mesterens fremførelser af Bruchners symfonier 3-9 og Messe i F.

Celibidache nægtede at indspille til kommercielle udgivelser, så alt hvad der udgives nu på EMI er optagelser af live koncerter.

Mesteren dirigerer Münchener Philharmonikerne ved live koncerter i årene 1987-95. Nogle af de ældste er ADD (baseret på analoge optagelser) resten er DDD udgivelser (optaget digitalt).

Til top Vis klitgt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klitgt

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes