Forfatter |
|
sjellest Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 204
|
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
øhm... Tja det ved jeg ikke helt den skulle bruges til guitar forstærker fordi den har en phono indgang men det var den ikke så god til.... Men jeg opdagede at den kunne spille skræmmende højt (dobbelt så højt ca. som min sony) så den bliver vist en forstærker til fest :) og ellers så er det altid godt med en lille reserve hvis man nu skal rejse og ikke kan undvære musik i særlig lang tid :) så den skal bruges til lidt af hvert men den er lidt af et fejlkøb for den kan ikke rigtig spille guitar lyd fordi alt "tone" forsvinder og det er i forvejen noget af det min guitar stortset ikke har __________________
Sundhed: koffein, nikotin, alkohol
|
Til top |
|
|
sjellest Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juli 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænkte på om der ikke var nogen der havde et forslag til en virkelig billig effektforstærker? gerne omkring 400kr __________________
|
Til top |
|
|
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
Sendt: 05 Juli 2007 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
haha for det for du sku nok ingen ting (specielt ikke noget der er bedre end det du har) __________________
|
Til top |
|
|
sjellest Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juli 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
tjo jeg fandt faktisk en ROTEL RB951 til 600 kr og den så ret fed ud... Men jeg kan tage fejl? __________________
|
Til top |
|
|
sjellest Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er der et par dali 104 på vej :) Måske når jeg lige at få taget et par billeder inden jeg tager på ferie :)
|
|
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
nice :) hvad bliver der så af dine JWS?  __________________
|
Til top |
|
|
sjellest Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2007 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
dem beholder jeg til fest ht'er eller andre ting hvor man har brug for en ht som kan spille højt og har meget bas
Og så lige en rettelse... Jeg har ikke hentet dem endnu men når mine forældre gider at kører mig ud for at hente dem så kommer de hjem :) __________________
|
Til top |
|
|
sjellest Forum Bruger

|
Sendt: 22 Juli 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
For sjovs skyld så skal vi da lige have et billede af min langsomt voksende cd samling på 27 cd'er og 2 HADE cd'er  som ikke er talt med eller med på billedet (fransk øve cd  )
|
|
sjellest Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
så nu er dali 104 blevet hentet  De spiller rigtig godt men jeg venter lige lidt meed billeder for min kære gamle fader skal lige sætte 3 hyller op til henholdsvis den ene baght, forstærker og ps3 og 2 små hyller til cd'er. Projektet har indtil vidre varet en eller 2 månede men han skal jo nok blive færdig på et tidspunkt  Så snart han er færdig komemr der billeder af hvordan det står nu :) og så er jeg også nød til at ændre titlen til 15 år og bio
Efter en dags arbejde er der ikke sket noget ud over at jeg nu skal have sovesofa i stedet for sofa og seng... Så nu bliver der plads til at sætte jwserne om bag i. Der hvor min center ligger nu tror jeg at jeg lægger begge jamoer ind fordi de spiller bedre end den pioneer jeg bruger nu :) så kommer centeren også til at stå i midten... Eller.. Jeg kunne også sætte den ene jamo om bagi så det bliver 6.0 som min forstærker endelig er tænkt til :) Tja lidt omrykning og der kan blive masser af muligheder __________________
|
Til top |
|
|
sjellest Forum Bruger

|
Sendt: 07 August 2007 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er blevet rykket lidt omkring og jws'erne er nu blevet baght og den ene jamo er blevet center.. Der kommer nogle billeder når sovesofaen er købt og når et skab eller lignende er købt til anlægget __________________
|
Til top |
|
|
sjellest Forum Bruger

|
Sendt: 05 November 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
bla bla bla bla.... Jeg har lånt en Canton AS 20 subwoofer af en ven + en jamo center og det lyder rigtig fedt.. Jeg lægger nogle billeder op af det når/hvis jeg får ryddet lidt op. __________________
|
Til top |
|
|
sjellest Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen billeder....
Et billede af de to fronter lidt svært t se rigtigt fordi det næsten er umuligt at få et billede af dem sammen men det er næsten lykkes.
Et billede fra der hvor jeg sidder når jeg ser film
Et billede af Forstærker og Ps3
Et Close-up af Dali 104'eren
Kabel rodet (som jeg snart skal have ordnet)
Så har man lige en fornemmelse af hvordan det sådan cirka hænger sammen lige nu.
Ændringer siden sidst.
- Ps3'en er kommet til
- En del cd'er er kommet til ca 10 stk.
- Jeg har lånt en jamo center og sat mine gamle jamoer som baght'er
- Jeg har også lånt en canton sub __________________
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 15 November 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey det ser sku da godt ud efterhånden hehe dine Ht'er stå de ikke lige lovlig tæt på sidevæggene. Har du prøvet at eksperimentere lidt med placeringen? Med hensyn til ubuntu, kan man også installere word og lign Microsoft programmer? vista/ubunto hvad er sværest og trække? har selv vista..... Tjek mit anlæg ud....
|
Til top |
|
|
sjellest Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2007 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vista er sværrest at trække helt klart!! Man kan teknisk set godt kører word og lign. office prg. i ubuntu men det er de færreste som vælger den løsning efter de har prøvet open office... Det eneste man skal være opmærksom på ved ubuntu er at hvis man har kort, processor eller lignende som er specielle (fx. zeptos trådløse netkort) er det ikke sikkert der er drivere og det kan derfor ikke altid kører optimalt men der er god dækning for 64bit . Og man kan jo ikke vide hvor godt det er før man har prøvet  .
Ja jeg har lagt mærke til det... Det er lidt et problem men forholdene i rummet forhindrer anden opstilling.
I øvrigt.. Hvis man har svingende lyd (diskant, mellemtone og bas nevau ikke total volumen) er det så ikke akoustiske problemer? Det er nemlig ret forskelligt hvordan lyden er. Når man sidder lige i midten af sofaen er lyden ret rund og detajleret og afbalancered (stereo lytning) men sidder men med hovedet op ad væggen (hvilket der ikke sker så tit  ) er lyden meget dårlig, flad og bas domineret. Skylles det ikke akoustikken? __________________
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
har ikke 64 bit valgte intels netkort gundet jeg regnede med det kørte godt , og det gør det i højeste grad. har aldrig opleet og blive smidtg af eller lign synes word 2003 kører ganske fint faktisk. jeg har problemer med og afvikle spil såsom gta san andreas og alle andre for dens sags skyld. mit grafik int. 965 mobile fra intel understøtter ikke spillene men kan godt komme ind i dem og efter 10 min ca gåt pcen ned. jeg ved godt det ikke helt er topic men kunne være du vidste det.... kan det skyldes vista eller mang BIOS opdatering???? det med akustikken: selvfølgelig vil der ikke være sweet spot mange steder i rummet og det har du jo så fundet ud af  nej det er jo umuligt at ht'er vil spille optimalt og det skyldes selvfølgelig akustik og reflektioner af lydbølger osv.
|
Til top |
|
|
sjellest Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2007 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal ikke helt kunne sige det med grafik kortet men det kunne godt lyde som om du slet ikke bruger grafikkortet ordentligt eller at der er en helt forkert driver til det... Men hvis du ikke har noget "mærkelig" harware i din computer og du har lyst til at gå i kast med ubuntu så vil jeg klart anbefale dig det ;) men hvis man ikke er helt sikker i det er det ikke fedt at lave rod i noget. Men det kan jo ikke gå andet end man kan installere vista igen hvad mindre microsoft da ligefrem har været så sikre på at folk rent faktisk gider at kopiere vista at de ikke har gidet en install disc med.. Det skal jeg ikke ku sige  Iøvrigt har jeg selv haft det problem eller det vil sige at linux er designet sådan så det så kun er terminalen som spillet kører i der bryder ned men det er ca. det samme som sker for mig hvis jeg prøver at køre krævende spil bortset fra at det er lidt sværere at crashe linux __________________
|
Til top |
|
|
sjellest Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2007 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
i øvrigt ved du noget om hvor store underskrifts billeder må være?? Skal nemlig have sådan et dejligt "ungdomshuset fights back" et men gider ikke have en advarsel for at lave det for stort eller den slags :)
|
|
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
Sendt: 15 November 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener du til her på siden?
|
Til top |
|
|
sjellest Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2007 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja.. Men jeg fandt det :) jeg kunne bare ikke ligt hitte rede i alle indstilningerne
|
|
Roky Forum Bruger

|
Sendt: 15 November 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja tak for rådet. nej microsoft/Zepto har lagt cd med - skal lige sige jeg har formateret 2 gange grundet et "ikketo vista" kompatibelt program-  NB det var ikke samme fejl jeg lavede 2 gange skal jeg lige sige mht program  Nå Back to topic....
|
Til top |
|
|