| Forfatter |
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
RolfeZ skrev:
|
Hej alle.
Tak for de gode inputs. Jeg er nok mest til IEM i første hug - min Nano er bare så lille .
@Jesper: nu forstår jeg, hvordan du kan få EUPod til at virke. Det er åbentbart kun 2. gen. Nano, der er "ballade" med. En fyr fra GoPod teamet havde efterlyst noget US firmware, så det kan ikke vare længe inden den kommer. Jeg har dog efterhånden ligeglad da jeg synes min Nano spiller højt nok, specielt til lidt mere stille, eftertænksom musik
Mange hilsener og go' weekend
Rolf
|
|
|
Ok, rart at få opklaret og ja til det meste spiller Ipodden højt nok, men til mere tungtdrevne høretelefoner er det rart at kunne justere på max lydstyrken. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Hede Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 281
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har E2C til min 8gb nano og det virker kanon. Jeg har ikke problemmer med at spille højt. De bedste 608,- jeg har brugt på lyd et stykke tid . ( cdon.dk ) __________________ Mvh.
Hede
|
| Til top |
|
| |
RolfeZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 292
|
| Sendt: 16 Februar 2007 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hede.
Jeg hopper sq med på vognen, så kan man jo altid opgradere 
Er det forresten en 2. generation Nano du har?
Hilsen Rolf __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36401&PN=1
|
| Til top |
|
| |
RolfeZ Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kære alle.
Jeg røg ind til Aage forleden og købte et par E2C. De havde E2C og E4C åbne i kælderen som man kunne prøve og det tog kun 2 sek. at "se", at 2'eren var enormt meget bedre end iPod standard-dimserne. Det var jo rigtig musik . Jeg synes dog ikke umiddelbart, at E4C var "3x bedre" end 2'eren, så at sige.
Det var lidt knoklet at finde dutter, som passer i ørerne. Og de små voksfiltre er godt nok ikke særlig nemme at håndtere. Og kan de mon falde af og ind i øret - uha 
Mange hilsener
Rolf __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36401&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine har sat sig fast et par gange, men de kan godt pilles ud igen. Den første gang gik der lidt panik i den, men med lidt lange negle eller pincet går det. Du kan også vinkle dem når du tager dem ud, altså ryk ikke lige men pres dem op eller nedad mens du hiver i dem.
Og tillykke med dem da! 
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 01 Marts 2007 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine E2c er lige røget ud til fordel for Jays d-Jays. Jeg har ellers sværget til min E2c (efter E4c naturligvis), men disse IEM spiller altså bare bedre på samtlige punkter. Bassen lyder måske i første omgang flad ift. E2c, men det skyldes, at den er mere veldefineret og knap så mudret - mildt sagt. Den er ikke langt fra mine E4c efter min mening, som dog stadig ER bedre. Desuden vejer Jays mindre, er "low profile" design, hvilket vil sige de er NOGET mindre og "klumpede" end E2c. De kan endda bæres på to måder: rundt om øret (som E2c) og "den klassiske" måde. Der medfølger desuden også en forlænger-adapter med, ret smart. Eneste minus er, at der ikke medfølger nogle skumpropper og opbevarings etui. Men det gør ikke så meget i mit tilfælde, da jeg bare bruger etui'en og skumpropperne fra E2c  . De koster ca. 800kr.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
RolfeZ Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det kan jo være man må have sig lidt at skifte med . Men i aften skal e2c'erne stå deres "flyver-prøve", når jeg flyver på skitur 
Ha' en go' weekend allesammen.
Rolf __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36401&PN=1
|
| Til top |
|
| |
Anzelz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 02 Marts 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal det være ørepropper? For ellers vil jeg anbefale Sennheiser PX-100, de er ret geniale til prisen synes jeg:) Kan en iPod egentlig lave musik til 1000kr ørebøffer?
http://www.hifiklubben.com/DK/Produkter/Tilbehoer/Hovedtelef on/SENNHEISER_PX100_hovedtelefon_Hvid.htm
Synes de har en varm/blød lyd så de er behagelige at lytte til selv i længere tid. Bassen er meget dynamisk og mellemtonen virker ok. Diskanten er også ret blød omend lidt afrundet.
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 03 Marts 2007 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Mine E2c er lige røget ud til fordel for Jays d-Jays. Jeg har ellers sværget til min E2c (efter E4c naturligvis), men disse IEM spiller altså bare bedre på samtlige punkter. Bassen lyder måske i første omgang flad ift. E2c, men det skyldes, at den er mere veldefineret og knap så mudret - mildt sagt. Den er ikke langt fra mine E4c efter min mening, som dog stadig ER bedre. Desuden vejer Jays mindre, er "low profile" design, hvilket vil sige de er NOGET mindre og "klumpede" end E2c. De kan endda bæres på to måder: rundt om øret (som E2c) og "den klassiske" måde. Der medfølger desuden også en forlænger-adapter med, ret smart. Eneste minus er, at der ikke medfølger nogle skumpropper og opbevarings etui. Men det gør ikke så meget i mit tilfælde, da jeg bare bruger etui'en og skumpropperne fra E2c . De koster ca. 800kr.
|
|
|
Hvordan er "kabel støj" på E2c, E4c og Jays?
Jeg har pt creatives og vil gerne opgradere. De har meget kabel støj som jeg gerne vil udvære ved mit næste køb.
Edit: Vrøvl det er Sennheiser CX300 jeg har.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 04 Marts 2007 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kabelstøj er ikke til at komme udenom, desværre. Dog kan tykkere og bedre isolerede kabler hjælpe på det, men eliminere det helt kan de desværre ikke. Det har dog aldrig generet mig, da jeg alligevel ikke kan høre støjet, så længe der lyttes til musik. Grunden til, at du kan høre støjet, skyldes måske, at CX300 ikke isolerer udefrakommende støj særlig godt? Jeg havde i hvert fald ikke problemet med E2c, ej heller E4c eller min nye Jays.
Ps. Jays skulle snart udgive en "high-end" model snarest.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 04 Marts 2007 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
E4 er lige reviewet i stereophile i denne måned, spændende læsning. Der er en god sammenligning med E3 som JA tidligere har anmeldt.
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 04 Marts 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Kabelstøj er ikke til at komme udenom, desværre. Dog kan tykkere og bedre isolerede kabler hjælpe på det, men eliminere det helt kan de desværre ikke. Det har dog aldrig generet mig, da jeg alligevel ikke kan høre støjet, så længe der lyttes til musik. Grunden til, at du kan høre støjet, skyldes måske, at CX300 ikke isolerer udefrakommende støj særlig godt? Jeg havde i hvert fald ikke problemet med E2c, ej heller E4c eller min nye Jays.Ps. Jays skulle snart udgive en "high-end" model snarest.
|
|
|
Det lyder godt.
På mine er det meget tydeligt også over musiken, når det er der. Jeg kan godt ved at være meget nøje med hvordan kablet ligger får det dæmpet med det meste tøj. Men med f.eks. en dynjakke er det meget slemt og ligefrem ubehageligt hvis kablet røre jakken. Lyden kommer ikke udefra så jeg tror ikke det har noget med isolering af udefrakommende støj at gøre.
|
| Til top |
|
| |
RolfeZ Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2007 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle.
Lige en kort rapport på mine e2c som virkelig har imponeret de seneste par uger. En kammerat havde et par Sennheiser bøjle-bøffer (PX100 vist nok), så der var basis for lidt A/B demo. Sennheiserne havde lidt mere åben og luftig lyd (naturligvis, de er åbne), men mine e2c var bedre i specielt mellemtonen med et fantastisk nærvær på fx. kvindestemmer.
En aften lyttede jeg til Kate Bush's fremragende album Hounds of love. Det var down-right scary, specielt "Waking the witch". Jeg døsede hen og troede nogen ville vække mig, da alle de der "wake up" stemmer kom fra alle sider. Sikken en væld af detaljer og nærvær. Wow 
Håber I andre også nyder Jeres ørepropper og ha' så lige en super-weekend,
RolfeZ __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36401&PN=1
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 23 Marts 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder dejligt 
Mine e2c er desværre begyndt at knase i venstre side, men om det er produktets skyld eller om det er ejermanden, der ikke kan passe ordentligt på dem, skal være usagt  __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
Noders Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Mashuro skrev:
Jeg har et sæt EC2. De spiller fint med Ipod, eneste problem er at ledningen er af så dårlig kvalitet så den flækker ved spidse vinkler. Har indleveret dem hos Aage og de vil gå videre med det.
Det er bare for dårligt at det sker på et sæt til 700 kr!
Ledningen skulle være bedre på de dyrere modeller..(Ifølge Aage) |
|
|
Det er faktisk "sjovt", at du nævner det. Jeg har et par E2c fra sommer 2005. En kammerat har købt samme model, men fra 2006. Han har nøjagtig samme problem som dig - ledningen revner. Jeg har sammenlignet hans med min egen, og ledningen på min er i bedre kvalitet. Jeg har heller ikke stødt på de nævnte problemer. Jeg bruger min konstant, og har gjort det i 2 år nu. Jeg tror det skyldes produktionsfejl på nogle modeller, eller så er kvaliteten bare dalet en smule på de nyere produktionsenheder(?).
Den er absolut værdig til prisen (som i skrivende stund er 549 på CDON). Jeg købte min hos "Klubben" for 1000kr i sin tid.
Jeg har også E4c, men den bruger jeg mest til "kritisk lytning". Den er NOGET dyrere end E2c, men også en del klasser bedre på alle områder. Men hvis du vil have fuld valuta, skal du som minimum lytte til musik i lossless komprimering (FLAC o.l.). Low bit rate MP3'er (eller bare MP3'er) er ikke disse in-ears værdige.
Som alternativer til E2c kan der bl.a. nævnes
- Creatives (kan ikke huske hvad den hedder) til omkring 6-700kr.
- Jays D-Jay (Low profile, i fed design. Det er manden bag Jens Of Sweden, som står bag den). Koster omkring 7-800kr.
- Etymotic ER6i (Den er lidt mere detaljeret end E2c, men E2c har en bedre defineret bas efter min mening)
- Shure E3c (bedre end E2c, og kan findes til lige under 1000kr.)
Der er andre, som jeg ikke lige kan komme i tanke om pt.
|
|
|
Hvordan er lyden egentlig i shures hovedtelefoner? Og har de noget helt unikt, som ultimate ears fx ikke har?
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 17 Maj 2007 kl. 02:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også anbefale d-JAYS de spiller rigtigt fint hvis du holder af rock, de er meget hurtige så man ikke går glip af noget.
De er meget komfortable og er nemme at lave propper til selv, deres diameter passer med luftslanger til akvarier så røret inden i er nemt at skaffe.
Med hensyn til kabelstøj så er den minimal hvis man har kablet over øret og under blusen.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 18 Maj 2007 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus.... hvad har du alt gået rundt med i ørerne... luftslanger fra akvarier he he
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo men fiskene lader jeg blive hjemme i akvariet...
Man bruger vel hvad man har, jeg kan så oplyse at de slanger som bruges ved drop (på hospitalet) passer til Shure e500......
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm eftersom du jo ikke arbejder på et hospital så har du fundet ud af det ved at....? Kan godt se man ikke skal lukke dig ind nogen steder hvis du har en schweiser kniv på dig
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Maj 2007 kl. 05:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Konen fik drop efter fødslen af vores vidunderlige dreng, og de smed bare slangen ud efter brug...
Så den gaflede jeg, der havde jo kun været saltvand i den..
Så jeg slog to fluer med et smæk, mindre forurening og 1½m slange til mine e500..
|
| Til top |
|
| |