Forfatter |
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dit indlæg gled vist lige ubemærket ind under radaren, Seansmiller  . Jeg er sikker på jeg nok skal komme til at værdsætte det record skin - dejligt at kunne gøre noget ved en snavset plade, uden at skulle investere i en hel pladerense-maskine  . Du har ret - for bare en uge siden hældte jeg til en AT 440 mla, og syntes egentlig at den var dyr nok - men efter at ha' snakket med dig og Krenzler, og fundet ud af at en dl103 kan spille rigtig godt i en tp13a arm, så tænkte jeg, at når jeg så ikke behøver at investere i ny dyr arm, så kan jeg godt ofre lidt mere på PU'en. Og da jeg så fik lov til at købe de stepup trafoer af dig, så gik det hele ligesom op i en højere enhed  . Det er jo egentlig stadig peanuts, i forhold til hvad nogen herinde bruger på grej, og jeg er sikker på at jeg vil synes det er det hele værd. Glæder mig rigtig meget til at høre den synge herhjemme i Valby! Ja, er den ikke bare flot sådan en TP41, Krenzler - og så spiller den altså rigtig godt! Jeg fik kørt batterierne flade forleden aften, og var nødt til at gå over til at høre radio på en lille sony jeg har - det var slet ikke det samme. Faktisk er det fedt at ha' sådan en lille transpotabel ting, som man kan rykke med rundt i huset - kan efterhånden godt forstå at der er nogle Nordmænd der har en 4-5 stykker af dem  Ja, det er ret irreterende at den 75'er ikke gider spille, Guldtuborg. Jeg har nu stukket en føler ud, for at høre om der er nogen der har tid og lyst til at kigge lidt på den for mig. Det tager for lang tid, hvis jeg skal vente på at finde et oscilloskop, og lære at betjene det. Jeg tror sådan set bare det er en lille fejl, men jeg kan altså ikke finde den selv.. Mht at du gerne vil købe min 2060'er, så er den såmænd også til salg  . Men den er nok lidt et projekt - jeg mistænker som sagt at den kunne trænge til nye lytter, da der også er en lille smule brum - så kan det jo til gengæld være at den spiller noget bedre bagefter?! Så er der også lidt halløj med radiodelen, da jeg har knækket tuner-snoren. Tanten havde den på hjemlån på et tidspunkt, og jeg mener at han sagde at den ikke kunne holde staionerne fast, over længere tid. -Men ellers spiller den meget stabilt, uden knas og knitren af nogen art - og ingen udfald!  . Hvis du stadig er intereseret, kan du jo sende mig en PB, og så ser vi hvad vi kan finde ud af
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor køber man Record Skin?  Og er det dyrt?
|
Til top |
|
|
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Hvor køber man Record Skin? Og er det dyrt?
|
|
|
Det gør man her: Beat Bop, Gothersgade 58. Krakskort her.
Det er ikke helt billigt. 120,- kr. flasken, som har samme udseende som det gamle AM pladerens. Men i forhold til pladerensevæsken fra AM, så er dette en slags gele som man smører ud på en side af gangen. Efter at det så har tørret i ca. 3-4 timer, så er det blevet til en slags maske eller film som man piller af i en bevægelse, og alt snavs og møg sidder nu i denne maske/film.
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak!  Det har jeg egentlig hørt om før (noget lignende). Det skulle fungere ganske godt.
Hvor tyk er gele'en? Jeg læste om en gut der brugte et lignende produkt og han genbrugte det. Noget med at opvarme/smelte det igen og så lade det løbe igennem et filter der samler urenhederne op. Måske var det han brugte noget der var tyndere i flydende form? Jeg må se om jeg kan finde linket igen...
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

|
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, 120 kr er jo en slags penge - men hvis man ellers kan redde 15-16 plader for de penge, der ellers havde måttet videre, så har man jo dårligt råd til at la' være  .
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har fået en p.b.
|
Til top |
|
|
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne være sjovt at prøve det gelestads op imod min Okki Nokki på et tidspunkt.
Man kan jo få ret meget Record Skin for sådan en
Og tillykke med den DL103, den skal nok falde i god jord.
Mirland er jo glad for sin.
Min 103R kan rigtig godt li´den Lone Kellerman du kom med  Fandme fed plade! Den bliver rålyttet. __________________ Derfor Økologi
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

|
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Du har fået en p.b.  |
|
|
- Ja, jeg har lige været der, Krenzler - og tak for vejledningen i opsætning af fjedret pladespiller!  Ham jeg købte record skin af, sagde at han havde en nitty gritty inde bagved, og at han mente record skin var dobbelt så godt. Kan være du kan skyde okki nokki'en videre, Mashuro - så er der også lidt mere mønt til noget tandberg, og noget musik. Fedt at Lone kellerman hitter - det er altså også en god skive  -Edit: Tantens opdagelse, forøvrigt
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro:Hun kan BARE synge,hende Lone Kellermann!!!  Hun er sgu fantastisk.Ingen i Danmark når hene til sokkeholderne når hun først gi'r den GAS!!  Selvom nummeret 'Se Venedig og dø' har været spillet tusindvis af gange i radioen,så er det altså et konge-nummer.Gasserne er fantastiske på kor,og Lone trykker den af  Hele den skive holder! Og så til en flad femmer  Dælme en go' skive. __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Før natten bli'r til dag" er netop blevet smidt på tallerkenen hos undertegnede.
Tillykke med de 1000 Tante Berg.
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

|
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ha, ha - den fik også en omgang her  Og ja, tillykke med de tusinde - du har overhalet mig indenom!
|
Til top |
|
|
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro skrev:
Min 103R kan rigtig godt li´den Lone Kellerman du kom med Fandme fed plade! Den bliver rålyttet. |
|
|
Min DL-103 kan også godt lide den Lone Kellerman skive. Jeg sidder og rokker lidt med ørerne til den mens jeg skriver dette. Tak for den Tunghør. 
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Se Venedig og dø" er helt sikkert et rigtigt fedt nummer. Jeg må tilstå at skiven har samlet lidt støv hos mig men det er da en fejltagelse kan jeg konstatere.
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krenzler:Tak  Jeg havde ikke lige set at jeg var nået til indlæg nummer 1000.Synes jeg ville runde det skarpe hjørne på min egen tråd  Jeg er helt enig,'Før natten bliver til dag' med Lone Kellermann er et fantastisk nummer  Jeg er sikker på at du vil ku' li' det du hører her,når du kommer næste fredag.Jeg er godt nok imponeret over den lille pladespiller(Tandberg TT500).Det er ret vildt.Den er kommet op i brysthøjde.Det fungerer jo upåklageligt.SÅ,nu er det 'Se Venedig og dø'.....gotta run __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

|
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er da vist blevet spillet noget Lone Kellerman, rundt om i Kjøvenhavn i dag Mashuro: jeg havde ikke lige lagt mærke til at det også var en dl103R du havde. Spændende hvordan dl103 så lyder  . Supergodt, er jeg sikker på!  Nu er jeg så småt ved at være klar her - liftfunktion sat på og til, arm og armboard monteret i plov, og et par ledninger loddet. Starter nok med justeringen som den er, og venter med at gøre noget til dl103 kommer. Nu vil jeg efterhånden bare godt høre om den kan sige noget   Det er kram, det her! Den vejer pænt til, og tallerken og leje er simpelthen topkvali'. Jeg havde tabt lidt olie ud af lejet, mens jeg satte den sammen - så jeg tænkte at jeg hellere måtte efterfølge med lidt. 7 dråber var åbenbart for meget, for det sprøjtede ud over det hele, da lejet havde sat sig  . Så prøvede jeg en gang mere, med lidt mindre - til at starte med, kunne man med lethed høre lejet lave nogle meget højfrekvente skrabelyde, nærmest en ringen, og så faldt det ellers på plads. Jeg ville sige at det spinner som en kat, hvis det da ikke lige var fordi at det er tyst som graven. Fuldstændig tyst..  Selv som den står der, så synes jeg der er noget over den
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

|
Sendt: 23 Maj 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og så forøvrigt: for pokker hvor jeg savner min 75'er!
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2007 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Jeg læste om en gut der brugte et lignende produkt og han genbrugte det. Noget med at opvarme/smelte det igen og så lade det løbe igennem et filter der samler urenhederne op. Måske var det han brugte noget der var tyndere i flydende form? Jeg må se om jeg kan finde linket igen... |
|
|
Så fandt jeg det. Det hedder Discofilm.
AudioKarma tråd (genbrugelsesmetoden). Hmm... Der står ikke noget om filtrering men det er åbenbart ikke nødvendigt(?).
Discofilm i brug.
Jeg har intet kendskab til det i brug men det må da minde en del om Record Skin?
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og I snakker rensning af plader,op ad døre og ned ad stolper....  Jeg kan melde at mine egne lp'er aldrig har lydt så godt som de gør nu,på min Tandberg TT500,og der er stort set ingen knas af nogen art.....det er helt utroligt.Bare vent,gutter  Den ultimative 'skrat'-test bliver min 'Jungle-bogen' lp,som jeg selv har lagt på pladespilleren siden jeg var 4 år gammel..... ifølge øjenvidner var jeg ret go' til det.Men sidst jeg hørte den på min TT5000 var der lige dele knas/skrat og lyd.
Du kan godt glæde dig,Tunghør,til du får din Thorens TD150 MkII samlet.Hvis den er tilnærmelsesvis som min TT500,så er det den lyd du har ledt efter  Jeg har ikke konstateret svagheder ved den.
Og så kan jeg jo konstatere at det lidt skrift der er ved de to drejeknapper,er helt intakt på min,og noget slidt på din.Det betyder selvfølgelig intet for afspilningen,men det gør mig bare så glad for netop dette køb  Øøøøøhh,jeg kiggede lige på dit billede igen,Tunghør.....der står da Tandberg TT500 på den?Nu er jeg ikke helt med mere.Er det en Thorens TD150 MkII eller er det en Tandberg TT500? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er forvirrende.  Jeg tillader mig at svare på tunghørs vegne: Armen (og armboardet) kommer fra seansmillers TT500 - derfor.  Den var jo samlet allerede mens at "min" TP13a arm var skilt ad.
Det kunne måske lyde som om at nålen på din TT5000 godt kunne trænge til at blive skiftet? Det lyder som om at den ikke sporer så godt (længere)? Det er ikke sikkert men det kunne være en mulighed. Især hvis forskellen (rillestøj) i forhold til TT500 er meget markant.
En slidt nål (eller gummiophæng) slider uhensigtsmæssigt meget på vinylen.
|
Til top |
|
|
Tante Berg Forum Bruger

|
Sendt: 24 Maj 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krenzler:I lang tid har jeg faktisk tænkt at den kunne klare en ny nål/pick-up.Nu må jeg lige se tiden an.Du ved,hvor mange pladespillere orker jeg at spille på?(jeg gætter på en)  Men jeg har begge to hængende på væggen,for at få et bedre indtryk af dem(det kostede 40 kr for to hyldeknægte).Det er federe at de hænger 'handy' end at den ene står i soveværelset  Jeg kan dog allerede nu afsløre at jeg er solgt til stanglakrids,når jeg lytter på/betjener min nye TT500.Lækker sag __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
Til top |
|
|