Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 15:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: tunghør’s setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 13 April 2007 kl. 07:13 | IP-adresse registreret  

Mashuro:Mit tyske er noget rustent,men sælger af de Studio Monitor's fortæller også noget om at reppe ophænget til bassen...??Så vidt jeg kan forstå.Oveni skal de afhentes,eller man skal selv få en transportør til at hente.

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 April 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Ich bin, du bist osv - i må ku' købe dem for de skolepenge i vel snart får tilbage  - aih, sorry, men jeg ku' ikke dy mig . Nej, jeg synes også de ser lidt tvivlsomme ud - bare en smule. Gad vide om de ikke ryger for 100 euro, når det er afhentning kun..?

Guldtuborg: Naaarrhh - det var nu mere apparaterne af norsk fabrikat jeg hentydede til  .

55'eren spiller heldigvis (syv-ni-tretten) perfekt lige for tiden. Den har åbentbart haft godt af et hvil - men de bliver også kørt hårdt her i huset, og de har bare at levere ved kasse eet. Ingen på tålt ophold her i huset. Men når de kører, så leverer de dæleme også
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Lækker sag - Sådan een kunne man godt blive fristet til at købe..

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2007 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Nå, så har jeg vist brug for lidt hjælp..

Ovenstående blev postet i højt humør, da jeg netop havde vundet en auktion på dyret på tysk ebay. Prisen var fornuftig, og jeg tænkte at en super var lige det jeg skulle bruge, da den jo nærmest er tweaket på forhånd. Det trak så lidt ud for sælger at få den sendt, da den åbenbart skulle ha' en ny rem, og han først fik en hjem som var for kort. Så fik han omsider den rigtige så det er i orden, men nu har han så lige opdaget at den ikke har metal-indertallerken..

Som jeg har forstået det, så har alle super da ellers de gode metal-indertallerkner? Nu hælder jeg snart mest til at lade handlen gå tilbage, og kigge efter en anden..

-Kan det være en eller anden bastard, eller er der nogen der har hørt om en super med indertallerken af kunststof, der alligevel er noget ved?

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Ved du om lejet er 10mm eller 7mm? (hvis indertallerkenen er af kunststof er 7mm nok mest sandsynligt). Jeg kan sandsynligvis godt skaffe en indertallerken af metal med 10mm leje (måske også 7mm men det er ikke sikkert).

Har sælgeren tjek på det ellers? Har du sikret dig at han pakker den korrekt (hvis det bliver til noget)?

Hvad skete der med den TD126 du nævnte tidligere?

Mvh.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2007 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Hej Krenzler - nej, jeg ved ikke lige diameteren på lejet. Jeg gik egentlig ud fra det var 10 mm, da det jo er en super - jeg troede alle super-modeller havde metal-indertallerken, og 10 mm leje..?
 Tak for tilbuddet om et nyt leje/indertallerken, det kunne måske godt være en løsning, men jeg er efterhånden ikke sikker på hvad det er jeg er ved at købe. -Jeg troede det var en "super" , men det lyder da næsten ikke sådan mere?

Sælger har ikke meget styr på det, men er heller ikke helt håbløs - og jeg har forklaret ham hvordan man pakker en pladespiller , men hvis det ikke er en super kan det næsten være lige meget, og så har den været alt for dyr..

Jeg har vist stadig den 126 på hånden, men prisen på den accelrerede lidt, og så er jeg lidt nervøs for alt det elektronik der er i den. En 160'er i al sin enkelhed, er vist mere det jeg søger

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2007 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Hej Tunghør.

tunghør skrev:
Jeg gik egentlig ud fra det var 10 mm, da det jo er en super - jeg troede alle super-modeller havde metal-indertallerken, og 10 mm leje..?

Seansmillers modificerede TD160Super dukkede også op med et 7mm centerleje (dog metal). Det er så siden blevet skiftet med et 10mm kugleleje.

tunghør skrev:
Jeg troede det var en "super" , men det lyder da næsten ikke sådan mere?

Man kan da godt komme lidt i tvivl. Men var det ikke til at se ud fra auktionen? Har du nogle billeder?

tunghør skrev:
Jeg har vist stadig den 126 på hånden, men prisen på den accelrerede lidt, og så er jeg lidt nervøs for alt det elektronik der er i den. En 160'er i al sin enkelhed, er vist mere det jeg søger

Det kan jeg udmærket godt forstå. Dog er der nok ingen tvivl om at TD126 er det bedre (og grimmere) værk.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

P.S. Hvordan går det med storebror 75?

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2007 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har godt læst at det er svært at sige hvilke modeller der kom med hvilket leje, og hvilken indertallerken, men troede at "super" altid havde det gode 10 mm, og metal-indertallerken. Men ikke engang der kan man så vide sig sikker.. øv .

Jeg har kun det ene foto af dyret. Det viser den da så med den rigtige "super" plademåtte, og da sælger også annoncerede den som en "super" , så tænkte jeg at det var det da. Nu begynder jeg måske at tro at det er en der er sammensat af et par pladespillere eller tre. Der er måske nogen der har pillet lidt, og lavet en bastard?

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
P.S. Hvordan går det med storebror 75?

75'eren tar' lige et lille hvil ! Jeg har jo besluttet at skifte tænd/sluk relæet, så jeg loddede det ud, og tog over til hiend for at købe et nyt - men der skulle også lige bruges lidt oplysninger om hvor meget strøm der går igennem det, så jeg måtte gå hjem med uforrettet sag - og så blev jeg super forkølet.. . Så den må lige vente til næste uge, og så får vi se om det gør indtryk på den..

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2007 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Nå ja, billedet du postede var jo af den omtalte model.

Det er bestemt en Super (det meste af den ihvertfald). Ikke godt at vide med den indertallerken. Om Thorens sparede på den i en periode eller om den er blevet hapset.

Men plastikindertallerken betyder helt sikkert 7mm. Når de nu kaldte den "Super" er det klart at man forventer et 10mm leje & metalindertallerken. Subchassis'et med lejebrønden er så selvfølgelig også et andet.

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2007 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Ja, der var kun det ene foto. Lidt flere kunne ha' været en god hjælp til at blive klogere, men sælger sparede åbenbart lidt på annoncen.

Jeg havde da forventet af få masser af det gode. Med plastikindertallerken og 7 mm leje, er der da ikke meget super over den.. . Hvis det er originalt, er der da nærmest ingen rød tråd i deres modelbetegnelser. Ikke meget tysk grundighed over det'..

Jeg lader handlen gå tilbage, og fortsætter med project'en lidt endnu. Hvis jeg skal ha' en anden, så skal det være en af de gode, og ikke noget halvgjort. Den må han sgi' beholde!

Tak for hjælpen, Krenzler - jeg har ellers prøvet at gøre brug af dine link til analog department, og vinyl assylum - men jeg synes det er nogle svære fora at finde rundt i, og det kniber mig altid at finde det info jeg søger.. - Det er nok bare mig

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2007 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Jamen held & lykke med den fortsatte jagt så. Fornuftigt ikke at slå til før end man føler 100% for det (eller 99%...).

Lige nu er der stereolyd fra min Huldra's tunerdel, så deeet....(7-9-13). P2 & klassisk.

Mvh.

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2007 kl. 14:19 | IP-adresse registreret  

Jo tak - jeg venter på den rigtige, til den rigtige pris 

Godt at høre huldraen kan opføre sig ordentligt engang imellem - selvom jeg egentlig troede du og mellemhjulet i fællesskab havde fået den til at opføre sig ordentligt - ihvertfald tunerdelen. Fejlen lader sig måske ikke sådan lokalisere, heller ikke med et oscilloskop? Æv..

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Jeg skal ikke kunne sige det. Nu håber jeg bare at den/hun opfører sig pænt fremover.

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Hej Tunghør.

How goes? Har lige set din forespørgsel ang. den TD 160 (super?) Ja øv, Jeg kan godt forstå dine tvivl. Som minimum er indertallerkenen ihvertfald blevet skiftet ud på et tidspunkt, og så kan man jo hurtigt begynde at spekulere over hvor super den måske er?

Jeg har på et hifi forum, som jeg ikke lige kan huske navnet på, læst om en som havde en original TD 160 super med et 7mm. leje. Ganske vist var indertallerkenen i metal. Han fik sidenhen udskiftet subchassiset, (det hvor lejebrønden sidder i) samt indertallerken skiftet ud med 10mm. ditto. Som Krenzler siger, så var det samme tilfælde på min TD 160 Super, så jeg har gjort samme opgraderinger, men kan godt være et længerevarende projekt.

Udfra hvad jeg har læst, så var det langt fra de eneste svupsere som man kan støde på når det drejer sig om nogle af de gamle Thorens modeller. Det lugter sådan lidt af "nå hvad har vi liggende tilbage på hylden af dele som vi kan smække på denne her sending pladespillere i dag".

Jeg har set adskillelige TD 160 Super til salg herhjemme, et par til meget fornuftige priser endda. Så hvis du er tålmodig nok, så burde du nok kunne finde en som du ovenikøbet selv kan tjekke ud inden du køber den, til en fornuftig pris.

Du er meget velkommen til at komme forbi en dag/aften, og høre hvordan bl.a. sådan en Thorens plov lyder, mm. Jeg ved at det også klør i Krenzler's ører (og øjne!) for at tjekke min(e) seneste opgraderinger på pladespilleren ud.  Jeg er ikke helt færdig endnu, men det varer ikke ret længe.

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2007 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Jeg skal ikke kunne sige det. Nu håber jeg bare at den/hun opfører sig pænt fremover.

Uha - det lyder bekendt, det der. Sådan er det vist bare med det gamle tandberg. Masser af håb skal der til

Hej Seansmiller - lang tid siden
 Tror du har ret - det er gået lidt efter "hvad er der til rådighed" princippet. På de gamle tandberg recievere er der også gerne nogle små forskelle - måske det har været en almindelig måde at lave grej på dengang? Det bedste er nok at vente til der dukker en op i DK som jeg selv kan kigge på, eller også skal det altså være en auktion med masser af fotos og info. Jeg er ikke særlig tændt på at skulle til at udskifte halvdelen af pladespilleren, så hellere købe den rigtige første gang. Det ender sikkert også med at være billigere - så jeg har sendt en mail til tyskeren, og bedt om at handlen går tilbage..
 En almindelig 160 mk2'er kunne vist også være noget - der er da ihvertfald nogle af dem der har både den gode tallerken, og det gode leje. Og så er der måske også lidt at spare? Vi får se hvad der engang dukker op

Jo tak - det kunne være rigtig spændende at høre dit setup en dag ! Jeg tænkte faktisk så sent som i går på hvordan det gik med din nye arm - er den hvad du havde håbet?
 Vi må kigge på en dag på et eller andet tidspunkt - lige nu arbejder jeg på at komme ovenpå igen. Skulle ellers have været ind og høre Mashuros anlæg i morgen, men jeg bliver nok nødt til at aflyse det. Er bange for jeg stadig smitter... -øv .

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Jeg bliver gang på gang imponeret over radio lyden fra min Huldra. Forudsat at signalet er af en vis kvalitet. Som nu P2 klassisk f.eks. Jeg bruger som sagt kune selve tunerdelen & ikke andet. Det er en fornøjelse.

TP16MkIII armen der sidder på den TD160Super er ikke den mest solide konstruktion set på denne jord. Så lige på dét punkt går du ikke glip af det store.

Jeg håber at auktionsholderen tager din tilbagemelding pænt. Jeg kan se at han i beskrivelsen nævnte at den var med metalindertallerken så du er sikkert i din gode ret til at trække dig.

Det var ellers en fornuftig nok pris (hvis varen havde været som forventet).

Har du overvejet noget andet end en fjederophængt spille?

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2007 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

seansmiller skrev:
Jeg ved at det også klør i Krenzler's ører (og øjne!) for at tjekke min(e) seneste opgraderinger på pladespilleren ud. Jeg er ikke helt færdig endnu, men det varer ikke ret længe.

Jow tak som byder da!

(modelfoto)

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Jeg bliver gang på gang imponeret over radio lyden fra min Huldra. Forudsat at signalet er af en vis kvalitet. Som nu P2 klassisk f.eks. Jeg bruger som sagt kune selve tunerdelen & ikke andet. Det er en fornøjelse.

Ja når de kører de gamle apparater, så lyder de altså rigtig godt !

-Og du har allerede fundet auktionen, Krenzler . Ja, det er ikke mange hemmeligheder man har på nettet. Det er nu helt okay - og jeg syntes også at 136 euro var en fin pris, men kun så længe det var en super med metaltallerken og det hele.
 Sælger har selv erkendt at have begået en fejl, og tilbød mig at jeg kunne få lidt rabat, eller hæve købet - og jeg valgte så det sidste. Han virker nu fair nok, bare ikke som den store hifi-ekspert.

Nej armen er vist ikke en af de bedste. Jeg må indrømme at jeg slet ikke tænder på thorens arme - de ser alt for plastik-agtige ud efter min smag, så det var også meningen at der skulle en anden arm på. Havde faktisk opsnuset en akito på tysk ebay, som jeg tænkte måske ville blive rimelig i pris, da den har et par små mærker - men den galloperer bare deropad, så den må gå til en anden. Det ville nok ellers ha' været en god kombo, med en 160 super, akito arm og en 440mla - ak, det må blive ved drømmen i denne omgang

Jeg havde egentlig regnet med at tage springet til en fjederophængt. Hvad er der næsten andet end rega ellers? En technics 1210 er vel også fjederophængt, eller husker jeg forkert?
 Et eller andet sted er det vel også fordi jeg godt kunne tænke mig at prøve at lege med sådan en fjeder-fætter. Det er ligesom ægte fuldblod, så

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes