Forfatter |
|
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2057
|
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Jeg anede ikke at Sonab også lavede pladespillere. Jeg fandt lige noget om den.
Sonab 67S.
Aecrewboss: Har din svigerfar så også Sonab højttalere?
Eneste lille aber-dabei der kunne være ved at købe den fra USA er hvis man skulle være så uheldig at modtage et eksemplar med skæv eller vredet nålefane. Så er der lidt langt til en bytter/OM'er. Men det sker nok kun meget sjældent.
Men hvis man slipper for told/moms bliver den jo pludselig meget billig. Gorm bestilte også flere pick-up'er fra LPGear på én gang så forsendelsen har fyldt en anelse mere...(?). |
|
|
Hej Krenzler.
ved du hvilken tonearm det er der sidder på den Sonab du linker til? Den ligner lidt den der sidder på min gamle Mørch:

Hmm. Ligner lidt, i hvert fald. Antiskating lodderne ser ud til at være de samme.
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Præst.
Den form for anti-skating lod var meget almindelig dengang så ud fra det kan man desværre ikke rigtigt konkludere noget. Bortset fra det ligner de vel ikke hinanden specielt meget (relativt set).
Har den arm på din Mørch overhovedet noget overhang? Måske det bare er billedet der snyder men det ligner at armen/hovedet er meget langt tilbage?
Du kan jo se om du kan finde noget hos Vinyl Engine der ligner? Kuglen bagtil er da til at kende.
Nu går jeg ikke ud fra at spillen oprindeligt kom med den arm? (den kom vel med en Mørch?) For ellers kunne Hr. Mørch måske fortælle noget men det er nok tvivlsomt.
Så, nu fik vi afsporet din tråd igen tunghør!
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak, kenneth - ja det er dejlig lyd der kommer ud af de grejer  . Cd-reolerne er nogle ikea-modeller jeg ikke kan huske navnet på, og de lader til at være udgået..? En skam, for de er ellers ganske fornuftige: massiv ask og glashylder. Mine er lidt mørkere, da de har fået en Flemming Leth-omgang, med linolie. Ingen låger, men de er alligevel så lukkede at støvet ikke rigtig lægger sig. Kostede endda ikke mere end et par hundrede kroner stykket, så hut jeg hvisker. Hej Præst og Krenzler  . I må hjertens gerne låne min tråd lidt, når spørgsmålene trænger sig på! -tunghør
|
Til top |
|
|
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tunghør
Ville blot komplimenterer dit setup, der er lidt oldschool over den Tandberg 
Har nu også selv valgt med ørene, og bare gemt mit lidt af vejen i et skab 
Men det er vel lyden vi skal nyde....
__________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

|
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Andreas - ja med 30 år på bagen er den da vist ægte oldschool  ! Det lyder nu ikke specielt mormor-agtigt, når den får lov at fyre lidt "Rage Against The Machine" eller "Ramstein" af  -tunghør
|
Til top |
|
|
Aecrewboss Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 180
|
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Sonab 67S.
Eneste lille aber-dabei der kunne være ved at købe den fra USA er hvis man skulle være så uheldig at modtage et eksemplar med skæv eller vredet nålefane. Så er der lidt langt til en bytter/OM'er. Men det sker nok kun meget sjældent.
Men hvis man slipper for told/moms bliver den jo pludselig meget billig. Gorm bestilte også flere pick-up'er fra LPGear på én gang så forsendelsen har fyldt en anelse mere...(?). |
|
|
Nej han har et sæt Restek Screen højttalere , som jeg købte på ksb for 1200 kr incl standere så det var et rigtig godt køb.Ved du forresten Kenzler hvor man kan få en ny rem til såadn en Sonab(eller en tilsvarende)?.Jeg syntes den kører en anelse langsomt så jeg tror den trænger til en ny rem.
mvh
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aecrewboss skrev:
Ved du forresten Kenzler hvor man kan få en ny rem til såadn en Sonab(eller en tilsvarende)?.Jeg syntes den kører en anelse langsomt så jeg tror den trænger til en ny rem. |
|
|
Jeg brugte Google.
|
Til top |
|
|
Aecrewboss Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 180
|
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Aecrewboss skrev:
Ved du forresten Kenzler hvor man kan få en ny rem til såadn en Sonab(eller en tilsvarende)?.Jeg syntes den kører en anelse langsomt så jeg tror den trænger til en ny rem. |
|
|
Jeg brugte Google.  |
|
|
Ja ok ,der dummede jeg mig men tak for hjælpen
mvh
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 14 Februar 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var så lidt.
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tunghør, tak fordi jeg må bruge lidt plads. Dit anlæg ser i øvrigt fedt ud, nu har jeg jo hørt Tandberg, den gør sig sikkert godt på et par Trapez'er. De er ret fede.
Til Krenzler: Nej, kan godt se hvad du mener, lodderne ligner, men lejer og andet gør ikke. På det viste billede er der ikke noget overhang, fordi der ikke er monteret et pick-up hus. Det skal lige skrues i SME-stikket. Så ligner den også noget rigtigt. Tror ikke den er født med Mørch arm, så vidt jeg ved købte Mørch et restparti Delphon værker, som han satte eget logo på. Jeg ved ikke om der var andre ændringer. Har i øvrigt mailet Mørch for måneder siden, men har aldrig modtaget svar.
Takker igen for lån af spalteplads 
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm... Jeg skal vist have skruet lidt op for "brightness" på min PC-monitor.
|
Til top |
|
|
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præsten skrev:
krenzler skrev:
Sonab 67S.
|
|
Hej Krenzler.
ved du hvilken tonearm det er der sidder på den Sonab du linker til? Den ligner lidt den der sidder på min gamle Mørch:

Hmm. Ligner lidt, i hvert fald. Antiskating lodderne ser ud til at være de samme.
/Præsten |
|
|
Den hedder Colton den tonearm, det var vist standard tonearmen før Mørch lavede sin UP4 i midten af 70'erne på Mørch pladespillere.
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den har jeg da forresten set på eBay et par gange nu da jeg tænker over det.
|
Til top |
|
|
Præsten Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak til Mellemhjulet Det er rart når andre har større erfaring end en selv.
Jeg fandt lige nogle ret gode billeder af den her.
Den ser lidt pænere ud end den der sidder på min Mørch.
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå men skal vi ikke lade tunghør få sin tråd tilbage?  (jeg erklærer mig medskyldig!)
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, nu er det sgu' nok om mørch osv. Fint nok lige at stille et enkelt spørgsmål der går på noget andet, men nu handler det meste af side to så om det. Er jo ikke lige her det egentlig hører til, så pb eller en egnet tråd fremover!
-tunghør
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja for min skyld må admin meget gerne slette alle de foreløbige indlæg på side 2 (dette inkluderet) undtagen dem fra tunghør & Andreas KBH.
Det vil overhovedet ikke spolere kontinuiteten - tværtimod.
Undskyld! tunghør.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
tunghør skrev:
Ja, nu er det sgu' nok om mørch osv. Fint nok lige at stille et enkelt spørgsmål der går på noget andet, men nu handler det meste af side to så om det. Er jo ikke lige her det egentlig hører til, så pb eller en egnet tråd fremover!
-tunghør
|
|
|
Nåh ja, men nu ved du da hvad en Colton arm er  Anyway, hvad er forskellen egentlig på en X og en Xi. Normalt står i for improved, men injured var måske et bedre valg her kan jeg forstår. Mit gæt er de samme enheder og et mere kompliceret delefilter, måske stejlere.
|
Til top |
|
|
krenzler Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der er ihvertfald et par spændende Trapez links på nettet. Her og her.
|
Til top |
|
|
tunghør Forum Bruger

|
Sendt: 15 Februar 2007 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, hvis der kommer en admin forbi, må han da gerne rydde lidt op for min skyld også. Men ellers går det nok - no hard feelings  . Men videre med noget jeg kender. Mellemhjulet: Du har ret, den skær ihvertfald meget stejlere. Jeg ved heller ikke helt hvordan det gik så galt for dem, men den er ihvertfald ikke bedre i mine ører. Tvivler på at den er bedre i nogen's der virkelig har hørt dem side om side? -Vil hjertens gerne vædde en kasse øl på det, hvis nogen skulle mene andet. Dysten skal bare foregår her, så jeg er fri for slæberiet  . Det de skriver i anmeldelsen i hifi&elektronik, det må ha' noget at gøre med andet og mere end lyd. Det var som at fjerne en dyne der lå over højttaleren, at gå fra xi' til x. Fedt du smider de links her også, Krenzler - de fortæller nemlig noget om hvor forskellige filtrene er: x'eren skær med henholdsvis 6 db og 24 db, og xi'eren skær med 60 db. Jeg ved ikke hvor meget filteret betyder for lyden i sidste ende, men der er ihvertfald en stor forskel der. Enhederne er også anderledes, selvom de i begge tilfælde er focal, og så er kabinettet spånplade i x'eren, mens det er noget mdf-agtigt plade i xi'eren. Har læst om at nogle ikke kan li' lyden af mdf, så hvis man mener det er rigtigt, så er det igen noget af forklaringen. Jeg ved ærligt talt ikke hvad der betyder noget i det her tilfælde, og hvad der ikke gør - men jeg kan dæleme godt høre forskellen! Men det er da vist ikke så sjældent endda, at de tidlige udgaver er bedre end de senere. Så begynder man måske at leve lidt på navnet, og giver køb på kvaliteten.. -tunghør
|
Til top |
|
|