Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 02:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Første Blu-ray film annonce (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 11 Februar 2007 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

notional skrev:
En 25bg single layer bd koster ca det samme som en dual layer 30gb hd-DVD, der i forvejen er dyrere end en dvd at producere. En 50gb dual layer BD koster endnu mere, vidstnok op til 1/3 mere end en dvd pt.

Der er lige kommet friske priser. Altså hvad den rå pris er, for at kopiere HD DVD og Blu-ray film på fabrikkerne. Prisen er stykprisen for min. 25.000 stk.

• HD DVD single layer =  6,60 - 8,30 kr
  • Blu-ray single layer = 7,45 - 9,10 kr
  • HD DVD double layer = 9,70 kr
  • Blu-ray double layer =  12,90 kr

Men de fleste film kan være på en single layer Blu-ray, men kræver en double layer HD DVD.

Læs evt. mere her

/Lars

• __________________
    recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
    Til top Vis larl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af larl Besøg larl's Websted

Vanderlay
    Forum Bruger
    Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
    Lokalitet: Jylland
    Status: Offline
    Sendt: 12 Februar 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Vi har vist diskuteret Sony- versus Toshiba-bashing tidligere, så lad os ikke gentage det.

Jeg synes blot det er værd at overveje, om ikke den manglende tilslutning fra filmselskaberne til HD-DVD ikke faktisk hænger direkte sammen med, at de ikke har implementeret regionskodning.

Det er nemt nok at ønske sig ingen regionskodning, kæmpestort filmudvalg, lave priser og fred på jorden, men hvis man nu skal vælge mellem stort udvalg med regionskodning eller lille udvalg uden regionskodning, vil jeg nok alligevel foretrække det første.

Og lad mig lige tilføje, at jeg faktisk ejer en HD-DVD- afspiller, blot gør jeg mig ingen forestillinger om, at det er een Toshiba har produceret for at gøre mig lykkeligere, ligesom den PS3 jeg formodentlig køber om nogle måneder også primært er lavet for at tjene penge.

- jeg 'tror' Bluray vinder i det lange løb, men da det sagtens kan vare lang tid før det lange løb begynder, køber jeg begge formater. En positiv side af formatkrigen er, at (nogle) afspillere er meget billigere end de ville være, hvis der kun var eet format.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
    Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
      Indryk indlægOpret nyt emne
    Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
    Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
    Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
    Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
    Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
    Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes