| Sendt: 12 Februar 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi har vist diskuteret Sony- versus Toshiba-bashing tidligere, så lad os ikke gentage det.
Jeg synes blot det er værd at overveje, om ikke den manglende tilslutning fra filmselskaberne til HD-DVD ikke faktisk hænger direkte sammen med, at de ikke har implementeret regionskodning.
Det er nemt nok at ønske sig ingen regionskodning, kæmpestort filmudvalg, lave priser og fred på jorden, men hvis man nu skal vælge mellem stort udvalg med regionskodning eller lille udvalg uden regionskodning, vil jeg nok alligevel foretrække det første.
Og lad mig lige tilføje, at jeg faktisk ejer en HD-DVD- afspiller, blot gør jeg mig ingen forestillinger om, at det er een Toshiba har produceret for at gøre mig lykkeligere, ligesom den PS3 jeg formodentlig køber om nogle måneder også primært er lavet for at tjene penge.
- jeg 'tror' Bluray vinder i det lange løb, men da det sagtens kan vare lang tid før det lange løb begynder, køber jeg begge formater. En positiv side af formatkrigen er, at (nogle) afspillere er meget billigere end de ville være, hvis der kun var eet format.
|