Forfatter |
|
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
sheep skrev:
CRC1:
Tak for de rosende ord
Ja kræfter er der nok af selvom Helicon 300 efter sigende skulle være en ret krævende ht'er. Du skulle prøve at lægge øre til M5 hvis de har den stående i din lokale HFK. Til demoen før mit køb sammenlignede jeg den med multispillen M55... den fik altså seriøst baghjul 
|
|
|
Ja det skal have power men jeg mener at M3 er opgivet til 2x100W og det levere den da i hvert fald!! Ja det kan godt være jeg skulle gi den et lyt. Men efter jeg blev vild med audia har jeg egentlig ikke brugt mere tid på Masterserien. Men blev imponeret over den M3'er i hvert fald!! Hvor stort er det rum du har det i? __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
sheep Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Det ser sgu godt ud sheep 
Jeg kunne forestille mig, en top nice lyd fra det set up 
|
|
|
Thanks Nu er det jo heldigvis forskelligt hvad vi opfatter som den helt rigtige lyd - men der er ingen tvivl om at jeg har ramt rigtigt til mine ører... synes bare det spiller alt for fedt __________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
Til top |
|
|
sheep Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Ja det skal have power men jeg mener at M3 er opgivet til 2x100W og det levere den da i hvert fald!! Ja det kan godt være jeg skulle gi den et lyt. Men efter jeg blev vild med audia har jeg egentlig ikke brugt mere tid på Masterserien. Men blev imponeret over den M3'er i hvert fald!! Hvor stort er det rum du har det i?
[/QUOTE]
Rummet er 7,5 x 4 meter
Følgende er sakset fra HFK's beskrivelse af M3:
2 x 180 watt i 8 eller 4 ohm (kontinuerlig effekt, begge kanaler samtidigt, < 0,03 % forvrængning, 10-20.000 Hz)
280 watt i 8 ohm (dynamisk effekt - IHF)
480 watt i 4 ohm (dynamisk effekt - IHF)
785 watt i 2 ohm (dynamisk effekt - IHF)
Men skidt med specs... det vigtige er lyden... og som det fremgår bliver der ik skiftet ud i mit setup foreløbig  __________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå ja det er rigtig nok, hehe... men jeg har sgu holdt den op med nogle Rotel blokke på 2x200w og en på 2x250 (2 RMB-1075 bi-ampet) som jeg ellers synes er rigtig kraftfulde og de fik altså big time baghjul af M3'eren!!! Altså lydmæssigt vil jeg jo mene de lå i to forskellige klasser men M3 eren spiller bare meget meget højere!!
Ja præcis jeg er enig med lyden, det er også derfor jeg beholder min Audia Flight One lidt endnu, hehe... Men ja jeg synes det er en lækker serie NAD har lavet... virkelig gennemført og ud over de standarder man normalt ser! __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
sheep Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
Nå ja det er rigtig nok, hehe... men jeg har sgu holdt den op med nogle Rotel blokke på 2x200w og en på 2x250 (2 RMB-1075 bi-ampet) som jeg ellers synes er rigtig kraftfulde og de fik altså big time baghjul af M3'eren!!! Altså lydmæssigt vil jeg jo mene de lå i to forskellige klasser men M3 eren spiller bare meget meget højere!!
Ja præcis jeg er enig med lyden, det er også derfor jeg beholder min Audia Flight One lidt endnu, hehe... Men ja jeg synes det er en lækker serie NAD har lavet... virkelig gennemført og ud over de standarder man normalt ser!
|
|
|
Har desværre aldrig lyttet til Audia Flight... men det ser bestemt ud til at det er noget lækkert grej de laver Som jeg har skrevet tidligere i tråden har jeg været lidt forelsket i master serien siden den kom frem og da budgettet så var til det gik det stærkt... hvorvidt jeg kunne ha opnået bedre lyd pr. krone skal jeg ikke kunne afgøre... det er der sikkert nogle der vil mene men det betyder egentlig heller ikke så meget, når jeg tænker på den glæde jeg har med at høre musik hver eneste dag på mit setup.. jeg synes jeg har fået god lyd for hver en rød øre __________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg er jo dybt forelsket i det, hehe.. meget musikalsk og der er et kæmpe persektiv i det og sammen med mine vienna'er klare de det rigtig godt sammen
Jeg var også forelsket i masterserien og det var egentlig også planen at det var den jeg ville have til mine nautilus.. Så røg nautilus ud og vienna kom ind og jeg fik et godt tilbud på den Audia og den spillede jo p***e godt så var det ligesom det... Hvis det ikke havde været på grund af tilbudet havde jeg ikke råd til sådan en!
Du har helt ret i at det er svært at opgøre lyd pr. krone, jeg synes man kan indele det lidt i prisklasser ikk, men ja igen er lyd jo en smagssag ikk... jeg tror også du har fået dig et rigtig godt anlæg!! Hvor stort er rummet? __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
sheep Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rummet er 7,5 * 4 meter
Har os selv haft kig på nogle vienna tidligere - lækre ht'er uden tvivl - dejlig lyd og fantastisk forarbejdning __________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det er det.. de spiller rigtig godt!! de finerede er pæne! mine i pianolak synes jeg er mere simple end feks. helicon og nautilus! jeg kan tilgengæld vildt godt lide diskanten på Helicon!!
Kan de klare det?? jeg mener det er et okay stort rum du har dig Og så har jeg jo altid være vild med en magtfuld gulvhøjttaler, hehe __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
sheep Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg var os bekymret da jeg flyttede - men ingen problem - tvært imod  der er kommet bedre styr på bassen efter jeg ikke har en væg lige bag sweetspot... du får sefølli aldrig samme punch som du opnår ved en gulv ht'er - men jeg mangler ikke bas __________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen så er der jo ingen ko på isen.. nu kender jeg ikke helt så godt 300 som 400, men det er da kun godt at den er stærk i basområdet.. jeg synes i hvert fald fra 400 at det er nogle hurtige enheder der giver en tør og kraftig basgengivelse!! Og så synes jeg at M3 er lidt ovre i det mørke område, ikke for at træde nogen over tæerne eller at jeg synes det er en ulempe, men den spiller godt har en god klang! Men mine nautilus'er blev i hvert fald noget mere livlige da jeg fik en M3 på!
__________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
sheep Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du træder bestemt heller ikke mig over tæerne hvis det var det du tænkte på Der skal ikke kun være plads til rosende ord.....
H400 er en rigitig lækker ht'er men ville uden tvivl have været for voldsom til mit tidligere hjem... kan godt tænkes at de kunne tøjles i de nye omgivelser... men de kommer ikke hjem på prøve - det kunne gå hen og blive dyrt  __________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
Til top |
|
|
legebarN Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig lækkert setup.
Må man spørge hvad de standere hedder og hvor meget du måtte slippe for dem?
__________________ legebarN'et Mark - Står over for en større udskiftning
|
Til top |
|
|
sheep Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
legebarN skrev:
Rigtig lækkert setup.
Må man spørge hvad de standere hedder og hvor meget du måtte slippe for dem?
|
|
|
B&W 700 stands til 2.499 for et sæt __________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
Til top |
|
|
legebarN Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, lækre er de sku :D
__________________ legebarN'et Mark - Står over for en større udskiftning
|
Til top |
|
|
sheep Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
synes det svært med standere - har endnu aldrig fundet nogle jeg synes var rigitig fede... synes de her er ok og så virker de ret solide og stabile med sand fyldt i... derudover kunne de os klare de forholdsvis tykke HT kabler - så det endte med dem __________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
Til top |
|
|
Kiilsgaard Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 297
|
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
sheep skrev:
synes det svært med standere - har endnu aldrig fundet nogle jeg synes var rigitig fede... synes de her er ok og så virker de ret solide og stabile med sand fyldt i... derudover kunne de os klare de forholdsvis tykke HT kabler - så det endte med dem
|
|
|
Jeg forstår godt at du ikke købte dali's egne standere. Jeg synes de er alt for dyre og ikke specielt lækre. Jeg har som tidligere også nævnt Helicon 300, hvis det har interesse kan du se mine standere i min tråd, som linkes til i min footer. Mine standere er ikke standard, men et sæt modificerede, som så vidt jeg ved er der dumbo her fra forummet der har ændret dem.
Og må jeg tilføje at dit setup er giga fedt. Jeg kan rigtigt godt lide den maserseries, men jeg synes det er forholdvis dyr  __________________ Classic 6.6b
Classic 01b
AA xdp dti ps2
Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)
Mit setup
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
sheep skrev:
Du træder bestemt heller ikke mig over tæerne hvis det var det du tænkte på Der skal ikke kun være plads til rosende ord.....
H400 er en rigitig lækker ht'er men ville uden tvivl have været for voldsom til mit tidligere hjem... kan godt tænkes at de kunne tøjles i de nye omgivelser... men de kommer ikke hjem på prøve - det kunne gå hen og blive dyrt 
|
|
|
Jamen du har ret.. det blir fanme nemt dyrt!! Hvis tanken lokker synes du skal kigge i KSB sektionen H400 er helt nede omkring H300 priser, det blir godt nok solgt billigt!! Ja man skal generelt ikke låne noget hifi hvis man ikke har pengene, i værste tilfælde kan det koste søvnløse nætter og store overtræk __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
sheep Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kiilsgaard:
Har godt haft kig på dine/dumbos stands tidligere - de er faktisk ret fede Fedt at toppladen er designet til højttaleren.
Synes dog det var dejlig bekvemt at købe standerne sammen med resten af udstyret - og derfor faldt valget på B&W standerne. Synes lissom dig at de originale helicon stands er for dyre og så bryder jeg mig heller ikke om designet - så de var helt udelukket __________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
Til top |
|
|
sheep Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1 skrev:
sheep skrev:
H400 er en rigitig lækker ht'er men ville uden tvivl have været for voldsom til mit tidligere hjem... kan godt tænkes at de kunne tøjles i de nye omgivelser... men de kommer ikke hjem på prøve - det kunne gå hen og blive dyrt 
|
|
|
Jamen du har ret.. det blir fanme nemt dyrt!! Hvis tanken lokker synes du skal kigge i KSB sektionen H400 er helt nede omkring H300 priser, det blir godt nok solgt billigt!! Ja man skal generelt ikke låne noget hifi hvis man ikke har pengene, i værste tilfælde kan det koste søvnløse nætter og store overtræk
|
|
|
Synes mit 2007 hifi budget er godt og grundigt opbrugt
Bortset fra det er jeg os så tilfreds på nuværende tidspunkt at jeg ikke føler trang til at afprøve andet udstyr - så det gemmer jeg til den dag jeg synes der mangler noget eller jeg bare trænger til fornyelse. Tror man kan spare en krone eller to på først at gå på jagt efter noget nyt når man er klar over præcis hvilke forbedringer man ønsker.. __________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
jamen mit er godt nok også færdigt for i år og alligevel håber jeg på der kunne blive råd til en pladespiller og en sub, meeen...
Ja mit anlæg er også komplet nu, måske lige en audia cd-afspiller men ikke nogen større udskiftning, jeg har fået det jeg vil have lige nu!! Jo hvis man er 100% sikker og ellers hvis man tit skifter ud ville jeg købe brugt! __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|