Forfatter |
|
Kiilsgaard Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 297
|
Sendt: 23 April 2007 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
sheep skrev:
Der er nok mere end rigelig kontrol over de små H300 - tror ikke M3 kommer på hårdt arbejde med dem spænd for - men der er jo ikke en lillebror til M3 så jeg må jo bare leve med at der er lidt ekstra effekt  |
|
|
Jeg har selv et sæt helicon 300 og jeg vil sige at det langt fra er den letteste højtaler at drive, så lidt ekstra effekt skader i hvert fald ikke. Jeg har haft store gulvhøjtalere der var væsentligt lettere at drive. __________________ Classic 6.6b
Classic 01b
AA xdp dti ps2
Dali Helicon 300
VDH CW(ht kabel)
Via Blue(signalkabel)
Mit setup
|
Til top |
|
|
sheep Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 328
|
Sendt: 23 April 2007 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kiilsgaard skrev:
sheep skrev:
Der er nok mere end rigelig kontrol over de små H300 - tror ikke M3 kommer på hårdt arbejde med dem spænd for - men der er jo ikke en lillebror til M3 så jeg må jo bare leve med at der er lidt ekstra effekt  |
|
|
Jeg har selv et sæt helicon 300 og jeg vil sige at det langt fra er den letteste højtaler at drive, så lidt ekstra effekt skader i hvert fald ikke. Jeg har haft store gulvhøjtalere der var væsentligt lettere at drive.
|
|
|
Jamen så er det jo ingen skade til.... __________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 24 April 2007 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine erfaringer med Helicon 300 er også, at de har det bedst med rigelig rygdækning. Her tænker jeg ikke så meget på forstærkerens watt-afsættelse, men på strømformåen. På netop dette punkt er ligheden med Dali Grand Coupe slående. 
Mvh
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
sheep Forum Bruger

|
Sendt: 24 April 2007 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg spændt på at høre hvordan det hele lyder i nye omgivelser... flytter på lørdag hvilket betyder et længere rum -> sofaen jeg lytter fra kommer dermed ikke til at stå op af en væg og jeg er derfor særligt spændt på bassen... det goe er at der ikke længere er over- og underboer der skal tages hensyn til hvis jeg får lyst til at skrue lidt op..  Nu håber jeg bare ikke at jeg må erkende at H400 ville være den rigtige ht'er... __________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 24 April 2007 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor stort er dit nye rum? du kan jo evt. overveje at spille på tværs af rummet istedet for på langs.
|
Til top |
|
|
sheep Forum Bruger

|
Sendt: 24 April 2007 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
det nye er 7,5*4m... nu prøver jeg på langs til at starte med - hvis det ikke går har jeg også overvejet dit forslag - men det må jo komme an på en prøve. Man kan vel også eksperimentere lidt med at reducere afstanden til bagvæggen hvis det blir for basfattigt - eller vil det give et dårligt resultat??
__________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 25 April 2007 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror bare du skal prøve løs  det er da også herligt at få et nyt rum at lege i.
|
Til top |
|
|
Iron Man Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
Sendt: 25 April 2007 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej sheep!
Det ser jo kanon ud, jeg gad også godt eje en M5. Er du glad for den? 
|
Til top |
|
|
sheep Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Jeg tror bare du skal prøve løs det er da også herligt at få et nyt rum at lege i. |
|
|
Jep - ser det os mere som en spændende udfordring end som et problem  __________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
Til top |
|
|
sheep Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
Hej sheep!
Det ser jo kanon ud, jeg gad også godt eje en M5. Er du glad for den? 
|
|
|
Jeg er virkelig glad for den ja - som nævnt tidligere i tråden havde jeg regnet med at jeg skulle ha M55'eren - men den fik altså bank af M5 til demoen så der ikke var noget at være tvivl om  __________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
Til top |
|
|
sheep Forum Bruger

|
Sendt: 25 April 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man:
Havde lige glemt hvilket setup du havde.... det er godt nok mums  __________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
Til top |
|
|
sheep Forum Bruger

|
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
en lille update
Er nu kommet på plads i de nye omgivelser og kan med stor tilfredshed konstatere at mine Helicon 300 lyder bedre end nogensinde Jeg oplever på ingen måde, at de mangler bas hvilket jeg som nævnt tidligere havde frygtet pga det større rum de nu skulle spille op. Tværtimod har det vist sig at give en bedre basgengivelse ikke at have lytterpositionen lige op af bagvæggen. En anden væsentlig forbedring jeg har bemærket er, at jeg ikke længere hører højttalerne så meget hvis i forstår - det er musikken der træder frem hvilket bare er alt for fedt Jeg skal nok smide nogle billeder af de nye omgivelser - går bare og venter på HFK kan snøvle sig færdig med min forsikringssag så jeg kan få en FM/DAB tuner bestilt - så ka den jo os komme med på de nye pics  __________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
Til top |
|
|
sheep Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er der lidt nye billeder af mit grej i de nye omgivelser samt med den nye tuner C445 fra NAD:

overblik bag sweet spot

mere overblik 

Close up af den nye tuner

og lige et af husets kraftværk 
Beklager i øvrigt den lidt grynede kvali på billederne - tror ik lige kameraet var ordentligt indstillet  __________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
Til top |
|
|
Cyber-Frog Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 762
|
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtigt lækkert ud, har du eksperimenteret med vinkling?
__________________ M.v.H Cyber-Frog
Mit Setup
|
Til top |
|
|
sheep Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juni 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cyber-Frog skrev:
Det ser rigtigt lækkert ud, har du eksperimenteret med vinkling? |
|
|
Nej - for det første er lydbilledet helt i top fra sweet spot og for det andet har jeg hørt at helicon 300 er designet til "ikke at blive vinklet"... tager jeg fejl???
Mener du der skulle være noget at hente ved at vinkle ht'erne? __________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
f**k hvor er det lækkert.. den der master serie er noget helt specielt!! jeg synes den lyder rigtig godt, jeg har desværre ikke hørt cd-afspilleren men forstærkeren gør det rigtig godt synes jeg!
Det er rigtig pænt og stilet og du har vidst rigeligt med kræfter til de der helicon hva? men ja det er altid godt med kræfter, så har du også frihed til at vælge andre højttalere hvis det skulle have lyst i fremtiden ikk __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
mayn det er for nice! jeg elsker bare de helicon! sig mig, hvad er det for en guitar der står i stativet henne ved væggen? __________________
|
Til top |
|
|
sheep Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
CRC1:
Tak for de rosende ord
Ja kræfter er der nok af selvom Helicon 300 efter sigende skulle være en ret krævende ht'er. Du skulle prøve at lægge øre til M5 hvis de har den stående i din lokale HFK. Til demoen før mit køb sammenlignede jeg den med multispillen M55... den fik altså seriøst baghjul 
Mathias 2:
Os tak til dig
Guitaren i stativet er en Yamaha FG700S Western fætter - rigtig fin klang synes jeg Spiller du selv? __________________ BeoLab 12-2
B&O playmaker
PANASONIC TXP50-VT20E
|
Til top |
|
|
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
sheep skrev:
CRC1:
Tak for de rosende ord
Ja kræfter er der nok af selvom Helicon 300 efter sigende skulle være en ret krævende ht'er. Du skulle prøve at lægge øre til M5 hvis de har den stående i din lokale HFK. Til demoen før mit køb sammenlignede jeg den med multispillen M55... den fik altså seriøst baghjul 
Mathias 2:
Os tak til dig
Guitaren i stativet er en Yamaha FG700S Western fætter - rigtig fin klang synes jeg Spiller du selv?
|
|
|
ja, lidt gør jeg :) jeg har selv en Yamaha FG-350W. de spiller bare godt, de yamaha'er :) dejlig rolig-lyd __________________
|
Til top |
|
|
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
Sendt: 12 Juni 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|