Forfatter |
|
degofedal Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
Sendt: 12 September 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der lidt nyt: - Et Audio Magic Xenta-3 S Twin bord
- Supra EFF-I (EFF-ISL) til TV'et i stedet for QED Qunex 2
- Supra HDMI kabel til DVD'en i stedet for Belkin PureAV HDMI
- Inakustik LS-1102 biwire højtalerkabel i stedet for W&M Audio Black Magic
Den primære årsag til udstiftning af kabler er at de er blevet for lange/korte efter jeg har fået et nyt bord med indbyggede kabelkanaler... også lysten til at prøve noget nyt
|
Til top |
|
|
degofedal Forum Bruger

|
Sendt: 26 September 2008 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der kommet ny firmware til Synology DS-207+ mm. så det ikke længere er nødvendigt med SSODS. Synology understøtter nu selv SqueezeCenter via en addon så nu er der ingen undskyldning for dem som syntes det er svært at komme igang  Firmware og addon kan hentes her
|
Til top |
|
|
degofedal Forum Bruger

|
Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der lidt nyt igen:  En Synology DS-508 i stedet for en DS-207+. Den har plads til 5 diske, har en 800mhz CPU og 512mb ram. Det hjælper en del på SqueezeCenter. Der er monteret en ekstra 1TB disk så der er 3 diske i RAID 5.  En Transporter i stedet for Squeezebox Duet. Den sparker  i forhold til hvad jeg ellers har hørt.  En Popcorn Hour A-110 i stedet for en Xbox 1 sammen med Supra component og lydkabel. Jeg har desværre kun 1 HDMI indgang på mit fjernsyn, men billedet er knivskarp via analog component så det gør ikke noget. Jeg har pt. monteret en harddisk i den, men den pillet ud igen da jeg vil streame alt materiale fra min NAS. Så vil der heller ikke være noget til at "larme" når der skal ses film da der ikke er blæser i den.
|
Til top |
|
|
degofedal Forum Bruger

|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyt billede med de nye stumper:  Jeg har i øvrigt brugt det samme Supra EFF-I (EFF-ISL) kabel til Transporteren som jeg havde til Squeezebox Recieveren.
|
Til top |
|
|
helledie Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 288
|
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey... Er så vild med den transporter :) Og generelt ideen om at have alt sit musik samlet et sted og et klik væk:) Skal lige høre dig, har du transporteren koblet til via coax eller analogt??
/jonathan
|
Til top |
|
|
degofedal Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
helledie skrev:
Hey... Er så vild med den transporter :) Og generelt ideen om at have alt sit musik samlet et sted og et klik væk:) Skal lige høre dig, har du transporteren koblet til via coax eller analogt??
/jonathan
|
|
|
Jeg er helt enig og jeg får hørt meget mere forskelligt af mit musik nu hvor det før kun var det yderste "lag" af CD'er i skabet  Jeg bruger Transporterens egen DAC (hvilket er fremragende) og den analoge udgang.
|
Til top |
|
|
degofedal Forum Bruger

|
Sendt: 03 November 2008 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis nu den Popcorn Hour A-110 også kunne downsample et DTS lydspor til analog stereo vil det være helt perfekt, men sådan skulle det ikke være. Nu har jeg ikke surroundsound og noget at dekode signalet med så der er ingen lyd på. Den insisterer på at sende DTS signal ud via optisk digital.  Bortset fra det er den dejlig lydløs når der ikke er monteret harddisk i og alt bliver hentet fra netværket.
|
Til top |
|
|
degofedal Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2008 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
 En lille tegning over mit lyd setup. Stiplede linjer er trådløse forbindelser og solid er med kabel.
|
Til top |
|
|
degofedal Forum Bruger

|
Sendt: 06 November 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
degofedal skrev:
Hvis nu den Popcorn Hour A-110 også kunne downsample et DTS lydspor til analog stereo vil det være helt perfekt, men sådan skulle det ikke være. Nu har jeg ikke surroundsound og noget at dekode signalet med så der er ingen lyd på. Den insisterer på at sende DTS signal ud via optisk digital. 
|
|
|
Så kan den dekode DTS... og er på dansk... og mange andre småting som bare gør den lidt mere lækker.  Siden med firmware og ændringer i disse er her: http://www.popcornhour.com/download/A110/firmware-A110.htmlDet nemmeste er dog at opgradere direkte via setup menuen på maskinen.
|
Til top |
|
|
degofedal Forum Bruger

|
Sendt: 23 November 2008 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt friske billeder da jeg alligevel havde gang i kameraet:  Mit fine støvsamler rack fra Audio Magic.  Lidt Dire Straits på Transporten.  Sweet sweet Black Diamond.  Inakustik LS-1102 biwire monteret med BFA stik.  Lidt kabel-salat bagved forstærker og Transporter  Mere kabel bagved HD recorder og Popcorn Hour. Den grå dims er min DVB-T antenne som forbavsende nok modtager et fint signal selvom den er gemt væk. Jeg har opdaget en fejl på et af billederne. Den er nu rettet
|
Til top |
|
|
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 23 November 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har rettet kablet i din højttaler, ik? Lidt træls at spille i modfase...
|
Til top |
|
|
degofedal Forum Bruger

|
Sendt: 23 November 2008 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
Du har rettet kablet i din højttaler, ik? Lidt træls at spille i modfase...
|
|
|
Jo. De sad også omvendt i forstærkeren så det er derfor jeg ikke har lagt mærke til det. Jeg har nok været lidt for træt da jeg satte det nye ht kabel til
|
Til top |
|
|
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 23 November 2008 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, men ellers ser det godt ud
|
Til top |
|
|
degofedal Forum Bruger

|
Sendt: 05 Januar 2009 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
degofedal Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2009 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have lyttet til dem i ca 14 dage er jeg meget positiv overrasket over dem. Til prisen er det en god højtaler med god diskant, i hvert fald på min HK 970 mk 2 forstærker, og der er rigtig god punch i bassen. Der er forbavsende god bas i dem trods den beskedne størrelse. Hvis man vil have en billig kompakt højtaler til rock/heavy er den et rigtig godt bud.
|
Til top |
|
|
degofedal Forum Bruger

|
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så står der er par Elac FS 247 i stuen. De ligner jo de gamle til forveksling 
|
Til top |
|
|
degofedal Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev kameraet lige luftet lidt igen. Der tages forbehold for nullermænd og støv   Elac FS-247.  Elac FS-247 igen. Jeg har i øvrigt sat VTFeet's under dem.  Supra Sword og Inakustik LS-1102 jumpers.  Elac FS-247 med de "gamle" Audio Pro Image Black Diamond V2.  Transporter og Popcorn Hour A-110.  Transporter med Supra Sword-ISL RCA.  Harman Kardon HK-970 II og Sony optager.  Synology DS-508 hvor musik mm. bor i et skab i gangen. Jeg har valgt at trække et netkabel i stedet for det trådløse setup jeg tidligere har kørt med. En opgradering fra 54mbit trådløs til 1000mbit kabel kan mærkes.  Sharp 37" LCD med Popcorn Hour.  Lidt overblik fra sofaen.  Beyerdynamic DT-770 Pro med Carat HD-1V til computeren.  Et par fine Supra trækasser.
|
Til top |
|
|
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækre sager  Hvorfor har du ikke brugt Sword jumpere?
__________________ Mvh. Henrik Nygaard
|
Til top |
|
|
degofedal Forum Bruger

|
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Predator skrev:
Lækre sager 
Hvorfor har du ikke brugt Sword jumpere?
|
|
|
Tak for det. Jeg har faktisk nogle til at ligge, men jeg kan ikke få dem til at sidde ordentligt i højtalerne. De sidder ikke særligt stabilt når spaderne er skruet fast og kablet skal drejes 180grader for at komme til at sidde i terminalerne. Jumperne fra Inakustik er nemmere at dreje så de sidder ordentligt og spaderne sidder meget mere stabilt.
|
Til top |
|
|
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det lyder da godtnok lidt besværligt. Måske du skulle hive spaderne af, og lave en god terminering med rørbananer i stedet? Jeg synes nu det er lidt ærgeligt, at Supra har valgt så "diskret" et udseende til deres topmodel. Til den pris må der gerne være lidt bling over det, selvom det ikke gør lyden et hak bedre!  Er du godt tilfreds med din Transporter?
__________________ Mvh. Henrik Nygaard
|
Til top |
|
|