Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 20:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Erla’s natmad - køleskabe og kummefrysere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
evox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 22 Juli 2007 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Hej Erla

STORT....STORT:...  .....og en lille griner til PH.....den stakkel...

Fede blokke....hvornår ankommer de ?

mvh Hans

Til top Vis evox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af evox

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Sendt: 22 Juli 2007 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Hej Hans,

Tak tak

De formastelige rørfiduser kommer mandag eller tirsdag næste uge... så hvis vi stadig har en aftale d. 2., kan du jo høre dem der... medmindre de lyder virkelig dårligt og er røget direkte i skraldespanden, men mon dog ?

/erla

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Sendt: 22 Juli 2007 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

erla skrev:
JÆS ! Så skete det !

Undertegnede anser sig hermed som medlem af den eksklusive inderkreds af personer, som Poul Halvpis i sin afmagt og selvutilstrækkelighed føler sig tvunget til at svine til, for på denne måde at fremhæve sig selv, når nu han ikke ejer noget - det være sig materielt eller imaterielt, som kan retfærdiggøre hans usle eksistens.

Således er det d.d. på forsiden af www.poulsaudiobutik.dk at læse:

"Derudover skal vi da lige kort beskrive en Tannoy Monitor Gold, da kun få kender den selv om mange tror, de gør. En rigtig Gold er IKKE guldfarvet og rammen er RUND, ikke "firkantet" og så står der forresten Gold på den, ret smart. Hvis der ikke står noget på dit guldfarvede mirakel er det blot en DU 3809, indtil da det ringeste af det ringeste lydmæssigt og kvalitetsmæssigt. Kasserne kan så hedde SRM 15X for blot at tage et eksempel. Tillykke med disse helkiksere! Guld er aldrig Gold, men Gold er altid guld."

Jaja - rønnebærene er sure, sagde ræven, den kunne ikke nå dem!

/erla

Nu er det sådan, at Poul rent faktisk har en glimrende teknisk viden foruden hans ret utrolige historiske hifi viden...

Man kan så diskutere hans retorik, personligt synes jeg det er befriende, at der for en gang skyld, rent faktisk er en, som tør tage bladet fra munden og sige sin mening.

Og Poul har desuden en mangeårig erfaring inden for pro audio - han både kender mange musikere og har såmænd også et godt kendskab til både studie og PA lyd, mere end hvad de fleste herinde har...med andre ord, han har faktisk en ide om, hvad lyd er og hvad det er vi lytter på i sidste ende - et forhold jeg savner hos stort set alle hifi folk jeg kender!

At han så gang på gang udråber ATC som eneste saliggørende HT foruden Quad, viser jo tydeligt, at han ikke har hørt cremen endnu, her tænker jeg selvfølgelig på TAD...

Nej, jeg har sgu respekt for Poul, han er absolut ingen båtnakke, men en meget meget kompetent fagmand...og han lefler ikke for nogen!

vh

Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Juli 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

tadman skrev:

Nu er det sådan, at Poul rent faktisk har en glimrende teknisk viden foruden hans ret utrolige historiske hifi viden...

Man kan så diskutere hans retorik, personligt synes jeg det er befriende, at der for en gang skyld, rent faktisk er en, som tar tage bladet fra munden og sige sin mening.

Og Poul har desuden en mangeårig erfaring inden for pro audio - han både kender mange musikere og har såmænd ogå et godt kendskab til både studie og PA lyd, mere end hvad de fleste herinde har...med andre ord, han har faktisk en ide om, hvad lyd er og hvad det er vi lytter på i sidste ende - et forhold jeg savner hos stort set alle hifi folk jeg kender!

At han så gang på gang udråber ATC som eneste saliggørende HT foruden Quad, viser jo tydeligt, at han ikke har hørt cremen endnu, her tænker jeg selvfølgelig på TAD...

Nej, jeg har sgu respekt for Poul, han er absolut ingen båtnakke, men en meget meget kompetent fagmand...og han lefler ikke for nogen!

vh

Hmm.. endnu en pølle-hangaround...

Helt ærligt - for nogle uger siden havde han en artikel om Tannoy, hvor alt EFTER 90 var noget forbandet l**t, fordi fabrikken var blevet solgt og de nye ejere havde ødelagt alt. Fair nok... jeg har både nye Tannoy husmands-højtalere, og indrømmer de ikke lyder som de gamle studio-serier. Men de lyder nu ret okay - specielt sammenlignet med andet jeg har hørt i prisklassen.

Anyway... den kunne jeg til nød æde... så går der noget tid, og på chatten støder jeg ind i en anden pølle-supporter, og ser mig nødsaget til at "ta' bladet fra munden", og fortæller i utvetydige vendinger, at jeg synes det er noget bræk han skriver på hans hjemmeside, som mere bærer bræg af personlig hets imod ejere af diverse hifi komponenter, end det har at gøre med seriøs analyse og kritik af apparaterne.

Pølle går med andre ord typisk efter manden, ikke efter bolden. Det er vanvittigt utiltalende efter min mening, og gør at jeg har mistet al respekt for ham, for selv hvis han ved noget om noget, vil jeg aldrig være sikker på, om han giver udtryk for hans objektive indtryk af udstyret, eller om hans udtalelser er farvet af hans subjektive afsky overfor en tilfældig sagesløs ejer han har set sig sur på.

Og så sker det - et par dage efter føler Pølle sig kaldet til at svine mine højtalere til, og kalde folk der synes om dem for tåber - sjovt nok højtalere der jvnf. fremstillingsdatoen for få uger siden var aldeles spitzenklasse ifølge Pølle, men nu er det det arveste l**t!

Jaja - hvis du synes du kan bruge hans udgydelser til noget, så fred være med jer - jeg vil for ikke at komme på kant med injurie lovgivningen afstå fra yderligere kommentarer og venligst anmode om, at folk herefter kommenterer min tråd ud fra egne meninger, og ikke bruger den til at diskutere et selvudnævnt orakel og hvorvidt denne persons udgydelser kan tillægges værdi eller ej.

Jeg har bare til orientering sagt min mening om Pølle, det var ikke et oplæg til diskussion, så hvis nogen ønsker at hylde Pølle og overbevise andre brugere om hans evner, så vil jeg opfordre dem til at oprette deres egen tråd til dette formål.

Han er efter min mening ikke værd at spilde tid på, for ikke at snakke om spalteplads i min tråd.

VH,
erla
Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

evox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 22 Juli 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Hej Erla

Selvfølgelig har vi en aftale d.2-8.

ps. Hvis du ikke syntes om rør-bamserne, så tar' jeg dem gerne med hjem, når jeg køre...

mvh Hans

Til top Vis evox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af evox

tadman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004
Sendt: 22 Juli 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

erla skrev:
tadman skrev:

Man kan så diskutere hans retorik, personligt synes jeg det er befriende, at der for en gang skyld, rent faktisk er en, som tar tage bladet fra munden og sige sin mening.

Og Poul har desuden en mangeårig erfaring inden for pro audio - han både kender mange musikere og har såmænd ogå et godt kendskab til både studie og PA lyd, mere end hvad de fleste herinde har...med andre ord, han har faktisk en ide om, hvad lyd er og hvad det er vi lytter på i sidste ende - et forhold jeg savner hos stort set alle hifi folk jeg kender!

vh

Hmm.. endnu en pølle-hangaround...

næh, såmænd ikke, så ham sidst i 98...og jeg er i en helt anden boldgade end ham...og jeg har såmænd heller ikke samme lydfilosofi...Det eneste jeg skriver, i hvert fald underforstået, er du ikke skal undervudere ham!

Helt ærligt - for nogle uger siden havde han en artikel om Tannoy, hvor alt EFTER 90 var noget forbandet l**t, fordi fabrikken var blevet solgt og de nye ejere havde ødelagt alt. Fair nok... jeg har både nye Tannoy husmands-højtalere, og indrømmer de ikke lyder som de gamle studio-serier. Men de lyder nu ret okay - specielt sammenlignet med andet jeg har hørt i prisklassen.

Anyway... den kunne jeg til nød æde... så går der noget tid, og på chatten støder jeg ind i en anden pølle-supporter, og ser mig nødsaget til at "ta' bladet fra munden", og fortæller i utvetydige vendinger, at jeg synes det er noget bræk han skriver på hans hjemmeside, som mere bærer bræg af personlig hets imod ejere af diverse hifi komponenter, end det har at gøre med seriøs analyse og kritik af apparaterne.

Pølle går med andre ord typisk efter manden, ikke efter bolden. Det er vanvittigt utiltalende efter min mening, og gør at jeg har mistet al respekt for ham, for selv hvis han ved noget om noget, vil jeg aldrig være sikker på, om han giver udtryk for hans objektive indtryk af udstyret, eller om hans udtalelser er farvet af hans subjektive afsky overfor en tilfældig sagesløs ejer han har set sig sur på.

han går ikke efter manden, men efter tidens tendenser...og hvad folk nu udtaler sig om, som om de er eksperter, hvad de sjældent er...

Og så sker det - et par dage efter føler Pølle sig kaldet til at svine mine højtalere til, og kalde folk der synes om dem for tåber - sjovt nok højtalere der jvnf. fremstillingsdatoen for få uger siden var aldeles spitzenklasse ifølge Pølle, men nu er det det arveste l**t!

Jaja - hvis du synes du kan bruge hans udgydelser til noget, så fred være med jer - jeg vil for ikke at komme på kant med injurie lovgivningen afstå fra yderligere kommentarer og venligst anmode om, at folk herefter kommenterer min tråd ud fra egne meninger, og ikke bruger den til at diskutere et selvudnævnt orakel og hvorvidt denne persons udgydelser kan tillægges værdi eller ej.

Først singularis og derefter pluralis, hmm, hvad mener du? Var det ikke dig selv, som bragte Poul på bane? Jeg har vel lov til at kommentere dette, ligesom du har lov til at kommentere hans indlæg?

Jeg har bare til orientering sagt min mening om Pølle, det var ikke et oplæg til diskussion, så hvis nogen ønsker at hylde Pølle og overbevise andre brugere om hans evner, så vil jeg opfordre dem til at oprette deres egen tråd til dette formål.

Han er efter min mening ikke værd at spilde tid på, for ikke at snakke om spalteplads i min tråd.

Det var da godt, at du har fået din egen tråd. Skal vi andre så spørge om lov, inden vi eventuelt kommenterer dine indlæg, i dette tilfælde om Poul?

VH,
erla

Til top Vis tadman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tadman

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Juli 2007 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

tadman,

Naturligvis må du kommentere mine indlæg, men nu var der tale om et decideret off-topic indlæg, derfor synes jeg ikke der er nogen grund til at tærske langhalm på det emne, her i tråden.

/erla

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 Juli 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige været inde og kigge på www.poulsaudiobutik.dk

Klip fra deres hjemmeside

23/07 '07
Det glatte lag
Nu er vi ikke ligefrem mimoser i Pouls Audiobutik, men ind imellem synes vi nu, at vi noget uberettiget anklages for kun at gå efter manden og ikke efter sagen. I tilfældet med skal vi sige det forsigtigt den noget ophidsede Erla på hifi4all tager vi altså ikke uberettiget kritik af manglende konsekvens i vores udtalelser liggende. Derfor henviser vi faktuelt til emnet "Frem og tilbage..", hvis man vil vide noget om Tannoy. Derudover mener vi nu ellers selv, at vores mission er at få folk til at tænke selv, men det kræver som med sex et minimum af viden og erfaring om ikke andet så for at vide, at man ikke har nogen af delene. Man kan som den gode Erla naturligvis sagtens sætte et horn ovenpå en Tannoy, hvis man synes. Man skal så desværre bare først vide, at halvdelen af denne Tannoy-model er født med negativ polaritet a la gamle JBL, mens den anden halvdel er født med positiv polaritet. En tilsyneladende ens tilkobling af et horn giver således 2 helt forskellige resultater udover at der går lidt Anders And i fasen på grund af hornets dybde. Det må folk da hjertens gerne, men de skal så holde op med at tale om Tannoy-lyden længere. At en afkobling af diskanten så giver nogle ganske hyggelige belastninger af forstærkeren i det ganske komplekse delefilter, hvor der stadigvæk er en del parallelkoblede komponenter, skal da kun lige med for fuldstændighedens skyld. Den del kan man jo ikke rigtigt koble fra . Raseri erstatter kun for den ophidsede reel viden. Iøvrigt er der masser af højttalere, vi selv frygteligt gerne ville eje: Vitavox-horn, Klipsch ditto og gamle Emilar og TAD, bare ikke lige præcist visse Tannoy, for dem vi nemlig haft bogstaveligt talt i snesevis fra 2 sæt Westminster og nedefter.. Rønnebær er ikke sure, de smager bare ad helvede til for andet end et par forsultne trækfugle.
Vi skal forresten nok lade være med at kommentere det uhyre begavede i på nettet blot at bestille nogen rørforstærkere, som den gode Erla sikkert aldrig har hørt. Mon det er sandsynligt, at man bliver tilfreds, når man har betalt dem og helt selv fundet de fine billeder?. Naturligvis, 100%. Herfra ønsker vi tillykke og så er de da vist endda ikke engang kommet endnu, men supergode, det er de altså.

Det er da en underlige måde at kritisere erla på? Vil det sige at hvis det ikke lige passer ind i deres koncept, så bliver man som evt. kunde kritiseret af Pouls Audiobutik på forsiden af deres hjemmeside, hvis det ikke lige passer dem?

Mærkeligt syntes jeg.

Mvh

Torben

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Juli 2007 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Så er der igen sket lidt her ved Valby bakke....

- et par NAD'er er væk, men hvad er der kommet istedet ?

- en Lectron mere

- og her er det så planen de nye Single ended mono blokke skal stå når de kommer mandag... hvis de kan være der...

Derudover er hornene blevet byttet til en mindre model i en mere moderigtig kulør:

- en af de nye drivere - TAD 2001

- og sådan ser hornene nu ud.

- ja, det hedder "læbehorn"

De nye horn er af langt højere kvalitet end de finerplader jeg havde spændt foran TAD 4001'erne, og når man deler så højt som jeg gør (1KHz) har den mindre 2001 en bedre og mere jævn frekvensgang - så i teorien skulle de mindre enheder med de bedre horn, være en fordel. I praksis må jeg sige, at det i mine ører da heller ikke for alvor lyder rigtigt grimt...

Det var alt for denne gang...

/erla

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

De er vel nok rigtig flotte de horn, både læberne og driverne - og jeg kan især godt li' dit højttalerkabel

Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

mathias 2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

fedt med en Lectron mere og de nye læber er bare flotte

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Juli 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:

De er vel nok rigtig flotte de horn, både læberne og driverne - og jeg kan især godt li' dit højttalerkabel

Tak tak :-)

Mht. højtalerkablet er problemet, at driverne ikke kan ta' standard bananer, så det blev bare lige en stump jeg havde liggende... det skal nok blive fikset - men det virker

/erla

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Hej erla.

Fy for den, hvor det rykker der på 12. sal, hva'?

2 styks Lectron skodrør... pffft

De nye læber er da helt vanvittigt meget flottere end de andre, som jo ikke i sig selv var rædselsfulde. De lød bare sådan. Hvis de nye lyder bare tilnærmelsevist lige så dårligt, er det jo ikke helt skævt.

Det glippede desværre med at kigge forbi her til aften, med trætte unger og sager.

Glæder mig til at høre på skidtet igen. Måske det næsten kan spille musik efterhånden?

Mvh

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 27 Juli 2007 kl. 01:49 | IP-adresse registreret  

brok; mathias og plafi:

Ja, det skal blive interesant at hør hvorfor poul mener at netop de komponenter jeg har valgt nødvendigvis må lyde aldeles rædselsfult. Personligt er jeg jo udemærket klar over, at jeg får mere end svært ved at komme tættere på bunden og nødvendigvis derfor må opfylde evt krav der stilles til indehaveren af det absolut dårligst lydende anlæg i danmark.

Men jeg kan ta det!

Iøvrigt mener jeg jo, at al konstruktiv kritik kan brugrsd til at indsnævre evt. udviddelser og opgraderinger i fremtiden...

Jeg ser derfor frem til alle ev.t henvendelser, enten gennem gennem dette site, eller via kanaler så hemmelige, at undertegnede pt ikke har noget kendskab til deres eksistens... men skriv endelig....

/erla

Vincent.
Branchemedlem
Branchemedlem

Lightnsound.dk

Bruger siden: 19 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 02:37 | IP-adresse registreret  

Erla nydlige l**te horn og rør.. Det er jo smukt... der triller en stille tåre over veludført arbejde.. Smukt at se hvor lavt man kan synke

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 03:39 | IP-adresse registreret  

Hehe Tillyk Erla både med at komme med på Pouls hade liste og blevet Goto's slave for life..

Jeg må nu også selv indrømme, at jeg har brugt en del tid inde på Pouls side, og flere af hans indlæg finder jeg nu stadig meget brugbare, hvis man går udenom det man ikk kan tåle at læse...

Har du planer om at skille dig helt af med begge de sæt Tannoys du har og det er jo ganske gamle enheder som nok ville få en del slag af nyere 12-15" enheder og ditto filtre samt birketræ i rå mængder, 50mm front baffel ville være et godt sted at starte?

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Juli 2007 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Single ended til toppen

Så kom de - Welborne Labs 300b monoblokke:

Tower of Power:

/erla

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

For hulan da det ser vildt ud!
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 30 Juli 2007 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Hej Mastervol,

Takker - de spiller umiddelbart også rigtig lækkert, selvom jeg ikke har haft meget tid til at lytte endnu... men en helt utrolig åben og detaljeret top er første håndsindtrykket.

Og så siger de INTET når de ikke skal - der er faktisk mindre sus i hornene i "tomgang", end med NAD transerne... ret vildt!

/erla

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Føj for zaten de ser fede ud! Tillykke med dem!

Jeg skal da lige love for at der er ædle træsorter i Casa TADnoy300b
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum