Emne: "Verdens bedste forforstærker”? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja våsetoget kører ... futfut.
Det er desværre ikke lige sådan at vikle disse tråde! Faktisk er det noget af en kunst ... og meget få er leveringsdygtige i høj kvalitet!
S&B har f.eks. haft store problemer med at levere tilstrækkeligt at deres produkter ... selvom de er svinedyre.
Det er absolut et spændende produkt - men ideen er jo ikke direkte ny.
Bundy
|
| Til top |
|
| |
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det havde jeg nu bestemt heller ikke regnet med
Jeg må bare spare sammen  __________________
Guide til billedupload
|
| Til top |
|
| |
slotman Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2005
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stevens & Billington kan faktisk levere trafoerne som Music First bruger. Både sølv versionen og kobberversionen.
Jeg har selv lavet min egen udgave af sølvversionen hvor trafoerne kostede ca. 7500kr for 2 stk. Så med kasse, knapper, kabler, omskifter, volumenkontrol og phonostik kostede det hele ca. 12000kr. Til sammenligning koster sølvversionen af Music First ca.35000kr.
Jeg kan meddele at trafoerne er helt fantastiske. Der er en ekstrem tranparens og et perspektiv der er så stort som materialet byder.
Fordelen ved en passiv trafo fremfor en passiv forforstærker med modstande er at trafoen yder en rimelig form for tilpasning af impedanserne. Således kan man bruge den sammen med meget mere forskelligt udstyr, i forhold til modstandene.
Sølvudgaven af trafoerne er så gode at de uden problemer kan matches op mod de bedste aktive forforstærker i verden.
Jeg kan kun anbefale "gør det selv" løsningen, hvor du for ca.12000kr får lyd du ellers skulle betale 120.000kr for. Du har enddog fordelen af at du kan bruge balanceret udstyr, både på signalsiden og effektsiden.
Træerne vokser dog ikke ind i himlen, for på trods af trafoernes evner til at tilpasse, er der dog stadig udstyr man ikke kan bruge. Selvom trafoen kan give 6db's forstærkning, så kan trafoerne ikke forstærke nok til at du f.eks. kan sætte en effektforstærker der kræver 4V for fuld udstyring, sammen med f.eks. en tuner der afgiver f.eks. 0.25V.
Jo højere du skruer op (eller jo mindre du dæmper) jo dårligere bliver matchningen mellem indgangsimpedans og udgangsimpedans.
Men har man som jeg en rimelig følsom effektforstærker, som har en indgangsimpedans på 100kohm, ja så er der næsten ikke noget der ikke kan sættes til forforstærkeren.
Jeg kan kun varmt anbefale at lægge øre til dem. I bliver ikke skuffet.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 17 Januar 2007 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmbye skrev:
krenzler skrev:
Holmbye skrev:
| Jeg har heller intet imod sammenlignende tests men jeg så dog gerne at der var en f.eks. en 3 gange dyrere aktiv pre den bliver sammenlignet med [;) |
|
|
Ja, eller hvad med 6 gange billigere??  |
|
|
Jaja, eller man kan vælge en cd eller dac med volume kontrol og helt sparer forforstærkeren væk så er den gratis
I øvrigt er de to konstruktioner jo lavet med forskellige komponenter, MF Audio bruger håndvunde transformatorer med MuMetal kappe og Schweitsiske ELMA sølv kontaker osv. At konstruktionerne er lavet efter samme princip gør det vel ikke til de samme maskiner. De fleste cd afspillere og aktive forforstærkere osv. er vel også bygget over stort set de samme principper ? Her er blot tale et nyt princip og en ny tilgang.
For mig og for kunder der overvejer at bruger over 50 kilo på en pre vil det mest interessante som sagt stadig være at få den testet op imod meget dyrere forforstærkere. Det er vel egentlig logisk nok: jeg vil gerne have de kunder der ellers overvejer at bruger 2 og 3 gange så meget på en anden forforstærker, og som med Music first Audio kan få en måske bedre pre til en 3. del af prisen.
At du syntes det er interessant at se hvor langt du kan komme for 400 dollars er ikke noget der har den mindste interesse for mig , i sagens natur vel klart nok.
Mvh |
|
|
Nyt princip??? Man har kunnet købe TVCer i årevis, mindst 10 år tror jeg. Du kan da i øvrigt sagtens have ret i at den er pengene værd i forhold til en forforstærker der er 2 - 3 gange dyrere. Men al ære til S&B transformatorviklere, så er der også f.eks også Autoformer volume controls, http://www.intactaudio.com/atten.html, Tribute laver dem på bestilling (de er bestemt lige så håndviklet som alt andet) , Sowther som nævnt og diverse obskure japanske modeller. Hvordan kvaliteten er i mellem de forskellige mærker ved jeg ikke, men der er da forskellige bud på den form for volumekontroller,og som kunde skal man da være idiot (eller Audiophil) for ikke lige at overveje noget til 6000 kr istedet for 18000, hvis man ellers kan leve med princippet. Præcis som du håber hente dine kunder fra de højere luftlag mellem 36000 og 54000 kr. Iøvrigt giver beskrivelsen på den danske webside ikke ligefrem indtryk af den store viden om produktet: " En højpræstations transformator baseret magnetisk volumekontrol, der består af to højt estimerede svækkelses transformatorer " Man må da ikke håbe den "svækker" kvaliteten i anlægget
|
| Til top |
|
| |
Al Bundy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
slotman skrev:
|
Stevens & Billington kan faktisk levere trafoerne som Music First bruger. Både sølv versionen og kobberversionen.
Jeg har selv lavet min egen udgave af sølvversionen hvor trafoerne kostede ca. 7500kr for 2 stk. Så med kasse, knapper, kabler, omskifter, volumenkontrol og phonostik kostede det hele ca. 12000kr. Til sammenligning koster sølvversionen af Music First ca.35000kr.
Jeg kan meddele at trafoerne er helt fantastiske. Der er en ekstrem tranparens og et perspektiv der er så stort som materialet byder.
Fordelen ved en passiv trafo fremfor en passiv forforstærker med modstande er at trafoen yder en rimelig form for tilpasning af impedanserne. Således kan man bruge den sammen med meget mere forskelligt udstyr, i forhold til modstandene.
Sølvudgaven af trafoerne er så gode at de uden problemer kan matches op mod de bedste aktive forforstærker i verden.
Jeg kan kun anbefale "gør det selv" løsningen, hvor du for ca.12000kr får lyd du ellers skulle betale 120.000kr for. Du har enddog fordelen af at du kan bruge balanceret udstyr, både på signalsiden og effektsiden.
Træerne vokser dog ikke ind i himlen, for på trods af trafoernes evner til at tilpasse, er der dog stadig udstyr man ikke kan bruge. Selvom trafoen kan give 6db's forstærkning, så kan trafoerne ikke forstærke nok til at du f.eks. kan sætte en effektforstærker der kræver 4V for fuld udstyring, sammen med f.eks. en tuner der afgiver f.eks. 0.25V.
Jo højere du skruer op (eller jo mindre du dæmper) jo dårligere bliver matchningen mellem indgangsimpedans og udgangsimpedans.
Men har man som jeg en rimelig følsom effektforstærker, som har en indgangsimpedans på 100kohm, ja så er der næsten ikke noget der ikke kan sættes til forforstærkeren.
Jeg kan kun varmt anbefale at lægge øre til dem. I bliver ikke skuffet.
Mvh
|
|
|
Hej Slotman,
Yes .. S&B er vel det bedste man kan få .... spændende projekt du har lavet. Problemet kan vel være at få fat i stumperne ... S&B har ihvertfald tidligere haft problemer med at levere tilstrækkeligt - og 7500 for sølvversionen er ihverfald billigt.
Og ja som du siger ... der er grænser anvendelsesmulighederne - og man skal have rigeligt output fra sine kilder, hvis man vil bevare dynamikken og niveauet. Men har man det rigtige setup, så er det jo et herligt simpelt princip.
Bundy
|
| Til top |
|
| |
levendemusik Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 241
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Jeg kan meddele at trafoerne er helt fantastiske. Der er en ekstrem
tranparens og et perspektiv der er så stort som materialet byder.
Fordelen ved en passiv trafo fremfor en passiv forforstærker med
modstande er at trafoen yder en rimelig form for tilpasning af
impedanserne. Således kan man bruge den sammen med meget mere
forskelligt udstyr, i forhold til modstandene."
Og transformatorer slides vel ikke som andre dele? Kobler man sin cd-afspiller (eller dvd audio eller sacd) direkte til dyret, eller vil det hjælpe med en dac i mellem?
|
| Til top |
|
| |
Holmbye Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjulet skrev:
Holmbye skrev:
krenzler skrev:
Holmbye skrev:
| Jeg har heller intet imod sammenlignende tests men jeg så dog gerne at der var en f.eks. en 3 gange dyrere aktiv pre den bliver sammenlignet med [;) |
|
|
|
|
Jaja, eller man kan vælge en cd eller dac med volume kontrol og helt sparer forforstærkeren væk så er den gratis
I øvrigt er de to konstruktioner jo lavet med forskellige komponenter, MF Audio bruger håndvunde transformatorer med MuMetal kappe og Schweitsiske ELMA sølv kontaker osv. At konstruktionerne er lavet efter samme princip gør det vel ikke til de samme maskiner. De fleste cd afspillere og aktive forforstærkere osv. er vel også bygget over stort set de samme principper ? Her er blot tale et nyt princip og en ny tilgang.
For mig og for kunder der overvejer at bruger over 50 kilo på en pre vil det mest interessante som sagt stadig være at få den testet op imod meget dyrere forforstærkere. Det er vel egentlig logisk nok: jeg vil gerne have de kunder der ellers overvejer at bruger 2 og 3 gange så meget på en anden forforstærker, og som med Music first Audio kan få en måske bedre pre til en 3. del af prisen.
At du syntes det er interessant at se hvor langt du kan komme for 400 dollars er ikke noget der har den mindste interesse for mig , i sagens natur vel klart nok.
Mvh
|
|
|
Nyt princip??? Man har kunnet købe TVCer i årevis, mindst 10 år tror jeg.
Du kan da i øvrigt sagtens have ret i at den er pengene værd i forhold til en forforstærker der er 2 - 3 gange dyrere. Men al ære til S&B transformatorviklere, så er der også f.eks også Autoformer volume controls, http://www.intactaudio.com/atten.html, Tribute laver dem på bestilling (de er bestemt lige så håndviklet som alt andet) , Sowther som nævnt og diverse obskure japanske modeller. Hvordan kvaliteten er i mellem de forskellige mærker ved jeg ikke, men der er da forskellige bud på den form for volumekontroller,og som kunde skal man da være idiot (eller Audiophil) for ikke lige at overveje noget til 6000 kr istedet for 18000, hvis man ellers kan leve med princippet. Præcis som du håber hente dine kunder fra de højere luftlag mellem 36000 og 54000 kr.
Iøvrigt giver beskrivelsen på den danske webside ikke ligefrem indtryk af den store viden om produktet: "En højpræstations transformator baseret magnetisk volumekontrol, der består af to højt estimerede svækkelses transformatorer " Man må da ikke håbe den "svækker" kvaliteten i anlægget
|
|
|
Ok beklager at jeg ikke kendte til hvor længe TVC har eksisteret så lad os sige at det ikke er nyt men fuldstændigt almindeligt og ligeså udbredt som aktive forforstærkere eller lad os lade den lande på et sted der imellem og så nyt. Lad os ikke diskutere præcis hvor nyt eller almindeligt princippet er, det er trods alt ikke så spændene.
Angående teksten på vores hjemmeside så lægger ordet svækker sig til transformatorens funktion idet den jo netop svækker eller dæmper signalet (niveau regulering) og jeg mener derfor også udfra en teknisk overvejelse at ordvalget er rimelig korrekt. Hvordan ville du oversætte "attenuation". Dansk er desværre ret ordfattigt i forhold til engelsk, men hvis vi ikke oversætter klager folk også over det. Der er altid nogen der er meget sværre at stille tilfredse og som går langt for at finde de mindste ting de kan pille ud og kritisere. Udover det vil jeg lige for god ordens skyld understrege at jeg ikke er teknikker eller konstruktør men forlader mig helt på mine ører når der skal tages nyt udstyr hjem. Der forhindrer mig naturligvis ikke fra at forsøge at sætte mig ind i de teksnikse løsninger der er anvendt så jeg kan referere dem når der er interesse for den del også.
Mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmbye skrev:
Mellemhjulet skrev:
Holmbye skrev:
krenzler skrev:
Holmbye skrev:
|
|
|
|
Mvh
|
|
|
Du kan da i øvrigt sagtens have ret i at den er pengene værd i forhold til en forforstærker der er 2 - 3 gange dyrere. Men al ære til S&B transformatorviklere, så er der også f.eks også Autoformer volume controls, http://www.intactaudio.com/atten.html, Tribute laver dem på bestilling (de er bestemt lige så håndviklet som alt andet) , Sowther som nævnt og diverse obskure japanske modeller. Hvordan kvaliteten er i mellem de forskellige mærker ved jeg ikke, men der er da forskellige bud på den form for volumekontroller,og som kunde skal man da være idiot (eller Audiophil) for ikke lige at overveje noget til 6000 kr istedet for 18000, hvis man ellers kan leve med princippet. Præcis som du håber hente dine kunder fra de højere luftlag mellem 36000 og 54000 kr.
Iøvrigt giver beskrivelsen på den danske webside ikke ligefrem indtryk af den store viden om produktet: "En højpræstations transformator baseret magnetisk volumekontrol, der består af to højt estimerede svækkelses transformatorer " Man må da ikke håbe den "svækker" kvaliteten i anlægget
|
|
|
Ok beklager at jeg ikke kendte til hvor længe TVC har eksisteret så lad os sige at det ikke er nyt men fuldstændigt almindeligt og ligeså udbredt som aktive forforstærkere eller lad os lade den lande på et sted der imellem og så nyt. Lad os ikke diskutere præcis hvor nyt eller almindeligt princippet er, det er trods alt ikke så spændene.
Angående teksten på vores hjemmeside så lægger ordet svækker sig til transformatorens funktion idet den jo netop svækker eller dæmper signalet (niveau regulering) og jeg mener derfor også udfra en teknisk overvejelse at ordvalget er rimelig korrekt. Hvordan ville du oversætte "attenuation". Dansk er desværre ret ordfattigt i forhold til engelsk, men hvis vi ikke oversætter klager folk også over det. Der er altid nogen der er meget sværre at stille tilfredse og som går langt for at finde de mindste ting de kan pille ud og kritisere. Udover det vil jeg lige for god ordens skyld understrege at jeg ikke er teknikker eller konstruktør men forlader mig helt på mine ører når der skal tages nyt udstyr hjem. Der forhindrer mig naturligvis ikke fra at forsøge at sætte mig ind i de teksnikse løsninger der er anvendt så jeg kan referere dem når der er interesse for den del også.
Mvh
|
|
|
Nåh ja, jeg ville nok foretrække: "En højkvalitets transformator baseret volumekontrol, som består af to separate, meget anerkendte, dæmpe transformatorer." Men pyt med det, alle rygter siger de lyder rigtig godt, og i forhold til de priser der ellers er på High-End udstyr, kan de da sikkert levere en konkurencemæssig lyd. Og det vigtige er jo at bruge sine egne ører, om det så er små grønne mænd der er inde i, betyder knap så meget.
|
| Til top |
|
| |
BJASCH Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Attenuation, oversættes når det drejer sig om elektronik, som dæmpning, attenuator som dæmpningsled.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil da egentlig gerne have begrundelsen for at en transformator pludselig skulle være verdens bedste audiokomponent. Hvad skulle gøre at det pludselig var tilfældet? I de gamle vinyl dage var transformere til MC PUérne meget meget langt fra at matche de aktive forstærkere. Hvorfor er det pludsligt smart at spille igennem en klump jern??
Tænk på at det meste grej bare har en eller anden op-amp til få krober i udgangen. Den skal så kæmpe med induktionen i en transformator uden at ændre frekvensgang.
Selv ikke en ultra lavimpedant MC pu, med en generatorimpedans på nogle få ohm har jeg hørt vinde slagsmålet med en transformer.
Der hvor trafoen er god, er den galvaniske adskillelse af komponenterne, hvilket kan være nødvendigt for at undgå støj. Mikrofoner laves ofte i en udgave med trafo og i en transformerløs version. Det gør f.eks. B&K - nu DPA, Shoeps og også Neumann i visse versioner. Transformeren er ligesom sidste løsning på et problem der aldrig burde være opstået.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Jeg vil da egentlig gerne have begrundelsen for at en transformator pludselig skulle være verdens bedste audiokomponent. Hvad skulle gøre at det pludselig var tilfældet? I de gamle vinyl dage var transformere til MC PUérne meget meget langt fra at matche de aktive forstærkere. Hvorfor er det pludsligt smart at spille igennem en klump jern??
Tænk på at det meste grej bare har en eller anden op-amp til få krober i udgangen. Den skal så kæmpe med induktionen i en transformator uden at ændre frekvensgang.
Selv ikke en ultra lavimpedant MC pu, med en generatorimpedans på nogle få ohm har jeg hørt vinde slagsmålet med en transformer.
Der hvor trafoen er god, er den galvaniske adskillelse af komponenterne, hvilket kan være nødvendigt for at undgå støj. Mikrofoner laves ofte i en udgave med trafo og i en transformerløs version. Det gør f.eks. B&K - nu DPA, Shoeps og også Neumann i visse versioner. Transformeren er ligesom sidste løsning på et problem der aldrig burde være opstået. |
|
|
Balanceret studiegrej, bruger trafoer i massevis. Jeg tvivler på at trafoerne regnes som en flaskehals i systemet her. Det sted i systemet, hvor du har den dårligste transferfunktion, er når lyden skal fra højttaler til øre. Lavloftede rum, er her en sten i skoen, der ikke kan gøres noget ved, udover at bruge liniekilder. Gør noget ved rummet, før pilleri med tilspilning af loddetin, og andet cirkusgejl.  Trafoer er en bagatel, hvis de er lavet korrekt. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
slotman Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2005
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Kubik
En MC trafo kan lyde afgørende bedre end aktiv forstærkning. Det kommer meget an på pickuppen, og ikke mindst kvaliteten af trafoen.
Hvis du hørte en af AudioNote's bedre trafoer - fra AN-S3 og opefter, ja så er jeg sikker på du med den rigtige pickup, ville vælge trafoen. Jeg har en Micro Benz LP der uden tvivl foretrækker aktiv forstærkning. Men min sekundære pickup Ortofon Jubilee lyder hørbart bedre, og mere musikalsk med den AudioNote AN-S3 trafo jeg har.
Noget andet er at der findes pickupper med så lavt output at trafo er den eneste mulighed, hvis ikke støjen skal tage over, og degradere dynamikken alvorligt.
Nej trafoer er bestemt ikke noget man for enhver pris bør undgå. Anvendt korrekt og godt produceret kan klart være en fordel i signalvejen.
En anden fordel ved en trafo som S&B's er at du kan galvanisk adskille signalkilde fra effektdelen, som du selv er inde på.
En godt lavet trafo er mindst ligeså tranparent og dynamisk som aktive enheder.
En anden ting som trafoen giver, er en ekstrem sort og tyst baggrund i lydbilledet.
Mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så må nogen jo vise mig det en dag ved lejlighed. Alt jeg ha oplevet inkl. AN sølvtrafoerne har bare været en flad omgang, ganske behageligt befriet for dynamik. Jeg ser frem til fordomsfrit at lytte til jernklumperne  I promise. I mellemtiden kan i teste om jeres PC spiller musik, vha. mit link i underskriften. Går "do doooo do do do" op eller ned? Kommer der evt. flere do doooo do do dóér på samme tid? Er de i takt med hinanden? Hvad med trommeslageren - virker han ikke lidt tøjdyrsagtig?
|
| Til top |
|
| |
Holmbye Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjulet skrev:
Holmbye skrev:
Mellemhjulet skrev:
Holmbye skrev:
krenzler skrev:
Holmbye skrev:
|
|
|
|
Mvh
|
|
|
|
|
|
Mvh
|
|
|
Nåh ja, jeg ville nok foretrække: "En højkvalitets transformator baseret volumekontrol, som består af to separate, meget anerkendte, dæmpe transformatorer."
Men pyt med det, alle rygter siger de lyder rigtig godt, og i forhold til de priser der ellers er på High-End udstyr, kan de da sikkert levere en konkurencemæssig lyd. Og det vigtige er jo at bruge sine egne ører, om det så er små grønne mænd der er inde i, betyder knap så meget.
|
|
|
Tak for det, det var en forbedring som er taget til efterretning.
Mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holmbye skrev:
Tak for det, det var en forbedring som er taget til efterretning.
Mvh |
|
|
Hov, nu giver du mig dårlig samvittighed. Hvis jeg havde vist du ville låne lidt inspiration af min tekst til din hjemmeside, ville jeg nok have arbejdet lidt mere med formuleringen.  Anyway, så må du hellere få det ganske glimrende salgsargument: "En transformator lyder stadig lige så godt om 50 år som i dag. Den eneste komponent i denne forstærker der kan blive slidt op er omskifteren. I vintage rørforstærkerkredse er f.eks. udgangstransformatorene fra Western Electrics biograf udstyr fra 1930'erne stadig i høj kurs. Så hvis man står med en aktiv forstærker og denne passive med samme lyd og pris, får man altså med denne løsning et langt mere holdbart alternativ, både lyd og konstruktionsmæssigt." (At vi så yderligere mener, at man ikke kan finde tilsvarende lyd i en en aktiv forstærker i samme prisklasse, giver vel bare endnu en grund til at give MUSIC FIRST AUDIO Passive Magnetic Preamp et lyt.) Det var sådan set et argument som jeg selv ville finde fornuftigt
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjulet skrev:
...I vintage rørforstærkerkredse er f.eks. udgangstransformatorene fra Western Electrics biograf udstyr fra 1930'erne stadig i høj kurs. Så hvis man står med en aktiv forstærker og denne passive med samme lyd og pris, får man altså med denne løsning et langt mere holdbart alternativ, både lyd og konstruktionsmæssigt...
|
|
|
Æh... hvad har vintage rørforstærkere, med passiv volumenkontrol at gøre ? OTL rørforstærkere kan vel noget, som forstærkere med trafo ikke magter ? Ellers er dette salgsargument, lidt som at sige: "Overalt i verden, er det populært at gifte sig med kvinder. Derfor skal du gifte dig med min datter".  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|