Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 03:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: "Verdens bedste forforstærker”? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Hvor stor en del af prisen skyldes viklearbejdet? For selve opbygningen ser da rimelig simpel ud (slå mig nu ikke ihjel for denne udtalelse ).

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

levendemusik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
piobyte skrev:
godt link . det er da pillearbejde 

Her er et mere: http://www.6moons.com/audioreviews/musicfirst/passive.html

Hvis trafoerne også er håndviklede, så ligger der nogle timers arbejde i sådan en forforstærker.
Respekt til dem der serieproducerer den !

Sikke dog en anmeldelse. Ikke andet end teknik.
Ikke et ord om musik og hvordan det lyder.
Ud til højre.
Til top Vis levendemusik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af levendemusik

levendemusik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Hvor ville det dog være fantastisk interessant, hvis Mikkel Gige ville hjemtage både en Music First og en TVC og indkalde til et lyttemøde, hvor 5 andre kunne deltage i en lyttetest over de samme højttalere. UDEN at de kan se eller ved, hvad der spilles på før bagefter,.Ellers kan det nemlig være helt lige meget, for så blander folk prisen ind i vurderingen.

Til top Vis levendemusik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af levendemusik

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

levendemusik skrev:
Spencer skrev:
piobyte skrev:
godt link . det er da pillearbejde 

Her er et mere: http://www.6moons.com/audioreviews/musicfirst/passive.html

Hvis trafoerne også er håndviklede, så ligger der nogle timers arbejde i sådan en forforstærker.
Respekt til dem der serieproducerer den !

Sikke dog en anmeldelse. Ikke andet end teknik.
Ikke et ord om musik og hvordan det lyder.
Ud til højre.

Der står da lidt: "At regular volumes, the ModWright becomes more holographic (i.e. the soundstage layers appear more sculpted) but the Music First extends farther into the distance. The ModWright packs more meat and dynamic micro peaks seem louder but the Passive better separates out tiny events like fingers-on-strings sounds, woodwind key clicks, piano damper pedal action and slight shifts in relative microphone perspectives."

Og lidt længere nede: "Coming from valves, you may miss the bloom. Coming from transistors, you may miss the zing. Coming from the Passive Magnetic, you'll view the same bloom as a bit cloying and the same zing as unnaturally sharp and hyped. It all depends. Where do you take your stand? In which direction are you looking? That's about all I can tell you about this Stevens & Billington piece. Neutrality thrives on brevity."

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Hvor stor en del af prisen skyldes viklearbejdet? For selve opbygningen ser da rimelig simpel ud (slå mig nu ikke ihjel for denne udtalelse ).

Ja jeg sidder lidt med samme smag i munden, men så er vi vist tilbage i den gode gamle "skal man have indmad for pengene eller god lyd"

Bliver spændende at høre den engang
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Januar 2007 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

levendemusik skrev:
Hvor ville det dog være fantastisk interessant, hvis Mikkel Gige ville hjemtage både en Music First og en TVC og indkalde til et lyttemøde, hvor 5 andre kunne deltage i en lyttetest over de samme højttalere. UDEN at de kan se eller ved, hvad der spilles på før bagefter,.Ellers kan det nemlig være helt lige meget, for så blander folk prisen ind i vurderingen.

Ja det må du nok sige, altså mht. anmeldelsen. Det virker som en lang teknisk kiggen ned uden låg på dyret istedet for at lytte til den. Lidt træls at han ikke har brugt lige så mange kræfter på at fortælle om hvordan den lyder. Nå, vi må jo hellere selv gøre det så
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
levendemusik skrev:

Ja det må du nok sige, altså mht. anmeldelsen. Det virker som en lang teknisk kiggen ned uden låg på dyret istedet for at lytte til den. Lidt træls at han ikke har brugt lige så mange kræfter på at fortælle om hvordan den lyder. Nå, vi må jo hellere selv gøre det så

Det er vel svært at skrive en hel side, om noget der ikke kan høres ?
Er det ikke netop pointen, at den lyder som absolut ingenting ?

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
levendemusik skrev:

Ja og det skal i da være velkomne til. Jeg har heller intet imod sammenlignende tests men jeg så dog gerne at der var en f.eks. en 3 gange dyrere aktiv pre den bliver sammenlignet med

I øvrigt er der nu ret mange anmeldelser af den hvor lyden også bliver beskrevet, og selvom 6moons kan være ret tekniske er konklusionen vel klar, han skriver at den under de rette forhold er en af de bedste pre's han har lyttet til og vælger at købe den. Nu nærmer jeg mig vidst grænsen for hvad jeg kan tillade mig.

Mvh

Mvh

Til top Vis Holmbye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmbye

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Januar 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Zorglub skrev:
levendemusik skrev:

Det læste jeg også om Benchmark DAC'en da den kom frem. Jeg syntes ikke jeg kan bruge det til ret meget ud over at han hellere vil snakke om teknik end om lyd.

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Januar 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Holmbye skrev:

Zorglub skrev:
levendemusik skrev:

Ja og det skal i da være velkomne til. Jeg har heller intet imod sammenlignende tests men jeg så dog gerne at der var en f.eks. en 3 gange dyrere aktiv pre den bliver sammenlignet med

I øvrigt er der nu ret mange anmeldelser af den hvor lyden også bliver beskrevet, og selvom 6moons kan være ret tekniske er konklusionen vel klar, han skriver at den under de rette forhold er en af de bedste pre's han har lyttet til og vælger at købe den. Nu nærmer jeg mig vidst grænsen for hvad jeg kan tillade mig.

Mvh

Mvh

Hej Holmbye

Ja du er jo en guttermand når der skal sendes udstyr til at omvende skeptikerne, og tak for det

Mht. hvad den skal A/B testes op imod ja så syntes jeg også at et sådant produkt kunne være meget spændende at se i en duel, eller måske med 3 andre gode preamps? Jeg har foreslået redaktionen at den kommer til test, resten er ude af mine hænder.

Mht. de andre test du nævner så har jeg læst et par af dem og det lover da bestemt godt. Det ændre dog ikke ved at jeg som hififorbruger ikke har brug for en så teknisk fokuseret "anmeldelse" som den 6moons gav. Det fald mig lige for brystet

Mht. at høre den så må vi lige se på det, jeg er jo igang med en prøveballons anmeldelse der hvis den får ok stemplet åbner op for at jeg måske kan komme til at lytte lidt på den. Ellers så skal jeg nok tage kontakt om at få den på demo. For høres det skal den da.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Holmbye skrev:
Jeg har heller intet imod sammenlignende tests men jeg så dog gerne at der var en f.eks. en 3 gange dyrere aktiv pre den bliver sammenlignet med [;)

Ja, eller hvad med 6 gange billigere??
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:
piobyte skrev:
 Ja ideen er jo fin men ikke ny, den minder lidt om Sirius Control unit.  Er der mon remote eller er det bandlyst i denne sammenhæng ?

Sjovt jeg tænkte nøjagtigt det samme:-)

MVH
Don

Hvorfor er remote evt. bandlyst? Det er trods alt kun en motor som drejer.  

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Zorglub skrev:
levendemusik skrev:

Der skal vel også være plads til at diskuterer teknik, også uden at det bliver en hån med musikken? Jeg har aldrig hørt sådan en pre-amp, og først og fremmest oplever jeg at passive forforstærkere ikke nødvenigvis lyder godt i alle sammenhæng. Nogle effektrin har faktisk brug for blive parret med forforstærker med noget Gain og en konstant udgangsimpedance. Jeg mener godt man kan tale om teknik. Det bliver hele tiden "musik musik".....reelt kan beskrive det med de sædvanlige klichéer, og det er vel også tæt på man bliver kvalt af det. Så synes jeg at diskutionen af et aparat man ikke har hørt, det kan sagten være at betragte som teknik. Faktisk synes jeg det er ok man er "musik elsker", men det skal måske bruges under anmeldelser af plader og nodetabeler. Det er lovligt at skille tingene ad.  

Mvh   

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2007 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Holmbye skrev:
Jeg har heller intet imod sammenlignende tests men jeg så dog gerne at der var en f.eks. en 3 gange dyrere aktiv pre den bliver sammenlignet med [;)

Jaja, eller man kan vælge en cd eller dac med volume kontrol og helt sparer forforstærkeren væk så er den gratis

I øvrigt er de to konstruktioner jo lavet med forskellige komponenter, MF Audio bruger håndvunde transformatorer med MuMetal kappe og Schweitsiske ELMA sølv kontaker osv. At konstruktionerne er lavet efter samme princip gør det vel ikke til de samme maskiner. De fleste cd afspillere og aktive forforstærkere osv. er vel også bygget over stort set de samme principper ? Her er blot tale et nyt princip og en ny tilgang.

For mig og for kunder der overvejer at bruger over 50 kilo på en pre vil det mest interessante som sagt stadig være at få den testet op imod meget dyrere forforstærkere. Det er vel egentlig logisk nok: jeg vil gerne have de kunder der ellers overvejer at bruger 2 og 3 gange så meget på en anden forforstærker, og som med Music first Audio kan få en måske bedre pre til en 3. del af prisen.

At du syntes det er interessant at se hvor langt du kan komme for 400 dollars er ikke noget der har den mindste interesse for mig , i sagens natur vel klart nok.

Mvh

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 17 Januar 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Holmbye skrev:

Jaja, eller man kan vælge en cd eller dac med volume kontrol og helt sparer forforstærkeren væk så er den gratis

Hvem kan dog finde på at lave et produkt hvor de to ting er kombineret .. fløjte fløjte . Ej jeg må nok krybe til korset og melde klart ud at i mit setup har passive forforstærkere/cd direkte bag i bamsen gjort det bedst ind til nu. Dog så skal man ikke glemme at den omtalte forforstærker har nogle meget stærke tilslutningsmuligheder, som man hurtigt kommer til at savne. Det handler dog stadig om prioriteringer af pengene syntes jeg.

Så lige en kommentar omkring teknik i en anmeldelse. Det er da bare helt fint, der skal være plads til det når behovet er der, som det jo tydeligvis er ved den her nye dims. Problemet som hifi forbruger er at efter at have læst den, ja så sidder jeg tilbage med den sædvanlige "den lyder af ingenting". Stilen af anmeldelser afhænger jo nok af personlig smag, som vi jo har erfaret her på det seneste

Bradman, jeg har lige et spørgsmål til dig - mener du ikke at man kan være interesseret i at lytte på de herlige maskiner og kasser hvis man ikke kender teknikken bag? En forforstærker som den vi har fat i her burde da være gaven til musik elskeren, og hans ord for hvordan den spiller hans elskede musik vejer tungere hos mig end om den er viklet med silke og linolie eller bare er bundfornuftig og imponerende, som den her tydeligvis er. Jeg vil give dig ret i at når der er pløjet en mængde anmeldelser igennem, så kommer man der til hvor ordene godt kan blive til genkendte. Stemmer for en blanding af begge dele

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Holmbye skrev:
At du syntes det er interessant at se hvor langt du kan komme for 400 dollars er ikke noget der har den mindste interesse for mig , i sagens natur vel klart nok.

Det si'r sig selv.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2007 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Bradman skrev:
Der skal vel også være plads til at diskuterer teknik, også uden at det bliver en hån med musikken? Jeg har aldrig hørt sådan en pre-amp, og først og fremmest oplever jeg at passive forforstærkere ikke nødvenigvis lyder godt i alle sammenhæng. Nogle effektrin har faktisk brug for blive parret med forforstærker med noget Gain og en konstant udgangsimpedance. Jeg mener godt man kan tale om teknik. Det bliver hele tiden "musik musik".....reelt kan beskrive det med de sædvanlige klichéer, og det er vel også tæt på man bliver kvalt af det. Så synes jeg at diskutionen af et aparat man ikke har hørt, det kan sagten være at betragte som teknik. Faktisk synes jeg det er ok man er "musik elsker", men det skal måske bruges under anmeldelser af plader og nodetabeler. Det er lovligt at skille tingene ad.  

Mvh   

Sakset fra infoen på vores hjemmeside:En +6dB kontakt betyder at enheden er passiv med gain så "low gain" forstærkere kan drives til deres maksimale effekt af komponenter der ellers kræver "active boosting"

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

Holmbye skrev:

krenzler skrev:
Holmbye skrev:

I øvrigt er de to konstruktioner jo lavet med forskellige komponenter, MF Audio bruger håndvunde transformatorer med MuMetal kappe og Schweitsiske ELMA sølv kontaker osv. At konstruktionerne er lavet efter samme princip gør det vel ikke til de samme maskiner. De fleste cd afspillere og aktive forforstærkere osv. er vel også bygget over stort set de samme principper ? Her er blot tale et nyt princip og en ny tilgang.

For mig og for kunder der overvejer at bruger over 50 kilo på en pre vil det mest interessante som sagt stadig være at få den testet op imod meget dyrere forforstærkere. Det er vel egentlig logisk nok: jeg vil gerne have de kunder der ellers overvejer at bruger 2 og 3 gange så meget på en anden forforstærker, og som med Music first Audio kan få en måske bedre pre til en 3. del af prisen.

Mvh

Det var da et mærkeligt svar. Teknikken bag de to apperater er sammenlignenlig. Det er din sammenligning med en normal passiv pre ikke. Det der så skal afgøre valget, er vel alene om man mener den er mere prisen værd. Og at noget er håndlavet, er ikke i sig selv en kvalitet. Men jeg med giver, at kabinettet på den dyre ser ud til at være i en noget højere kvalitet.

Også vil den nok i DK koste nærmere 600 $. Der skal jo betales moms. Også kan man jo hellere ikke høre den før køb. Internettet er en hård konkurrent for forhandlerne i DK.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Andre skrev:
Holmbye skrev:

krenzler skrev:
Holmbye skrev:

Mvh

Det var da et mærkeligt svar. Teknikken bag de to apperater er sammenlignenlig. Det er din sammenligning med en normal passiv pre ikke. Det der så skal afgøre valget, er vel alene om man mener den er mere prisen værd. Og at noget er håndlavet, er ikke i sig selv en kvalitet. Men jeg med giver, at kabinettet på den dyre ser ud til at være i en noget højere kvalitet.

Også vil den nok i DK koste nærmere 600 $. Der skal jo betales moms. Også kan man jo hellere ikke høre den før køb. Internettet er en hård konkurrent for forhandlerne i DK.

MVH

Teknikken i en Krell og en Vincent effekt blok er også direkte sammenlignlig, bygger som her på samme principper. Så at du på nettet kan købe en konstruktion der er sammenlignlig siger vel stort set....ingenting. Rør forstærkere er også bygget over 2 eller 3 forskellige prinscipper og er i det lys også direkte sammenlignlige men lyder de ens og ligger alle sammen i samme prisklasse, nej langt fra.

Så det at du kan købe en konstruktion efter samme princip men i øvrigt med helt andre billigere komponenter......, værsgo køb løs, held og lykke.

Det rører ikke mig, og jeg føler mig ikke sønderligt udfordret af en billig indonesisk (eller hvor i asien det nu lige er) konstruktion på trods af at principperne kan sammenlignes.

Giver svaret mere mening nu?

Mvh

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Holmbye skrev:
Andre skrev:
Holmbye skrev:

krenzler skrev:
Holmbye skrev:

Mvh

MVH

Teknikken i en Krell og en Vincent effekt blok er også direkte sammenlignlig, bygger som her på samme principper. Så at du på nettet kan købe en konstruktion der er sammenlignlig siger vel stort set....ingenting. Rør forstærkere er også bygget over 2 eller 3 forskellige prinscipper og er i det lys også direkte sammenlignlige men lyder de ens og ligger alle sammen i samme prisklasse, nej langt fra.

Så det at du kan købe en konstruktion efter samme princip men i øvrigt med helt andre billigere komponenter......, værsgo køb løs, held og lykke.

Det rører ikke mig, og jeg føler mig ikke sønderligt udfordret af en billig indonesisk (eller hvor i asien det nu lige er) konstruktion på trods af at principperne kan sammenlignes.

Giver svaret mere mening nu?

Mvh

Nej det siger ikke så meget, at teknikkerne er sammenlignlige. Ikke før man tester dem op mod hinanden .

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes