Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 05:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Neil Young (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 07 Maj 2004 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Hej vilmann,

Fed historie - der findes officielle "More barn" T-shirts og hvis jeg husker korrekt er der også et "More barn" flag som følger Youngs koncerter i hænderne på fans tilknyttet hyperrust.org.

Hvilke skiver drejer det sig om og hvad synes du om dem?

mvh
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Maj 2004 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

zaka skrev:
Hej vilmann,

Fed historie - der findes officielle "More barn" T-shirts og hvis jeg
husker korrekt er der også et "More barn" flag som følger Youngs
koncerter i hænderne på fans tilknyttet hyperrust.org.

http://hyperrust.org/Rust/BarnBannerLg.html og http://hyperrust.org/Rust/BarnShirt.html

Citér:

Hvilke skiver drejer det sig om og hvad synes du om dem?

Nu kender jeg dem jo i forvejen, men det er ikke dem alle jeg havde.
Men jeg vil have dem på vinyl.

Indtil videre er det blevet til
Sleeps With Angels (DBL, US)
Rust Never Sleeps (US)
Freedom (US, Promo)
Zuma (UK)
Comas A Time (UK)
American Stars'n Bars (UK)
Ragged Glory (UK, Promo)

Og så fik jeg fat i Crazy Moon med Crazy Horse hvor Neil Young hjælper lidt med på guitar.

Ikke overraskende synes jeg de er gode allesammen .
En smule om lyden: Sleeps With Angels er fantastisk. Den slår CD'en med flere længder. Meget mere dynamik og nerve.
Raqgged Glory er tilgengæld noget tam. Jeg skal skrue ret højt op før det rigtig lyder, og alligvel er det ikke nok. Jeg tror faktisk min gamle tyske presning er bedre.
Jeg må finde en US-udgave og se om ikke den kan noget.

Men der er masser af sjove ting. Disse er nok lige en smule over målet: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=306 &item=4010453036&rd=1
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=306 &item=4010997229&rd=1

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Thomas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Imorges fik jeg Harvest Moon og Freedom ind ad døren, og ja, jeg
har haft svært ved at gå ud lige siden..   
Harvest Moon har jeg hørt
nogle gange nu, den bliver bare bedre og bedre!!
Freedom er jeg først lige nået til nu..
Jeg har faktisk lige bestilt rust never sleeps, og overvejer kraftigt at
investere i Weld..
Yiihaa, fedt med nye fede skiver, sådan noget burde ske MEGET
oftere
Til top Vis Thomas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Puster lige lidt til tråden her...

Har efetrhånden hørt den nogle gange, og det har sat sig! Han er simpelthen genil... Det er vel i klasse med hans bedste 70´er ting. Nærmest mediterende spil og en god historie. Et mesterværk, intet mindre.

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Godt... jeg synes nu ikke man skal tilbage til 70'erne for at finde noget tilsvarende. Freedom og Sleeps with angels er TOP. Silver And Gold kan jeg også godt lide. En anden stil. Har I hørt han er ved at færdiggøre en ny, ala Harvest Moon ?  

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2005 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Jeg viste ikke at Neil Young er på vej med et nyt album - hvor kan dette rygte bekræftes ?

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 17 Juni 2005 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

kibri skrev:

Puster lige lidt til tråden her...

Har efetrhånden hørt den nogle gange, og det har sat sig! Han er simpelthen geni[IMG]style="WIDTH: 10px; HEIGHT: 9px" height=12 src="smileys/smiley17.gif" width=14>l... Det er vel i klasse med hans bedste 70´er ting. Nærmest mediterende spil og en god historie. Et mesterværk, intet mindre.

Du har da rigtig været ude og bruge sparepengene

Men ja, den er god. Helt umanerlig god.Om man skal helt tilbage til 70'erne for at finde noget lignende ved jeg nu ikke, men det gør jo ikke Greendaleboksen dårligere.

Fik du også en giftiggrøn 7" med?

Og så lige et surt opstød: Hvorfor skal det tage næsten et år før man kan købe den slags i Danmark? Redtrumpet i US har haft den i evigheder.
Jeg købte min fra UK.for et halvt år siden. Udelukkende fordi den ikke kunne fås i Danmark. Det er først inden for den sidste måned eller noget, den er dukket op.

Jeg vil langt hellere lægge en 100-krone mere og så købe den i Circles eller Soundstation, men ikke når jeg skal vente 6 måneder eller mere.

Alex E Nielsen skrev:

Jeg viste ikke at Neil Young er på vej med et nyt album - hvor kan dette rygte bekræftes ?

Det ved jeg ikke, men jeg synes også jeg har hørt det.Manden har jo materiale nok til de næste 20-30 plader liggende på lager, så det er jo bare at vælge

Og så bare en lillebitte koncert med sammen med Crazy Horse et sted ikke alt for langt fra Danmark......?

Hvis jeg virkelig ville være en af de første til at høre om en ny Neil Young plade, ville jeg følge med på Hyperrust-mailinglisten.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2005 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
....

Hvis jeg virkelig ville være en af de første til at høre om en ny Neil Young plade, ville jeg følge med på Hyperrust-mailinglisten.

/vilmann

Man kan også læse Gaffa - en gammel nyhed fra d. 4/5:

http://gaffa.dk/nyheder/view.php/news_id=13506

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2005 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

zaka skrev:
vilmann skrev:
....

/vilmann

Man kan også læse Gaffa - en gammel nyhed fra d. 4/5:

http://gaffa.dk/nyheder/view.php/news_id=13506

Wooow - så er der jo noget om det  - og pyyyyha min guru har været under lægebehandling, en operation i hjernen

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Sendt: 18 Juni 2005 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:
Godt... jeg synes nu ikke man skal tilbage til 70'erne for at finde noget tilsvarende. Freedom og Sleeps with angels er TOP. Silver And Gold kan jeg også godt lide. En anden stil. Har I hørt han er ved at færdiggøre en ny, ala Harvest Moon ?  

Nu mener jeg, at hans bedste er de ca.10 første. Synes hans hudløshed er nærmere på de akustiske skæringer. Dermed ikke sagt, at de øvrige er dårlige...det er med kniven for struben..

vilmann skrev:
Du har da rigtig været ude og bruge sparepengene

Men ja, den er god. Helt umanerlig god.Om man skal helt tilbage til 70'erne for at finde noget lignende ved jeg nu ikke, men det gør jo ikke Greendaleboksen dårligere.

Fik du også en giftiggrøn 7" med?

Og så lige et surt opstød: Hvorfor skal det tage næsten et år før man kan købe den slags i Danmark? Redtrumpet i US har haft den i evigheder.
Jeg købte min fra UK.for et halvt år siden. Udelukkende fordi den ikke kunne fås i Danmark. Det er først inden for den sidste måned eller noget, den er dukket op.

Jeg vil langt hellere lægge en 100-krone mere og så købe den i Circles eller Soundstation, men ikke når jeg skal vente 6 måneder eller mere.

He..he.. Har den ikke på vinyl (endnu!), men har haft CD´en med DVD, siden udgivelsesdato. Derfor den ikke blev posted i dein "What Spinning" - tråd...

Har set den box i, vidst nok, tre varianter efterhånden og til meget forskellige priser - 140gr., 160gr. og 180gr.  Ved ikke hvorfor DK ligger på en sidsteplads, når der skal langes vinyl afsted.. Det er absolut ikke sundt for de små vinylbixe..

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

king
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Montør i Fona - 3/3 advarsler

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 18 Juni 2005 kl. 08:25 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg ved ikke hvor jeg skal starte med Neil Young - kan i fortælle hvilke album man skal starte med og lytte på ?

Hilsen King -)

Til top Vis king's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af king

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

king skrev:

Hejsa

Jeg ved ikke hvor jeg skal starte med Neil Young - kan i fortælle hvilke album man skal starte med og lytte på ?

Hilsen King -)

Det er svært for han har lavet så fantastisk meget forskelligt.

Jeg forsøger. Der er sikkert mange andre som mener noget andet. Dog er dem jeg nævner must-have i enhver NY samling.

Hvis du er til det pæne men stadigvæk med mange nuancer og følelser, så er Harvest Moon et godt sted at starte. Hvis du har det svært med hans stemme, så er denne den rigtige.

Hvis du er til rock med tyk streg under, så er Ragged Glory, Rust Never Sleeps og Weld fine.

Er du til det hudløst ærlige så er Tonights The Night og On The Beach fremragende.

En rigtig fin opsamling er Decade, som også indeholder uudgivet materiale

Det var mit bud på NY begynder skiver.

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

A Vedel og andre; nej, det er ikke Neil Youngs stemme som bærer materialet; det er hans tekster og fremførelsen af disse.

Og ja; hr Vedel, der er kunst, men jeg bliver SQ ked af det, når I tillægger det gudelige værdier. Det har det IKKE! Det er mennesker!  

Tænk på hvad der skete, da de udråbte Povl Kjøller til Gud; nu er han der!  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

king skrev:

Hejsa

Hilsen King -)

Jeg faldt for ham med Zuma, nærmere bestemt Lookin' for a lover. Havde lidt rod i kærlighedslivet og hørte så:

"Lookin' for a love that's right for me
I don't know how long it's going to be
But I hope I treat her kind
And don't mess with her mind
when she starts to see the darker side of me."

Der faldt en stor tåre.

Det er 10 år og 23 skiver siden.

/Claus

Til top Vis Claus.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus.petersen

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Han er god, også når han har fat i det trækorgel han ynder at bruge en gang imellem. Hørte ham for nogle år siden på Roskile, hold da kæft hvor spillede han højt, men det skal til!

Jeg har også bemærket at CD versionen af Ragged Glory lyder fistlet og tynd ved siden af LP versionen. Fatter ikke hvorfor, for han går selv ret meget op i lyd og har gerne ham Mulligan til at mikse for sig.

Greendale kræver man afsætter tid til at gå ind i det univers han opstiller som præmis for fantasibyen (Greendale) og ser hvilke scenarier der udspiller sig i byen. Tror det for en del er selvbiografisk, men er ikke sikker.

NY er en af de kunstnere der med fordel kan afspiles på et anlæg der virkelig kan råbe op, lidt PA agtigt. Mine sonus faber kan ikke rigtig gøre "det" der skal til.

Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

Jan Post
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

Rart at se at NY ikke er glemt. Jeg har været NY fan siden "4 way street" med Crosby, Stills, Nash & Young. En gang NY fan. altid NY fan! Det kan være svært sige hvilken skive som er bedst, men her er nogle af mine favoriter. Neil Young, Everybody knows this is nowhere, After the gold rush, Harvest, Live rust, Freedom, Ragged glory, Weld og Unplugged. 2 af de mindre gode er Old ways og Trans. Crazy Horse's egne plader kan også anbefales. Et sidste tip. Prøv at lyt til Ian McNabb's skive som hedder Merseybeast (det skal være dobbelt cd udgaven). PÅ live skiven har han "lånt" Crazy Horse som backing band og det kan høres!!!

Jan Post

Til top Vis Jan Post's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Post

soka
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 19 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 Juni 2005 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Jan Post skrev:

Rart at se at NY ikke er glemt. Jeg har været NY fan siden "4 way street" med Crosby, Stills, Nash & Young. En gang NY fan. altid NY fan! Det kan være svært sige hvilken skive som er bedst, men her er nogle af mine favoriter. Neil Young, Everybody knows this is nowhere, After the gold rush, Harvest, Live rust, Freedom, Ragged glory, Weld og Unplugged. 2 af de mindre gode er Old ways og Trans. Crazy Horse's egne plader kan også anbefales. Et sidste tip. Prøv at lyt til Ian McNabb's skive som hedder Merseybeast (det skal være dobbelt cd udgaven). PÅ live skiven har han "lånt" Crazy Horse som backing band og det kan høres!!!

Det er nemlig rigtigt, og på forgængeren "Head Like A Rock", har han også lånt dem på 4 numre. Kan stærkt anbefales.

Jan Post

Til top Vis soka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soka

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juni 2005 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Jeg startede med "Harvest" -og sidenhen er det gået slag i slag.

Der går ikke én dag hvor jeg ikke lytter til Neil Young "Mr. Soul"

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes