Emne: Ny Vienna topmodel ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Ronin skrev:
blackhawk skrev:
Synes den er smuk!
Endelig har Vienna fået rettet den grundlæggende konstruktionsfejl med den sidemonterede bas. Det har jeg også selv læst Rene sige, at det var en lydmæssig og konstruktionsmæssig fejl, men jeg tvivler på at kunderne har fået den oplysning.
|
|
|
Pas på at du ikke fejl-citerer her - det var ikke i den forbindelse, Rene havde omtalt noget. Det var i en sammenligning med andre der lavede højttalere på samme måde, men med anderledes udfald, og her var det faktisk et andet mærke, han snakkede om!
Hvorfor er det iøvrigt en konstruktionsmæssig fejl?? Også her er meninger jo forskellige, men input kunne da være spændende 
Når det så er sagt, så er den nye ikke specielt køn, men da det er en prototype, kan der jo ske meget endnu. Enhederne ligner større versioner af dem der sidder i bl.a. Beethoven Grand osv., men den øverste enhed er faktisk mere interessant 
|
|
|
Medmindre at du var til stede på det aktuelle tidspunkt, så er du næppe i stand til at konkludere at min udtalelse ikke holder vand, og dermed rette mig.
Rene udtalte på chatten her på sitet for nogen tid siden, at det grundlæggende var en fejlkonstruktion, og at han meget rosværdigt kæmpede for at få det rettet til den næste version der kom på markedet, hvilket jo åbenlyst er lykkedes. Der er en masse problemer rent fasemæssigt og opstillingsmæssigt med den nuværende konstruktion, og det kan jeg jo kun være enig i. Men jeg er ikke sikker på at kunderne har fået den samme usaltede information, det var i hvertfald ikke mit indtryk.
|
|
|
Jeg var også til stede - jeg ville ikke kunne udtale mig om det, hvis jeg ikke vidste det!
Og snakken gik ligeledes på nogle tidlige billeder af en prototype af en nye topmodel, og her ville han faktisk kæmpe for at bl.a. Mahler blev kørt videre istedet for at den på et tidspunkt skulle udgå. Den snak har jeg haft med ham over flere omgange - også om at han har haft andre inputs omkring eventuelle forbedringer af Mahler i fremtiden. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Det ser ud til af enheder bliver spec lavet fra Eton, diskanten er fra japan.
Den model de havde med , er en de viser os impotør og dealer det er derfor CES findes så man kan mødes fra hele verden og se de nye ting og kommer med forslag.
Den model der vises er start skudet til en ny top model og ikke en afløser til andre.
Prisen er heller ikke fast lagt endnu.
Den skulle være klar sidst på året, men kan være den kommer til at spille i tyskland hvis alt går som det skal.
Alt i alt en ok messe, men ikke bedre end den tyske.
En del mærker var ikke med , ikke på CES messe de havde lejet sig ind på hoteller selv uden om CES lidt plat af dem, men nasser findes over alt.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
En del mærker var ikke med , ikke på CES messe de havde lejet sig ind på hoteller selv uden om CES lidt plat af dem, men nasser findes over alt.
|
|
|
Haha til grin
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må sige at den er lidet køn, den nye topmodel fra Vienna... Men måske har de indset at lyden skal komme før designet? Hvem ved, man har jo lov at håbe... 
Men jeg må sige at med dén kabinet volume, ser det ud til at der er lagt op til at højttaler med en god bund! Men gad vide om sådan et køkkenur som enhed egentlig gavner lyden? 
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
Hey
Den model de havde med , er en de viser os impotør og dealer det er derfor CES findes så man kan mødes fra hele verden og se de nye ting og kommer med forslag.
Den model der vises er start skudet til en ny top model og ikke en afløser til andre.
|
|
|
Havde du ellers noget godt med hjem i rygsækken ? bortset fra en stribe fotos vi andre kan være heldige at få lidt glæde af ?
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
MC955 skrev:
Hey
|
|
|
Havde du ellers noget godt med hjem i rygsækken ? bortset fra en stribe fotos vi andre kan være heldige at få lidt glæde af ?
|
|
|
Her: der kommer nye op hver dag siger han:-)
http://www.vassagohifi.com/gallery/index.php?imgDir=CES2007
|
Til top |
|
|
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
Sendt: 15 Januar 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackhawk skrev:
Ronin skrev:
blackhawk skrev:
Synes den er smuk!
Endelig har Vienna fået rettet den grundlæggende konstruktionsfejl med den sidemonterede bas. Det har jeg også selv læst Rene sige, at det var en lydmæssig og konstruktionsmæssig fejl, men jeg tvivler på at kunderne har fået den oplysning.
|
|
|
Pas på at du ikke fejl-citerer her - det var ikke i den forbindelse, Rene havde omtalt noget. Det var i en sammenligning med andre der lavede højttalere på samme måde, men med anderledes udfald, og her var det faktisk et andet mærke, han snakkede om!
Hvorfor er det iøvrigt en konstruktionsmæssig fejl?? Også her er meninger jo forskellige, men input kunne da være spændende 
Når det så er sagt, så er den nye ikke specielt køn, men da det er en prototype, kan der jo ske meget endnu. Enhederne ligner større versioner af dem der sidder i bl.a. Beethoven Grand osv., men den øverste enhed er faktisk mere interessant 
|
|
|
Medmindre at du var til stede på det aktuelle tidspunkt, så er du næppe i stand til at konkludere at min udtalelse ikke holder vand, og dermed rette mig.
Rene udtalte på chatten her på sitet for nogen tid siden, at det grundlæggende var en fejlkonstruktion, og at han meget rosværdigt kæmpede for at få det rettet til den næste version der kom på markedet, hvilket jo åbenlyst er lykkedes. Der er en masse problemer rent fasemæssigt og opstillingsmæssigt med den nuværende konstruktion, og det kan jeg jo kun være enig i. Men jeg er ikke sikker på at kunderne har fået den samme usaltede information, det var i hvertfald ikke mit indtryk.
|
|
|
Hvis du kommer forbi det midtfynske en dag, er du velkommen til, at høre om sidemonterede basser, er en fejlkonstruktion.
Send gerne en PM
vh. T13 __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|