Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 22:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: Så kom testen!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 29
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

bruger hedder nu: Live21

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Mothefreak.. præcis. dette er et godt eksempel på en anmeldelse

www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1135&zoneid=3

hvis de var testet hver for sig ville det ha set meget anderledes ud !

du har helt ret i man skal lede længe efter diciderede ringe produkter, hvilket gør anmeldere endnu mere magtfulde. forskellene er måske ikke små, men de kan bestemt overses.

når noget der i bedste fald er ligegyldigt får et mærkat der siger man skal op i en langt højere prisklasse for at få samme lyd, så er der desværre folk der køber disse produkter. de hører dem i en butik, det lyder jo ok, og køber udfra devisen lyden er jo ganske god, og anmeldelsen sagde den var et best buy

besværet med at få flere produkter hjem og rent faktisk teste før køb bliver tit sprunget over, en god anmeldelse så er den jo sikkert fin, og da den ikke er direkte dårlig, så bliver kunden nogenlunde tilfreds, måske lidt skuffet, men ikke nok til rent faktisk at få alternativer hjem

HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Mightyfish skrev:
når noget der i bedste fald er ligegyldigt får et mærkat der siger man skal op i en langt højere prisklasse for at få samme lyd, så er der desværre folk der køber disse produkter. de hører dem i en butik, det lyder jo ok, og køber udfra devisen lyden er jo ganske god, og anmeldelsen sagde den var et best buy

Du rammer helt plet - det er mit indtryk at 90% af alt hvad som købes (biler, hifi, cykler, fjernsyn, dildoer osv) sker på ovenstående måde, hvilket skyldes at folk ofte føler sig magtesløse, de forstår ikke hvad det hele går ud på, typisk forstår de slet ikke deres eget behov

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted

MadMik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:
[QUOTE=MOtheFREAK]

Til "Hurtig" :-)

Nu er jeg den lykkelige indehaver af agenturet på de testede Montana Monitor og mener klart at mit produkt er ekstraordinært, hvilket jo er en meget subjektiv betragtning. Men sagen er den at jeg giver dig ret meget langt hen ad vejen. Der er generelt for mange rosende tests, og hvis alle produkter efterhånden er gode, så må anmelderne starte på at gradbøje testdisciplinen yderligere.

Dér hvor jeg følger dig allerbedst, er på området omkring test i forhold til en given reference (nemlig hvilken reference?), og jeg ville ønske at mange flere tests (om ikke alle) simpelthen var AB-tests hvor man direkte sammenligner op imod andre produkter.

Eksempelvis synes jeg at det havde været meget interessant om Montana Monitor var testet op imod eksempelvis Dali Helicon 300, B&W 805S Gamut L3 osv !

Jeg er af den overbevisning at hifi4all medlemmerne ville finde sådanne tests meget mere interessante og objektive at læse.

Med ønsket om en go' dag

Hilsen Morten

Flot og beundringsværdigt indlæg fra en agent...respekt.

- og jo en A/B ( & C ) test ville give et meget bedre grundlag for en vurdering ( "test" ) af forskellige produkter". og så ville det være rart om man skrev lidt mere nuanceret om et produkts forcer ( og bagdele) fremfor blot at skrive " det er det bedste..KØB,KØB"

m.v.h.

Jesper

Helt enig!

Gruppetest med sammenlignelige (konkurrerende) produkter må klart være vejen frem - især på denne side! 

Efter min mening er de nemmere at forholde sig til, mere spændende at læse og langt mere brugbare fordi de fleste læsere (inkl. mig selv!) går og vægter produkter. Selvom lyd er en individuel smagssag, benytter jeg ofte anmeldelser som en guideline når der skal træffes valg - hvad skal pengene smides efter!?! - Her nytter det ikke noget, hvis et andmeldt produkt ikke holdes op imod noget konkret - helst et produkt som samtidig er sammenligneligt både hvad pris og ydelse angår! 

Til top Vis MadMik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MadMik

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

MOtheFREAK skrev:

Du rammer helt plet - det er mit indtryk at 90% af alt hvad som købes (biler, hifi, cykler, fjernsyn, dildoer osv) sker på ovenstående måde, hvilket skyldes at folk ofte føler sig magtesløse, de forstår ikke hvad det hele går ud på, typisk forstår de slet ikke deres eget behov

DILDOER  

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

levendemusik skrev:
Utroligt så mange anonyme kyllinger, der tør svine en anmelder til - det har efterhånden karakter af børnehave. Det kan da godt være, at der er generelt er mange roser i anmeldelser her på siden, det skal jeg ikke kommentere da jeg har læst for få af dem, men jeg vil tilslutte mig dem, der foreslår sammenlignende anmeldelser. Men så skal de laves af et panel og på en måde, der garanterer uvildigheden 100 procent, ellers går det galt. Også i en sådan sammenhæng vil Monitor klare sig godt. Efter at have hørt Montana XPS er jeg også sikker på, at den vil banke adskillige dyrere konkurrenter ned fra deres anmelder-opstablede piedestaler – det er simpelthen en referencehøjttaler i særklasse.

Bortset fra det er jeg selv den glade indehaver af (bla.) et sæt Montana Monitor, og jeg kan til fulde bekræfte, at disse højttalere er langt bedre end nogen andre højttalere i samme prisklasse. Det har jeg ytret mig om tidligere. Jeg er ikke i familie med importøren, selv om vores fælles efternavn kunne få konspirationsteoretikere på de tanker, og jeg havde aldrig investeret penge i højttalerne, hvis ikke de var alle pengene værd. I øvrigt er prisen for højttalerne angivet uden standere, som jeg har betalt ekstra for. De kunne såmænd også have stået på en bred hylde på væggen, men sådan endte det ikke.

Efter mange timers lytning stod valget mellem Helicon 300 og Montana Monitor, og jeg foretrak sidstnævnte for deres analytiske og præcise gengivelse, og for deres perspektiv som på gode indspilninger giver indtryk af, at musikere og sangere står i lokalet. Andre ville måske have truffet det modsatte valg - vi hører forskeliigt, ligesom vi ser forskelligt. Det glemmer mange, men alle vil ikke nødvendigvis være lige godt tilfreds med den højttaler, som deres nabo synes er den bedste.
Hæng dig ikke for meget i anmeldelser, men tag dem som en rettesnor for, hvad du selv skal lytte til, hvis du står foran investering.
Lyt feks til Montana Monitor med dine bedst indspillede skiver – du vil ikke blive skuffet, uanset om anmelderen efter nogens mening har rost den for meget. Det skal den nok klare.

Et dejligt forfriskende indlæg. Endelig en der har lyttet til MONTANA MONITOR. Alle andre indlæg er fra en flok klåge åger der udtaler sig om noget de ikke ved en dyt om. Her tænker jeg på lyden fra MONTANA MONITOR. Ingen, med untagelse af en enkelt og anmelderen har jo lyttet til dem. Og så er der altid dem der har højttalere der koster en bondegård, de vil under ingen omstændigheder høre tale om at et produkt der "kun" koster det halve, kan lyde bedre,eller endda meget bedre. Men det er ofte tilfældet, og sådan kan det også sagtens være med denne MONTANA MONITOR. Tænk bare på hvad den lille 20 watter fra NAD  3020 gjorde af slemme ting ved endda meget dyre forstærkere
Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk skrev:
Kan sagtens se pointerne i de indlæg, som er oppe om det nu. Og jeg er enig i hovedbetragtningen om, at en anmelder devaluerer sine anmeldelser ved at være for monoton og ensporet i sin lovprisning, af alt der kommer ind over bordet. Det gør ham ukritisk i vore øjne.

Jeg har tænkt lidt over hvad det kan skyldes, for det er jo ikke kun Gige, som har det på den måde.

Hvis jeg nu var i hans sko, hvad ville jeg så opleve som inde- og udefra kommende pres der kunne afstedkomme at jeg ville please alle? Både producenten, importøren, websiden HFA og min egen fortid og fremtid? Der er mange ting som presser sig på og hvis man er som mange skribenter, en anelse udadvendt og ekstrovert, så vil man være meget tilbøjelig til at "rette sig ind" efter de krav man tror de andre stiller til een. Selvom de er usagte. Man kan ikke kun være "sig selv" og skrive hvad "man selv synes" om produktet. Det vil jo osse falde til jorden med et brag og jeg tror det brag ville være større end det brag der lyder nu.

Hvad nu hvis han - enhver rigtig anmelder som vi så gerne vil have - havde skrevet at den var både grim og havde dårlig finish? Så var der garanteret 10 oppe at markere at det kan man ikke tillade sig, og hvad betyder det "når bare den spille musik" og bla.bla,bla.

Den bedste hjælp jeg kan forestille mig at yde er at sige til en anmelder at han skal forestille sig at han selv har købt og betalt for det han skal teste. Uden rabat, uden hjælp af nogen art. Er den så pengene værd og eller hvor er den ikke pengene værd?

Uden at ville kommentere Mikkels anmeldelser, så vil jeg nu alligevel give mit besyv med i denne debat, for den har kørt lige siden der kom noget der hed anmeldelser, og uanset disse anmeldelser og deres kvalitet eller mangel på samme, så er det den samme svada der kører om og om igen - sådan var det også overfor den gamle redaktion - og det er mildest talt ved at være trættende at læse om. Bemærk at dette indlæg heller ikke er skrevet ud fra Hifihuset´s indlæg - det er mere generelt!

Uanset hvilken anmeldelse der kommer -

1. er den positiv, så er det galt!

2. er den midt imellem, så er det galt!

3. er den negativ, så er det galt!

Hvor knækker filmen?? Uanset hvad der så end er skrevet, så er der altid noget galt et eller andet sted. Det er fint ikke at være enig i det skrevne - anmeldelserne er subjektive, så der vil altid være uenighed, og det er skam fair nok. Hvis så bare folk gad ulejlige sig med at huske på at anmeldelserne er baseret på en mands - eller i enkelte tilfælde, et par stykkers - mening. Og så snart den mening differerer fra enkelte andres, så er fanden straks løs i Laksegade, og det foregår selvfølgelig ikke uden diverse korruptionsanklager og jeg skal komme efter dig. Det er jo faktisk helt utroligt med de ting som folk går og tror at de ved - mange tror jo at de har regnet alle vilkår ud, og der naturligvis altid foregår ting under bordet. Alt skal tilsyneladende have sensationer på ærmerne, for at det kan gå i den store verden.

Sjovt nok så erindrer jeg bare at det foregår helt anderledes end de folk, som overhovedet har intet med det at gøre, mener at vide.

I min tid har jeg testet en del produkter, og anmeldelserne er skrevet ud fra mine oplevelser - i den sammenhæng er, og har jeg hele tiden været fløjtende ligeglad med hvad folk mener om det jeg har skrevet. Det, der står, er det jeg har oplevet og så er den sådan set ikke længere.

I forbindelse med anmeldelser er der regler forbundet og de går bl.a. på at der ikke, med mindre at der er tekniske problemer eller spørgsmål, er nogen forbindelse mellem leverandør og anmelder før testen er gjort færdig. Jeg har ikke på noget tidspunkt haft en leverandør hængende i røret for at forsøge at påvirke mig i mine meninger. De må pænt vente på udfaldet, og sådan er vilkårene bare - så kan skeptikere og konspirationister sådan set skrive hvad de vil, for de ved heldigvis ikke det fjerneste om det. Det samme gælder de samme evige historier om at det har noget med reklamer og sponsor-penge at gøre. Well, hør så lige denne - Hifi4all er ikke en sponsor-side. Der er banner-reklamer for at hive lidt kontanter ind til driften, og mig bekendt er der ingen der kan få en mini-virksomhed (for det er det vel når der er penge indblandet) til at fungere uden midler at operere for. Servere er f.eks. ikke billige, men de skulle meget gerne fungere således at der er plads til at brugerne kan boltre sig kvit og frit. Sagen er bare den, at med over 10.000 brugere, så er der altså et godt blikfang for en hifi-pusher eller leverandør, og så er det altså reklamer der gør sig gældende - en del af jer benytter det jo også gladeligt og handler hos de forskellige forhandlere. Og i denne verden koster reklamer, men reklamer=indtægt for butikker osv. Og indtægt er nødvendig på Hifi4all for at kunne tilbyde alle de faciliteter der nu engang er til rådighed.

Jeg har haft flest positive oplevelser, men også enkelte knap så gode - de vil dukke op med tiden, men en ting, som allerede er gentaget ved tidligere lejligheder, der er klar og tydelig og som folk burde forstå er, at de anmeldte produkter i de fleste tilfælde er udvalgt ud fra hvad vi synes der kunne være spændende at lægge ører til. Hvor kikser logikken heri? Hvorfor skulle man vælge at lave en anmeldelse af et produkt som man ikke selv er enig i - mange gange har man jo allerede oplevet produkterne og det er som hos alle jer andre, ikke altid at sagerne fanger, og hvis redaktionen så alligevel skulle gå ud og lave en anmeldelse af en Lumatron DVD til 279,00, så vil der alligevel opstå ballade, for så er det bare ikke seriøst nok. Er der nogen der fanger pointen??

Jeg taler som sagt for mit eget vedkommende, og det der var essensen i det for mit vedkommende, var netop glæden i at opleve nogle lækre produkter og efterfølgende fortælle hvor gode jeg synes de var. Måske det kunne fange andres interesse?? Det, der så er dejligt at være fri for, er - og nu har jeg så syv-ni-tretten aldrig været udsat for specielt megen kritik for det jeg har skrevet - at der alligevel kommer nogle som glemmer at det er subjektive oplevelser baseret på en mands oplevelser. Alligevel så kommer der nogle negativister som mener at de naturligvis er bedre end alle andre og at det kun er dem der har ret - det udmønter sig i de sædvanlige "Han kan ikke lytte", "han er bestukket af xxxxxxx", osv. Sådanne bemærkninger er irriterende fordi at de folk der oftest kommer med dem, bare ikke har fattet pointen - nemlig at det er EN mands oplevelser, og at glæden i disse oplevelser netop er muligheden for at formidle dem til andre. Det havde været lettere hvis folk bare hoppede over det, de ikke kunne bruge eller helt undlod at læse dem hvis det alligevel ikke er opfattet som en positiv bonus i et gratis medie - netop baseret på folk som bruger deres fritid på at forsøge at glæde andre lidt.

Man burde huske at:

1. Dette er ikke en konkurrence.

2. Det gælder ikke liv eller død.

3. Det drejer sig ikke om hvem der tror at de har mest ret - for det er et spørgsmål om tro.

4. Vi er alle forskellige, og der er ingen der er mere rigtige end andre.

5. Vi skal alle være her - målet er det samme, udgangspunktet er bare forskeligt.

Hvorfor kan man ikke bare huske det, og så nyde at vi trods alt er så mange "lidelsesfæller" som deler en hobby der kan begejstre, henrykke og give masser af gode stunder med god musik og heftig debat??

Jeg har respekt for Mikkels anmeldelser - det er hans oplevelser, og så er det ikke på andre måder. Selv anmeldere er forskellige - uanset om det er online eller i blad-form, og skulle en anden teste nogle at produkterne ville det måske blive et andet udfald, men sådan er det jo med så meget. Jeg kan godt følge det med at der godt måtte være noget knap så positivt ved et produkt, men det er så måske ikke så tit at det er det han oplever på de produkter han har udvalgt, og det er bare ikke sikkert at der har været noget at pege fingre ad

Op med humøret - der burde skulle mere til for at ødelægge folks humør end lidt skriverier på internettet!

Edit : som en sidebemærkning til Mightyfish´ bemærkning øverst på denne side - at lave anmeldelser har ikke det fjerneste med magt at gøre. Det drejer sig om at fortælle om et elektronisk produkt, og det sidestiller jeg altså ikke helt som hvis jeg gik ud på gaden og slog en mand ned for at ydmyge ham - her kan man bruge ordet magt. I den anden henseende er ordet fuldstændig malplaceret - en anmeldelse kan måske påvirke enkeltes indkøbsvalg, men det har altså ikke noget med magt at gøre. Er produkterne ikke gode nok i følge dem der vil købe dem, så skal de nok vælge dem fra alligevel. Jeg er ikke sikker på formuleringen, men jeg håber at du fanger min pointe??

At der ikke er mange decideret dårlige produkter, er vist udelukkende et luksus-problem. Der er mange forskellige produkter, men hvad der dårligt er ikke bestemt ud fra enkeltes mening uanset hvad de selv tror.

Mit indlæg her er baseret på det generelle og ikke målt på noget bestemt - det er mere "problematikken" jeg lige ville belyse. Det var ikke for at træde nogen over tæerne!

dtomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Altså, nu er det anmeldelsen og ikke Montana-højttalerne som folk opponerer mod.....
Til top Vis dtomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dtomsen

HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Sendt: 06 Januar 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Tak for alle indlæg, indspark, udspark og hjørnespark

Jeg tror vi kan blive ved i AL evighed, og måske skal vi stoppe her, og lade det ex-redaktionelle indslag lukke godteposen til.

Med ønsket om en velsignende lørdag

Morten

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

MOtheFREAK skrev:

Mightyfish skrev:

NU må du sg hjælpe mig!

Kender en skøn kvinde som har fødselsdag imorgen og jeg er lidt idéforladt omkring gave... Hvor har du set en "best buy" dildo?

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

MOtheFREAK skrev:

Tak for alle indlæg, indspark, udspark og hjørnespark

Jeg tror vi kan blive ved i AL evighed, og måske skal vi stoppe her, og lade det ex-redaktionelle indslag lukke godteposen til.

Med ønsket om en velsignende lørdag

Morten

Jeg kan godt se, at der er nogen der ønsker den fri debat lukket, når det gælder kritik.
Sletter I så også anmeldelsen, eller skal alt det positive have lov at blive, uden modspil ?
I så fald, er det enden på debatten, hvis folk der har penge og prestige på spil, kan standse debatten.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Rolig nu, Spencer. MOtherFREAK konstaterer jo bare at Ronins udspil ligesom var enden på den debat.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Spencer:

Ehh, hvem er "I"?

mvh

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Januar 2007 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:
Rolig nu, Spencer. MOtherFREAK konstaterer jo bare at Ronins udspil ligesom var enden på den debat.

Jeg mener ikke at Ronin har skrevet noget, der ikke har været skrevet før.
Og det lader ikke til at der bliver ændringer i strukturen på anmeldelserne, og deres seriøsitet.

En anmeldelse aldeles uden at nævne det tilsluttede grej, er umulig at forholde sig til.
At der nævnes en Jeff Rowland forstærker, som sekundær komponent, er ikke nok.
Det var det debattørerne i tidligere tråde, forsøgte at undgå.
Men det er som at skubbe vand op ad bakke...

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Hvor knækker filmen?? Uanset hvad der så end er skrevet, så er der altid noget galt et eller andet sted.

Filmen knækker fordi der på Hifi4All KUN er eksemplet på nr 1!! Der er aldrig en midt imellem eller negativ anmeldelse. ALT er rost til skyerne, og der knækker filmen!!! Spørgsmål til det, kan der umuligt være!

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Januar 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Spencer:

Ehh, hvem er "I"?

mvh

Brok

I, er det samarbejde, der er enige om, at tingene kører fint som det er.
Som det er nu, sover anmelderen, og hans støtter, i seng med importøren, med den gang sukkersnask, og smisken.

HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Sendt: 06 Januar 2007 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Som det er nu, sover anmelderen, og hans støtter, i seng med importøren, med den gang sukkersnask, og smisken.

Du er jo paranoid !

Jeg skrev bare, at jeg synes alt har været sagt, og at vi efterfølgende vil  trampe rundt i de samme argumenter og postulater. Synes derfor at tråden ikke udvikler sig meget mere, men det er MIN holdning, og desuden kan JEG selvfølgelig IKKE lukke tråden.

Nu vil jeg høre musik, og have mig en kop øl

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Ronin skrev:

Hvor knækker filmen?? Uanset hvad der så end er skrevet, så er der altid noget galt et eller andet sted.

Filmen knækker fordi der på Hifi4All KUN er eksemplet på nr 1!! Der er aldrig en midt imellem eller negativ anmeldelse. ALT er rost til skyerne, og der knækker filmen!!! Spørgsmål til det, kan der umuligt være!

Nå da, er alt rost til skyerne?? Jeg kan mindes at have haft to som ikke gik så godt som forventet - problemet med de anmeldelser var bare, at der var det sørme også galt

Uanset hvad, så vil jeg nu engang hellere anmelde noget som jeg har en "gut-feeling" om at der er noget godt at skrive om, end noget jeg ved er håbløst og som ingen sikkert gider læse om og faktum er jo faktisk at det er anmeldelserne med det dyreste grej som trækker allerflest læsere, og grunden hertil er primært at folk lige vil læse om anmelderen nu også synes at det er ligeså godt som de selv håber og tror at det er.

Jeg medgiver at der godt måtte være flere anmeldelser af betydeligt billigere grej, da det på den målestok vil give nogle helt andre ting at forholde sig til. Desværre er det ude af mine hænder nu, men det kan da betragtes som en opfordring til udvælgelsen af de næste test-emner.

Samtidig er jeg enig - der måtte godt stå hvilket udstyr der er brugt i testen. Det er også noget jeg selv godt kan lide at læse, for det giver et mere "helstøbt" billede hvis man kan se hvad der er sammenlignet med.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Januar 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

MOtheFREAK skrev:

Spencer skrev:

Du er jo paranoid !

Jeg skrev bare, at jeg synes alt har været sagt, og at vi efterfølgende vil  trampe rundt i de samme argumenter og postulater. Synes derfor at tråden ikke udvikler sig meget mere, men det er MIN holdning, og desuden kan JEG selvfølgelig IKKE lukke tråden.

Her kunne jeg reagere aggressivt, over at blive kaldt paranoid, med risiko for at tråden lukkes, men jeg vil tage mig en kop øl.
Ellers godt forsøgt. (EDIT: Muligvis er jeg bare paranoid, mht. om højttalerne duer sammen med rørforstærkere. Men jeg har ikke fået et klart svar endnu. Den med kun at anmelde produkter, som man ved at man på forhånd vil kunne lide, kalder jeg at sove i ske med leverandørerne).

HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Sendt: 06 Januar 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
MOtheFREAK skrev:

Spencer skrev:

Du er jo paranoid !

Her kunne jeg reagere aggressivt, over at blive kaldt paranoid, med risiko for at tråden lukkes, men jeg vil tage mig en kop øl.
Ellers godt forsøgt. (EDIT: Muligvis er jeg bare paranoid, mht. om højttalerne duer sammen med rørforstærkere. Men jeg har ikke fået et klart svar endnu. Den med kun at anmelde produkter, som man ved at man på forhånd vil kunne lide, kalder jeg at sove i ske med leverandørerne).

Det er jo tænkeligt at jeg er paranoid, ved at tro at du er paranoid - så vi burde drikke den øl sammen

Leverandører kan godt lide at sove i ske, hvilket jo selvfølgelig skyldes egen begejstring for de produkter som de repræsenterer. Mit udgangspunkt er at jeg er almindelig lønmodtager i et almindeligt job i den grafiske branche. Fik for 2-3 år siden mit første PBN / Montana udstyr, som jeg finder enestående i forhold til hvad jeg har hørt og haft tidligere, at andre finder mit udstyr enestående er jo dejligt - sådan har vi det vist alle, når vi kommer hjem fra frisøren og får ros, når vi har bygget et sandslot og får ros.

Det er lørdag, øllen var god og jeg tager én mere... ad gangen

HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Sendt: 06 Januar 2007 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
(EDIT: Muligvis er jeg bare paranoid, mht. om højttalerne duer sammen med rørforstærkere. Men jeg har ikke fået et klart svar endnu. Den med kun at anmelde produkter, som man ved at man på forhånd vil kunne lide, kalder jeg at sove i ske med leverandørerne).

Spencer,  jeg har ikke for vane at ignorere spørgsmål. Men af den ærlige grund at jeg personligt ikke endnu har hørt rørforstærkere på Montana højttalere, har jeg søgt assistance fra Peter hos PBN Audio, således at jeg kan give dig et kvalificeret svar. Han er på vej til CES i LasV så jeg kommer tilbage desangående.

PS: jeg har ejheller glemt dit spørgsmål vedr. Vifa enheden - det ligner absolut gummi, men jeg forsøger at finde det konkrete svar til dig.

Øllen var god

<< Forrige Side af 29 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes