Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 18:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: Så kom testen!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 29
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

levendemusik skrev:
Hurtig har stadig ikke læst testen men fortsætter sin anonyme hadekampagne, som ingen kan bruge til noget. Derfor kan han selvfølgelig aldrig bruges som anmelderhvis et medie skal tages seriøst:

Han skriver:
"Faktisk undrer det mig IMPONERENDE meget, at anmelderen intet sted i anmeldelsen fortæller hvilket setup han har testet".

Et citat fra anmeldelsen:
"Jeg måtte selvfølgelig også prøve Monitor’erne sammen med Concerto forstærkeren fra Jeff Rowland. Her når vi ganske tæt på nirvana. Uha, hvor var det godt. Der var bare helt åbent bag højtalerne, fuldstændig som om at alle fysiske forhindringer var blevet fjernet."

Det undrer mig IMPONERENDE meget, hvis nogen lægger den mindste vægt på Hurtig's anonyme indlæg. Han er et bralrehoved, når han uden at have læst anmeldelsen sviner anmelderen til fra oven og nedefter med løgne. Han har forlængst diskvalificeret sig selv.

Forhåbentlig sover alle godt. Mine Montana Monitor spiller nu Muddy Waters' med Folksinger, en meget godt og nærværende indspillet CD, hvor man hører, hvor dymanisk en stemme den gamle blues mand havde. Før havde jeg Morten Zeuthen i stuen med Bach's cellosonater, og inden jeg går i seng skal jeg lige høre Albert King og Jimmy Ray Vaughn med deres udgave af Stormy Monday.

Nu har jeg lige skimmet testen igen, og jeg synes ikke umiddelbart det fremgår hvilket udstyr han har testet på. han fortæller en hel masse om hvor fantastisk Montana er, og hvor imponerende den lyder... faktisk så godt at han ikke troede sine egne ører.... ... bla bla bla!!!
Til sidst kommer der så den indskydelse, at han selvfølgelig også måttet teste dem på Concerto forstærkeren fra Jeff Rowland... OK... Men hvad var den primære forstærker og resten af setuppet??? Måske er jeg blind, men jeg kan ikke se det???
Måske han kunne lave en lige så fin liste over setuppet, som han har lavet over forhandlerens telefonnummer og webadresse!

Og hvor har han testet dem??? Har han haft dem hjemme hos sig selv, og testet på sit eget velkendte setup, eller har han bare være hos en forhandler, der har spillet på totalt ukendt setup?? Det står det INTET om!!!! Derfor mener jeg stadig, at et lille billede af højtaleren i anmelderens setup kunne være meget fint. Så ved man da at han vitterligt har haft dem mellem hænderne....

R.H.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Norge
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
R.H. skrev:

Jeg har i min andre stue Snell e.5. Jeg har akkurat solgt mine Snell B type. Har også et par Paradigm stativHT.

Nu er det så sandelig heller ikke særlig værdigt sammenlignings grundlag...

Mvh.

Neida, helt enig. Det var kun ment som info OM at jeg lytter til og har lyttet til MANGE forskjellige HT gjennom tiden.

Cary CD 303/300
Cary Cinema11 og Denon DVD3800BD
Til top Vis R.H.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af R.H. Besøg R.H.'s Websted

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

@Jesper

Der er mange rørforstærkere der efter "moderne" begreber har meget lave udgangseffekter, under 10 w per kanal, og som behøver ekstremt følsomme højttalere, gerne hornhøjttalere. 

I det eksempel Spencer linkes til anbefales f.eks. forstærkere over 10 w.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
rattanhuset skrev:

Spencer skrev:
Hmm... den danske importør oplyser heller ikke om højttalerne er velegnede med rør.

http://www.high-performance.dk/Monitor.html

Det vil altså sige, at man som anmelder selv må undersøge det, ved praktisk test.
Det er næsten for meget (men også kun næsten).

Hmm hvor mange prduksenter skriver at deres ht er eller ikke er velegnede til feks rør... synes ikke at det er noget som man ser generelt?

Her er et eksempel på en producent der skriver det:

http://www.montanaloudspeakers.com/loludspeakers/sp3.html

Det er korrekt, derfor siger jeg heller ikke at det IKKE forekommer*S* siger bare, at det ofte IKKE gør det *S* det synes jeg ofte at jeg ser i alle tilfælde *S*

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:

ØH....lad nu være med at "overfalde" mig, jeg ved at jeg ER en rør-ignorant"

MEN, er der nogle højtalere som IKKE kan spille med en "rørslæde" spændt foran sig ??

- eller hvad menes der med "velegnede" til rør ??

m.v.h.

Det er egentlig meget godt beskrevet her:

http://www.lenardaudio.com/education/14_valve_amps.html

Citat:

"Sensitivity: Valve amplifiers (current drive) are sensitive to crossover resonances and speaker impedance variations. Quality speaker systems often used passive crossovers that were second-order, constant impedance, and critically aligned to avoid resonant effects. Some quality speakers had copper caped pole pieces, which helped damp impedance variations.

Note:- With solid-state amps in voltage drive, power decreases as the speaker impedance rises. With valve amps in current drive, power increases as the speaker impedance rises.
Therefore a flat speaker impedance is synonymous with a flat frequency response."

EDIT: Ignorer det han skriver om enhjørninge og luftskibe.

Der er forskellige krumspring, som højttalerkonstruktører kan bruge, for at rette impedanskurven ud:

http://www.lautsprechershop.de/tools/index_en.htm?/tools/t_i mpedanzkorrektur_en.htm

En lappeløsning, vil nogen måske kalde det, men i mange tilfælde virker det fint.

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

F**K, så skal jeg have fundet engelsk-parløren frem .

....medmindre der er en som kan forklare det på dansk...og i hvermandssprog

...nå, det går jo nok endda....og tak for link, Spencer.

m.v.h.

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006
Lokalitet: København
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

levendemusik skrev:
Adamfelix skrev:
[QUOTE=RogueAgent][QUOTE=MC955]Jeg synes nu det er meget sjover at opleve hvordan kunder ikke høre ens. Måske det var noget for udviklere af hifi at finde en metode at måle hvordan en persons ører afviger fra "normen" (hvem der så end skal fastsætte den) og dermed afdække hvad der evt. skal ændres ved en given persons ører, så han hører det samme som alle andre..?

Tråden beskæftiger sig med alt andet end de testede højttalere, men hvis det skal være, så lad det være. Det du efterlyser, eksisterer. Gå op til din ørelæge og bed om at få testet din hørelse. Bagefter kan du se på en strimmel, hvor godt du hører de forskellige frekvenser, og hvornår din hørelse falder af på den, de fleste mænd over 40 hører ikke en tone over 8.000 Hz. Om fem år hører de ikke en tone over 5.000 Hz, fordi deres ører er spolerede af for meget høj musik fra koncerter og de øretelefoner, som følger med iPods osv.

Men du kan ikke se på en strimmel, hvordan du eller andre hører. Det ved du kun selv.
Derfor skal du ikke lade andres ører afgøre, hvad der er godt, men selv lytte.

Hey det har jeg ikke sagt! jeg er fejlciteret!

Til top Vis Adamfelix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adamfelix

HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Go' lørdag middag !

Hermed en redegørelse for det faktuelle forløb:

FAKTUM er at anmelderen besøgte mig i starten af november hvor jeg præsenterede Montana XPS i forbindelse med et to-dages arrangement. Han fandt interesse i yderligere at lytte til og eventuelt anmelde Montana højttalere, vi blev derefter enige om at han kunne låne et sæt Montana Monitor.

Anmelderen lånte i midten af december et sæt tilspillede Montana Monitor som jeg personligt leverede. Højttalerne var i anmelderens varetægt i godt en uge, hvor han har lyttet til dem og derefter formuleret sin anmeldelse.

Desværre mindes jeg ikke hvilket set-up højttalerne er testet på, dog husker jeg den føromtalte Rowland forstærker, en Lyngdorf forstærker, vist nok også en Nakamichi forstærker, en Lyngdorf CD-afspiller og mere men det står ikke klart.

Jeg fik anmeldelsen til gennemsyn før offentliggørelsen og kommenterede to faktuelle misforståelser (pris på XPS samt navnet på Monitorens finér). Ergo teksten er skrevet 100% af anmelderen og står for hans egen regning.

Anmelderen er ikke bestukket, hverken med lørdagskylling eller marcipangrise. Jeg har ikke lovet at betale hans HT-kort for at få en anmeldelse igennem, ejheller for at påvirke anmeldelsens indhold. Jeg har indtil dato ejheller indgået annonceaftale med hifi4all.

Med hyggelig hilsen

Morten

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted

HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Sendt: 06 Januar 2007 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Et par ting jeg studsede over, men måske har overset:

• Duer højttalerne sammen med rørforstærkere ? (Bør nævnes i alle højttalertests, uden undtagelser)

Peter fra PBN Audio er ikke den store tilhænger af rørforstærkere. Ham om det, men han bygger trods alt sine højttalere således at de også er eminente med rørforstærkere - alle Montana højttalerne har ganske høj følsomhed (den lille Monitor som vi taler så meget om ligger på 89 dB) og resten ligger op til 94 dB.

Ingeniør som Peter jo er, har han konstrueret sig egne rørforstærkere for derved at kunne teste Montana højttalerne til rørbrug også. For at bevise dette, vises her nogle sjældent set billeder

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted

Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

bruger hedder nu: Live21

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

mothefreak altid rart når branchemedlemmer deltager, er næppe nogen der tror Gige er købt af noget som helst. det der undrer er den måde han skriver på, alt er bedre end alt andet og man skal op i en langt højere prisklasse for at finde noget der måske er ligeså godt.

Det eneste man kan bruge anmeldelserne til er at se billederne, hans tekst er som at læse brugeranmeldelser fra en ny lykkelig ejer af et givent produkt

"Hvis du vil have lyd i denne klasse, så skal du normalt op i en helt anden prisklasse, måske over 100.000,"

"Du skal rent faktisk op i en helt anden prisklasse for at opleve det samme som her"

"Du skal op i en helt anden prisklasse for at opleve lyd som fra disse Vento 807"

"Det fås ikke bedre til denne pris. Slut prut! End of discussion!"

"
SDAI2175 er et af de produkter, som dukker op med mellemrum og sparker bagdel til alt uden skelen til pris. Du skal op i virkeligt dyrt grej, før du oplever en væsentlig forbedring i forhold til denne forstærker. Hurra for Lyngdorf, de har gjort det igen!"

kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

HVAD NU HVIS MAN IKKE KAN LIDE LYDEN FRA "LYNGDORF"?, HAR SJÆLDENT HØRT NOGET MERE KEDELIGT OG KØNSLØST , LYD ER EN SMAGSSAGS
Til top Vis kenneth ztas1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth ztas1

Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

bruger hedder nu: Live21

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

kenneth, nej en prissag 

kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2007 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Ikke her! penge er ikke lige mit store problem

Til top Vis kenneth ztas1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth ztas1

HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Sendt: 06 Januar 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Mightyfish, der var nu flere indlæg der gjorde at jeg følte mig nødsaget til at skrive hvad jeg gjorde, men nok om det - det er ikke det vigtigste !

Hvad der derimod er meget vigtigt, og hvad denne tråd egentlig handler om er "kunsten at anmelde objektivt" og her er jeg helt enig i at det er vigtigt at man som anmelder gradbøjer superlativerne, og sørger for at være 100% objektiv når noget er suverænt, godt, mindre godt, dårligt eller decideret noget skrammel.

Lad os tage biler eksempelvis, det er et godt eksempel, i halvfjerdserne fandtes der l**tebiler (eksempelvis Morris Marina, Yugo 45 osv) de repræsenterede 03 eller med nød og næppe et 5-tal på 13-skala'en, og så var der Mercedes og andre grydelåg som repræsenterede 11-talet. Men idag findes der ikke deciderede l**tebiler, derimod blot mindre gode biler, biler som sandsynligvis vil få et 8-tal på 13-skala'en - og det samme gør sig gældende indenfor hifi - de fleste produkter rangerer idag fra udmærkede til eminente, det allerværste skrammel er væk.

Dette betyder jo at anmelder jobbet faktisk er blevet meget sværere, i og med at anmelderen nu skal gå meget mere i dybden og finde forskellene. Ifølge min betragtning bør de udmærkede produkter faktisk anmeldes som de dårlige biler i gamle dage, dette for at man kan opnå en reel forskel på de udmærkede og de eminente produkter.

Som tidligere nævnt, en decideret A/B test af produkter, tvinger anmelderen til at tage stilling til produkterne, og finde detaljerne som udgør forskellen.

kenneth ztas1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2007 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Morten:

Meget flotte indlæg af en importtør og branche medlem

Er selv sælger, og dine indlæg, og tankegang, kan mange sælger lærer meget af Flot!

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

MOtheFREAK skrev:

Mightyfish, der var nu flere indlæg der gjorde at jeg følte mig nødsaget til at skrive hvad jeg gjorde, men nok om det - det er ikke det vigtigste !

Hvad der derimod er meget vigtigt, og hvad denne tråd egentlig handler om er "kunsten at anmelde objektivt" og her er jeg helt enig i at det er vigtigt at man som anmelder gradbøjer superlativerne, og sørger for at være 100% objektiv når noget er suverænt, godt, mindre godt, dårligt eller decideret noget skrammel.

Lad os tage biler eksempelvis, det er et godt eksempel, i halvfjerdserne fandtes der l**tebiler (eksempelvis Morris Marina, Yugo 45 osv) de repræsenterede 03 eller med nød og næppe et 5-tal på 13-skala'en, og så var der Mercedes og andre grydelåg som repræsenterede 11-talet. Men idag findes der ikke deciderede l**tebiler, derimod blot mindre gode biler, biler som sandsynligvis vil få et 8-tal på 13-skala'en - og det samme gør sig gældende indenfor hifi - de fleste produkter rangerer idag fra udmærkede til eminente, det allerværste skrammel er væk.

Dette betyder jo at anmelder jobbet faktisk er blevet meget sværere, i og med at anmelderen nu skal gå meget mere i dybden og finde forskellene. Ifølge min betragtning bør de udmærkede produkter faktisk anmeldes som de dårlige biler i gamle dage, dette for at man kan opnå en reel forskel på de udmærkede og de eminente produkter.

Som tidligere nævnt, en decideret A/B test af produkter, tvinger anmelderen til at tage stilling til produkterne, og finde detaljerne som udgør forskellen.

Jo der gør. Lada f.eks. er en dødsfælde uden lige! Og der skal helt sikkert holdes øje med det der snart dukker op fra Kina!

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Sendt: 06 Januar 2007 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

kenneth ztas1 skrev:

Morten:

Meget flotte indlæg af en importtør og branche medlem

Er selv sælger, og dine indlæg, og tankegang, kan mange sælger lærer meget af Flot!

HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Sendt: 06 Januar 2007 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Jo der gør. Lada f.eks. er en dødsfælde uden lige! Og der skal helt sikkert holdes øje med det der snart dukker op fra Kina!

Mvh.

enig, men tænk dig i halvfjerderse at gå til biludstilling i Forum og glo på Austin Allegro, Talbot Horizon, Morris Marina, Yugo 45, Lada 2110, Fiat 126, Peugeot 304, Citröen Dyane, Austin Princess... hold da kæft en mental nedtur

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

MOtheFREAK skrev:

Milu skrev:
Jo der gør. Lada f.eks. er en dødsfælde uden lige! Og der skal helt sikkert holdes øje med det der snart dukker op fra Kina! Mvh.

enig, men tænk dig i halvfjerderse at gå til biludstilling i Forum og glo på Austin Allegro, Talbot Horizon, Morris Marina, Yugo 45, Lada 2110, Fiat 126, Peugeot 304, Citröen Dyane, Austin Princess... hold da kæft en mental nedtur

Hehe ja, men købe kraften var en anden i '70erne.

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har kørt i koreanerbiler siden 1999, og aldrig haft et eneste prob med dem. Hvis kineserne leverer samme kvalitet, så ser det sort ud for europærerne. Se bare vw med deres passat, og nu også med fox, de skal virkelig til at oppe sig, hvis de vil fortsætte med, at bilde folk ind, at de laver kvalitetsbiler.

Men kinesiske bilers sikkerhed, og deres design  

UPS Det er jo ikke et bilforum, undskyld.

vh. T13

<< Forrige Side af 29 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes