Forfatter |
|
levendemusik Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 241
|
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Gode anmeldere er som de bedste af dem på HIFI+ og de er endda ved at falde af på den. Og som High Fidelity var i gamle dage, inden pleasningen tog over.
|
|
|
Nu ved jeg ikke, hvor gammel du er, men jeg har læst High Fidelity, siden det første nummer udkom. Inden da abonnerede jeg på et amerikansk magasin af samme navn. Redaktionen var udstyret med nogle helt fantastiske og gudsbenådede hørelser, som gjorde dem i stand til at høre detaljer, vi andre kun kunne drømme om. Efter at de havde "afsløret" at de fornemme Quad forstærtkere ikke lød ens, og at der måtte være ustabilitet i produktionen, udfordrede importøren dem til en blindtest. Her fik de lov til at spille deres yndlingsskiver på en håndfuld forstærkere, der var nummererede, inden de senere lyttede til andre musikstykker fra forstærkerne, og hvor de skulle afgøre, hvilken forstærker, hvert enkelt nummer blev spillet på. I ingen af tilfældene var testholdet i stand til at afgøre, hvilken af forstærkerne der blev spillet på. Så der stod de utroligt langt- og velformulerede genier der med bukserne nede og var nødt til at offentliggøre det i bladet. Gyldne ører? Helt klart. Og min bare røv er en guldkaret. Siden har jeg ikke stolet på nogen anmeldelser, hvis ikke jeg kunne finde 3-4 andre med samme konklusion - og så har jeg selv lyttet. Som min signatur antyder, lytter jeg til meget levende musik, hvilket ikke mindst skyldes, at jeg har en symfonimusiker i nærmeste familie, at jeg er opflasket med klassisk musik og har været til en masse koncerter - klassisk, jazz, rock. DERFOR: Brug dine egne ører - det er dem, der skal leve med et nyt produkt. Og
hvis du bruger tid på at vælge rigtigt, behøver du ikke hele tiden
skifte ud, som man har indtryk af, at nogen nærmest dyrker som en
sportsgren.
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et par ting jeg studsede over, men måske har overset: - Hvad er kantophængene på basserne lavet af ?
- Duer højttalerne sammen med rørforstærkere ? (Bør nævnes i alle højttalertests, uden undtagelser)
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Adamfelix skrev:
[QUOTE=RogueAgent][QUOTE=MC955]Jeg synes nu det er meget sjover at opleve hvordan kunder ikke høre ens. Måske det var noget for udviklere af hifi at finde en metode at måle hvordan en persons ører afviger fra "normen" (hvem der så end skal fastsætte den) og dermed afdække hvad der evt. skal ændres ved en given persons ører, så han hører det samme som alle andre..? |
|
|
Tråden beskæftiger sig med alt andet end de testede højttalere, men hvis det skal være, så lad det være. Det du efterlyser, eksisterer. Gå op til din ørelæge og bed om at få testet din hørelse. Bagefter kan du se på en strimmel, hvor godt du hører de forskellige frekvenser, og hvornår din hørelse falder af på den, de fleste mænd over 40 hører ikke en tone over 8.000 Hz. Om fem år hører de ikke en tone over 5.000 Hz, fordi deres ører er spolerede af for meget høj musik fra koncerter og de øretelefoner, som følger med iPods osv. Men du kan ikke se på en strimmel, hvordan du eller andre hører. Det ved du kun selv. Derfor skal du ikke lade andres ører afgøre, hvad der er godt, men selv lytte.
|
Til top |
|
|
Mightyfish Lukket konto

bruger hedder nu: Live21
Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 211
|
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
"de fleste mænd over 40 hører ikke en tone over 8.000 Hz. Om fem år hører de ikke en tone over 5.000 Hz"
dette udsagn kan vist ikke helt rigtigt passe, mon ikke de fleste i den aldersgruppe med normal hørelse ligger over 16khz
__________________ Holfi still sucks. AKA Live21
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inden jeg går i seng, vil jeg gøre opmærksom på, at der efter min bedste opfattelse er tale om umodne personers forfalskede og ondsindede propagandavirksomhed imod anmelderen, når man hævder, at han ikke nævner dårlige sider. I testen af Montana Monitor kan man læse: "Det testede sæt blev leveret med den afrikanske finer Anigre, og udførelsen er af bedste karat. Dog var der et par skønheds fejl. Afrundingen af basporten er ikke helt lige i rundingen, og i kanten til porten er der også en kant fra lakken. Små ting som burde være i orden på en højtaler til 16 K sættet. Terminalerne kan næsten gabe over alt hvad du byder dem: Bananer, spader, og afisoleret kabel af stort kvadrat. Dog ser de lidt billige ud." Hvor sagligt er det lige at kritisere noget, man ikke har læst? Det er ikke bare usagligt - det er dybt godnat.
|
Til top |
|
|
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 00:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Spencer: Ja, fremragende ide at oplyse lidt om højtalerens samspil med eks rørforstærkere!! Faktisk undrer det mig IMPONERENDE meget, at anmelderen intet sted i anmeldelsen fortæller hvilket setup han har testet i, og hvad han sammenligner med af højtalere. Det er ret relevant!! Men der må være en grund til at det skal være så hemmeligt!!
En fin ting kunne være, hvis anmelderen smed et billede i testen, hvor det testede produkt ses sammen med resten af setuppet. Både for at man kan vurdere fysisk fremtræden, men så sandelig også så man kan se, at anmelderen vitterligt har haft produktet mellem hænderne. Når man læser nogle af de fejlagtige oplysninger der findes i flere tests, kan man godt komme lidt i tvivl. Og ja, jeg ved godt det kræver at anmelderen har et digicam... De fås vel til under 500 kroner. Det behøver ikke være et Hasselblad kamera for at vise produkterne i ens setup... husk på, det er ikke til markedsføringsformål....  __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hurtig har stadig ikke læst testen men fortsætter sin anonyme hadekampagne, som ingen kan bruge til noget. Derfor kan han selvfølgelig aldrig bruges som anmelderhvis et medie skal tages seriøst: Han skriver: "Faktisk undrer det mig IMPONERENDE meget, at anmelderen intet sted i anmeldelsen fortæller hvilket setup han har testet". Et citat fra anmeldelsen: "Jeg måtte selvfølgelig også prøve Monitor’erne sammen med Concerto forstærkeren fra Jeff Rowland. Her når vi ganske tæt på nirvana. Uha, hvor var det godt. Der var bare helt åbent bag højtalerne, fuldstændig som om at alle fysiske forhindringer var blevet fjernet." Det undrer mig IMPONERENDE meget, hvis nogen lægger den mindste vægt på Hurtig's anonyme indlæg. Han er et bralrehoved, når han uden at have læst anmeldelsen sviner anmelderen til fra oven og nedefter med løgne. Han har forlængst diskvalificeret sig selv. Forhåbentlig sover alle godt. Mine Montana Monitor spiller nu Muddy Waters' med Folksinger, en meget godt og nærværende indspillet CD, hvor man hører, hvor dymanisk en stemme den gamle blues mand havde. Før havde jeg Morten Zeuthen i stuen med Bach's cellosonater, og inden jeg går i seng skal jeg lige høre Albert King og Jimmy Ray Vaughn med deres udgave af Stormy Monday.
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det her er simpelthen det bedste indlæg (i prisklassen)
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dårlig natstavning – Muddy Waters (f. McKinley Morganfield) havde en dynamisk stemme, ikke en dymanisk. Faktisk ved jeg ikke engang, hvordan sådan en stemme lyder.
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
levendemusik skrev:
Dårlig natstavning – Muddy Waters (f. McKinley Morganfield) havde en dynamisk stemme, ikke en dymanisk. Faktisk ved jeg ikke engang, hvordan sådan en stemme lyder.

|
|
|
Man kan jo være FOR "hurtig" 
|
Til top |
|
|
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1946
|
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 02:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
levendemusik skrev:
hifihuset.dk skrev:
Gode anmeldere er som de bedste af dem på HIFI+ og de er endda ved at falde af på den. Og som High Fidelity var i gamle dage, inden pleasningen tog over.
|
|
|
Nu ved jeg ikke, hvor gammel du er, men jeg har læst High Fidelity, siden det første nummer udkom. Inden da abonnerede jeg på et amerikansk magasin af samme navn. Redaktionen var udstyret med nogle helt fantastiske og gudsbenådede hørelser, som gjorde dem i stand til at høre detaljer, vi andre kun kunne drømme om. Efter at de havde "afsløret" at de fornemme Quad forstærtkere ikke lød ens, og at der måtte være ustabilitet i produktionen, udfordrede importøren dem til en blindtest. Her fik de lov til at spille deres yndlingsskiver på en håndfuld forstærkere, der var nummererede, inden de senere lyttede til andre musikstykker fra forstærkerne, og hvor de skulle afgøre, hvilken forstærker, hvert enkelt nummer blev spillet på. I ingen af tilfældene var testholdet i stand til at afgøre, hvilken af forstærkerne der blev spillet på. Så der stod de utroligt langt- og velformulerede genier der med bukserne nede og var nødt til at offentliggøre det i bladet. Gyldne ører? Helt klart. Og min bare røv er en guldkaret. Siden har jeg ikke stolet på nogen anmeldelser, hvis ikke jeg kunne finde 3-4 andre med samme konklusion - og så har jeg selv lyttet. Som min signatur antyder, lytter jeg til meget levende musik, hvilket ikke mindst skyldes, at jeg har en symfonimusiker i nærmeste familie, at jeg er opflasket med klassisk musik og har været til en masse koncerter - klassisk, jazz, rock.
DERFOR: Brug dine egne ører - det er dem, der skal leve med et nyt produkt. Og hvis du bruger tid på at vælge rigtigt, behøver du ikke hele tiden skifte ud, som man har indtryk af, at nogen nærmest dyrker som en sportsgren.

|
|
|
For pokker da, den sag husker jeg som var det igår Fidusen er, at der ikke er sket en skid siden - rent anmeldermæssigt - de trækkes rundt i manegen som altid, og venter på en lille godbid
. Er der ikke noget om at ejendomsmæglere, bilsælgere og hifi anmeldere er noget fanden har skabt?
|
Til top |
|
|
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hohoho julen er over der gives ikke gaver ud mere.
Ja man skal passe på med at skrive det bedste for imorgen høre man noget der er bedre eller spiller på en måske bedre måde.
Noget man lære når man har hørt en masse ting.
Med tag testen som en stik piller om du skal høre dem før du måske køber en anden.
Og det med at samline test skal vi tilbage til H&E ?.
Nå ses gutter skal udaf døren nu, over og høre en masse setups .
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
Med tag testen som en stik piller om du skal høre dem før du måske køber en anden.
|
|
|
joo, men hvordan skiller man så skidt fra kanel når anmelderen har så svært ved at gradbøje ord og udtalelser som "fantastisk", "nu bliver det ikke bedre", "det bedste jeg har hørt" osv. ? Hvor er 5- og 6-tallerne henne ? Det kan altså ikke være ene 11'ere og 13'ere den anmelder har i hænderne __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
R.H. Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 132
|
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
jkjaers skrev:
Groove: du skriver i din signatur "Vil du have ærlig mening, så snak kun med eks. ejere!" - er det ikke tidligere ejere man skal tale med... er en nuværende ejer objektiv?
|
|
|
Jeg bor i Norge og følger litt med på HiFi4All. Et fint nettsted for HiFi freaker. Jeg så denne tråden og har fulgt litt med på den. I mange tilfeller er tester, som det nevnes over, verdiløse fordi de produktene alltid er like fantastiske, men noen ganger kan det faktisk også skje at vedkomne skribent får seg en skikkelig "A-HA" opplevelse av produkter. I dette tilfellet har han faktisk helt rett! Jeg har eid en rekke forskjellige høyttalere gjennom 20 år, både store full-range, mindre gulvstående og ikke minst stativhøyttalere. Jeg er på mange HiFi messer og i butikker og lytter til en rekke produkter (fordi jeg er hifi freak ). I dag eier jeg bla. full range Montana EPS2. Jeg har i min andre stue Snell e.5. Jeg har akkurat solgt mine Snell B type. Har også et par Paradigm stativHT.
Men, det er til i dag INGEN annen høyttaler enn Monitorene fra Montana som har gitt meg et så stort sjokk hva gjelder lydkvalitet, bredde og dybde, oppløsning og IKKE MINST BASS! Det er helt klart begrensninger i forhold til større gulvstående, men testen gir faktisk mye av det samme inntrykket jeg som stolt eier sitter med.
Slike tester bruker jeg stort sett for å "trigge" min egen interesse og lytte til produkter dersom jeg er i "kjøpe-modus".
Om du skal følge KØB, KØB, KØB......det vet bare du, men jeg vil heller råde til først å LYTT, LYTT, LYTT TIL DEM!!!
Her er bilde av mine i Rosewood finish (Mine Snell i bakgrunn).

__________________ PBN Audio Olympia HT4 og Olympia Mini
PBN Audio Olympia L-Mini (pre amp)
PBN Audio Montana XP, Montana MRC, Montana SP3, 2xMontana SSW
Cary CD 303/300
Cary Cinema11 og Denon DVD3800BD
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
R.H. skrev:
Jeg har i min andre stue Snell e.5. Jeg har akkurat solgt mine Snell B type. Har også et par Paradigm stativHT. |
|
|
Nu er det så sandelig heller ikke særlig værdigt sammenlignings grundlag...
Mvh.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... den danske importør oplyser heller ikke om højttalerne er velegnede med rør. http://www.high-performance.dk/Monitor.htmlDet vil altså sige, at man som anmelder selv må undersøge det, ved praktisk test. Det er næsten for meget (men også kun næsten).
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Hmm... den danske importør oplyser heller ikke om højttalerne er velegnede med rør. 
http://www.high-performance.dk/Monitor.html
Det vil altså sige, at man som anmelder selv må undersøge det, ved praktisk test. Det er næsten for meget (men også kun næsten).
|
|
|
Hmm hvor mange prduksenter skriver at deres ht er eller ikke er velegnede til feks rør... synes ikke at det er noget som man ser generelt?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
Spencer skrev:
Hmm... den danske importør oplyser heller ikke om højttalerne er velegnede med rør. 
http://www.high-performance.dk/Monitor.html
Det vil altså sige, at man som anmelder selv må undersøge det, ved praktisk test. Det er næsten for meget (men også kun næsten).
|
|
|
Hmm hvor mange prduksenter skriver at deres ht er eller ikke er velegnede til feks rør... synes ikke at det er noget som man ser generelt? |
|
|
Her er et eksempel på en producent der skriver det: http://www.montanaloudspeakers.com/loludspeakers/sp3.html__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
ØH....lad nu være med at "overfalde" mig, jeg ved at jeg ER en rør-ignorant" 
MEN, er der nogle højtalere som IKKE kan spille med en "rørslæde" spændt foran sig ??
- eller hvad menes der med "velegnede" til rør ??
m.v.h. __________________ Jesper / Oldhifinut
|
Til top |
|
|
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dermed menes generelt om de er letdrevne, altså at de har højt DB lydtryk ved standard målebelastning 2,83 volt, og at de ikke byder forstærkeren slemme ohmske belastninger ( lave ohmtal).
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
Til top |
|
|