Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 23:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: Så kom testen!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 29
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

hehe, de skal nok blive en underholdende tråd

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret  

Jeg synes nu det er meget sjover at opleve hvordan kunder ikke høre ens.

Har tit tænk over dette hvorfor er der så stor forskel på hvordan vi opfatter lyd ?

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:

Har tit tænk over dette hvorfor er der så stor forskel på hvordan vi opfatter lyd ?

Mon ikke det bare er fordi ikke alle ører er ens..? Det kan vel sammenlignes med folks syn - folk har diverse bygningsfejl, de er nærsynede, de er langsynede osv osv - og skal have briller, linser eller evt. en operation for at opnå "normalt" syn.

Måske det var noget for udviklere af hifi at finde en metode at måle hvordan en persons ører afviger fra "normen" (hvem der så end skal fastsætte den) og dermed afdække hvad der evt. skal ændres ved en given persons ører, så han hører det samme som alle andre..?

Var der nogen der sagde hørebriller..?  

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006
Lokalitet: København
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:
MC955 skrev:

Mon ikke det bare er fordi ikke alle ører er ens..? Det kan vel sammenlignes med folks syn - folk har diverse bygningsfejl, de er nærsynede, de er langsynede osv osv - og skal have briller, linser eller evt. en operation for at opnå "normalt" syn.

Måske det var noget for udviklere af hifi at finde en metode at måle hvordan en persons ører afviger fra "normen" (hvem der så end skal fastsætte den) og dermed afdække hvad der evt. skal ændres ved en given persons ører, så han hører det samme som alle andre..?

Tror det bliver kaldt et høreapperat

Til top Vis Adamfelix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adamfelix

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Adamfelix skrev:
RogueAgent skrev:
MC955 skrev:

Tjaah - spørgsmålet er bare om ikke "dimsen" skal hedde noget andet hvis det er en slags filter der skal kompensere for mindre unøjagtigheder i forhold til en eller anden reference, snarere end en mikrofon/forstærker der skal gøre en tunghør i stand til at høre noget som helst...

Sorry... OT 

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:
Adamfelix skrev:
RogueAgent skrev:
MC955 skrev:

Tjaah - spørgsmålet er bare om ikke "dimsen" skal hedde noget andet hvis det er en slags filter der skal kompensere for mindre unøjagtigheder i forhold til en eller anden reference, snarere end en mikrofon/forstærker der skal gøre en tunghør i stand til at høre noget som helst...

Sorry... OT 

Hehe, så skal vi jo have et forum til "hifi-høreapperater!"  Hvilken har mon den mest neutrale lyd, og er er der smæk på bassen i dem?  Hehe, og det svar med "tag ud og lyt selv" kommer vist til at være lidt malplaceret!

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Adamfelix skrev:

Hurtig! -kan du ikke skrive andmeldeser så?

Du er altid kritisk og vidende!

Det sjove er faktisk, at jeg flere gange har tilbudt at virke som gratis teknisk konsulent i forbindelse med test. Det har jeg primært gjort, fordi der alt for ofte forekommer misvisende og decideret forkerte oplysninger i tests her på siden, når en anmelder uden teknisk indsigt skal forsøge at forklare de tekniske fortræffeligheder (for positivt skal det jo være )
Det var bl.a. tilfældet i testen af Rotel RMB1077, hvor det er Ricky Petersen der leger anmelder. Jeg kan ikke huske detaljerne, men Ricky formåede at få det til at lyde som om, at denne nye forstærker var baseret på ny teknologi udviklet af Rotel. Det var bare ikke lige tilfældet, idet den var baseret på ICEPower OEM moduler fra Bang&Olufsen. Alligevel lykkedes det Ricky at fortælle om Rotels lange udviklingsprocess af denne nye teknologi . Meget sjovt ikke.
Faktisk fik netop denne test mig til at tvivl enormt meget på anmeldernes kompetence og evne til at undersøge produkterne. Faktisk var jeg endda lidt i tvivl om, om Ricky nogensinde havde haft en RMB1077 mellem hænderne!! Sagen er nemlig, at de 5 ICEPower moduler og tilhørende ICEPower strømforsyninger er MEGET karakteristiske. Og Bang&Olufsen plejer at være rimelig gode til at skrive deres navn på printene. Selv en MEGET kort undersøgelse af produktet ville have afsløret dette!! Jeg bemærkede det som det første da jeg så billederne i testen, så en anmelder der begiversig ud i at forklare den nye teknologi, kan simpelthen ikke have undgået at se det, hvis han ellers havde kigget produktet igennem. Det kalder jeg virkelig useriøst!!

Anmeldelsen virkede i øvrigt meget mistænkelig i mine øjne. At en anmelder kan beskrive noget der slet ikke passer, og i øvrigt være så ovenud imponeret over Rotels tekniske løsninger... Det virkede lidt besynderligt.
Og det tog mig også kun ganske få minutter at konstatere, at stort set hele anmeldelsens meget bejstrede tekniske del, var direkte copy-paste fra Rotels egen reklame-materiale!! Det var bare tilsat lidt ekstra begejstring, og i den forbindelse var der sneget sig en masse ukorrekte informationer ind. Det er MEGET uheldigt!!!

Det kan virkelig undre mig, at man vil lægge navn til sådan noget!! Hvad er det anmelderne regner med at vi ønsker?? Tror de vi læsere læser anmeldelser for at få en hel masse ukorrekte informationer om et produkt, udelukkende for at få det til at virke SUPER GODT??? I så fald tror jeg de tager fejl, og er det den slags de vil ernære sig ved, burde de som jeg tidligere har nævnt overveje at kalde sig for "reklame-folk".
Eneste modargument var, at den tekniske del ikke var prioteret i anmeldelser.... Nej fint, men halvdelen af den omtalte anmeldelse var ren tekniskbeskrivelse . Eller... et mislykket forsøg på samme.
Nu ved jeg godt, at nogen vil sige, at det ikke er det tekniske der er vigtigt, idet det handler om lyden. Heri er jeg totalt enig. Men når man alligevel dedikerer halvdelen af testen til teknik, bør man i det mindste sørge for at det man skriver er korrekt, og ikke bare fyre tekniske gloser af, som man ikke engang selv forstår, bare for at få det til at lyde meget fornemt. Formår man ikke det, bør man hellere helt undlade teknikken. Så er der i det mindste ingen der bliver fejlinformeret, og man kan selv opsøge informationen hos nogen der ved noget om det! Ingen info er bedre end forkert info!!!

Som nævnt i starten af dette indlæg, har jeg MANGE gange tilbud min tekniske indsigt ganske kvit og frit, specielt i forbindelse med den tekniske del. Men af en eller anden årsag har man ikke interesse i at få beskrevet teknikken korrekt. Det er tilsyneladende mere interessant at opbygge anmeldelserne omkring begejstrede men dybt forkerte tekniske beskrivelser, end at få teknikken beskrevet korrekt.
Jeg skal ikke beskylde nogen for at være i lommen på hinanden. Men hvis ikke det er for at holde sig venner med producenterne/importørerne, kan jeg ikke se hvilken interesse man som anmelder har i, at overdrive begejstringen på bekostning af de korrekte oplysninger. Og selvom anmelderen ikke direkte får noget for at fremhæve produktet, så er det jo velkendt, at det er samme producenter/importører man "hjælper", der er grundlag for ens eksisten i form at annoncering.
Jeg skal ikke beskylde nogen, men det er desværre en MEGET nærliggende tanke, og jeg kan ikke rigtig komme på andre årsager til denne uvilje mod at gøre tingene rigtigt.

Jeg ced godt at jeg blander tingene lidt sammen, ved at trække en gammel anmeldelse ind i debatten. Men jeg synes bare RMB1077 anmeldelsen er så godt et eksempel på hvad der går galt!
Og hvis en anmelder har så stor interesse i at beskrive teknikken med meget begejstring på bekostning af de korrekte oplysninger (uanset hvad årsagen er), hvor stor tillid forventes man så som læser at have til hans beskrivelse af lyden, specielt nu hvor vi efterhånden kan konstatere, at den også altid bliver omtalt med stor begejsring???

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes det kunne være herligt hvis du kom med på testholdet Hurtig. Du siger da din uforbeholdne mening.

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

RogueAgent skrev:
MC955 skrev:

Også dem der kan lide en ting du ikke kan lide har en sygdom ?

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Januar 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

xo skrev:

Jeg syntes det kunne være herligt hvis du kom med på testholdet Hurtig. Du siger da din uforbeholdne mening.

Takker.... !! I min verden er det netop meningen, at man specielt som anmelder skal sige sin mening!
Dermed ville jeg da opfylde et af kravene... Men jeg ville næppe være lige populær hos e folk der skulle købe annoncer på siden... Måske det er derfor det ikke har vakt interesse fra H4A's side

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
xo skrev:

Takker.... !! I min verden er det netop meningen, at man specielt som anmelder skal sige sin mening!
Dermed ville jeg da opfylde et af kravene... Men jeg ville næppe være lige populær hos e folk der skulle købe annoncer på siden... Måske det er derfor det ikke har vakt interesse fra H4A's side

Hvis fremtidens anmeldere får frit slag - forstået på den måde, - at ens egen menig om produktet kommer 100%  gennem filteret melder jeg mig sgu også. Det bliver så nok højst til en filtreret anmeldelse hvert andet år!  Branchen LUGHTER!

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Hurtig, hvordan har du tilbudt din viden til dem? pb's, skrevet til redaktionen?

Kunne være fedt at få nogle kritiske anmeldere der leder efter fejl som en censor til eksamen!

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 Januar 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Jeg har tilbudt min hjælp direkte til folkene bag H4A gennem PB. Jeg har også snakket med den gamle redaktør i telefonen.... Men af en eller anden årsag har man ikke interessen... Gad vide hvorfor...

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Januar 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Kære moderatorer og redaktion!

Hvorfor vil i ikke lade Hurtig hjælpe jer med anmeldelserne?

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 05 Januar 2007 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har også tit undret mig hvordan at ALT der bliver anmeldt altid er så suuuuuuper fantastisk og imponerende godt. Findes der overhovedet et sted i denne verden en dårlig anmeldelse af noget hifi?

Men vi ved jo alle godt hvad det drejer sig om.

Prøv at kigge på CerwinVega-Club... Står der noget dårligt om Cerwin Vega... Neeeej det gør der ikke. Og det er samme princib.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

bruger hedder nu: Live21

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

MC955 skrev:

hifihuset.dk skrev:
Okay, det er rigigt set. Hvorfor kan de ikke være som filmanmeldere?

Tja, det er nok fordi de her skal være knapt som "kunstnerisk" formulerede, ikke- intellektuelle og på-kant-med-alle fordi de absolut skal mene noget andet end de fleste.

Det skal jo ikke være sådan, som med filmanmeldere, at de føler sig tvunget til at rakke folkekære film ned og prise franske noir film.

Gode anmeldere er som de bedste af dem på HIFI+ og de er endda ved at falde af på den. Og som High Fidelity var i gamle dage, inden pleasningen tog over.

Hifi+ hvad med alle de andre derover de er som det gammle H&E fyldt med l**t og 13 og 13 og 13.

"Mit navn er Mikkel Gige, og jeg er fornyligt startet som skribent hos hifi4all.dk. Jeg har for en del år siden også været skribent hos Hifi & Elektronik indtil bladet lukkede."

levendemusik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Utroligt så mange anonyme kyllinger, der tør svine en anmelder til - det har efterhånden karakter af børnehave. Det kan da godt være, at der er generelt er mange roser i anmeldelser her på siden, det skal jeg ikke kommentere da jeg har læst for få af dem, men jeg vil tilslutte mig dem, der foreslår sammenlignende anmeldelser. Men så skal de laves af et panel og på en måde, der garanterer uvildigheden 100 procent, ellers går det galt. Også i en sådan sammenhæng vil Monitor klare sig godt. Efter at have hørt Montana XPS er jeg også sikker på, at den vil banke adskillige dyrere konkurrenter ned fra deres anmelder-opstablede piedestaler – det er simpelthen en referencehøjttaler i særklasse.

Bortset fra det er jeg selv den glade indehaver af (bla.) et sæt Montana Monitor, og jeg kan til fulde bekræfte, at disse højttalere er langt bedre end nogen andre højttalere i samme prisklasse. Det har jeg ytret mig om tidligere. Jeg er ikke i familie med importøren, selv om vores fælles efternavn kunne få konspirationsteoretikere på de tanker, og jeg havde aldrig investeret penge i højttalerne, hvis ikke de var alle pengene værd. I øvrigt er prisen for højttalerne angivet uden standere, som jeg har betalt ekstra for. De kunne såmænd også have stået på en bred hylde på væggen, men sådan endte det ikke.

Efter mange timers lytning stod valget mellem Helicon 300 og Montana Monitor, og jeg foretrak sidstnævnte for deres analytiske og præcise gengivelse, og for deres perspektiv som på gode indspilninger giver indtryk af, at musikere og sangere står i lokalet. Andre ville måske have truffet det modsatte valg - vi hører forskeliigt, ligesom vi ser forskelligt. Det glemmer mange, men alle vil ikke nødvendigvis være lige godt tilfreds med den højttaler, som deres nabo synes er den bedste.
Hæng dig ikke for meget i anmeldelser, men tag dem som en rettesnor for, hvad du selv skal lytte til, hvis du står foran investering.
Lyt feks til Montana Monitor med dine bedst indspillede skiver – du vil ikke blive skuffet, uanset om anmelderen efter nogens mening har rost den for meget. Det skal den nok klare.

Til top Vis levendemusik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af levendemusik

Mightyfish
Lukket konto
Lukket konto

bruger hedder nu: Live21

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 06 Januar 2007 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Levendemusik, ingen har benægtet at montana speakers er ganske imponerende, det er denne test, samt alle dem Gige tidligere har lavet der er en torn i øjet. der har tidligere kørt lignende tråde, moralen er at der åbenbart skal være plads til "kunstnerisk frihed" i anmeldelser.

dog synes jeg der er kommet en noget mere balanceret kritik i hans anmeldelser når man ser på de første, ligeledes er der også kommet en rød tråd i dem.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Januar 2007 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Adamfelix skrev:

Kære moderatorer og redaktion!

Hvorfor vil i ikke lade Hurtig hjælpe jer med anmeldelserne?

He he he.... Jeg tror ikke jeg gider længere. Har nok at se til lige pt, og da de allerede har afvist flere gange, gider jeg ikke længere tilbyde hjælpen. Hvis de vil noget, må de selv henvende sig.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 06 Januar 2007 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Det kunne være fint at høre Mikkel Gige selv, hvad han siger til kritikken. Er den total uberettiget??
Det kunne også være fint at høre Mikkel Gige, hvilke seriøse højtalere i prisklassen han mener de omtalte Montana'er slår...
Og så kunne det også være rart at høre, om han mindes noget "seriøst" udstyr som han ikke var imponeret af???

<< Forrige Side af 29 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes