|
jamen altså.......så gik det som forventet...og "frygtet" Jammen frygt ej! Husk på at det jo kun er en hobby det her! Der er da plads til os alle!
- Det er der ( plads til os alle )............men er jo en passioneret hobby ...og nogen gange skal man passe på at "følelserne" ikke løber af med een i hvad som er ment som en hyggelig mening-& lyd-udveksling....og det gælder ikke mindst mig selv
...men kære Dali Grand venner.......prøv nu lige at læse HVAD jeg skriver (mener), fremfor at læse hvad I TROR jeg skriver (mener) Godt ord igen...
1/ Jeg skriver tydeligt " i forhold til".....altså at i forhold til VA BCG spiller de "mudret" og "skingert". Jeg skriver ikke at de som helhed er mudrede eller skingre..see the difference ?
2/ Fint nok at I mener at det partout må være andre led i kæden som gør/gjorde at Grand'en spiller/spillede som den gjorde...men det ER da mærkeligt at VA IKKE havde samme klang, ikke sandt ?. Man kunne jo med lige så stor ret hævde at siden at man skal gøre div. krumspring med kabler i den (meget ) bedre end, så må det netop være for at korrigere en evt. "mudrethed" fra Grand.........Jammen jeg er da ikke overrasket at VA har en anden klang og den passer jo helt klart til din smag/setup...
- Yep, det gør de...omvendt så skal jeg være den første til at indrømme at VA skam ikke er den "ultimative" højtaler, men at den blot kommer ret tæt på MIN opfattelse af "God lyd", inden for min prisramme
3/ Hvor mange af d'Herre har sammenlignet netop Grand og BCG direkte ?....over en periode på knap 4 uger ?. 'Er jo lidt af en forudsætning for at kunne komme med kvalificeret bud på de to højtaleres klang-forskelle, ikk' ?? Nok ikke mange andre end dig!
- det kunne da godt være - som trådens ophavsmand siger, så disse to højtalere ganske tætte "konkurranter" og ikke SÅ forskellige i deres "Lyd-filosofi"
.......og så lige een gang til; jeg synes at Dali Grand er et fremragende bud på en højtaler i kr. 11/12.000 klassen...og for mange sikkert også det RIGTIGE" bud.....JEG synes blot at en VA BCG er så meget mere "smooth" og samtidig fast i bassen end Dali....Jeg kender jo ikke VA BGC, men der er jo mange andre forhold end selve højttaleren der spiller ind...
- Enig!
Og er der nogen i Stor-KBH området, det vil have "syn for sagen" og som har et par Grand, skal han ( eller hun ) være meget velkommen forbi til en lille "test".....lægger gerne hus til...samt byder på et glas vin ( altid meget befordrende for mysik-nydelse ) Faktisk tror jeg at de ville opfatte lyden som dig og VA BGC ville løbe med medaljerne...
- njå, ligefrem at uddele medaljer.....
Faktisk kunne jeg godt forestille mig sådan en NAKA fætter ville være en slem dreng på Grand, men hvad ved jeg, idet jeg ej heller har hørt en NAKA men bygger udelukkende mine indtryk på hvad jeg har læst om NAKA!
- mjo, den Naka-fætter er såmænd helt hæderlig til at holde "slemme" basser i ørerne...og lyden i sig selv er såmænd også ganske hæderlig...også selvom at det er en gammel sag efterhånden.....men der er nu ikke noget som retro-grej, vel
M.v.h. Hygge herfra!
- I lige måde 
|