| Forfatter |
|
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 18:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bradman skrev:
|
Koncepet lyder meget hyggeligt, jeg kan næsten lygte den friske bryg fra Bodum kanden og se den flotte udsigt over Kaløvig! Men hvordan er det hifihusets ejer (tidl. kontrast). Det er vel at betragte som du har GamuT, skal der være andet end GamuT i hifi-huset? Det er jo vigtigt at have noget at samligne med? Hvilken tanker har du gjort omkring det?
Mvh
|
|
|
Det vil altid være svært med mange mærker , noget vil aldrig sælge og andet vil sælge godt.
Det er en svær grænse man skal trække.
Det er altid godt med få mærker hvis man ikke kan overskue flere og hvis man ikke skal lave det til sin leve vej,samt mange mærker koster mange penge og hvem har det i DK (alle) . __________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
King; du er velkommen til at stille alle de spg du vil om hifihuset her i tråden, men vil du andet, som jeg kan se du vil nu, så bedes du skrive til mig i PB.
|
|
|
Sjovt du har aldrig spurt mig - med PB i mine tråde ..... kun brokket dig
Men ok Hr Kontrast ....... god kamp ude på marken !
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Og tillykke med springet 
Vil du have det meste af Gamut´s udstyr til lytning eller kun udvalgte ting fra deres linjer?
|
| Til top |
|
| |
Bradman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1091
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
MC955 skrev:
Bradman skrev:
|
Koncepet lyder meget hyggeligt, jeg kan næsten lygte den friske bryg fra Bodum kanden og se den flotte udsigt over Kaløvig! Men hvordan er det hifihusets ejer (tidl. kontrast). Det er vel at betragte som du har GamuT, skal der være andet end GamuT i hifi-huset? Det er jo vigtigt at have noget at samligne med? Hvilken tanker har du gjort omkring det?
Mvh
|
|
|
Det vil altid være svært med mange mærker , noget vil aldrig sælge og andet vil sælge godt.
Det er en svær grænse man skal trække.
Det er altid godt med få mærker hvis man ikke kan overskue flere og hvis man ikke skal lave det til sin leve vej,samt mange mærker koster mange penge og hvem har det i DK (alle) .
|
|
|
Enig Rene, men så er der ligesom intet at samligne med. Vil du have en lille eller en store nescafe? Man skal være sikkert at det er GamuT man vil have, ellers er tiden spildt! Det kan også nødvendigt med en anden reference end GamuT......hvis man skal kunne høre forskel. Hvad betaler man for osv. Man kan høre skidtet når man kommer hjem, men alligevel......eller kunne det GamuT huset....selvfølgelig med fede blå lygter udenfor...og alu fasade!
Mvh __________________ NSR/Gianelli - two stroke retro
|
| Til top |
|
| |
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, sådan er det ikke. Tænk lige lidt videre, à la du skal købe ny bil. Her tager du ud til de enkelte forhandlere af mærker; Ford, Nissan; TOYOTA, VW og så videre. Du kan bedre tage stilling til et mærke, når det er alt du ser i rummet. Nede hos blandingsforhandlerne som Helle, går du rundt og kigger på prisskilte og tilsidst vælger du en (eller anden) bil til en pris. Ikke en bil du ka li. Det er ikke meningen her at du skal tænke bredt og hvad kan det og det mærke? Det giver kun forvirring. Du kan besøge mig og høre hvad er Gamut setup kan, og ikke kan, efter dine ører. Det andet som er væsentligt her er at jeg ikke kunne finde på at sætte en Audio Vector eller en anden HT er efter et Gamut front-end. Det skal være Gamut all the way ellers kan man jo ikke høre deres lydfilosofi helt uden indblanding fra andre mærker. De fleste hifi-folk har en referencelyd i ders hovede så der er egentlig ingen grund til at spille på 5 forskellige anlæg for dem. De skal kun spørge sig selv om det de hører her er "bedre" end den reference de har i forvejen. Det er et mentalt arbejde. Du får hvad du betaler for - sådan er det altid og også her. Meeen sommetider har jeg sikkert gode tilbud som måske kan lokke selv en stor-københavner over??
|
| Til top |
|
| |

Hifihuset.dk
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det , King!
Så vidt jeg ved, eller har hørt, er du også i branchen på en måde?
(Nu er jeg altså ikke "morsom" eller noget!)
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ! ....og tillykke med den nye forretning ....da jeg bor på djursland skal jeg nok finde vej 
Meeen, åbningstid første januar ? - ååå mit stakkels hoved ( og mave ) .....det bliver i hvert fald først sidst på dagen ......
Bond 
__________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
| Til top |
|
| |
MC955 Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 07 August 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 828
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Nej, sådan er det ikke. Tænk lige lidt videre, à la du skal købe ny bil. Her tager du ud til de enkelte forhandlere af mærker; Ford, Nissan; TOYOTA, VW og så videre. Du kan bedre tage stilling til et mærke, når det er alt du ser i rummet. Nede hos blandingsforhandlerne som Helle, går du rundt og kigger på prisskilte og tilsidst vælger du en (eller anden) bil til en pris. Ikke en bil du ka li.
Det er ikke meningen her at du skal tænke bredt og hvad kan det og det mærke? Det giver kun forvirring.
Du kan besøge mig og høre hvad er Gamut setup kan, og ikke kan, efter dine ører.
Det andet som er væsentligt her er at jeg ikke kunne finde på at sætte en Audio Vector eller en anden HT er efter et Gamut front-end. Det skal være Gamut all the way ellers kan man jo ikke høre deres lydfilosofi helt uden indblanding fra andre mærker.
De fleste hifi-folk har en referencelyd i ders hovede så der er egentlig ingen grund til at spille på 5 forskellige anlæg for dem. De skal kun spørge sig selv om det de hører her er "bedre" end den reference de har i forvejen. Det er et mentalt arbejde.
Du får hvad du betaler for - sådan er det altid og også her. Meeen sommetider har jeg sikkert gode tilbud som måske kan lokke selv en stor-københavner over?? 
|
|
|
Helt rigtig.
Men men det er også en sælgers opgave at finde frem til hvad lige den kunde kan lide og hvad lyd han er til.
Jeg har tit holdt demo , hvor der så er blevet ønsket noget andet og det er så blevet gjort ved at sætte et system op på en anden måde.
så der er flere måder at gøre det på.
Man skal huske på der finder rigtig mange gode mærker og ikke kun et.
__________________ Ejer af vassagohifi.com.
Impotør af
Audia flight. audio aero. Avid. Avalon. Dynavector. Eera. Focus Audio. Graaf. Rogue Audio. Velodyne. VPI. Vienna. Stockfisch-Records. Yter cables. Pass Labs.
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jakob.
Tillykke med initiativet. Dejligt, at du tør springe ud på det dybe vand, hvor bølgerne til tider går højt... Havde man bare selv modet.
Held og lykke her fra Casa Flex.
Mvh. Rune
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige mit lille "indspark". Faktisk kan jeg godt lide konceptet med få atrattive mærker i en butik. Når man alligevel har været Fona, Merlin, Bilka, "klubben" og så videre igennem, er det rart at komme et sted hen og finde ro til at høre om sælger har noget som man kan lide, i stedet for at man sidder og lytter til ét produkt mens man savler over et andet....
Ej pjat. Det som jeg mener er, at jeg synes at det er meget mere spændende at "tage en ting af gangen" og det kan man netop gøre ved at gå i forretninger så har få mærker udbudt i stedet for 50 forskellige... Om det så kun skal være 1 eller 3 kan man så diskuterere, men det kan alt for nemt gå hen og blive for meget og man ender med at blive godt og grundig rundforvirret, fordi man så samtidig har en sælger på nakken som står og siger "og så har vi....."
I øvrigt synes jeg at der er en tendens til at der kommer flere "små" butikker af den slags, hvilket jeg kun kan bifalde. Selv handlede jeg i "scala" på et tidspunkt netop som en af grundene at de havde et overskueligt sortiment.... Men selvfølgelig skal man, hvis man er interesseret i nyt grej ud og se mere forskellige steder inden man bare "hopper på" Gamut eller andet. Men det gælder i alle livets forhold.
|
| Til top |
|
| |
8008 Udelukket fra forum

Dobb.Prof. - Klynk
Bruger siden: 14 November 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 30 December 2006 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
En meget god og rigtig fed hjemmeside
Hilsen P.E.
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 01 Januar 2007 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende. Må jeg jo lige en dag ud og kigge på!
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 01 Januar 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det lyder meget spændende, måske skulle man som Sonny siger ud og ose...
|
| Til top |
|
| |

Hifihuset.dk
|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
I er mega velkomne!
Vent lige 14 dage, for lige pt har jeg enten udsolgt, eller har gode ting og sager i restordre. Jeg håber dog at jeg om 14 dage, ja okay så max tre uger, har det dyre setup klar igen med D3i og D200. Indtil da, altså nu, spiller jeg på SI 100 prototype, CD3 og L5. Alt andet er i restordre. Så hvis I kan nøjes med det, så kom bare ud. De slanke PhiHT ere kommer medio februar, det bliver rigtig spændende.
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

Hifihuset.dk
|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et kort svar: At mine to demorum er godkendt af Gamut.
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
| Et kort svar: At mine to demorum er godkendt af Gamut. |
|
|
Undskyld min nysgerrighed, men hvad består den godkendelse i? __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
| Til top |
|
| |

Hifihuset.dk
|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det behøver du ikke undskylde; den består i at Lars Goller har været her og stille tingene op hvor de står, og dermed godkendt det samlede lydbillede. Såmænd.
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret...
__________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 08 Januar 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hifihuset,
Tillykke med åbningen, og held og lykke med projektet.
Jeg fatter særlig interesse for dine Van den Hul kabler. Hvilke interconnects og HT-kabler har du valgt og bruge i dit referencesystem, hvorfor og kender du til VDH produktlinje generelt?
|
| Til top |
|
| |