Emne: Nyt Aldi-tilbud = 40" LCD til 7999,- kr. ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
joern Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 22 December 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rambo skrev:
joern skrev:
Rambo skrev:
|
Nu er HD signalet jo kommet, så mener selv at der er storudsalg hos alle producenter, for at komme af med deres HD Ready tv. Man er jo, endelig, blevet enige om standarden der skal køres efter, så formoder da at der i løbet af foråret kommer de første tv på markedet hvor den digitale tuner er indbygget. Det er jo også først der, man virkeligt kan se hvad det er man har købt, så personligt satser jeg på at mit gamle 32" billedrør kan holde lidt endnu. ;-)
|
|
|
De første TV med digitale tunere indbygget, er kommet for længe siden.
|
|
|
Der kan man bare se. :-)
Men det ændrer jo ikke rigtigt noget ved mit indlæg, markedet er stadig druknet i anologe HD tv som producenterne vil af med, derudover er det jo langt fra at de første producenter begynder, til resten af markedet følger med, og det er jo først der tingene bliver interessante
|
|
|
Er det dig eller mig, der har misforstået noget? Et HDTV er digitalt, men har ikke nødvendigvis en digital tuner.
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 22 December 2006 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Makrelsalat skrev:
Synes generelt ikke godt om Medion... Så tror det er noget "crap"!
|
|
|
 Fordi at du tror og føler.... kan du konkludere at det er noget "crap"
Mener du at du har dårlige erfaringer med Medion ? Eller du måske personligt kender folk med Medion ? __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 22 December 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorn skrev:
Strengt taget er Medion vel ikke et 'mærke'? De sætter blot deres navn på forskellige produkter, som de yder support på. Med andre ord findes der ikke en stor Medion-fabrik, der laver alt fra Mp3-afspillere, fjernsyn, dvd-afspiller, stationære og bærbare computere. Det fungerer primært som store-brand for Aldi og forskellige tyske forhandlere (MediaMarkt osv.)
Derfor kan det jo være udemærket alligevel, men man få meget forskellige kvaliteter indenfor Medion.
Mvh.
Zorn. |
|
|
Hmm Det er nu ellers det de fleste gør mere eller mindre.
Nogen gange er det hele "maskine", andre gange sammen sætter de selv hele "maskine" af mange mindre færdige kredsløb. __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
Chessr Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
havde selv tænkt på denne tv, har nemlig også kun haft gode medion oplevelser
|
| Til top |
|
| |
PeterLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt det, men har ikke haft tid til at pakke det op endnu. Jeg vender tilbage når der er kigget på det, hvis det har nogen interesse. Man kan nok ikke få det mere - jeg var i 8 ALDI før jeg fandt et...... Længe leve TomTom-User og deres POI'er.
__________________ /Peter
|
| Til top |
|
| |
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeterLarsen skrev:
Jeg har købt det, men har ikke haft tid til at pakke det op endnu. Jeg vender tilbage når der er kigget på det, hvis det har nogen interesse. Man kan nok ikke få det mere - jeg var i 8 ALDI før jeg fandt et...... Længe leve TomTom-User og deres POI'er. |
|
|
  Det kræver sgu en del vedholdenhed at søge hele kbh rundt for at finde et lille tv 
Men tillykke med det 
Var ellers i Tapeconnection igår, de havde et fint Panasonic 37-40 tommer til 9,5k, halv pris, så meget godt ud, men fik ikke set yderligere på det  __________________ Venligst Andreas
Back home in a cold country...
|
| Til top |
|
| |
Andreas KBH Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 469
|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Rambo Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
joern skrev:
Rambo skrev:
joern skrev:
Rambo skrev:
|
Nu er HD signalet jo kommet, så mener selv at der er storudsalg hos alle producenter, for at komme af med deres HD Ready tv. Man er jo, endelig, blevet enige om standarden der skal køres efter, så formoder da at der i løbet af foråret kommer de første tv på markedet hvor den digitale tuner er indbygget. Det er jo også først der, man virkeligt kan se hvad det er man har købt, så personligt satser jeg på at mit gamle 32" billedrør kan holde lidt endnu. ;-)
|
|
|
|
|
|
Men det ændrer jo ikke rigtigt noget ved mit indlæg, markedet er stadig druknet i anologe HD tv som producenterne vil af med, derudover er det jo langt fra at de første producenter begynder, til resten af markedet følger med, og det er jo først der tingene bliver interessante
|
|
|
Er det dig eller mig, der har misforstået noget? Et HDTV er digitalt, men har ikke nødvendigvis en digital tuner.
|
|
|
Jamen det er da så absolut dig, for den eneste årsag til at købe et hdtv er jo for at få et digitalt billede, og årsagen til at de bliver solgt med analog tuner, var det jeg skrev i min første tråd.
|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rambo skrev:
joern skrev:
Rambo skrev:
joern skrev:
Rambo skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jamen det er da så absolut dig, for den eneste årsag til at købe et hdtv er jo for at få et digitalt billede, og årsagen til at de bliver solgt med analog tuner, var det jeg skrev i min første tråd. |
|
|
De digitale programmer der sendes via DVB-T, DR1/2, TV2 sendes ikke i HD format.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
joern Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rambo skrev:
joern skrev:
Rambo skrev:
joern skrev:
Rambo skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jamen det er da så absolut dig, for den eneste årsag til at købe et hdtv er jo for at få et digitalt billede, og årsagen til at de bliver solgt med analog tuner, var det jeg skrev i min første tråd.
|
|
|
Tror du at kanaler, der sender i HD, kan tages via en alm. antenne? Er man på kabeltv eller parabol, har man jo oftest en digital dekoder. Helt digitalt er det dog ikke via scart. Køres der via DVI/HDMI er det digitalt hele vejen. Det kræver dog en dekoder, der har DVI/HDMI udgang. Har selv en Sagem HD 81 og kan se HDTV uden digital tuner.
|
| Til top |
|
| |
Rambo Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
joern skrev:
Rambo skrev:
joern skrev:
Rambo skrev:
joern skrev:
Rambo skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tror du at kanaler, der sender i HD, kan tages via en alm. antenne? Er man på kabeltv eller parabol, har man jo oftest en digital dekoder. Helt digitalt er det dog ikke via scart. Køres der via DVI/HDMI er det digitalt hele vejen. Det kræver dog en dekoder, der har DVI/HDMI udgang. Har selv en Sagem HD 81 og kan se HDTV uden digital tuner.
|
|
|
jamen så lad mig da prøve at forklare hvordan jeg har opfattet det, så vi kan se hvor enige eller uenige vi er. :-)
Ja man kan se digitalt tv uden en indbygget digital dekoder, det kræver så at man har en digital parabolmodtager, eller ved kabeltv en digitalboks, som det altså kun er en begrænset antal af TDC's kunder der har. Disse bokse omformer det digitale signal til et analogt signal som de sender til tv'ets analoge tuner, dette billede er bedre en man er vandt til ved analog/analog men data går stadigt tabt, så kvaliteten er ikke så god som ved rent digitalt/digitalt.
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analog vs digital TV har ikke nødvendigvis noget med HD TV at gøre.
HD(High Definition) TV har - i modsætning til SD (Standard Definition) TV en højere opløsning. Både HD og SD kan overføres både digitalt og analog.
MVH.
|
| Til top |
|
| |
joern Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rambo skrev:
|
jamen så lad mig da prøve at forklare hvordan jeg har opfattet det, så vi kan se hvor enige eller uenige vi er. :-)
Ja man kan se digitalt tv uden en indbygget digital dekoder, det kræver så at man har en digital parabolmodtager, eller ved kabeltv en digitalboks, som det altså kun er en begrænset antal af TDC's kunder der har. Disse bokse omformer det digitale signal til et analogt signal som de sender til tv'ets analoge tuner, dette billede er bedre en man er vandt til ved analog/analog men data går stadigt tabt, så kvaliteten er ikke så god som ved rent digitalt/digitalt.
|
|
|
Hvis man har kabeltv fra TDC kan jeg oplyse, at det ikke er muligt med TDCs to nyeste dekodere (Sagem 60 og HD 81) at koble TVet til dekoderne via TVets antenneindgang. Sagem 60 alene via scart. HD 81 tillige via HDMI og component. Skal jeg forstå dig således, at det via HDMI ikke er digitalt?
|
| Til top |
|
| |
Sten Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2003
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glem alt om det digital snak. Det er ikke en pind værd i min verden. Det eneste der dur, er, når vi får 720P
|
| Til top |
|
| |
DanniS Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja men så får man heller ikke 2 års garanti.
|
| Til top |
|
| |
joern Forum Bruger

|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
DanniS skrev:
|
Ja men så får man heller ikke 2 års garanti.
|
|
|
Medion fra Aldi = 3 års garanti.
|
| Til top |
|
| |
X-toyota Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 23 December 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Jeg har prøvet det nye 40".. er ikke nogen haj til at teste osv, men vil da give min mening til kende om det!
Fjernbetjeningen = mursten, knapper er dårligt placeret og man skal rette den meget mod tv'et før den fanger. kæmpe minus da man buger den meget. Hvis man tænder for tv og parabol er tændt, skifter den selv 3 kanaler før den stopper på scart. Den er langsom til at skifte kanal, ca 2sek med sort skærm før der kommer billede på. Når man ser parabol via scart, forkommer der skygger fra tv2, via analog signal hvis det var den kanal man så inden man slog over på scart. Det burde jo slet ikke forkomme efter min mening. et plus er dog det er lidt pænere end det gamle i design. Havde det gamle 40" fra aldi, men det virkede meget bedre end det nye. __________________ X-toyota-X
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-toyota skrev:
Fjernbetjeningen = mursten, knapper er dårligt placeret og man skal rette den meget mod tv'et før den fanger. kæmpe minus da man buger den meget. Hvis man tænder for tv og parabol er tændt, skifter den selv 3 kanaler før den stopper på scart. Den er langsom til at skifte kanal, ca 2sek med sort skærm før der kommer billede på. Når man ser parabol via scart, forkommer der skygger fra tv2, via analog signal hvis det var den kanal man så inden man slog over på scart. Det burde jo slet ikke forkomme efter min mening. et plus er dog det er lidt pænere end det gamle i design. Havde det gamle 40" fra aldi, men det virkede meget bedre end det nye. |
|
|
Godt med egentlige erfaringer i stedet for "vores" kværuleren, uden at have set tv'et... Jeg har to kommentarer: For det første, så er det tankevækkende at flertallet af bruger-tests af discount-tv enten kun omhandler det rent praktiske og slet ikke kommer ind på billedkvalitet, eller også dækkes billedkvaliteten af noget i retning af "det ser fint ud". For det andet: Problemet med Medion er netop at du ikke ved hvad det er du får. Sidste uges tilbud kan være én kvalitet, mens denne uges tilbud kan være en helt anden... __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
Rambo Forum Bruger

|
| Sendt: 24 December 2006 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
X-toyota skrev:
|
Havde det gamle 40" fra aldi, men det virkede meget bedre end det nye.
|
|
|
Måske et dumt spørgsmål, men hvad var der galt med det "gamle" siden du allerede skal have nyt ?
God Jul  
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|