| Forfatter |
|
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville selv gå efter de åbne Sennheiser, da de er et regulært best-buy, som du med næsten statsgaranti vil blive glad for  Der er ingen af de andre nævnte, der kommer i nærheden, når det gælder neutralitet og åbenhed.
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
Rytter Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 12 December 2006 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
| Hvis du spørger mig, ser de Fatfones/Turbo Sound ekstremt billige ud. Ja, de ligner faktisk de low-standard in-ears, man kan købe for en 20-50kr. hos den lokale supermarked. Det eneste "revolutionerende" er de mundingshætter man kan sætte på. En vejl. pris på 250-300kr. er helt vanvittigt! Jeg vil råde dig til at spare op og prøve én af de billigere (men langt bedre) modeller fra Shure eller Etymotic. Giver du ca. 200kr. ekstra kan du få et par Jays D-Jays, som er lidt bedre end Shure's E2c, samtidig med den er "low profile". Dvs den stikker ikke ud af ørene.
|
|
|
Jeg tror bare jeg holder mig til Shure E2C'erne. Det er jo alligevel en tredjedel mere for Jays D-jay. Og jeg tvivler på at de er så meget mere værd for mig. Jeg har også halv-langt hår, så det er ikke noget problem at de "stikker ud" af øret EDIT: Hmm.. Det bliver sværere og sværere. Nu har jeg læst at mange folk foretrækker Sennheiser CX300 (in-ear til 400kr) fremfor E2C'erne. De skulle have bedre bas, dog ikke helt så god lydisolering.
Det skal lige siges at jeg mest lytter til "alternativ" rock, (alternativ) folk og så nyder jeg også lidt electronica indimellem..
mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 13 December 2006 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Rytter
Nogle gange må man bare springe ud i det og købe det man selv tror på og ikke hvad andre synes. Der er lige så mange meninger som der er hovedtelefoner, så man kan let blive forvirret.
Håber du finder noget du bli'r tilfreds med.
Til Ghammel og Suhr:
Det drejer om den faktiske oplevelse med et sæt hopvedtelefoner og her vil jeg mene at "Koss Porta Pro" slår Sennheiser med mange længder. Jeg har dem begge, så jeg kan let sammenligne. Sennheiseren virke simpelthen slatten og uengageret. Dog skal det lige siges, at Koss'en ikke egner sig til at koble til en almindelig forstærker, her bli'r bassen for dominerende, men de egner sig glimrende til en bærbar afspiller (og det er også det de er lavet til).
Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
Noders Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rytter skrev:
(Efter hvad jeg har læst skulle PX 100 slå både portapro og igrado.)
Shure er nok lige på kanten, men Etymotic er vist over budgettet.
Det her ser umiddelbart rimelig billigt ud:
Turbosound
Mon man skulle give dem en chance?
|
|
|
Jeg har de der Turbosound. De er vel nogenlunde gode, men ikke mere end 250 kr. værd. Lyden er meget speciel. Den virker meget mørk og udetaljeret. De kan på ingen måde sammenlignes med Shure, Ultimate ears osv.
|
| Til top |
|
| |
Noders Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Marts 2007 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lique skrev:
Der er mange der mener at hovedtelefonerne der følger med de nye Sony Ericson Telefoner er super lækre.
DET ER DE IKKE!
Det er det værste jeg længe har haft i ørene, de sidder løst, de hopper ud når man bevæger hovedet en smule, og lyden lader meget tilbage at ønske.
Ikke at anbefale.
|
|
|
Jeg har dem, og synes de er fine nok. Ikke fantastiske, men overraskende gode, i forhold til at det er nogle hovedtelefoner, der følger med et bærbart udstyr. Siden at du har haft disse problemer med dem, som du nævner, er jeg sikker på er fordi du ikke kan finde ud af at anvende dem ordentligt. Prøv først at putte den rigtige øreknop på. Og put dem derefter lidt længere ind i ørerne, så de blokerer den omgivne støj. Så lyder de altså ganske udemærket.
|
| Til top |
|
| |
Noders Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Marts 2007 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mark.S skrev:
|
Jeg har brugt Turbosound-hovedtelefoner (dog uden in-ear-adapteren) og de lyder faktisk meget godt, så 80 kr. er faktisk billigt. Og de føles langt fra så billige, som de ser ud på billeder.
|
|
|
Nej, nej nej... Du mener bare ikke at turbosounds in-ear lyder godt uden in-ear adapteren, vel? Jeg synes det lyder ligesom når man propper andre in-ear hovedtelefoner i ørerne uden skumgummi på. Dvs. ingen bass overhovdet og ellers også bare dårlig lydkvalitet.
|
| Til top |
|
| |
Mark.S Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 531
|
| Sendt: 28 Marts 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Noders skrev:
| Nej, nej nej... Du mener bare ikke at turbosounds in-ear lyder godt uden in-ear adapteren, vel? Jeg synes det lyder ligesom når man propper andre in-ear hovedtelefoner i ørerne uden skumgummi på. Dvs. ingen bass overhovdet og ellers også bare dårlig lydkvalitet. |
|
|
Der er da vist en, der har været ude at grave gamle tråde op - du har godt set at det sidste indlæg er fra dec. 06, ikk? 
Anyways, oplevede slet ikke det samme som dig. Synes lyden var anstændig, uden dog at nå op til min egne IEM (Sennheiser IE3). Og så føles kvaliteten altså noget bedre end Sennheisers tilbud i den prisklasse (MX 3/4/500) __________________ Mit setup:
FLAC, Hercules DJ Console, Densen Beat B-100, Qln Signature MK. II
|
| Til top |
|
| |
Rene_49 Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 195
|
| Sendt: 22 Januar 2009 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har varmt anbefale argon EP4002 til 300.kr jeg har haft mine i ca. 2 år nu. de har en utrolig god bund hvis man tænker på at det er små ørepropper :O de lukker fra faktisk alt støj udefra rigtig dejligt synes jeg :)
jeg har selv kigget på EP4003 modellen større.
|
| Til top |
|
| |