Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 10:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Saglige spørgsmål til Densen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Clinton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 05 December 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Det er det jeg mener. Alle gør det. Men det er kun Densen, der har ville besvare spørsmål. Jeg tror ikke de andre producenter, vil indlade sig på det Og som en tidligere har nævnt: dårlig omtale er bedre end ingen.

Heksejegt på tal, er der ikke nogen mening i. Det er lyden, som skal afgøre et køb

Audiovector M1
Audiovector AV3C
System Audio 1070
Til top Vis Clinton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clinton

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 December 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Clinton skrev:

Så burde en højtaler, der er opgivet til 6 ohm, ikke komme under 3,9 ohm. Hvis den gør opfylder den ikke kravet som Kontrast beskriver. Kan man så bebrejde forstærkeren.

Ja kan man vel hvis der ikke opgives om kan klare noget under 3 ohm.

Mange skriver det nu.

Men jeg oplyser det nu når jeg sælger højttaler og har også sagt nej til mange køb en anden amp først.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

kontrast
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 13 Juni 2005
Sendt: 05 December 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Ja, det er en tricky sag. Hvis forhandleren nu er 100% ærlig og siger den pågældende HT er svær at trække og kunden derfor hellere må købe en større forstærker samtidig, bliver han straks mistænkt for at prøve at hive salget op.

Vi har nu snakket rigtig længe om 2 og 4 ohm. Det der er værre er at købe en HT som er 8 ohms, for der skal dæleme mange (hundrede watt) i før der sker noget! SÅ er det meget sjovere at få en 4 ohms, for den tvinger forstærkeren til at "skrue op" for wattene. Fikst!
Til top Vis kontrast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kontrast

Clinton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke se, at det er et problem. Følsomheden er lige så vigtig, hvis du vil spille højt.

Audiovector M1
Audiovector AV3C
System Audio 1070

Bumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 December 2006 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:
Ja, det er en tricky sag. Hvis forhandleren nu er 100% ærlig og siger den pågældende HT er svær at trække og kunden derfor hellere må købe en større forstærker samtidig, bliver han straks mistænkt for at prøve at hive salget op.

Vi har nu snakket rigtig længe om 2 og 4 ohm. Det der er værre er at købe en HT som er 8 ohms, for der skal dæleme mange (hundrede watt) i før der sker noget! SÅ er det meget sjovere at få en 4 ohms, for den tvinger forstærkeren til at "skrue op" for wattene. Fikst!

Ja, hvis man ikke lige er uheldig, og har en rørforstærker, hvor der ikke er 4 Ohms udtag på trafoerne.
Til top Vis Bumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bumle

Clinton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:

En 8 ohms med en følsomhed på 96dB vil da spille højere end en 4 ohms på 88dB

Audiovector M1
Audiovector AV3C
System Audio 1070

kontrast
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 December 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Ja, men hvor er der en 8 ohms med 96DB???

De letdrevne ligger jo typisk på 90 DB og lidt opad.

Clinton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Overdrivelse fremmer forståelsen. Min pointe er. Der skal ikke være meget mere end 2,7-2,9 dB forskel, før det giver samme lydtryk.Det er så en selvfølge, at forskærkeren ikke helt kan fordoble sin effekt 8 til 4 ohm

Audiovector M1
Audiovector AV3C
System Audio 1070

Bumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2006
Sendt: 05 December 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:

Her har du en højimpedant enhed, med 110dB følsomhed:

http://www.aer-loudspeakers.com/eng/tech/mdxtech-e.htm
Til top Vis Bumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bumle

Clinton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Bumle skrev:
kontrast skrev:

Her har du en højimpedant enhed, med 110dB følsomhed:

http://www.aer-loudspeakers.com/eng/tech/mdxtech-e.htm

Der er også opgivet både ohmsk og induktiv/kapacitiv modstand. Det siger noget om fasen imellem spænding og strøm. Det plejer jo at være det store problem for forstærkere.

Audiovector M1
Audiovector AV3C
System Audio 1070

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 December 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Hej,

For lige at samle lidt op på nogle af de spørgsmål der er stillet til os, med hensyn til dæmpningsfaktoren og dens evne til at afklare om en forstærker har kontrol over en højttaler, mener jeg for det første den er, men hvis man som Groove vil have en ny målemetode for forstærkeres evne til sejtrækning, bør man finde målemetoden først, og så evaluere alle forstærkere på markedet efter denne nye metode, ikke udvælge os til at rode lidt rundt i nye målemetoder.

Med hensyn til det sikringskredsløb vi bruger, som er årsagen til at f.eks B-350 kun leverer omkring 150w i 2 ohm, har jeg allerede sagt at får vi kendskab til kunder der har dette problem i forbindelse med deres højttalere tager vi normalt ud til kunden og justerer sikringskredsløbet, da erfaringen derfra gør det muligt at lave vores sikringskredsløb perfekt.

Jeg nævnte tidligere i tråden at jeg kun kendte til eet eksempel de sidste 2 år hvor en kunde havde haft det problem at sikringskredsløbet slog fra. Her tænkte jeg rent faktisk på Tarup13, der på et tidspunkt havde en B-330. I forbindelse med et køb af et sæt Vienna højttalere oplevede Tarup13 at sikringskredsløbet slog fra, men inden jeg kom forbi og fik målt samspillet mellem højttaler og forstærker, havde Tarup13 valgt at skifte forstærker til en Krell KAV-400XI. Som jeg forstår situationen med sikringskredsløbet, var det i forbindelse med afspilning af musik i høje niveauer at B-330 slog fra. Jeg tager måske fejl, men således ser jeg ikke Tarup13 "problem" med B-330 som et  udtryk for manglende strømkapacitet i B-330, men mere at Tarup13 i forbindelse med de niveauer han sommetider hører ved, ønskede lidt mere "luft" og det får man selvfølgelig med en KAV-400XI som leverer ca den dobbelte effekt af en B-330. Og det er jo det helt centrale ved at købe hifi, man skal købe det der passer til ens egne behov, og som man selv er glad ved.

Jeg synes det er relevant at gøre 2 ting helt klart:

a) Det er ekstremt sjældent at vi oplever kunder som har problemer med vores sikringskredsløb, efterhånden oplever vi det ca een gang hvert andet år, og det er altså forsvindende sjældent, når man tænker på hvor mange enheder vi rent faktisk sælger.

b) Hvis en kunde får et problem med sikringskredsløbet (eller noget som helst andet ved hans Densen) så gør vi alt vi overhovedet kan for at sikre at kundens anlæg fungerer perfekt, og at kunden er fuld tilfreds.

Med venlig hilsen

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Status: Online
Sendt: 05 December 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Utroligt du gider svare Thomas . Her gik jeg og troede at folk her på forumet var seriøse, så viser det sig at det de går op i er fine tal og ligegyldig data.

Det næste bliver vel at selv samme folk forlanger at, Densen skal THX godkendes.

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 December 2006 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

dfms skrev:

Utroligt du gider svare Thomas . Her gik jeg og troede at folk her på forumet var seriøse, så viser det sig at det de går op i er fine tal og ligegyldig data. Jeg håber ikke du beskylder mig, for at gå op i ligegyldige data. Jeg skriver bare min mening, håber det er iorden i din verden.

Det næste bliver vel at selv samme folk forlanger at, Densen skal THX godkendes. Er vi igen på gul stue i børnehaven??  Hvor fæsen får du de ider fra?

Clinton
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 December 2006 kl. 05:51 | IP-adresse registreret  

THX godkendelse er ikke en garanti for kvalitet. Der er vist kogt suppe nok på de ben, der har været taget op. Det vigtigste for potentielle købere, er vel forsikringen om support, som Thomas giver i dette forum. Det tror jeg ikke der  er mange producenter, der vil. Og hvem giver forresten livsvarig garanti til kunderne?

Audiovector M1
Audiovector AV3C
System Audio 1070

kontrast
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 December 2006 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Sillesen har jo også nogt at forsvare, et livsværk, en stor investering og arbejdspladser - og en fremtid, så der er vægtige grunde til at svare flinkt for sig!

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 06 December 2006 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Tro Densen gør det fordi han er en flink mand/ sjæl

Jeg har endnu ikke hørt om nogen i Densens størrelse der ikke kunne undvære det salg der er i h4a brugere

Tror næppe han ville kunne mærke det på salget hvis han bare lod som ingen ting.

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

msp2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Sendt: 06 December 2006 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

janwa skrev:
Kan man bruge Densen Effekt forstærker med højtaler fra Vinna, eller er de ikke strømstærke nok ?

Og hvis ja, hvilken model skal man så gå efter ?

Jeg har en B-150 sammen med VA Beethoven Baby Grand, der er ingen problemer overhovedet. Jeg ved ikke om de er specielt slemme, men min gamle amp (Cambridge azur 640) kunne ikke styre dem, den slog også ofte fra. Men der er ingen problemer med 150eren.

Til top Vis msp2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msp2

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 December 2006 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

kontrast skrev:

Hej

Ja det kan man blive mistænkt for , men der har jeg lært noget af de stedre hvor jeg handlet som privat , det holder ikke for det har jeg selv oplevet en del gange.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 December 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Hej,

For lige at samle lidt op på nogle af de spørgsmål der er stillet til os, med hensyn til dæmpningsfaktoren og dens evne til at afklare om en forstærker har kontrol over en højttaler, mener jeg for det første den er, men hvis man som Groove vil have en ny målemetode for forstærkeres evne til sejtrækning, bør man finde målemetoden først, og så evaluere alle forstærkere på markedet efter denne nye metode, ikke udvælge os til at rode lidt rundt i nye målemetoder.

Jeg mener ikke data som fabrikanter generelt opgiver er brugbare til produktevaluering....så jeg vil anbefale at være skeptisk og gøre som Tarup skriver:

Prøv dem i virkeligheden....og se hvordan de performer

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 December 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Bumle skrev:
Groove skrev:
Neeper skrev:

Groove skrev:

Nej, det er dig der misforstår....jeg er fuldstærdig uinteresseret i måling af udgangsimpedans! Det er ikke en brugbar størrelse.

Jeg vil se tal/målinger der viser forstærkerens evne til at drive højttaleren.

Okay... Udgangsimpedansen er ikke en brugbar størrelse..? Kan du uddybe det?

En op-amp kan uden problemer laves med en udgangsimpedans på 0,01ohm i hele audioområdet, men den vil aldrig kunne drive en højttaler....

LM3886 er en opamp, og den kan drive en højttaler.
Altså er den sætning du lige skrev, 100% forkert.

Ja, det er jo en Power-op-amp og det kan man jo kalde mange  effektforstærkere

Man kunne også kalde den en 100W ren klasse A effektforstærker

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum