Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 20:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: TDC hybridnet og kvalitet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 18 December 2003 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Øhm, nu er jeg en af dem som ikke har en selector, men et tv over de 28", men nok om det, hvilket af de kabler på AV-Connections side skal man vælge hvis det bare skal være fra stikket i væggen til Tuneren i Tvét???

Gerne model navn

Og ville jeg kunne se en forskel på billede kvaliteten, selvom jeg ikke benytter Selector..

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Martin N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 December 2003 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Øv og så går der bare kable hysteri i tråde

Bitraten   den svinger sikkert utrolig meget for kanal til kanal på Selector ligeså vel som på den analog del af nettet

Det hele køre jo digitalt ud fra TDC og før i tiden blev det taget ned fra satellit  og decoded for at man encoded det igen så det passede ind i tdc netværk  så er det lige man tænker øv tdc jeg ved ikke om de stadigvæk gør det eller om de  har fået nyere udstyr

Radioen har også en dårlig båndbrede = skod kvalitet   i forhold til luften

Det der med jeres kabler jeg tivvler et eller andet sted på at i kan se forskel på om i bruger dobbelt skærm hvis ikke i trækker unormale lange ledninger så er der den anden ting det er hvis i selv laver dem 

Det er jeg ikke den store tilhænger af  jeg synes personlig selv det er svært at lave et godt stik og få skærmen ordentlig med osv.

Køb kablerne færdige og de er sikkert bedre

Skal lige siges at jeg har lavet mit selv hehe  bare for god ordens skyld

Selector skid på kablet til en hvis grad det jo digitalt

Til top Vis Martin N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin N

soli
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 December 2003 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg har et problem med TV2 signalet, det er meget tyndt i farver, når jeg bruger scart/s-vhs til min Panasonic AE300 projector.

Jeg bruger 2. scart stik, den uden rgb og har prøvet med forskellige indstillinger på selectoren.

Har ligeledes både den gamle type og den ny type af selectoren, det giver desværre det samme resultat.

Når jeg bruger mit normale tv, så er der ingen problemmer med TV2 signalet.

Er der nogle som ved om man kan få en scart til component konverter og om det evt. kunne afhjælpe mit problem, hints modtages i denne søde jule tid

Har prøvet med en Viewsonic Netvision N6 og denne giver et godt billed, men det er upraktisk med forskellige tuner og box, familien bliver forvirret med alt det udstyr

/soli

Til top Vis soli's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af soli

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 December 2003 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke hvorfor at TV2 volder særlige problemer (det gør den ikke hos mig - TDC kabel). Jeg blev igår gjort opmærksom på at man til en hver tid kan bede TDC om at komme ud og måle styrke på ens signal, som skal være på 7 mhz (tror jeg nok han sagde).

Til top Vis Thue K's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thue K

BDuelund
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 18 December 2003 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

jetz skrev:

Jeg har de stik med 90 graders knæk. Kan det være dem der "æder" RDS signalet? Jeg får nemlig intet RDS signal, kun fra lokalradioen. Hvis jeg kører på stueantennen er der fint RDS(p1, p2, p3 osv.), men selvfølgelig knap så godt radio-signal. Jeg har tjekket med mine naboer, de har samme problem. Selv min mor som bor 5km væk, men også er på TDC hybrid, har samme problem. Hvad kan det skyldes?

TDC sender ikke RDS signal ud for alle stationer, læs mere her:
http://tdckabeltv.dk/?UniversID=721

Til top Vis BDuelund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BDuelund

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 December 2003 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

PHN2 skrev:

Det kan godt være det er offtopic, men ctacta ved du hvad attennuation (?) betyder for et antennekabel. Jeg er nødt til at bruge noget ret tyndt kabel (rg179) som RF, men er i tvivl om højere att. = med dårligere kabel. Ved du besked?

På forhånd tak, Per.

Attenuation betyder dæmpning. Værdien beskriver hvor meget kablets indre modstand dæmper signalet pr. m/100m/km. Højere værdi=dårligere kabel.

/U. 

Til top Vis CarrotMan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarrotMan Besøg CarrotMan's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes