Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juli 2024 | 00:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Nye bånd (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MHenckel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 175
Sendt: 23 November 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg havde indtrykket af at du brugte din PC( med et lydkort) som kilde - men læser nu at du faktisk bruger en Cd afspiller - så bare glem det jeg skrev.

men iøvrigt kan Softwaren alt hvad DCX`en kan og lidt til herunder delay m.m.

Morten

 

 

Til top Vis MHenckel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MHenckel Besøg MHenckel's Websted
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 10 Juli 2008 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

DCX 2496 har jo kun AES/EBU indgang. Hvad føder du den med? Hvis det er SPDIF ved jeg ikke om det er her problemt kan opstå.

Optimalt bør man konvertere aktivt, men det bør også kunne lade sig gøre med blot en impedanstranforamtion fra 75ohm til 110 ohm.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
Eige
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 11 Juli 2008 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

DCX 2496 har jo kun AES/EBU indgang. Hvad føder du den med? Hvis det er SPDIF ved jeg ikke om det er her problemt kan opstå.

Optimalt bør man konvertere aktivt, men det bør også kunne lade sig gøre med blot en impedanstranforamtion fra 75ohm til 110 ohm.

Hej Kjeldsen

Jeg kører digtalt ind fra min CD afspiller. Da der nu er gået 1½ år siden seneste indlæg, har jeg haft lidt tid til at justrer lidt her og der.

En af de problemer jeg løb ind i var at LED-lamperne på indgangen lyste næsten hele tiden. Det viste sig at det var mere indspildningerne der var dårlige , digital komprimering som der har været en del tråde om her på forummet.

Da mit tidligere "anlæg" var et billigt surround anlæg fra Elgiganten, havde jeg aldrig lagt mærke til den dårlige lyd. Det betyder jo, at udover alt den gode lyd man får lov at opleve med sådanne højttalere kommer man også pludselig til at hører alt det dårlige. Det var en overraskelse Det var lige før jeg fortrød mine nye højttalere Men med tiden lærer man at leve med den gode lyd  

mvh. Jimmy



__________________
                                            l -- Classic No.6,8 --DIY Båndhøjttalere
Classic No.01B -- Behringer DCX 2496
                                            l --Rotel RB960BX -- DIY Bashøjttalere
Til top Vis Eige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eige
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 12 Juli 2008 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Der var lige en der spurgte i den anden tråd, men uden svar. Det digitale signal du tager fra din CD er det S/PDIF? Jeg spørger fordi jeg selv har en DCX 2496 og gerne vil bruge den som DAC (bruger den kun analog ind og stereo 2 vejs ud, så jeg har en digital indgang og to analoge udgange til rådighed).

Inden jeg køber omformer vil jeg lge høre om det kan undværes.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
MHenckel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 175
Sendt: 12 Juli 2008 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:

Der var lige en der spurgte i den anden tråd, men uden svar. Det digitale signal du tager fra din CD er det S/PDIF? Jeg spørger fordi jeg selv har en DCX 2496 og gerne vil bruge den som DAC (bruger den kun analog ind og stereo 2 vejs ud, så jeg har en digital indgang og to analoge udgange til rådighed).

Inden jeg køber omformer vil jeg lge høre om det kan undværes.

Jeg har kørt fuldstændigt problemfrit uden omformer fra SPIF til AES udover et konverter stik fra Phono til XLR

Morten

Til top Vis MHenckel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MHenckel Besøg MHenckel's Websted
 
Eige
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 November 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 17
Sendt: 12 Juli 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

MHenckel skrev:
Kjeldsen skrev:

Der var lige en der spurgte i den anden tråd, men uden svar. Det digitale signal du tager fra din CD er det S/PDIF? Jeg spørger fordi jeg selv har en DCX 2496 og gerne vil bruge den som DAC (bruger den kun analog ind og stereo 2 vejs ud, så jeg har en digital indgang og to analoge udgange til rådighed).

Inden jeg køber omformer vil jeg lge høre om det kan undværes.

Jeg har kørt fuldstændigt problemfrit uden omformer fra SPIF til AES udover et konverter stik fra Phono til XLR

Morten

Det samme her. Jeg kan bruge den digitale udgang på både min modtager fra Canal Digital og en billig Denver DVD afspiller (den bruger jeg af og til fordi jeg så har fjernbjent volumenkontrol ) og min Classic No 01.b cd afspiller. Jeg er ikke klar over om jeg roder i begreberne, men lægger lige et billede fra manualen på Classicén

MVH. Jimmy



__________________
                                            l -- Classic No.6,8 --DIY Båndhøjttalere
Classic No.01B -- Behringer DCX 2496
                                            l --Rotel RB960BX -- DIY Bashøjttalere
Til top Vis Eige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eige
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 12 Juli 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

MHenckel skrev:
Kjeldsen skrev:

Der var lige en der spurgte i den anden tråd, men uden svar. Det digitale signal du tager fra din CD er det S/PDIF? Jeg spørger fordi jeg selv har en DCX 2496 og gerne vil bruge den som DAC (bruger den kun analog ind og stereo 2 vejs ud, så jeg har en digital indgang og to analoge udgange til rådighed).

Inden jeg køber omformer vil jeg lge høre om det kan undværes.

Jeg har kørt fuldstændigt problemfrit uden omformer fra SPIF til AES udover et konverter stik fra Phono til XLR

Morten

Og dette konverterstik de billige til 50 kr? Man bør ifølge teorien anvende minimum 75/110 ohm tilpasning men AES/EBU er efterhånden ikke så kræsen. Det er værre den anden vej (AES/EBU til S/PDIF) 

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
MHenckel
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 175
Sendt: 12 Juli 2008 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
MHenckel skrev:
Kjeldsen skrev:

Der var lige en der spurgte i den anden tråd, men uden svar. Det digitale signal du tager fra din CD er det S/PDIF? Jeg spørger fordi jeg selv har en DCX 2496 og gerne vil bruge den som DAC (bruger den kun analog ind og stereo 2 vejs ud, så jeg har en digital indgang og to analoge udgange til rådighed).

Inden jeg køber omformer vil jeg lge høre om det kan undværes.

Jeg har kørt fuldstændigt problemfrit uden omformer fra SPIF til AES udover et konverter stik fra Phono til XLR

Morten

Og dette konverterstik de billige til 50 kr? Man bør ifølge teorien anvende minimum 75/110 ohm tilpasning men AES/EBU er efterhånden ikke så kræsen. Det er værre den anden vej (AES/EBU til S/PDIF) 

Ja, rent passivt konverter stil uden trafo eller anden tilpasning.

 

 

Til top Vis MHenckel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MHenckel Besøg MHenckel's Websted
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 13 Juli 2008 kl. 12:03 | IP-adresse registreret  

MHenckel skrev:

Ja, rent passivt konverter stil uden trafo eller anden tilpasning.

Det skal da prøves inden jeg begiver med ud i de dyre konverterløsninger.

Har du testet om der er lydmæssige forskelle ift. en rigtig konverter?

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes