Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 05:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Naboer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

ASML skrev:

Jeg er næsten parat til at skrive et brev til udlejeren for at høre "hvad f..... han og hans datter tilsyneladende tror at at de kan tillade sig", men det er indtil videre blevet til en meget eftertænksom tanke.....

Så hvis der er nogle der kender et sted i Odense hvor der er en ledig leje-lejlighed til leje, til en fornuftig pris, så sig endelig til.....

Mvh.

ASML

Den er du sgu selv ude om, makker
Og uanset hvor deres soveværelse lå, synes jeg du/man skal tage hensyn hvis man har tænkt sig at spille på tidspunkter hvor folk kan ligge og sove. I løbet af dagen bruger de vel ikke værelset, og så kan du da bare fyre op!

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

ASML
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Selv ude om....Argh.....Det kan vist diskuteres......

Sveske....Skal jeg forstå det sådan at du synes man ved sammenlægning af 2 lejligheder i stue-plan med 2 lejligheder over ikke skal tage hensyn til, hvor man ønsker at placere sit soveværelse i forhold til de øvrige beboeres stuer?!

Så er da godt at jeg ikke søger lejlighed i København........Jeg kunne jo i værste fald,risikere at få dig som underbo......Eller?!

Og med hensyn til at spille på anlægget om dagen så er det ligesom noget, der kun kan forekomme i weekenderne og sidst på eftermiddagen til hverdage.....Indtil videre har jeg da tænkt mig at arbejde om dagen......

Altid noget at min forforstærker er udstyret med en hovedtelefonudgang......Så mangler jeg bare resten af apparaturet til det gode naboskab.....

Mvh.

ASML

Til top Vis ASML's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ASML

MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Bor heldigvis i hus, men min nabo er "Panser" så når han er hjemme er jeg lidt varsom med volumen  han har det med at puste sig op når det går lidt for vildt for sig.

Da jeg boede hjemme hos min mor var min underbo ikke så glad for musik (læs: formand for hele bebyggelsen) og han har tit stået i morgenkåbe og sutter og banket min dør halvejs ind
Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen

xiuxiu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

har i øjeblikket kørende en sag mod min overbo, fordi han mener at han er i den fulde ret til at banke og save kl 3 om natten selvom han har fri hele dagen fordi han er psykisk syg (læs: splitter ravende gal)

Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
Til top Vis xiuxiu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xiuxiu

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

ASML skrev:
Selv ude om....Argh.....Det kan vist diskuteres......Sveske....Skal jeg forstå det sådan at du synes man ved sammenlægning af 2 lejligheder i stue-plan med 2 lejligheder over ikke skal tage hensyn til, hvor man ønsker at placere sit soveværelse i forhold til de øvrige beboeres stuer?! Så er da godt at jeg ikke søger lejlighed i København........Jeg kunne jo i værste fald,risikere at få dig som underbo......Eller?!Og med hensyn til at spille på anlægget om dagen så er det ligesom noget, der kun kan forekomme i weekenderne og sidst på eftermiddagen til hverdage.....Indtil videre har jeg da tænkt mig at arbejde om dagen......Altid noget at min forforstærker er udstyret med en hovedtelefonudgang......Så mangler jeg bare resten af apparaturet til det gode naboskab.....Mvh.ASML

Så skarpt mente jeg det nu heller ikke
Men jeg synes heller ikke, man kan forvente at folk indretter deres boliger efter hvordan deres overbo bor. Din situation er selvfølgelig speciel, men jeg håber du kan følge mig?
Du må bare snakke med dem om det og forklare dine "behov" og hvis de så synes, det bliver for heftigt må I finde en løsning (a la "I tager i byen hver tirsdag aften, så spiller jeg højt" eller også må du flytte. Jeg tror faktisk desværre ikke den er længere.
Og "i løbet af dagen" var i virkeligheden mere ment som "indtil normal sengetid".

Guide til billedupload

db89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Nu deler jeg så hus med min bror (lang historie) og hvis jeg ved han sidder og knokler med lektier eller sover har jeg det sådan at så behøver jeg måske ikke ligefrem spille specielt højt eller lign, især fordi min sub på trods af sine beskedne 8" har det med at lave lidt rigeligt i nede i stuen. Men kan huske for et par år siden hvor han havde værelse lige op ad naboens soveværelse (bor i et tvillingehus) og der blev der til fester skruet godt op for mini-anlægget og blev sunget så vi sad nede i stuen og var bange for at  de skulle komme ned gennem loftet men utroligt nok hørte naboerne aldrig noget. Så enten må naboerne høre dårligt eller så kan muren imellem åbenbart dæmpe en del lyd.

Men jeg vil nu også sige at hvis man bor hvor det kan genere naboer hvis man skruer godt op så synes jeg godt lige man kan gøre de nærmeste naboer opmærksomme på at man f.eks. holder fest på fredag, så det jo lidt mere lovligt undskyldt især i lejligheder. Men ved så også der er udlejere som er ret ligeglade med hvornår på døgnet folk spiller højt
Til top Vis db89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af db89

ASML
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Jo jeg kan godt følge dig, Sveske....Og jeg er glad for at du ikke mente det så skarpt....

Og med hensyn til placering/indretning at en lejlighed som førhen bestod af 2 separate lejligheder, så har du delvis ret.

Man kan ikke nødvendigvis forvente at folk tager hensyn til, hvor de øvrige beboere har deres stuer.

Omvendt synes jeg så heller ikke at man kan forvente at folk skal tage specielle hensyn til at de nødvendigvis har placeret deres soveværelse, et sted hvor andre har deres stuer...

Dermed ikke sagt at man skal spille musik af vis styrke lige indtil kl. 23.00...

Med hensyn til de højttalere jeg har så bliver det formodentligt ikke noget problem. Jeg har ganske enkelt ikke rummet til at de kan udnyttes til større lydtryk..Rummet er for lille til at jeg kan udnytte dem korrekt. De er købt fordi de i modsætning til mange andre højttalere er i stand til at få det meste af musikkens budskab med, også ved meget lave lydtryk. M.a.o. de får de fleste detaljer med også ved lave styrker.

De bliver også forsynet med sokler, hvorpå jeg regner med at montere SD-fødder, eller andet til at isolere dem ( så godt det kan lade sig gøre ) i forhold til gulvet....

Og held og lykke med din sag mod din ovenbo xiuxiu...Det er ikke rart når der er ovenboere, der skal udfolde "deres talent for anvendelse af håndværktøj" på et sådant tidspunkt......

Mvh.

ASML

Photosgraphein
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Jeg bor i min lille ungdomsbolig på hele 28 kvm (slå den)... Nu har jeg ikke boet her i så lang tid, men høre da forholdsvis højt musik en gang imellem. Dog prøver jeg at begrænse det til inden kl. 22 samt til fredage og lørdage, hvor jeg ved langt de fleste har fri dagen efter, eller ikke skal så tidligt op.

Nu er mit anlæg heller ikke et som kan spille hele nabolaget op, men det kan da larme alligevel. Det er heldigvis unge mennesker, som jeg har til naboer og de har også tendens til lidt højt musik. Min ene nabo har samtidig tendens til at synge godt med på sangene :)

Jeg har det dog på den måde at man skal høre musik på en måde, hvor man samtidig respektere ens omkringværende, men man skal samtidig have lov til at larme lidt.

// Jakob

ASML
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2008 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Photosgraphein skrev:

Jeg har det dog på den måde at man skal høre musik på en måde, hvor man samtidig respektere ens omkringværende, men man skal samtidig have lov til at larme lidt.

// Jakob

Hørt hørt....Den holdning vil jeg gerne støtte....

Mvh

ASML

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

ingen problemer herfra - bor på landet
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Larsen69
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 12 Februar 2008
Sendt: 27 Februar 2008 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Vi bor på 3. ud af 5 etager i et klassisk betonbyggeri. Før jeg flyttede ind, fik min kone urimelige klager fra naboerne i opgangen ved siden af! - et ældre ægtepar som har stue op ad vores. De klagede over at børnene larmede osv osv. Min kone er afrikansk og udadtil meget stille og genert (indtil man lærer hende bedre at kende ), men anden gang manden kom og bankede på for at klage, var hendes tålmodighed opbrugt, og hun skældte ham grundigt ud. Siden har der ikke været nogen klager, selvom jeg er kommet til, med anlæg og sommetider høj musik til følge. Dog spiller vi aldrig højt mellem 22 og 10...lidt hensyn må man tage. Fordelen med ældre mennesker er også, at hvis de lever længe nok hører de som regel ikke så godt - hvis de er generet af støj, kan de jo blot skrue ned for høreapparatet...

Citat Casper_W: "Cerwin Vega er bygget til at spille højt - ellers græder de"
Til top Vis Larsen69's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Larsen69

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

ASML skrev:

Photosgraphein skrev:

// Jakob

Hørt hørt....Den holdning vil jeg gerne støtte....MvhASML

Samme her

Guide til billedupload

Deeablo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Hej...

Jeg skal lægge øre til en "udenlandsk" familie på diverse tider af døgnet. De bor lige over os i en klassisk beton blok, men jeg har aldrig fået klager...lige som jeg aldrig klager over dem ( selvom jeg af og til godt gad kvæle dem med deres tøfler )

Så længe de går op i deres religion, kan jeg vel gå op i min religion...desuden kan jeg godt li at tro, at det er sjovere for dem at bede til lidt fed musik, frem for at bræge derud af uden en fast rytme Embarrassed

Ytringfriheden lever i bedste velgående her Clap

Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
Til top Vis Deeablo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deeablo

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

har det fint med mine naboer.bor øverst på 4.,

savner dog lidt at med god samvittighed,at kunne

lukke lidt mere op for volumen.Er vist den eneste i

min opgang med dette behov...tænker faktisk lidt

på at flytte til et sted med mere "luft" til naboerne,

men priserne her i kbh. sætter jo nogle grænser....Ouch

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes