Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: The end of an era (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 14 November 2006 kl. 08:12 | IP-adresse registreret  

Vi kan diskutere til evigheder om dette... Men faktum er, at det ikke er særlig heldigt, når en forum moderator selv vælger at bryde de ultimative regler. Og iflg retningslinjerne, burde der sanktioneres omgående overfor Ronin.

Misfortå mig ikke. Jeg er ikke ude på at nogen skal smides ud... På ingen måde, og jeg har intet imod Ronin.
Men som moderator har han autoritet, og skal han opretholde lov og orden. Det kan man kun gøre, ved selv at være et mønstereksempel.

Jeg har en fortid i en branche, hvorfra jeg kender alt til dette. Som autoritetsperson skal man ikke blot følge reglerne... Man skal gerne gøre det med en stor margin.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 November 2006 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Held og lykke med det nye job Ronin!
Som du selv skriver må det være fedt at arbejde med sin hobby.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Audi A3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 November 2006 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Kim Petersen skrev:

Ronin skrev:
jeg er ganske korrekt ansat i Hi-Fi Klubben.

Og få så lige bragt Audiovisen tilbage til danmarks forbrugere i stedet for de der Fona-brochurer - det har vi dit ord på, korrekt?!?!?

Hehe det kan jeg desværre ikke garantere - det er vist ledelsen, der skal overbevises om at det er en god ide!

Og det er du vel manden der kan .

Nå - så det var dig jeg hørte om at klubben havde ansat. De fortale at de havde ansat en fra H4A med kendskab til mange af konkurrenternes produkter fra tests .

Lykke til med jobbet

Denon/Dali Grand & Euphonia
Til top Vis Audi A3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Audi A3 Besøg Audi A3's Websted

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Sendt: 14 November 2006 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også ønske dig tillykke med dit nye job, Ronin. Jeg vil på et tidspunkt kigge forbi, når jeg alligevel besøger mine svigerforældre i Aalborg.

Du må da også siges at ofre dig for din hobby, for hvad så vidt jeg ved, så er lønnen i trykkeribranchen betydelig bedre end som sælger i Klubben. Det synes jeg er flot...

Lars

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 November 2006 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

lars37 skrev:

Jeg vil også ønske dig tillykke med dit nye job, Ronin. Jeg vil på et tidspunkt kigge forbi, når jeg alligevel besøger mine svigerforældre i Aalborg.

Du må da også siges at ofre dig for din hobby, for hvad så vidt jeg ved, så er lønnen i trykkeribranchen betydelig bedre end som sælger i Klubben. Det synes jeg er flot...

Lars

Du skal være meget velkommen 

Ja, jeg har ofret mig - lønnedgangen er markant, men til gengæld møder jeg glad på arbejde nu. Efter at have været trykker i 8 år, var jeg kørt træt i det - ny ledelse og en mester af den gode gamle, autoritære type som ikke lytter til sine ansatte, var det der gav mig motivationen til at prøve noget helt andet, og så må jeg bare tage det med lønnen som en "positiv" ting

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 14 November 2006 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Vi kan diskutere til evigheder om dette... Men faktum er, at det ikke er særlig heldigt, når en forum moderator selv vælger at bryde de ultimative regler. Og iflg retningslinjerne, burde der sanktioneres omgående overfor Ronin.

Misfortå mig ikke. Jeg er ikke ude på at nogen skal smides ud... På ingen måde, og jeg har intet imod Ronin.
Men som moderator har han autoritet, og skal han opretholde lov og orden. Det kan man kun gøre, ved selv at være et mønstereksempel.

Jeg har en fortid i en branche, hvorfra jeg kender alt til dette. Som autoritetsperson skal man ikke blot følge reglerne... Man skal gerne gøre det med en stor margin.

Det er meget muligt at det er din mening til tingene - den har du lov at have. Men det er skam velovervejet på redaktionelt plan, og hovedgrunden er al det brok og ballade der har været i forvejen. Hele Hifi4all er efterhånden vant til at blive beskyldt for alt lige fra fusk med chart-tælleren på siden, over bestikkelse og til start af krige osv., og det er der ærligt talt ikke nogen der har gidet bruge mere tid på. Tjaa, faktisk er vi jo stort set kriminelle, hele bundtet, og målt på den baggrund skulle jeg jo nok i fængsel nu.

Og hvad kunne der ikke komme ud af det af utroligt spændende historier - jeg kan næsten høre det for mig : "Hi-Fi Klubben har overtaget Hifi4all" og "det var det vi sagde (kommer det enstemmigt fra de sædvanlige konspirationister) - HFK HAR jo leveret gratis udstyr til HFA, for det er jo leveret igennem Ronin" og blabla.....

Der er holdt en høflig distance til alt hvad der har med HFK at gøre, og den distance holder jeg fortsat - men nu er der meldt ud, og det kunne resten af de mange branchemedlemmer, der sidder og gemmer sig herinde, i det mindste lære noget af. Det har hele tiden været et spørgsmål om timing, og da afløserne er på plads...tjaa, så er det nu!!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 14 November 2006 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Held og lykke med det nye job Ronin!
Som du selv skriver må det være fedt at arbejde med sin hobby.

Tro mig - det er ganske underholdende, og så er man sgu mæt når man kommer hjem, så udskiftningerne er ikke så hyppige

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 November 2006 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
så er man sgu mæt når man kommer hjem, så udskiftningerne er ikke så hyppige

Den er god med dig. Når først personale-priserne begynder at funkle i øjnene, skal du nok blive udfordret

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 14 November 2006 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Ronin skrev:
så er man sgu mæt når man kommer hjem, så udskiftningerne er ikke så hyppige

Den er god med dig. Når først personale-priserne begynder at funkle i øjnene, skal du nok blive udfordret

Hehe det er muligt - men jeg bliver ikke så farvet at jeg begynder at købe ting som jeg ikke har interesse i. På den konto har jeg prøvet alt for meget andet spændende udstyr, og det er altså i den tunge klasse at det er sjovest 

Størsteparten af mine køb ligger f.eks. ved Jensen, og jeg tror næppe at det bliver meget anderledes - den med udskiftninger tror jeg iøvrigt at du er ekspert i, så det må jo glæde dig at der faktisk findes en "kur".

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 November 2006 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Jeg kommer til at savne dine anmeldelser, men set i et lidt større perspektivt er det måske en forbedring for din familie.

Jeg er selv vokset op med en far som var trykker, og skifteholdsarbejde sideløbende med familie er en kombination fanden har skabt. ja, lønnen er langt bedre end i de fleste andre brancher, men arbejdstiderne og den fleksibilitet du forventes at have fra arbejdsgiversiden stemmer på ingen måde overens med de forventninger dit barn har til din tilstedeværelse

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 14 November 2006 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

Jeg kommer til at savne dine anmeldelser, men set i et lidt større perspektivt er det måske en forbedring for din familie.

Jeg er selv vokset op med en far som var trykker, og skifteholdsarbejde sideløbende med familie er en kombination fanden har skabt. ja, lønnen er langt bedre end i de fleste andre brancher, men arbejdstiderne og den fleksibilitet du forventes at have fra arbejdsgiversiden stemmer på ingen måde overens med de forventninger dit barn har til din tilstedeværelse

Hej Kim,

helt enig - det er også familie-delen der er prioriteret højest, og selv med butikkens åbningstider passer det meget bedre ind. Jeg har både god tid om morgenen og om aftenen, og det er noget Junior kan bruge!

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 14 November 2006 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Hurtig skrev:

Det er meget muligt at det er din mening til tingene - den har du lov at have. Men det er skam velovervejet på redaktionelt plan, og hovedgrunden er al det brok og ballade der har været i forvejen. Hele Hifi4all er efterhånden vant til at blive beskyldt for alt lige fra fusk med chart-tælleren på siden, over bestikkelse og til start af krige osv., og det er der ærligt talt ikke nogen der har gidet bruge mere tid på. Tjaa, faktisk er vi jo stort set kriminelle, hele bundtet, og målt på den baggrund skulle jeg jo nok i fængsel nu.

Og hvad kunne der ikke komme ud af det af utroligt spændende historier - jeg kan næsten høre det for mig : "Hi-Fi Klubben har overtaget Hifi4all" og "det var det vi sagde (kommer det enstemmigt fra de sædvanlige konspirationister) - HFK HAR jo leveret gratis udstyr til HFA, for det er jo leveret igennem Ronin" og blabla.....

Der er holdt en høflig distance til alt hvad der har med HFK at gøre, og den distance holder jeg fortsat - men nu er der meldt ud, og det kunne resten af de mange branchemedlemmer, der sidder og gemmer sig herinde, i det mindste lære noget af. Det har hele tiden været et spørgsmål om timing, og da afløserne er på plads...tjaa, så er det nu!!

Du må endelig ikke tage det som et angreb... Slet ikke.

Men når nu du selv siger, at H4A er blevet beskyldt for alverdens fusk osv, forstår jeg slet ikke at man forsøger at skjule noget. Sådan noget bliver ALTID opdaget, og så giver det anledning til mistro!
Hvis ikke der var noget at skjule, hvorfor så gøre det??? Det indhenter altid en!

Så hellere sige det som det er, at en fra redaktionen er blevet tilknyttet HFK, men grundet mangelnde afløser fortsætter en kort tid. Så ved vi at i har lagt kortene på bordet, og ikke forsøgt at skjule noget.

Jeg har i øvrigt glemt at sige tillykke.... Fedt med sådan et job, hvor man møder med et mega smil!

Clouseau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005
Sendt: 14 November 2006 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Vil lige starte med at sige tillykke med dit nye job. Når det er sagt er jeg noget træt af at undvære din objektivitet både som anmelder her på HIFI4ALL , men også som moderator . Der er jo nogen er skal sørge for et ordenligt klima herinde , og det er jo ikke altid nemt med en flok halvfanatiske hifi nørder der mener religion har noget med frekvensgang at gøre.

Men om ikke andet håber jeg du kan banke noget initiativ og HIFI entusiasme ind i hifiklubben i Ålborg .

Good luck herfra

Mvh Clouseau

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 14 November 2006 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Ronin skrev:
Hurtig skrev:

Du må endelig ikke tage det som et angreb... Slet ikke.

Men når nu du selv siger, at H4A er blevet beskyldt for alverdens fusk osv, forstår jeg slet ikke at man forsøger at skjule noget. Sådan noget bliver ALTID opdaget, og så giver det anledning til mistro!
Hvis ikke der var noget at skjule, hvorfor så gøre det??? Det indhenter altid en!

Så hellere sige det som det er, at en fra redaktionen er blevet tilknyttet HFK, men grundet mangelnde afløser fortsætter en kort tid. Så ved vi at i har lagt kortene på bordet, og ikke forsøgt at skjule noget.

Jeg har i øvrigt glemt at sige tillykke.... Fedt med sådan et job, hvor man møder med et mega smil!

Hey Hurtig,

tak skal du have - ja, det er en fed fornemmelse at kunne arbejde med hobbyen. Det giver en helt anden motivation når man møder op.

jeg tog det skam heller ikke som et angreb - sorry hvis jeg fik det formuleret sådan. Pointen var egentlig bare at den nye redaktion som sagt havde behov for lidt ro til at etablere sig, og vi vurderede i fællesskab at det faktisk ikke havde nogen afgørende betydning - roen for fællesskabets skyld var prioriteret højere, og idet at jeg ikke sidder og fyrer fordækte HFK-historier af, var det ikke noget der ville påvirke noget som helst.

Men nu er det gjort, og det er jeg fint afklaret med - det er trist at tage afsked med noget andet som jeg godt kan lide at lave, men alternativet er heldigvis også i orden

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 14 November 2006 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Clouseau skrev:

Vil lige starte med at sige tillykke med dit nye job. Når det er sagt er jeg noget træt af at undvære din objektivitet både som anmelder her på HIFI4ALL , men også som moderator . Der er jo nogen er skal sørge for et ordenligt klima herinde , og det er jo ikke altid nemt med en flok halvfanatiske hifi nørder der mener religion har noget med frekvensgang at gøre.

Men om ikke andet håber jeg du kan banke noget initiativ og HIFI entusiasme ind i hifiklubben i Ålborg .

Good luck herfra

Mvh Clouseau

Hej Clouseau,

mit mål er ihvertfald at formidle min egen interesse og indgangsvinkel som så forhåbentlig giver lidt mere motivation - gutterne derinde er ihvertfald meget lydhøre, og det skyldes jo at de ikke selv har prøvet kræfter med så meget sjovt grej. Men det giver tydeligvis mere energi, når en ny ansat har en bredere reference at trække på når han er i tvivl - der er jo en del nye i netop Aalborg, og så er det godt at kunne hjælpe dem med en bedre start.

Hehe nej, den med Hifi som religion er altid vanskelig, men sådan har hobbyer det med at udvikle sig

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes