| Forfatter |
|
Basknudsen Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2006 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er for store.
Det er svært. Det kunne være jeg skulle kører mine basbunde ind som jeg bruger når jeg er ude at spille. (Joke)
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
En lille kommentar til det at stille spørgsmål og få hjælp her. (Ikke kun til dig men også til alle andre der opretter lignende tråde)
Jo flere olysninger du giver desto bedre hjælp kan du få.
Der er sikkert nogle mere eller mindre ufravigelige krav, som max. pris, størrelse/design osv. Fortæl os dem, det eliminerer straks en masse muligheder vi så ikke behøver at fortælle dig om.
Prøv også at fortælle om de mere "bløde" værdier, hvilken lyd er det du går efter. Den del er rigtig svær, men du må jo have hørt lidt rundt omkring som du kan bruge som reference. Hvis nu du fortæller at du har hørt højttaler x sammen med forstærker y og de gerne vil have en lyd der minder om det, eller er helt anderledes, så bliver det meget nemmere at komme med forslag.
Og så er det forøvrigt en rigtig god idé at bestikke kæresten/konen så du kan få de bedste højttalere frem for de pæneste  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Basknudsen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MichaelWB.
Krav er blandt andet at de ikke er voldsomt dybe og brede. Omkring 20-25 centimeter er absolut max i dybden.
Prisen ligger på omkring 8-10.000 plus receiver (kan også godt gå over hvis det rigtige setup dukker op, men deromkring). Kan også godt dele det op så jeg ikke køber andet end fronterne til at starte med plus receiver.
Design-mæssigt, der skal de nok være sorte eller grå.
Lyd-mæssig. Den er svær. Jeg er bassist så jeg vil gerne have en tydelig og klar bund da jeg tit lytter musik af som jeg bruger når jeg enten er på spillejob eller underviser. Nogle forstærker og højtaler referencer har jeg umiddelbart ikke. Jeg vil gerne have et setup der ikke farver lyden alt for meget så den lyd producer og lign. ikke bliver ændret alt for meget. (Ved ikke om i forstår hvad jeg mener).
Tak for opfordringen.
|
| Til top |
|
| |
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Basknudsen Forum Bruger

|
| Sendt: 22 November 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Erla.
Jeg synes ikke de er så pæne. Fronterne må godt være gulvhøjtalere.
Tak for svaret.
|
| Til top |
|
| |
Basknudsen Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Var i Hifi-klubben i dag og kigge lidt. (Ellers fantastisk butik). 
Jeg forhørte mig på Cambridge 540R v.2 og Dali Concept 6-sættet (istedet for suite).
Havde ikke tid til at lytte på det idag, men kører derop snarest og får gjort det, sammen med kæresten. (Hun syntes ikke størrelsen var så slem på dem).
Ville lige briefe jer.
|
| Til top |
|
| |
Basknudsen Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa.
Så var kæresten og jeg i Hifiklubben og lytte. Jeg havde fået dem til at sidde en Cambridge receiver til sammen med et concept set (ville hører receiveren sammen med concept 6 settet) de havde dog sat concept 8 som front, men synes det lød godt.
Bagefter hørte vi concept 6 og 8 i stereo og kunne godt hører at 6'eren var noget mere spinkel, men nok ikke noget en sub ikke kan klare.
Ang. baght. kunne det godt gå hen og blive B&W M1 da kæresten synes at de er pænere, og jeg ved ikke hvor meget betydning det har at bruge dem istedet for concept 1'eren.
Ville lige give besked ang. hvor langt jeg var nået.
|
| Til top |
|
| |
Basknudsen Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Marts 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Så fik jeg bestilt mit surround-anlæg.
Jeg bestilte en cambridge 540R v.2
Concept 6 front, concept center og concept subben. Højtalerne skulle komme på onsdag og forstærkeren først om 1 mdr. Hvis ikke der var nogle butikker der havde den hjemme.
Men jeg glæder mig i hvert fald.
Hilsen
Lasse
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 31 Marts 2007 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad blev det til med baghøjtallere?
|
| Til top |
|
| |
Basknudsen Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Marts 2007 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fandt nogle Monacor der gjorde det ret godt, og så fylder de ikke så meget. Der er ikke så meget bund i dem men da de kom op på væggen hjalp det noget på det (jeg testede dem med musik).
|
| Til top |
|
| |
Basknudsen Forum Bruger

|
| Sendt: 02 April 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har snakket med Hifiklubben i dag og mine højtalere er kommet, så jeg skal op og hente dem i morgen. 
Men forstærkeren er ikke kommet, så må undvære den den næste månedstid. 
Har også fået bestilt kabler fra AV-connection som også skulle komme i morgen.
|
| Til top |
|
| |
Basknudsen Forum Bruger

|
| Sendt: 03 April 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Så fik jeg hentet mine højtalere og det var dejligt.
Det er ikke sat ordentligt op endnu, men har da haft lyd i dem og synes indtil nu at de lyder godt, glæder mig til at det er den rigtige receiver der bliver sat til.
|
| Til top |
|
| |