Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 10:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Opkøbere og censur? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 09 November 2006 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Bradford skrev:

Bumle skrev:
Mellemhjulet skrev:
... er det ok at lave censur på at fortælle om hvem der gør det?

Så længe folk ikke gør noget ulovligt, er dem der bliver fornærmede over det, vel bare en samling sladrehanke.

Sådan ser jeg på det.

NB. Sladrehanke er ikke ønskede på hifi4all, ifølge regelsættet for god opførsel.

Sladrehanke.... det ord har jeg glemt i folkeskolen! Det holder ikke. Alle kan og må udtrykke sig såfremt de gøres på en ordenlig måde. Mellemhjulet melder også klart ud. At sælgere kan blive fristet af flere penge, det er der ikke noget galt med. Ind imellem har jeg faktisk huslet en solgt vare med flere penge....ikke pænt, men heller ikke ulovligt.

Mellemhjulet bør som udgangspunkt have lov til at undre sig...også uden at blive censuret i den her tråd. Jeg kan undre over at Antísilver kan få lov til høvle 34 sider gejl af på forumet med absolut en fantastsik ringe tone, men Mellemhjulet kan på ingen måde få lov til at være spørgende....det forstår jeg ikke. Det er fint med hifi4all kører en "stram linie", men det kan også blive en spændetrøje for brugerne, især når man har en hel gruppe moderatorer som sídder og vurderer trådene så forskelligt  . De kan heldigvis undskyldes med at være fejlbarlige mennesker som alle andre.

Mvh

Man udtrykker sig ikke på en ordentlig måde, hvis man hænger folk ud, med navns nævnelse.
Det er ikke engang lovligt at gøre det, og man kan uden varsel få lukket sin profil.
Til top Vis Bumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bumle

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 November 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Lovligt?

vern
Branchemedlem
Branchemedlem
Hificlassic.dk

Bruger siden: 01 November 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 November 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
Jeg har netop fjernet en række personhenvisninger fra tråden, vær lige opmærksom på at det ikke er allle der ønsker at få sit navn frem. Tak!

Man kan næsten sige sig selv at de der skriver under pseudonym (fx zorglub) ikke ønsker at få deres navn nævnt, og de af os som har brugernavn=rigtigt navn (fx vern og bradford) ikke har noget imod det.  Det kan selvfølgelig blive lidt besværligt at skulle skrive 4 sider på et forum om folk man ikke kan nævne ved navn, men man må vel altid nævne folks brugernavn???

Må jeg skrive at jeg engang blev dårligt behandlet af Transmogryf så længen jeg ikke nævner hans rigtige navn?????

PS: jeg aner ikke om nogen herinde hedder transmogryf og er generelt meget sjældent blevet snydt i hifihandler.

Til top Vis vern's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vern

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 November 2006 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

vern skrev:

Zorglub skrev:
Jeg har netop fjernet en række personhenvisninger fra tråden, vær lige opmærksom på at det ikke er allle der ønsker at få sit navn frem. Tak!

Man kan næsten sige sig selv at de der skriver under pseudonym (fx zorglub) ikke ønsker at få deres navn nævnt, og de af os som har brugernavn=rigtigt navn (fx vern og bradford) ikke har noget imod det.  Det kan selvfølgelig blive lidt besværligt at skulle skrive 4 sider på et forum om folk man ikke kan nævne ved navn, men man må vel altid nævne folks brugernavn???

Må jeg skrive at jeg engang blev dårligt behandlet af Transmogryf så længen jeg ikke nævner hans rigtige navn?????

PS: jeg aner ikke om nogen herinde hedder transmogryf og er generelt meget sjældent blevet snydt i hifihandler.

Jeg kan godt se at det er træls ikke at kunne kalde en spade for en spade, men personhenførbare oplysninger er bare ikke tilladt. Sådan er det

Mht. at nævne andre bruger ved deres brugernavn, ja så kan jeg ikke se noget forkert i det da det er valgfrit at udfylde navn/email mv. Når det så er skrevet så kommer det jo meget an på omstændighederne. Lad os for eksemplets skyld sige at det er en handel der er gået galt, ja så ville jeg personligt tage fat i vedkommende i stedet for at lufte min utilfredshed her i forum, og det skriver jeg klog af skade. Jeg kan omvendt godt forestille mig en situation, hvor der bør advares mod en bruger der laver trælse ting på køb/salg/bytte, og her er det muligt at indgive rapport som det er her i forum. Får vi sådan en, ja så er vi på den mit da wunz!

Når ovenstående så er skrevet skal du huske på at grænsen for hvad du må sige om andre jo også står i retningslinierne - personhetz er ikke tilladt.

Mht. mig selv kan jeg da lige fortælle at jeg ikke ønsker mit navn og deraf adresse offentligt frem, da jeg har for en hel del penge udstyr der er vist et par steder på nettet. Det er den simple grund til det - og sikkert grunden for mange.

[Edit: Jeg glemte lige at skrive at hvis man nu føler sig dårligt behandlet af en anden bruger, trusler, handel eller noget helt tredie, ja så skriv til os!]
Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 09 November 2006 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Selvom brugernavn IKKE = rigtigt navn (som i mit tilfælde) kan man jo lige tjekke under "Profil". Der står mit navn f.eks. (som hos en del andre). Jeg kan bare godt lide at have at øgenavn (af uransagelige årsager).
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Bumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2006 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Lovligt?

Ja, du må da gerne kalde andre for fidusmagere, og hvad du vil, men du kommer måske til at stå til regnskab for det, hvis han føler sig forurettet.

Ytringsfrihed under ansvar, hedder det vist.
Hvor grænsen går, ved jeg ikke helt.
Casper Christensen slap vist godt fra, at kalde Hanne Boel for en hest.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 09 November 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Bumle skrev:
Jesper Juul skrev:
Lovligt?

Ja, du må da gerne kalde andre for fidusmagere, og hvad du vil, men du kommer måske til at stå til regnskab for det, hvis han føler sig forurettet.

Ok, så er vi enige, jeg troede bare du mente det var ulovligt at skrive folks rigtige navne.

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Sendt: 09 November 2006 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Zorglub skrev:
vern skrev:

Zorglub skrev:

Jeg kan godt se at det er træls ikke at kunne kalde en spade for en spade, men personhenførbare oplysninger er bare ikke tilladt. Sådan er det

Mht. at nævne andre bruger ved deres brugernavn, ja så kan jeg ikke se noget forkert i det da det er valgfrit at udfylde navn/email mv. Når det så er skrevet så kommer det jo meget an på omstændighederne. Lad os for eksemplets skyld sige at det er en handel der er gået galt, ja så ville jeg personligt tage fat i vedkommende i stedet for at lufte min utilfredshed her i forum, og det skriver jeg klog af skade. Jeg kan omvendt godt forestille mig en situation, hvor der bør advares mod en bruger der laver trælse ting på køb/salg/bytte, og her er det muligt at indgive rapport som det er her i forum. Får vi sådan en, ja så er vi på den mit da wunz!

Når ovenstående så er skrevet skal du huske på at grænsen for hvad du må sige om andre jo også står i retningslinierne - personhetz er ikke tilladt.

Mht. mig selv kan jeg da lige fortælle at jeg ikke ønsker mit navn og deraf adresse offentligt frem, da jeg har for en hel del penge udstyr der er vist et par steder på nettet. Det er den simple grund til det - og sikkert grunden for mange.

[Edit: Jeg glemte lige at skrive at hvis man nu føler sig dårligt behandlet af en anden bruger, trusler, handel eller noget helt tredie, ja så skriv til os!]

Trods de hårde og lidt fnidrende ord fra mig, så synes jeg at Zorglub har gjort jobbet som moderator godt. Et til tider rigtig utaknemligt job....men det bliver også lidt op til os brugere.

Thumbs up herfra.

Bradford

Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman

Bumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Bumle skrev:
Jesper Juul skrev:
Lovligt?

Ok, så er vi enige, jeg troede bare du mente det var ulovligt at skrive folks rigtige navne.

Så længe du roser folk, må du vel gerne skrive folks rigtige navne?
Det er kun hvis du skriver usandheder om folk, at du kan komme i klemme.

Ens egne erfaringer med handler, bør man holde i det private rum, da de er farvet af ens egen synsvinkel. Hvis der er faldet dom i én eller anden sag, har man sikkert lov til at nævne det.

Det er det man gør på diverse websites, der fungerer som gabestokke.
Men først efter at der er faldet en dom, som ikke efterleves.

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 November 2006 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

der er folk der ønsker deres anonymitet og det _skal_ man respektere, der uskreven forum etikette. nogle mennesker kan have svært ved at udtale sig pga ders arbejdsplads, nogle - som nævnt - har meget gear derhjemme .. mange grunde. man outter IKKE hinanden

og jeg ligesom krenzler, kan godt lide sjove navne. men man skal ikke være den helt store ninja for finde mit rigtige navn. har man et website kan man meget hurtigt finde oplysningerne om hvem der ejer det inkl adresse, de ligger offentligt tilgængeligt, så google i bare løs

Til top Vis sismofyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sismofyt

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 10 November 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Nu er det jo mig der har startet denne tråd, og på den måde den har udviklet sig på, havde jeg egentlig ikke lyst til at deltage mere i den, men på den anden side er der nogle ting jeg gerne vil præcisere, inden jeg forlader denne tråd.

1. De to navne her på forummet jeg nævnede, var læst på de annoncer de respektive havde på "Køb - Salg - Bytte". Om det er deres rigtige navne eller ej vej jeg ikke. Men jeg ved nu, at det af moderatorene bliver anset for personhenførbare oplysninger, at nævne de navne annoncører bruger i deres annoncer, samt at linke til samme annoncer. Jeg vil så pointere, at det faktisk lige præcist er det man ikke må. Man må heller ikke gøre det, hvis hensigten er meget positiv. Det er nemlig stadig personhenførbare oplysninger.

Citat fra Zorglub fra tidligere i tråden: "Jeg kan godt se at det er træls ikke at kunne kalde en spade for en spade, men personhenførbare oplysninger er bare ikke tilladt. Sådan er det"

Jeg ville havde troet at man godt måtte nævne navne i det omfang folk selv havde skrevet det, f.eks i en annonce her på siden, men sådan er det altså ikke, og det har jeg så taget til efterretning. Jeg har altså ikke "afsløret" forummedlemmers rigtige navne på noget tidspunkt.

2. Jeg nævnte Ebay navn og rigtigt navn på den person, der har overbudt mig et par gange på DBA. Der er så en person i denne tråd som har følt sig kaldet til at skrive et indlæg, hvor man som læser godt kan få det indtryk, at det er samme person. Det ved jeg ikke om det er, og jeg har på intet tidspunkt nævnt denne brugers nick på Hifi4All i nogle af mine indlæg. Her vil jeg så nævne, at jeg intet har skrevet om denne købers etik, men kun at det foregik. Som "1. køber" af de to nævnte ting, har jeg sådan set kun udtalt mig om sælger, og om at en mundtlig aftale faktisk er juridisk bindende. Som skuffet "ikke køber", går mine problemer mere på, at et ord åbenbart ikke er et ord. Hvis jeg selv havde aftalt at sælge en vare til en bestemt pris, ville jeg sælge den til den pris. Andre er anderledes, det ved jeg godt, og det er der ingen grund til at spilde tiden på at diskutere. Personen der overbyder er da irriterende for mig, men er jo ikke "synderen", da det jo som før nævnt er sælgeren der bryder en aftale.  Set i bagspejlet skulle jeg nok have holdt mig til at nævne Ebay navnet eller fornavn, om  ikke andet for ikke at friste svage sjæle med tyvagtige hensigter.

3. Jeg har heller ikke udtalt nogetsomhelst om at det er forkert at gøre en god handel.

Citat fra mit første indlæg i tråden: "Jeg vil gerne gøre det klart, at man selvfølgelig skal slå til på en god handel når man ser det."

Den ovenstående sætning kunne såmen være skrevet af en af kapitalismens førende teoretikere.

4. Jeg kan se det af visse bliver betragtet som at være en sladrehank, hvis man gør andre opmærksom på værdien af deres ejendele. Det kunne jeg udlægge som, at nogle mennesker mener det er finere at snyde folk end at oplyse dem. Men det ville nok bare ende i en masse pladder, så den diskussion går jeg heller ikke ind i.

5. Som afslutning på det der bekymrede mig, censur, kan jeg udfra den mail jeg har fået fra en moderator, godt få lov til at lave en tråd der handler om de hifi ting som opkøbere herhjemme mest går efter, og som man vil være dum ikke selv at sælge på f.eks. Ebay. Sålænge det foregår i en sober tone, og uden at der bliver henført til genkendelige enkeltpersoner.

6. Og så kan jeg se, at tråde af denne type med hvad man kan kalde en del mudderkastning, har en noget højere besøgsfrekvens end de mere praktisk hifi orienteret tråde. Det er lidt ærgeligt, men siger vel også noget om problemerne med at drive dette forum. Slut herfra.
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

kwwel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 11 November 2006 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Mellemhjulet skrev:
Nu er det jo mig der har startet denne tråd, og på den måde den har udviklet sig på, havde jeg egentlig ikke lyst til at deltage mere i den, men på den anden side er der nogle ting jeg gerne vil præcisere, inden jeg forlader denne tråd.

Hvad søren var det så egentligt du ville med tråden ?

1. De to navne her på forummet jeg nævnede, var læst på de annoncer de respektive havde på "Køb - Salg - Bytte". Om det er deres rigtige navne eller ej vej jeg ikke. Men jeg ved nu, at det af moderatorene bliver anset for personhenførbare oplysninger, at nævne de navne annoncører bruger i deres annoncer, samt at linke til samme annoncer. Jeg vil så pointere, at det faktisk lige præcist er det man ikke må. Man må heller ikke gøre det, hvis hensigten er meget positiv. Det er nemlig stadig personhenførbare oplysninger.

om det er mig du mener skulle haft haft del i en af omtalte annoncer så vil jeg gerne sige at det er det ikke

Citat fra Zorglub fra tidligere i tråden: "Jeg kan godt se at det er træls ikke at kunne kalde en spade for en spade, men personhenførbare oplysninger er bare ikke tilladt. Sådan er det"

Jeg ville havde troet at man godt måtte nævne navne i det omfang folk selv havde skrevet det, f.eks i en annonce her på siden, men sådan er det altså ikke, og det har jeg så taget til efterretning. Jeg har altså ikke "afsløret" forummedlemmers rigtige navne på noget tidspunkt.

2. Jeg nævnte Ebay navn og rigtigt navn på den person, der har overbudt mig et par gange på DBA. Der er så en person i denne tråd som har følt sig kaldet til at skrive et indlæg, hvor man som læser godt kan få det indtryk, at det er samme person. Det ved jeg ikke om det er, og jeg har på intet tidspunkt nævnt denne brugers nick på Hifi4All i nogle af mine indlæg. Her vil jeg så nævne, at jeg intet har skrevet om denne købers etik, men kun at det foregik. Som "1. køber" af de to nævnte ting, har jeg sådan set kun udtalt mig om sælger, og om at en mundtlig aftale faktisk er juridisk bindende. Som skuffet "ikke køber", går mine problemer mere på, at et ord åbenbart ikke er et ord. Hvis jeg selv havde aftalt at sælge en vare til en bestemt pris, ville jeg sælge den til den pris. Andre er anderledes, det ved jeg godt, og det er der ingen grund til at spilde tiden på at diskutere. Personen der overbyder er da irriterende for mig, men er jo ikke "synderen", da det jo som før nævnt er sælgeren der bryder en aftale.  Set i bagspejlet skulle jeg nok have holdt mig til at nævne Ebay navnet eller fornavn, om  ikke andet for ikke at friste svage sjæle med tyvagtige hensigter.

Jeg følte mig såmend ikke kaldet til noget som helst , men forstod og har stadigt ikke forstået din hensigt med indlægget . Men hvad er dit ebay nick  name/s dine handler er sikkert lige så interrresante som mange andres er det og når du vil flashe andre  så gør det samme med dig selv

Min pointe med svaret til indlægget er  at man skal prøve at være ordentlig , og at nogle handler kan blive for gode , og er sælger ikke klar over at det han har for nogle er 2-5 gange mere værd end andre er villige til at give tjaaa så synes jeg egentligt det er ok jeg byder mere eller en anden for den sags skyld gør det , hvis overbuddet er meget lille jamen så mener jeg da det er sælger der har et problem og et ord er et ord " synderen kan efter min mening ligge i begge lejre "

3. Jeg har heller ikke udtalt nogetsomhelst om at det er forkert at gøre en god handel.

Citat fra mit første indlæg i tråden: "Jeg vil gerne gøre det klart, at man selvfølgelig skal slå til på en god handel når man ser det."

Den ovenstående sætning kunne såmen være skrevet af en af kapitalismens førende teoretikere.

Det samme gælder vel for de som sælger en given ting ? eller er det kun forbeholdt køber at gøre gode handler :-)

4. Jeg kan se det af visse bliver betragtet som at være en sladrehank, hvis man gør andre opmærksom på værdien af deres ejendele. Det kunne jeg udlægge som, at nogle mennesker mener det er finere at snyde folk end at oplyse dem. Men det ville nok bare ende i en masse pladder, så den diskussion går jeg heller ikke ind i.

er det ikke et lidt tveægget sværd på den ene side er du utilfreds med at være gået glip at handler fordi prisen blev højere , på den anden side vil du gerne oplyse folk om hvad deres ting er værd ? det virker en kende påtaget , men måske er det dine formuleringer der får det det til at se sådan ud  

5. Som afslutning på det der bekymrede mig, censur, kan jeg udfra den mail jeg har fået fra en moderator, godt få lov til at lave en tråd der handler om de hifi ting som opkøbere herhjemme mest går efter, og som man vil være dum ikke selv at sælge på f.eks. Ebay. Sålænge det foregår i en sober tone, og uden at der bliver henført til genkendelige enkeltpersoner.

Jeg tror såmend ikke det kommer som nogen stor overraskelse for de fleste der er på dette forum  at nogen sælger tingene videre , det er vel ikke anderledes end brugtmøbelmarkedet eller andre kræmmermarkeder, men jo har du 50 gamle ortofonpickupper til at ligge er der da god grund til at undersøge markedet

og jeg kan da iøvrigt se at der også er spot på bla i dba at folk skal få priser på deres ting flere steder , og såkan de jo så vurdere om det er besværet værd selv at skulle til at sende til taiwan men de risici der nu engang er forbundet med det

6. Og så kan jeg se, at tråde af denne type med hvad man kan kalde en del mudderkastning, har en noget højere besøgsfrekvens end de mere praktisk hifi orienteret tråde. Det er lidt ærgeligt, men siger vel også noget om problemerne med at drive dette forum. Slut herfra.

Men hvorfor søren starter du så en ?

venlig hilsen

Til top Vis kwwel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kwwel

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes