Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 09:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Opkøbere og censur? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 07 November 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

hvorfor er det forkert? det forstår jeg altså ikke, når jeg har købt noget så kan jeg gøre med det som jeg vil. sælgeren kunne jo bare lade være med at sælge til mig  mange folk er jo slet ikke intereseret i en besværlig handel med en eller anden i japan. hvis man ikke selv undersøger markedet for hvad ens gear er værd er det vel ikke min fejl?

har meget svært ved at se noget moralsk forkasteligt i dette

Til top Vis sismofyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sismofyt

MikeAalborg
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 23 September 2005
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 07 November 2006 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har virkeligt også svært ved at se forargelsen i, at nogle tjener lidt penge på handler. Enhver handel indebærer jo også en vis risiko for køber, som der åbenbart overses af de forargede..

Hvad der derimod kan forarge mig er når en forsmået/misundelig "bruger" både indrykker en advarsels-annonce og i modpartens annonce henviser til sin egen under kommentarer.. Hvor er moralen lige i det? Selvfølgelig kan moderators annulering af førstnævnte kaldes censur - men i mine øjne er det rimeligt at håndhæve en vis morals/etisk standard...

Til gengæld syntes jeg der er hamrende morsomt, når brugere der er blevet udelukket herinde reagerer på mine købsannoncer under nye nicks...

Mvh
MikeAalborg

Til top Vis MikeAalborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MikeAalborg

Gorm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

GM Sound

Bruger siden: 20 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 November 2006 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Moralen må være, er der et spændende produkt som tiltaler dig, så se at få det købt inden en anden gør det !
Til top Vis Gorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gorm Besøg Gorm's Websted

Bumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 November 2006 kl. 00:16 | IP-adresse registreret  

Gorm skrev:
Moralen må være, er der et spændende produkt som tiltaler dig, så se at få det købt inden en anden gør det !

Sådan tror jeg at de fleste køber.
Alt hvad jeg har købt, var før nogen anden gjorde det.
Til top Vis Bumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bumle

kwwel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 November 2006 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

hejsa

som det nævnes i tråden her leger jeg med hifi og sælger også en del af det igen , en del endda ganske hurtigt igen

mit primære formål er at udforske nogle at de gemte skatte jeg i sin tid ikke havde råd til !! og forsøge at lure lidt af de hemmeligheder der er gemt og snart glemt i det gamle gear

udover det kan nogle ting jo være med til at gøre mine ting mere komplette og derved mere værd ,,, en gammel rørting med den rigtige tuner der matcher er ligepludselig mere interresant  for andre købere og mig selv ditto .

Og når man så har samlet gear i 20 - 25 år så kan det være en fordel at have ting der er rimeligt komplette når man skal af med det igen , men ligeså tit er det for at se om jeg nu havde ret mht de enheder ,,, eller om man mon selv kunne fremstille den eller den ting , blot bedre

et eksempel kunne være de goodmans axiom 80 jeg solgte for et lille år siden for noget der ligner 1000 dollars ,,, og nu har måttet købe igen for en hel del mere

eller en ortofon arm som jeg nu har købt igen for noget der ligner 4 gange så meget som jeg solgte den til for 3 år siden ,,,

andre handler er da mere fine , og i mit favør men set sammenlagt er jeg vel noget der ligner ½ vejs med at sælge det som har været min samling  af ting og fuldtoner som har været brokket i en seperat leljlighed og loft  på matriklen , en lidt sjov historie var dengang  et flyttefirma havde givet en pris på at flytte alt vores indbo , og var ved at knække bilens motor op ad himmelbjerget i en fantastisk fart af 40 kilometer i timen , han bedyrede senere at han aldrig havde troet vi var nået frem til vores nye bopæl

når jeg handler vil jeg helst kunne se mig selv i spejlet dagen efter , dvs at hvis jeg ser en fed ting ,,, det være en pladespiller eller en enhed ja så byder jeg det jeg mener den er værd , istedet for at handle mod bedrevidene , og jeg kan forstå at trådens ophaver er kommet i klemme der

men selvfølgelig har jeg da handlet  ting hvor jeg bagefter godt kan se jeg måske gav mindre end jeg måske burde have gjort , men jeg udgiver mig ikke for noget for at få en given ting billigere

når nu du gerne vil skrive hvem jeg er så kan du vel også skrive hvem du er for hvis du er kommet i klemme med mine overbud så handler du jo nok ligeså meget som jeg gør

jeg kan kun tilslutte mig VassagoHIFI , at søge som samler af en given ting for fordækt at få tingene billligere  for blot at smide det væk igen lidt senere ikke er min måde at gøre tingene på , som sagt vil jeg gerne give det jeg mener tingene er værd for mig , og at der tilsyneladene er nogle der har oplevet jeg har overbudt dem passer meget godt med det billede jeg selv har nemlig  at jeg giver mere for de ting jeg køber end mange andre gør

jeg byder det jeg mener de er værd for mig og om de har lovet det væk til anden side spørger jeg ikke om.

hvis jeg stod på en addesse og skulle afhente ville jeg såmend også blive smuåmuggen hvis det var solgt til anden side ,,, men er handlen for god kunne det jo være at sælger ikke var klar over hvad hans ting var værd , moralen kunne jo så være at være fair i den sammenhæng

mit håb omkring min hobby er at jeg kan få min leg til nogenlunde at løbe rundt og i sidste ende måske kunne præsentere en række produkter som har baggrund i de ting jeg lærer af de mange ting jeg har haft i hænderne og som rækker bagud mod den analoge verden men krydret med nye og mere præcise fremstillingsmetoder , om det lykkedes vil tiden vise

det er legen der er det sjove , og det der gerne skulle drive lysten til at lege med lyd

venlig hilsen kwwel

Til top Vis kwwel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kwwel

vern
Branchemedlem
Branchemedlem
Hificlassic.dk

Bruger siden: 01 November 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 November 2006 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

som tidligere skrevet i en anden tråd, købte jeg engang en Yamaha PX-2 tangentialpladespiller for 450kr på qxl. Den solgte jeg så til audioscope.net i Tyskland for 4500kr og Stephano solgte den så videre for 8000kr !!! Hvem blev snydt? INGEN. Gutten der havde den til salg på QXL fik mere end den ønskede mindstepris på 250kr. Jeg havde lidt besvær med at skaffe en reservedel og køre til Hamburg og mødes med Stephano, men jeg synes det var det værd. Stephano satte den på nettet og tjente også godt.

Der er nok mindst 20 personer der næsten lever af at købe og sælge hifi i Danmark (måske 100). De bruger en pokkers masse tid på at finde ud af hvad der er penge værd, på at køre rundt i landet og hente det, på at tage gode billeder, oprette ebay auktioner med høje gebyrer, svare på utallige spørgsmål fra muligt interesserede købere, pakke varen godt ind (det tog mig 4 timer at pakke et sæt 801 og køre dem på fragtcentralen), osv. En af de nævnte i tråden er momsregistreret og skal altså betale moms og skat af fortjenesten, lave regnskaber og en masse andet træls.

Det er et frit marked hvor alle har denne mulighed, men helt sikkert at de fleste ikke gider bøvlet.

Jeg har aldrig følt at jeg har snydt folk, når jeg har solgt videre. Jeg har heller aldrig følt mig snydt når folk har solgt mine varer videre.

Eneste problem ligger, sådan som jeg ser det, når de der "næsten" lever af det, bliver for griske og derfor forsøger at overbyde hinanden i annoncer, eller hænge hinanden ud.

Hvis jeg skriver at jeg vil give 10000kr for en ML 23.5, så finder jeg nok ikke en, men hvis jeg finder en er det vel ok at jeg køber den.

men hvis jeg skriver i en annonce at jeg vil give 5000 mere end alle andre for en ML 23.5, så synes jeg at det er et problem, da det bliver svært at holde og tjekke for både sælger og køber.

Til top Vis vern's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vern

kongen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 09 November 2006 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Som udgangspunkt er det fint med mig at folk køber og sælger videre.

Der er dog et par ting: tager jeg fejl i at hvis man køber med henblik på at sælge videre så er det vel en forretning og så skal det opgives til skat? Og det kan da godt være irriterende at miste en handel på noget man vil have til en som bare sælger det videre. Jag har på et andet forum ( hvor det handlede om musikinstrumenter ) være lidt forarvet når jeg ser en der har købt en tilbudsvare (der var her tale om et engangs tilbud hvor det drejede sig om et styk instrument til ca. 1/3 af nypris) bare for at sælge den videre til en dyrere penge.

Men som sagt så er jeg ligeglad. Endnu federe ville det jo være hvis folk tweakede eller opdaterede udstyret nu de havde det hjemme og vende (nye lytter, modstande, terminaler og den slags småting) og så solgte det videre... så kunne de købe en ordentlig spand blackgate lytter og opgradere det og få komponenterne billigere i masse-indkøb.

Til top Vis kongen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongen

vern
Branchemedlem
Branchemedlem
Hificlassic.dk

Sendt: 09 November 2006 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Du har helt ret i at det skal opgives til told og skat. Jeg bruger da selv en dag og et par søvnløse nætter på at lave momsregnskaber og årsregnskaber et par gange om året.

Men det at miste til nogen der sælger videre sker jo hver dag og med alle varer. Når de store supermarkeder har tilbud på øl, sker det tit at de små lokale købmænd og værtshusejere køber de billige øl for næsen af mig. Når jeg går til køtilbud på friluftudstyr, står der altid nogen foran mig osv. Øv, men som en anden skrev tidligere, det er det samfund vi lever i og lever af. Hvis jeg skulle gå og tænke på om alle de ting jeg ikke fik købt, blev solgt videre med fortjeneste eller bare brugt af en anden, så ville det hele blive trist

Et godt eksempel. På ebay var der en rogers rørforstærker jeg meget gerne ville købe. den lå i 200 euro en halv time før slut på auktionen. Jeg byder 630 euro et minut før slut og en anden får den så til 631 euro. Jeg ærgrer mig gul og blå, men sender så en besked til køber om at hvis han på et senere tidspunkt vil af med den, er jeg stadig interesseret. Nu har han haft den i en måned og lyttet og fundet at den ikke var god nok i fht hans andre forstærkere. Han har kontaktet mig og jeg har lige fået lov til at købe den for 675 euro.

Desværre kan man ikke altid få kontakt til dem der køber for næsen af en, men jeg var altså heldig og fik min rørforstærker.

Jeg har tit været skuffet når noget jeg har ledt efter længe, dukker pludseligt op og bliver solgt for næsen af mig, men THAT'S LIFE, prøv igen, bedre held næste gang osv

Livet er heldigvis fyldt med andet godt end gode hifi tilbud.

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 November 2006 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Bumle skrev:
Mellemhjulet skrev:
... er det ok at lave censur på at fortælle om hvem der gør det?

Så længe folk ikke gør noget ulovligt, er dem der bliver fornærmede over det, vel bare en samling sladrehanke.

Sådan ser jeg på det.

NB. Sladrehanke er ikke ønskede på hifi4all, ifølge regelsættet for god opførsel.

Sladrehanke.... det ord har jeg glemt i folkeskolen! Det holder ikke. Alle kan og må udtrykke sig såfremt de gøres på en ordenlig måde. Mellemhjulet melder også klart ud. At sælgere kan blive fristet af flere penge, det er der ikke noget galt med. Ind imellem har jeg faktisk huslet en solgt vare med flere penge....ikke pænt, men heller ikke ulovligt.

Mellemhjulet bør som udgangspunkt have lov til at undre sig...også uden at blive censuret i den her tråd. Jeg kan undre over at Antísilver kan få lov til høvle 34 sider gejl af på forumet med absolut en fantastsik ringe tone, men Mellemhjulet kan på ingen måde få lov til at være spørgende....det forstår jeg ikke. Det er fint med hifi4all kører en "stram linie", men det kan også blive en spændetrøje for brugerne, især når man har en hel gruppe moderatorer som sídder og vurderer trådene så forskelligt  . De kan heldigvis undskyldes med at være fejlbarlige mennesker som alle andre.

Mvh

Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman

James Edward
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 November 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

LAd nu være med at nævne folks private navne i den her tråd.......det er simpelthen ikke rimeligt at man skal udstilles på den måde i et offentligt forum, bare fordi man er lidt smartere end andre og har handelstalent.

Når sælger vil sælge til en pris på f.eks dba, så er prisen vel det der står anført medmindre det handler om højeste bud. Og på den måde er sælger og køber vel tilfredse. At køber så kender markedet og ved at en udenlandsk køber er villig til at give mere- jamen det er da bare en helt ærlig og reel hensigt. Priserne går højt på Ebay, men folk lægger jo et bud op som de mener den pågældende genstand er værd (for dem).

Hvis der er noget der er dårlig moral her- så er det sure opstød og misundelse over at andre helt lovligt kan finde finde ud at lure markedet og tjene gode skattefri kroner.

James E.

Til top Vis James Edward's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af James Edward

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Sendt: 09 November 2006 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Bradford skrev:

Jeg kan undre over at Antísilver kan få lov til høvle 34 sider gejl af på forumet med absolut en fantastsik ringe tone, men Mellemhjulet kan på ingen måde få lov til at være spørgende.

Mellemhjulet skrev:
Administrator skrev:

Det er intet suspekt i, at annoncen blev slettet. Det drejer sig om et køb/salg/bytte-markede - ikke et advarselsfora. Det var med andre ord off-topic, hvilket i vi ikke lægger spalteplads til. Af denne simple grund er annoncen fjernet - intet suspekt eller censur i den sag.

Det lyder som en rimelig forklaring. Jeg ville have være temmelig skuffet hvis det var censur.

Iøvrigt er det pudsigt hvordan sætningen fra mit startindlæg:

"Jeg vil gerne gøre det klart, at man selvfølgelig skal slå til på en god handel når man ser det. "

tilsyneladende overhovedet ikke blev læst af et par af de deltagende debattøre. Gad vide hvad Freud og lignende hjernevridere kunne få ud af det

Han har fået et tilfredsstillende svar, endda af chefen selv.

I "gamle dage" var det heller tilladt at skrive personhenførbare data i forum [Edit: Inden du rettede dit indlæg skrev du at du bedre kunne lide linien i gamle dage hvor Kenneth var boss], kig bare bagud i tid i alle de mange tråde hvor folk postede oplysninger om handler der er gået galt mv. Alle er rettet af moderator eller folk selv efter venlig henstilling.

Hvad der sker i personlige beskeder er folks egen sag, men det der skrives i forum skal holdes inden for retningslinierne - længere er den ikke.

Mht. Antisilver, ja så kan jeg ikke se hvad det vedkommer den her tråd, men du kan jo evt. kigge i den her tråd og skrive om hvad du generelt er utilfreds med vedr. takt og tone på hifi4all.

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Sendt: 09 November 2006 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

meget fint af de omtalte parter giver lyd fra sig. kan så absolut ikke se hvad de gør forkert. tvært imod gør de hifi folket godt. hvis jeg er på jagt efter noget kunne jeg da snildt finde på at henvende mig til de herrer, grundet deres store kontakt netværk og ekspertise

jeg ved ikke med de nævnte personer her, men jeg sætter for det meste det i stand som jeg sælger og / eller forbedrer det. jeg synes det er fint at redde udstyr istedet for at høvle det på losseren. så kan næste generation få noget godt gear og ikke vade i for meget plastik .. eller sådan noget kan jeg ihvertfald godt lide at bilde mig selv ind

vern
Branchemedlem
Branchemedlem
Hificlassic.dk

Sendt: 09 November 2006 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

du har ret. jeg kan slet ikke få mig til at smide gammelt hifi ud på losseren. Har brugt 1000kr for at få en Luxman K15 båndoptager op at køre, selvom jeg ikke kan sælge den for mere end 1000kr. 2000kr for en gammel forstærker fordi jeg bare rigtig godt kunne lide den forstærker og sikkert kunne købe en bedre en for samme penge.

Jeg kender en "opkøber" som ved enormt meget om Luxman, og har ikke noget problem med at betale lidt ekstra hos ham. Så tager jeg nok lige i overkanten for noget andet engang.

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Sendt: 09 November 2006 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

sådan har jeg med den flok pladespillere der kom dumpende. jeg kommer ikke til at tjene en dyt på dem, men en håndfuld af mine venner får en 'ny' slæde for en plov og jeg har haft det sjovt med at nørde i mellemtiden. yup, jeg er en elendig forretningsmand og er sørme glad for at jeg ikke er i den branche mere

men jeg gav også kun en kasse øl for en perfekt TD125+SME3012, så det løber lige op i min verden

vern
Branchemedlem
Branchemedlem
Hificlassic.dk

Sendt: 09 November 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

jeg var faktisk rigtig glad for at være i hifibranchen indtil surround og mp3 gjorde at jeg var med til at lukke 3 hifibutikker.

Nu er jeg i "branchen" som hobby, og det er langt sjovere.

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Sendt: 09 November 2006 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

ditto her

nu er det sgu' meget sjovt

Bradman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 November 2006 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Zorgblub, jeg forholder mig til tråden her hvor "Mellemhjulet" er blevet censuret. Jeg har også spurgt Mellemhjulet om forholdet. Jeg forsvarer ikke mellemhjulet, men det kan været svært at forstå en tråd hvor indholdet er sakset af "jer". Virker jeg undrende, så er det fordi det var svært at forstå kvarte eller halve indlæg....men masser af moderator skrivelse. Derfor har jeg skrevet til Mellemhjulet for at høre hvad det handler om, præcist som "man skal" Ikke noget med hænge noget ud her Zorglub.

Jeg mener nu der har været mere luft i forumet. Den oplevelse kan du ikke ændre - uanset hvilken retorik du vælger. På minussiden er moderatorer springer ud som trold ud af en æske. Jeg kan ikke forstå hvor du ventede 34 sider med at lukke antisilver....hans tråd indholdt det samme i alle 34 sider....hvorfor i det hele taget lukke den.....på brugerne opfordring eller pga. regelbrud. Hvilken regel er det som har fået lukket antisilver tråden?  

Der er blevet lukket en del konti siden Kenneth er stoppet.....og jeg ved det...kan næste høre....ja, folk fik også kontoen lukket hvis tonen var urimlig før i tiden. Det er jeg såvildt ikke fortvivlet over. Det er også rart med flere moderatorer, måske skal jeg bare væne mig til at moderatorer kravler ud af træværket som Agents i Matrix. Der bliver lidt big brother is watching you over det. Personligt bryder jeg mig ikke om "autoriteter" og løftede pegefingre....jeg holder mig såvidt jeg kan set også inden for de snævre rammer....hæ hæ.   

Cheers..

Til top Vis Bradman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bradman

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 09 November 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Bradford skrev:

Zorgblub, jeg forholder mig til tråden her hvor "Mellemhjulet" er blevet censuret. Jeg har også spurgt Mellemhjulet om forholdet. Jeg forsvarer ikke mellemhjulet, men det kan været svært at forstå en tråd hvor indholdet er sakset af "jer". Virker jeg undrende, så er det fordi det var svært at forstå kvarte eller halve indlæg....men masser af moderator skrivelse. Derfor har jeg skrevet til Mellemhjulet for at høre hvad det handler om, præcist som "man skal" Ikke noget med hænge noget ud her Zorglub.

Jeg mener nu der har været mere luft i forumet. Den oplevelse kan du ikke ændre - uanset hvilken retorik du vælger. På minussiden er moderatorer springer ud som trold ud af en æske. Jeg kan ikke forstå hvor du ventede 34 sider med at lukke antisilver....hans tråd indholdt det samme i alle 34 sider....hvorfor i det hele taget lukke den.....på brugerne opfordring eller pga. regelbrud. Hvilken regel er det som har fået lukket antisilver tråden?  

Der er blevet lukket en del konti siden Kenneth er stoppet.....og jeg ved det...kan næste høre....ja, folk fik også kontoen lukket hvis tonen var urimlig før i tiden. Det er jeg såvildt ikke fortvivlet over. Det er også rart med flere moderatorer, måske skal jeg bare væne mig til at moderatorer kravler ud af træværket som Agents i Matrix. Der bliver lidt big brother is watching you over det. Personligt bryder jeg mig ikke om "autoriteter" og løftede pegefingre....jeg holder mig såvidt jeg kan set også inden for de snævre rammer....hæ hæ.   

Cheers..

For god ordens skyld skal jeg påpege, at det eneste der er slettet/ændret i denne tråd er angivelsen af personnavne.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 November 2006 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Bradford skrev:

Jeg syntes det er fint du har skrevet til ham, så holdes det netop i personlige beskeder. At en tråd kan komme til at bestå af hele og halve beskeder er et nødvendigt onde, alternativet er jo at slette hele tråden, eller indlæget - så ville alt jo være tabt. Jeg kan godt se at det ødelægger flowet, men jeg har svært ved at se hvad vi kan gøre ved det når retningslinierne ikke følges.

Bradford skrev:

Jeg mener nu der har været mere luft i forumet. Den oplevelse kan du ikke ændre - uanset hvilken retorik du vælger.

Jeg kan ikke lige se hvilken retorik du hentyder til, men hvis du mener at jeg ofte fortæller at retningslinierne skal følges, ja så er det fordi det skal de

Bradford skrev:

På minussiden er moderatorer springer ud som trold ud af en æske. Jeg kan ikke forstå hvor du ventede 34 sider med at lukke antisilver....hans tråd indholdt det samme i alle 34 sider....hvorfor i det hele taget lukke den.....på brugerne opfordring eller pga. regelbrud. Hvilken regel er det som har fået lukket antisilver tråden?  

Simpelt svar: Jeg har været moderator siden d 24 oktober og nåede til poleringstråden d 26'ne. Du kan selv følge forløbet her. Lukningen af tråden skete da Antisilver selv skrev at emnet var færdigt og jeg som moderator kunne se tilbage på en endeløs personfnidren frem og tilbage de seneste par dage. Kort sagt, jeg lukker en tråd hvor jeg efter gentagende henvisninger til at retningslinierne skal følges ser at det ikke sker. Forklaringen på lukningen kan også ses i mit sidste indlæg i tråden. Ikke noget under gulvtæppet der

Når jeg så har skrevet ovenstående er det vist ikke det tråden her handler om, men nu har du fået en forklaring, håber det var det.

Bradford skrev:
måske skal jeg bare væne mig til at moderatorer kravler ud af træværket som Agents i Matrix. Der bliver lidt big brother is watching you over det. Personligt bryder jeg mig ikke om "autoriteter" og løftede pegefingre....jeg holder mig såvidt jeg kan set også inden for de snævre rammer....hæ hæ.   

Husk på at vi er her netop for at debatten kører på en facon hvor alle kan læse med. Det er hele humlen ved retningslinierne, at de er der for det fælles bedste. At det ser ud som om vi følger med i det hele inde i muren som i matrix kan jeg godt se at det nogle gange ser sådan ud, men vi får faktisk mange henvendelser fra jer brugere via rapport knappen som der reageres på. Ellers læser jeg personligt mange tråde som jeg ikke poster i, det gjorde jeg også før jeg valgte sige ja til at give lidt igen til det site som jeg har fået så meget godt ud af. Husk også at der måske kommer en dag hvor du bliver overfuset og har brug for en moderator! der kigger vi ikke på hvem det er, men forsøger at håndhæve retningslinierne lige. Og ja vi er mennesker der kan tage fejl ... engang imellem

Fortsat god debat!

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 November 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop fjernet en række personhenvisninger fra tråden, vær lige opmærksom på at det ikke er allle der ønsker at få sit navn frem. Tak!

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes