Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 06:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Opkøbere og censur? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 07 November 2006 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Naturligvís er der ikke noget i vejen med "videre salg", det kan jeg ikke se i alle tilfælde. Ikke at jeg selv udøver det, det har jeg simpelthen hverken tid eller interesse i, men jeg synes da det er fint hvis andre gør det...Dem om dét.

Derimod synes jeg måske det kunne være rart med en "advarsel sektion" eller lign, omend det ikke kan lade sig gøre, hvor man kunne "anmelde" folk som på den ene eller anden måde snyder andre handlende. Men som sagt  ville det nok ikke være nemt at administrerer.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 November 2006 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:

Det er intet suspekt i, at annoncen blev slettet. Det drejer sig om et køb/salg/bytte-markede - ikke et advarselsfora. Det var med andre ord off-topic, hvilket i vi ikke lægger spalteplads til. Af denne simple grund er annoncen fjernet - intet suspekt eller censur i den sag.

Det lyder som en rimelig forklaring. Jeg ville have være temmelig skuffet hvis det var censur.

Iøvrigt er det pudsigt hvordan sætningen fra mit startindlæg:

"Jeg vil gerne gøre det klart, at man selvfølgelig skal slå til på en god handel når man ser det. "

tilsyneladende overhovedet ikke blev læst af et par af de deltagende debattøre. Gad vide hvad Freud og lignende hjernevridere kunne få ud af det
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Mellemhjulet skrev:
Administrator skrev:

Det er intet suspekt i, at annoncen blev slettet. Det drejer sig om et køb/salg/bytte-markede - ikke et advarselsfora. Det var med andre ord off-topic, hvilket i vi ikke lægger spalteplads til. Af denne simple grund er annoncen fjernet - intet suspekt eller censur i den sag.

Det lyder som en rimelig forklaring. Jeg ville have være temmelig skuffet hvis det var censur.

Iøvrigt er det pudsigt hvordan sætningen fra mit startindlæg:

"Jeg vil gerne gøre det klart, at man selvfølgelig skal slå til på en god handel når man ser det. "

tilsyneladende overhovedet ikke blev læst af et par af de deltagende debattøre. Gad vide hvad Freud og lignende hjernevridere kunne få ud af det

Desværre er det nok for sent at SPØRGE Freud

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Sendt: 07 November 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Mellemhjulet skrev:
Der er også en fyr i Ålborg, [Navn fjernet af Zorglub] eller noget i den stil - klonew på Ebay. Han ringer nogle gange og overbyder på ting fundet i DBA, selvom det i de to tilfælde jeg har prøvet allerede var aftalt hvornår jeg skulle komme og hente det.

Her synes jeg dog at sælger (muligvis) er en smule flosset i kanten. Selvfølgelig kan jeg godt forstå at sælger gerne vil have mere hvis muligt men en aftale er altså en aftale (i min verden). Hvis man mundtligt har givet hinanden hånden må det da være (moralsk) bindende. Med mindre sælger udtrykkeligt formulerer at varen kan blive skudt i anden retning indtil i sidste øjeblik hvis muligheden opstår.

Til gengæld synes jeg det er OK at fortryde reelt (at overhovedet at ville sælge varen) fra sælgers side selvom man har lavet en aftale. Der er jo også noget der hedder affektionsværdi og menneskelig ubeslutsomhed/usikkerhed (kontra en klemt økonomisk situation).

Men bare at skyde varen i en anden retning efter en fuld og indforstået aftale synes jeg er ufint.

Men det var jo en lille afstikker fra min side og ikke præcist hvad denne tråd omhandler.

Tjo, det kunne tråden vel også handle om. Juridisk set er en mundtlig aftale jo bindende, så hvis køber og sælger har aftalt en pris, kan man sådan set ikke lovligt sælge videre til en anden. Problemet er jo at bevise en mundligt aftale.
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 07 November 2006 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Mellemhjulet skrev:
Problemet er jo at bevise en mundligt aftale.

Det er så det man kunne ønske ikke var nødvendigt: At "folk" i almindelighed ejer det man kalder god moral og personlig integritet.

Det er jo desværre ikke en selvfølge i denne verden...
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 07 November 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Mellemhjulet skrev:
Tidligere i dag var der en fyr der havde en annonce i "Køb - Salg - Bytte" der advarede mod en anden fyr på "Køb - Salg - Bytte", som gerne vil købe Micro Seiki tonearme. Fyren tilbød så det dobbelte for den bestemte arm, og henviste iøvrigt til at køberen [Navn fjernet af Zorglub] solgte videre på Ebay under navnet "roxieanum", og det til en del højere pris der, end det han tilbød her. Den annonce forsvandt lynhurtigt igen. Men [Navn fjernet af Zorglub] er der stadigvæk hvis man vil snydes i pris med en Micro Seiki arm. (Snydes er iøvrigt ikke korrekt; handle til den pris er nok bedre, undskyld.....)

Der er iøvrigt flere der sandsynligvis gør det samme, Erik Spangsberg, som også har annoncer på Hifi4all, vil jeg tro gør det, men kender ikke hans Ebay nick. Der er også en fyr i Ålborg, [Navn fjernet af Zorglub] eller noget i den stil - klonew på Ebay. Han ringer nogle gange og overbyder på ting fundet i DBA, selvom det i de to tilfælde jeg har prøvet allerede var aftalt hvornår jeg skulle komme og hente det.

Jeg vil gerne gøre det klart, at man selvfølgelig skal slå til på en god handel når man ser det. Det der bekymre mig, er om fyren har fået slette sin annonce pga. censur. For der er jo ikke noget hemmeligt i det han skrev. Sælger man på Ebay er ens sælgernavn jo kendt, og jeg kan ikke se noget galt i at advare mod at sælge sit HiFi for billigt??

[Navn fjernet af Zorglub] er OK at handle med - og man kan godt købe af ham uden om e-bay - - helt reel.
Jeg har prøvet et par gange at komme igang med en handel med Spangsberg - endnu mangler det dog at bære frugt men det kan være at vi finder frem til et resultat denne gang - han har jo nogle fede varer en gang i mellem. Når man sælger noget selv er det jo ens egen pligt at sørge for at få gode penge for det.

Bumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 November 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes ikke at det er ok at hænge folk ud, med navns nævnelse, på et forum, hvis man er blevet skuffet i en handel.

Man bør afklare det privat, med sælger, og ikke hævne sig, ved at hænge folk ud.
Til top Vis Bumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bumle

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Sendt: 07 November 2006 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Indlæg  modereret af moderator

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 November 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Bumle skrev:
Jeg syntes ikke at det er ok at hænge folk ud, med navns nævnelse, på et forum, hvis man er blevet skuffet i en handel.

ikke nok med at det ikke er ok, det er heller ikke tilladt. hverken på forum eller KSB

det var også medvirkende til at jeg slettede annoncen.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 November 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

holy freakin' batman, 85kr for en "hifi" sikring?

hahahhahahahahahhahahahahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhahah ahahahhahahahhah

ahahahhahahahha

ahaha

åhhh

ahh

det er sgu' da ikke for real, er det?

Til top Vis sismofyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sismofyt

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Sendt: 07 November 2006 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

så ska' den fisemig også være poleret. grundigt. meget. helt fantastisk meget

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 07 November 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

sismofyt skrev:

holy freakin' batman, 85kr for en "hif" sikring?

hahahhahahahahahhahahahahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhahah ahahahhahahahhah

ahahahhahahahha

ahaha

åhhh

ahh

det er sgu' da ikke for real, er det?

hold dig til topic
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Sendt: 07 November 2006 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

ok, sorry

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 November 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
Det er da bare helt i orden at købe billigt og sælge dyrt!
Sælger kan da bare selv knalde den på ebay, det er der til tider gode penge i.

Mvh.

Det skal jeg lige love for - man skal eddermukme holde styr på brugtpriserne på ebay, var engang selv med i en budrunde på en, skal siges, virkelig velholdt Denon DCD-3520 (ikke engang kongen !) som endte på knap 800 EUR  - vanvittigt ! Men der er vel gode gysser i at støvsuge DK-markederne for grej og sælge det dyrt på ebay, hva' fa'en nogen tjener jo osse til brødet ved at dele Berlingeren rundt   

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 07 November 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Indlæg modereret af moderator, da det indholdt et citat fra et modereret indlæg.

Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2006 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Milu skrev:

Mvh.

Det skal jeg lige love for - man skal eddermukme holde styr på brugtpriserne på ebay, var engang selv med i en budrunde på en, skal siges, virkelig velholdt Denon DCD-3520 (ikke engang kongen !) som endte på knap 800 EUR  - vanvittigt ! Men der er vel gode gysser i at støvsuge DK-markederne for grej og sælge det dyrt på ebay, hva' fa'en nogen tjener jo osse til brødet ved at dele Berlingeren rundt   

Tak for idéen, det kunne være man skulle prøve det

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Sendt: 07 November 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

jeg har set masser af ting gå højere end nyprisen på ebay, selvom man bare kunne gå ned i en butik og købe varen. nuts

jeg har solgt en del jørgen schou transformatorer (jaja, prøv i bare lige at finde dem nu, jeg har været der .. hæhæh) til japan for spidsen af en jetjager. brød på bordet i fjorten dage

men jeg tror (brugt) hifi generelt er for dyrt i dk. B&O kan man dog godt score lidt penge på til samlere, men så skal det sørme også være i helt perfekt stand. ortofon spu'er også

MC955
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 07 August 2006
Sendt: 07 November 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

hm

det kan jeg ikke se noget forkert i .

Jeg har tit solgt det brugte jeg får ind på e-bay eller til faste aftager i andre lande , og hvorfor jo brugt priser i dk er dårlige.

Men jeg kan se noget forkert i at hvis jeg begynde under privat køb/salg og søge efter vare for så at sælge dem igen det synes jeg ikke er ok , og jeg ved mange gør det af dealer de sidder og sender mails til folk der har noget tilsalg hvor de måske viser de gerne vil købe ders vare forså at forsøge at sælge dem noget nyt .

Det har jeg selv oplevet mange gange da jeg ikke havde firma.

Til top Vis MC955's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC955

sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Sendt: 07 November 2006 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

til gengæld kan man virkeligt gøre nogle fund den anden vej. masser af billigt gear i usa. vi er jo noget mere købe stærke herovre

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 November 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Milu skrev:

Mvh.

Dog er der den lille forskel, at der i sidstnævnte tilfælde bliver betalt skat

Mvh

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes