Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 07:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Barco Papir 1600x1200 men viser 1024x768? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 07 November 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har desværre ikke fulgt rigtig med i Bluray tråden i lang tid, så jeg ved ikke helt hvor vi står nu.
For mit eget vedkommende, skal der nok være 5-10 titler af de vigtigste på markedet, før jeg investerer.

Blade Runner er en film jeg skal have i et HD-format så snart det er muligt.
Til top Vis Bumle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bumle

lockheed
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 November 2006 kl. 21:38 | IP-adresse registreret  

Hm ja okay, selvfølgelig skal der være en del top titler, ellers er der jo ingen folk der gider at skifte, det ville jeg svare til da vi gik fra VHS til DVD, at de lancerede en fin dvd afspiller, og så blev Alle film stadig udgivet på VHS, så var der jo intet  man kunne bruge dvd afspilleren til.

Men man skulle jo tro at de fleste ting begyndte at blive lavet til BlueRay når playstation 3´eren kommer på markedet, så dvs. inden for et år, så tror jeg at det erpå tide at skifte dvd drevet/afspilleren ud med en BlueRay afspiller.
Enig?

Jeg slukker computeren for i dag, jeg har feber, såå smutter i seng.

Ps. Hvad ville du mene at min Barco projektor er værd?
Den har desværre kørt 9400 timer.

Og lige et sidste spørgsmål, hvor langt kører en CRT projektor normalt hvis den hele dens liv er sat til en Computer?

Bumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

lockheed skrev:
Hm ja okay, selvfølgelig skal der være en del top titler, ellers er der jo ingen folk der gider at skifte, det ville jeg svare til da vi gik fra VHS til DVD, at de lancerede en fin dvd afspiller, og så blev Alle film stadig udgivet på VHS, så var der jo intet  man kunne bruge dvd afspilleren til.

Men man skulle jo tro at de fleste ting begyndte at blive lavet til BlueRay når playstation 3´eren kommer på markedet, så dvs. inden for et år, så tror jeg at det erpå tide at skifte dvd drevet/afspilleren ud med en BlueRay afspiller.
Enig?

Jeg slukker computeren for i dag, jeg har feber, såå smutter i seng.

Ps. Hvad ville du mene at min Barco projektor er værd?
Den har desværre kørt 9400 timer.

Og lige et sidste spørgsmål, hvor langt kører en CRT projektor normalt hvis den hele dens liv er sat til en Computer?

Det med hvad timetælleren står på, behøver ikke have noget med rørene at gøre.
Dem skifter folk jo tit, når de får fingre i nogle bedre rør, på eBay m.m.

Somme tider står timetælleren også og cykler derudaf, med sort skærm på, hvis det er en institution der tænder projektoren om morgenen, og slukker ved fyraften.

Pas dog på med statiske billeder, der kan lave indbrændinger!
Så kan få hundrede timer, med helt samme billede, lave en indbrænding, hvis kontrasten står højt.

Spiller du bilspil, så dæmp kontrasten en anelse, så den ikke bliver overbelastet i rørene.

Rørene holder måske 10.000 timer til film, uden synlig forringelse, og så yderligere 5000 timer, før de skal skiftes, hvis man kan leve med lidt mystiske farver. Det blå rør slides som regel hurtigst.

Når din har fint billede, har den nok kørt mange timer med sort skærm, eller fået skiftet rør på et tidspunkt. Det sidste virker meget sandsynligt.

lockheed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2006 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

hmm jahh okay tak for svaret,ja blåt slides hurtigst.

Men hvor lang tid ville være dit hæt hvis den kører i med computer?

Tak for svaret (:

Bumle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2006 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

lockheed skrev:
hmm jahh okay tak for svaret,ja blåt slides hurtigst.

Men hvor lang tid ville være dit hæt hvis den kører i med computer?

Tak for svaret (:

Et sted imellem 500 timer, og 10.000 timer, alt efter hvor meget man har skruet op for kontrasten.
Det er nemlig hvidniveauet på de hvideste steder i billedet, der laver indbrændinger.

TV2 havde et kridhvidt logo på et tidspunkt, der var noget rigtigt snavs, at få på skærmen permanent. Heldigvis har de lavet det gråt nu.

Ser du kun biograffilm, i film noir genren, hvor det hele er optaget i mørke, så holder projektoren i 20 år. Et afsnit af X-files, slider omtrent nul på en CRT-projektor.

Jeg kan ikke rigtigt gætte på hvor længe rørene vil holde, da jeg ikke ved hvor meget du har skruet op for kontrasten. Sony-rørene er meget dyre i nyindkøb, så jeg ville spare den lidt, i kontrasten, og evt. investere i et high gain lærred, med gain på 1.5 eller højere. De kan fås med ekstremt højt gain, hvis man leder lidt på nettet. 3.0 er vist noget af det højeste jeg har set.

Så holder den nemlig meget længere i rørene.

lockheed
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Hmm jah okay.
Jeg plejer gerne at have kontrasten på 50% . Fordi ellers skal man side og koncentrere sig alt for meget til at kunne se billedet.

Men jeg har ikke kunnet se noget slid på nogle af mine rør, og altså heller ikke den blå.
Jeg så "Dybet" igår hehe og der er jo blå stprt set hele tiden hehe...

Men jeg håber da at min projektor holder i hvert faldet de næste 5-6 år, fordi ellers skal jeg ud og have nye rør, / ny projektor igen.

Og det gider jeg ikke, fordi denne her passer perfekt, total LET at indstille, har aldrig set en projektor der var bare halvt så let at indstille som denne her, ikke engang min Electrohome som havde Auto Convergens, fordi der skullle man rette hjørner bagefter :s

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes