| Forfatter |
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kontrast og HenrikW; nemlig! Der kommer ikke 2 x 13 watt ud af de 2 ECC85´ere, nærmere 1,5-2,0 watt, ikke meget mere. Det er jo også kun driverrør!
Det dersens magic-eye har (måske) en triode-sektion på rundt 0,5 watt, såeh?!
Nå, hvad så? Den skal jo åbenbart bruges sammen med en Ad-Bad3-afspiller, og måske rørene bare er et muntert indslag, nu alle de andre har lysdioder og sårn?! 
6N1P: Pa max = 2 x 1,7 watt
ECC85: Pa max = ca. 4,5 watt begge trioder tilsammen.
Og det link jeg lovede igår: http://www.machmat.com/sales/ecc88.htm (Om hvilke rør der kan benyttes i stedet for ECC88 osv)
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger


Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg hørt den lille rørbamse, den spiller sgu godt! Men nej den har bestemt ikke uandede kræfter, men den indbyder da til fodtramp og smil på læben. Jeg endte med at købe mig en Audio Analogue Primo istedet for, høj WAF og bedre lyd efter min mening :)
Det øjeblik vi havde brug for et lille anlæg, til f.eks. soveværesle eller kontor så ville jeg ikke tøve med at købe iTube'en. Noget tyder på at den har "Magic Eye", røret har den karekteriske indikator for output, når de mødesp åmidten er det tide at skrue ned. __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger


Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
|
Så fik jeg hørt den lille rørbamse, den spiller sgu godt! Men nej den har bestemt ikke uandede kræfter, men den indbyder da til fodtramp og smil på læben. Jeg endte med at købe mig en Audio Analogue Primo istedet for, høj WAF og bedre lyd efter min mening :)
Det øjeblik vi havde brug for et lille anlæg, til f.eks. soveværesle eller kontor så ville jeg ikke tøve med at købe iTube'en. Noget tyder på at den har "Magic Eye", røret har den karekteriske indikator for output, når de mødesp åmidten er det tide at skrue ned.
|
|
|
Godmorgen med dig og tillykke med den
Det virker som om det er en lille god "sag" som selvfølgelig ikke har uansede kræfter som du skriver, men hvad kan man også næsten forvente til pengene. Bare lyden er god, så er det fint synes jeg.
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger


Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
|
Godmorgen med dig og tillykke med den
|
|
|
Takker :) __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, man kuinne godt forestille sig, at det dersens magic-eye "bare" er en overload-indikator, og det kan da være hyggeligt nok, meeen...
Audio Analogue; se det er noget helt andet! (Og velkommen i rør-klubben! )
Nah, der fåes meget andet rør-grej til soveværelset og kontoret. Jeg gik hellere efter en engelsk oldsag til renovering! (Nåh; jeg har rigeligt i forvejen?!)
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger


Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
|
Audio Analogue; se det er noget helt andet! (Og velkommen i rør-klubben! )
|
|
|
Det er en Audio Analogue Primo, der er ikke skyggen af et rør i den . Men det er der tilgengæld i dens store bror Primo Cento, den har eet. __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
uden at have set diagrammet, er mit kvalificerede bud at signalet sprøjtes igennem ECC85'erne for lidt forstærkning / 'rørlyd' og så videre til nogle TDA chips. det magiske øje fungerere som volumen indikator (<-- hvilket de er meget gode til, reaktions tiden er lig nul)
ganske som jeg skrev tidligere 
GM70 nam nam :

|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej sorry (  ) hr HenrikW; jeg så noget helt andet for mine øjne. (Og nu har jeg googlet "dyret" på nettet)
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger


Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
sismofyt skrev:
|
uden at have set diagrammet, er mit kvalificerede bud at signalet sprøjtes igennem ECC85'erne for lidt forstærkning / 'rørlyd' og så videre til nogle TDA chips. det magiske øje fungerere som volumen indikator (<-- hvilket de er meget gode til, reaktions tiden er lig nul)
ganske som jeg skrev tidligere 
|
|
|
Den tror jeg holder vand. Ville dog gerne se et par billeder af hvordan den bette "rør" forstærker så ud inden i. __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger


Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Nej sorry ( ) hr HenrikW; jeg så noget helt andet for mine øjne. (Og nu har jeg googlet "dyret" på nettet) |
|
|
Hehe... Det er ok ;) Jeg er nu meget godt tilfreds med den tror jeg. __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
man skal ikke være raketforsker for at knalde det diagram sammen men det kunne nu være sjovere at lave en ÆGTE lille nuttet rørforstærker. det kan gøres met et pat 6SL7 og et par 6BX7 og giver en 5-6W (<-- rørwatt, ikke fra en chip der knapt nok kan trække et par hovedtelefoner)
med et par billige udgangs trafoer fra edcor, hammond eller ebay plus lidt kreativ shopping hos brinck eller aage ved dammen og en bette kasse (genbrug et eller andet) kan man faktisk sagtens lave noget til under en tusse der spiller måsen ud af den dersens wannabe ipod kineser fætter
ja, faktisk spiller min prototype ikke værre end min 300B forstærker, blot anderledes den kommer dog til kort på ufølsomme tungere ht'er hvor 300B'eren har det noget lettere
og den fylder ikke ret meget
dog ingen magiske øjne - men det kan man da sagtens putte i

|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man sagtens indbygge et magisk øje?
Hurra; for jeg er træt af mine med blåt oplyste VU-metre. Det var/er også meningen, at fjerne dem fra forplade ved første egenlige revision af min ydmyge MingDa.
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
her er en go' pakke løsning, men det er stort set det samme for alle typer. nogle er dobbelt / stereo, andre ikke. de skal bare ha' 200-250V 1-5mA og noget glød. de andre komponenter har du nok hjemme i skuffen
http://www.audiohobbyist.com/projects/magiceye.htm
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var også derfor at jeg ville fjerne dem, altså VU-metrene, men det bliver til förste revision!
Takker for links´ne!
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
kein problem, du siger bare til hvis du skal have noget hjælp med at få dem til at funke. jeg er ikke så vild med de stereo fætre, kan bedst lide EAM86 (det er den blå ovenover) eller en 1629 type

hi-fi er yt, hypno-fi er ind
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skulle helst have dem til at sidde i forpladen, hvor der nu sidder et stereo VU-meter.
De små tiltaler mig (DM160); bliver de varme sårn som "rigtige rör"?
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
lidt varme. med en typisk glød på 6,3V / 300mA og et anode tab på 4mA ved 250V bliver det til cirka 2-3W tab i røret, altså bliver det varmt som et ECC81
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
ah, de der mini fætre bliver stort set ikke varme, under en watt. kein problem!
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 09 November 2006 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
For de skal sidde vandret i en træplade på fronten.
Træpladen skal "bare" limes udenpå den originale forplade!
Kan man overhovedet få fat i i de dersens DM160?
|
| Til top |
|
| |