Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 13:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Tv-kanalen Discovery HD nu i Danmark (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
HIFI4ALL
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 November 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Med Discovery HD lægger Discovery Networks sig i spidsen af den nye teknologi i Danmark. Kanalen distribueres foreløbigt via Canal Digital.

Læs hele nyheden her:
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1407&zoneid=1

Til top Vis HIFI4ALL's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HIFI4ALL

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 November 2006 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Det er en cool nyhed!

Jeg så Discovery HD ovre i Las Vegas i januar på et ca. 70" DLP rear projection TV... Alt rear projection jeg indtil da havde set var ikke til noget, men det her var helt fantastisk.

Det er bare noget helt andet at se Discovery i den kvalitet... Som Philips reklamerede med i gamle dage; Som at være der selv!

Det var bare et hul i væggen indtil en anden verden...

Kommer Disc HD mon også på den nye HD selector nu?  

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 November 2006 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

jeg savner mere info fra Discovery ang hvordan man kan modtage deres signal

!

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 November 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

hans123 skrev:

jeg savner mere info fra Discovery ang hvordan man kan modtage deres signal!

Ja, det gør jeg også. Der står i artiklen at kanalen går i luften idag, og at den distribureres via Canal Digital. Jeg tvivler på at dette er rigtigt. Jeg har netop foretaget en komplet kanalsøgning på min HD Sat-receiver, og jeg fandt desværre ikke nogen Discovery HD-canal

Canal Digital har heller ikke informeret mig om dette, så jeg er sku´ lidt bange for at denne nyhed er en and!

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 November 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Damn, jeg må være blind. Efter at have foretaget en kanalsøgning har jeg rent faktisk fået en ny kanal der hedder: Discovery HD

Det var den gode nyhed. Den dårlige nyhed er at der intet signal er, men mon ikke det er et spørgsmål om meget kort tid? Jeg skriver lige en mail til Canal Digital og spørger hvornår de regner med den går i luften.

O'Brian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 November 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Men der skal vel stadig en HD-Boks til, ik ? Hva koster sådan en bandit egentlig nu?

Til top Vis O'Brian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af O'Brian

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 November 2006 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

De omtaler kanalens 1080i signal som den ultimative HD-opløsning, hvilket må siges at være en overdrivelse... Men okay, det er bedre en SDTV...
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 November 2006 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

O'Brian skrev:

Men der skal vel stadig en HD-Boks til, ik ? Hva koster sådan en bandit egentlig nu?

Jo, der skal en HD-receiver til. Den koster ca. 2000,- Kr hvis du samtidig regner abonnement hos Canal Digital. Receiveren bliver iøvrigt forældet inden ret længe, fordi Canal Digital begynder at sende i MPEG4 istedet for MPEG2. Der er dog ikke nogen risiko ved at købe den nuværende boks, idet Canal Digital ombytter den uden beregning, når den ikke længere kan bruges.

Exxtreme skrev:
 ... Men okay, det er bedre en SDTV...

Ja, det tør svagt antydes!

Jeg har iøvrigt talt med Canal Digital, som oplyser at de endnu ikke sender Discovery HD! Denne kanal kommer til at indgå i en HD-pakke med 3-4 HD-kanaler, som meget snart går i luften. Hende jeg talte med kunne dog ikke sætte en dato på endnu. Hun sagde dog at det blev inden jul. Når jeg ved noget mere, poster jeg det her. Indtil videre må vi så nøjes med CMore HD, som iøvrigt har skiftet navn til Canal+ HD.

Jeg glæder mig vildt meget til at få Discovery HD

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg svar fra Canal Digital. Discovery HD kommer rigtigt nok til at indgå i en HD pakke, som Canal Digital vil lancere. Det sker desværre først i begyndelsen af næste år

Læs evt. mere om det her:

http://www.canaldigital.dk/templates/generalarticle____8465. aspx

Så denne nyhed var desværre en and. . . .

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Sendt: 06 November 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Ser også meget frem til et nyt kort i posten, som CD sender for at jeg kan bruge en nyindkøbt HD Satbox (Force). Det skulle være her i morgen ... det er helt rigtigt set af CD, når de siger, at nu vil vi have noget for den formue, der er lagt i fladskærme efterhånden ... jeg har kun set HD hos Fona, men det bliver jo noget helt andet, at se det hjemme.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

O'Brian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

De skriver at boksen er ude i Svergie. ( MPEG4 ) Hvordan mon den ser ud? Prisen på sådan en pakke...

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Sendt: 07 November 2006 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Der er et billede af boxen på siden her:

http://www.canaldigital.se/templates/teamsite____8823.aspx

Desuden en demo af forskellen på HD contra almindeligt tv. Jeg aner ikke om den er troværdig ...

Prisen: I øjeblikket koster det 39 kr. pr. måned hos CD for at se den ene (film)kanal, der er. Der er ingen oplysninger om det simpelthen er en tillægspris generelt, eller om CD vil lave nogle nye pakker, efterhånden som flere stationer sender i HD.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Emi_one
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 November 2006 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Det kunne være fedt hvis man kunne se et godt program på Discovery i HD. Glæder mig til den dag JEG kan det.

O'Brian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:

Der er et billede af boxen på siden her:

http://www.canaldigital.se/templates/teamsite____8823.aspx

Desuden en demo af forskellen på HD contra almindeligt tv. Jeg aner ikke om den er troværdig ...

Prisen: I øjeblikket koster det 39 kr. pr. måned hos CD for at se den ene (film)kanal, der er. Der er ingen oplysninger om det simpelthen er en tillægspris generelt, eller om CD vil lave nogle nye pakker, efterhånden som flere stationer sender i HD.

Tak for link. Den er meget lidt pæn... og demo'en er lidt overdrevet.. ihvertfald alm signal..

Men, glæder mig !

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2006 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:

Prisen: I øjeblikket koster det 39 kr. pr. måned hos CD for at se den ene (film)kanal, der er.

Canal Digital er faktisk ikke begyndt at opkræve de 39 Kr / måned endnu. Det starter de formentligt først på, når de kan tilbyde mere end den ene HD-kanal de har nu.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 November 2006 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

Det er skam ikke mere en and end at det spiller på Stofa's HD-box. Og det ser iøvrigt RIGTIGT godt ud... I hvert fald så godt som man nu kan forlange af et MPEG-2 signal, og godt nok til at få én til at tude når man skifter over på de almindelige kanaler. Men program-udbuddet er godt nok ikke vildt imponerende indtil videre.

Og så lige én mellem sidebenene: Et 42" fladskærms-tv kommer ikke i _nærheden_ af at vise det fulde potentiale i Discovery HD. Enhver der tror 1920x1080 er en nødvendighed på et 42" tv er hermed inviteret forbi min stue til at se hvordan Discovery HD ser ud i 720P...  Det er IKKE opløsning der er begrænsningen i et 42" tv...

(Der går lige et par dage før Stofa-boxen spiller i biffen i butikken, så vent lidt med at overfalde mig hvad dét angår, men showroomet i Horsens er åbent! ).

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2006 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
perejvind skrev:

Det er skam ikke mere en and end at det spiller på Stofa's HD-box.

Hej Otto

Er der ikke stadig tale om den demo kanal, som sendes via Astra satelitten, og som blot viser de samme demoer om og om igen?

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 November 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
Er der ikke stadig tale om den demo kanal, som sendes via Astra satelitten, og som blot viser de samme demoer om og om igen?

Nix, det er den egentlige Discovery HD. Der er ikke voldsom udskiftning i programmerne, men det er de fulde programmer (American Chopper og The Jeff Corwin Experience er dem jeg lige har lagt mest mærke til) de sender. Der er nu i alt 3 HD-kanaler på Stofa: Discovery HD, Canal+ HD og Astra HD demo-kanalen (som svjv var den kanal der blev brugt til MTV showet).

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

perejvind skrev:

Nix, det er den egentlige Discovery HD. Der er ikke voldsom udskiftning i programmerne, men det er de fulde programmer (American Chopper og The Jeff Corwin Experience er dem jeg lige har lagt mest mærke til) de sender. Der er nu i alt 3 HD-kanaler på Stofa: Discovery HD, Canal+ HD og Astra HD demo-kanalen (som svjv var den kanal der blev brugt til MTV showet).

OK, I stand corrected, og trækker hermed mine ande-beskyldninger tilbage 

Det kunne være jeg skulle overveje at få Stofa igen så. . . . .

O'Brian
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2006 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:
perejvind skrev:

Det er skam ikke mere en and end at det spiller på Stofa's HD-box. Og det ser iøvrigt RIGTIGT godt ud... I hvert fald så godt som man nu kan forlange af et MPEG-2 signal, og godt nok til at få én til at tude når man skifter over på de almindelige kanaler. Men program-udbuddet er godt nok ikke vildt imponerende indtil videre.

Og så lige én mellem sidebenene: Et 42" fladskærms-tv kommer ikke i _nærheden_ af at vise det fulde potentiale i Discovery HD. Enhver der tror 1920x1080 er en nødvendighed på et 42" tv er hermed inviteret forbi min stue til at se hvordan Discovery HD ser ud i 720P...  Det er IKKE opløsning der er begrænsningen i et 42" tv...

(Der går lige et par dage før Stofa-boxen spiller i biffen i butikken, så vent lidt med at overfalde mig hvad dét angår, men showroomet i Horsens er åbent! ).

Hey Otto.

Kan godt være jeg er fatsvag, men hva mener du med 'fuldt udbytte', og begrænsningen i 42" TV ?

Købte iøvrigt 37" 9830 sidste år, har det tv ikke 1920 * 1080 ? Skulle det ikke også give xtra godt billede?

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes