Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: CDen er død... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 November 2006 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Når alle skriver således, bliver det således. Det er en selvsugestion.

Næ, lad os beholde de "analoge" medier.

RedFox.
Til top Vis redfox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af redfox

Monkeyboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006
Sendt: 13 November 2006 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Hvis der var nogen der ville lave en download tjeneste med samme udvalg som Apples music store, hvor alting kunne downloades (lovligt) i lossless eller HD format, så ville jeg skifte CD-afspilleren med en herregod DAC og købe en kæmpe harddisk, og så ville jeg aldrig købe en fysisk CD igen... 
Til top Vis Monkeyboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monkeyboy

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 November 2006 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

Hej

Det er alt for tidsrøvende selv at holde styr på alle de MP3-filer man har downloadet, og hvis ens harddisk fejler skal man på den igen. Hvis noget af den musik tilfældigvis ikke findes mere som man før har downloadet - hvad så?

Nej, så hellere et fysisk medie, det ved man hvad er, det er en langt mere stabil og sikker opbevaringsform.

Mvh Flemming

Til top Vis flpdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af flpdk

Bonné
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Sendt: 13 November 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

flpdk skrev:

Hej

Det er alt for tidsrøvende selv at holde styr på alle de MP3-filer man har downloadet, og hvis ens harddisk fejler skal man på den igen. Hvis noget af den musik tilfældigvis ikke findes mere som man før har downloadet - hvad så?

Nej, så hellere et fysisk medie, det ved man hvad er, det er en langt mere stabil og sikker opbevaringsform.

Mvh Flemming

Det er en sandhed med modifikationer. Mange temmeligt nye cd'er udviste alvorlig fejl, da jeg rippede til flac. Cd er ikke en specielt sikker opbevaring. Jeg vil til enhver tid foretrække en NAS server i raid 5.

Hvad angår adm. er det da lige omvendt. Hvis du ved hvad du gør er det MEGET simpelt at administrere musik på hd. Det fysiske medie er dødsdømt, og spild af resourcer !

MVH

Bonné

Til top Vis Bonné's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonné

Monkeyboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006
Sendt: 13 November 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Jeg kører iTunes på min mac og det er da 1000 gange nemmere at finde et album end at rode rundt i CD reolen (nu har jeg så heller ikke gjort mig den umage at alfabetisere CD'erne, men stadigvæk).

Mht. tab af data er det jo et problem samfundet bredt set må erkende... Hvor mange her har alle deres pensionsmidler stoppet ind i madrassen? Hva' nu hvis pensionskassens systemer gik ned, havde man så mistet sin opsparing? Nej selvfølgelig ikke, for de har da taget backup. Det problem er jeg ikke så urolig for.

Fysiske medier er hyggelige, men jeg tror ikke på at der objektivt set kan argumenteres for dem ret mange år endnu.

Til top Vis Monkeyboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Monkeyboy

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 16 November 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 November 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Den artikel er baseret på forudindtagede holdninger, hvad skal en butik der kun har mp3 at tilbyde ellers mene? Det modsatte argument ville prelle fuldstændig af og blive opfattet som værende at gå cd-butikkernes (læs: konkurrenternes) ærinde.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2006 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

helt enig hrmand.

RedFox

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Sendt: 21 November 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Det var så ment bare vad andre kan skrive om cd mediet, og vis andre ikke have læst det.

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Sendt: 21 November 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

En ram klods/harddisk er da ligeså fysisk som en cd...
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

redfox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

nej, for data'ene på disse to du ævner er flygtige, det er en købe-cd ikke.

RedFox

Bøgely
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 November 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Halløj i tråden, der er ret interessant selv om jeg føler mig temmelig gammel (hvad jeg også er...). HVORFOR F***** skriver i ikke hvor gamle i er i jeres profil? Nå, nevermind, jeg er jo nok et fortidslevn, der foretrækker det fysiske medie - i hvert fald mens mine ører stadig fungerer. En dag hvor de ikke længere har fuld båndbredde, er måske dagen, hvor MP3-formatet bliver brugbart for mig.

Selv om jeg godt kan se det snedige i, at opbevare musik på en harddisk, så vil jeg da mangle at bladre i hæftet, der følger en CD/LP. Heri findes tekster, hvem der har spillet hvilket instrument, nogle tanker og hvem kunstneren vil takke for hjælpen. Hvis vi kan nøjes med, downloade "hittet" bliver det da lidt for nemt for pladeselskaberne (i fremtiden; musikdownloadselskaberne?), at vælge de "sikre" kort (læs pop) og køre markedsføringen i stilling til den rigtige målgruppe. Kunstnerne, der har noget på hjerte, der ikke kan fyres af mellem reklamerne på MTV, får næppe mange chancer i det marked.

Øv, hvis i, der tror CD'en dør, får ret!

Mvh

Bøgely

PS: Beklager manglen på smileys, jeg kan bedre lide ord.

Til top Vis Bøgely's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bøgely Besøg Bøgely's Websted

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 21 November 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Bøgely skrev:

Halløj i tråden, der er ret interessant selv om jeg føler mig temmelig gammel (hvad jeg også er...). HVORFOR F***** skriver i ikke hvor gamle i er i jeres profil? Nå, nevermind, jeg er jo nok et fortidslevn, der foretrækker det fysiske medie - i hvert fald mens mine ører stadig fungerer. En dag hvor de ikke længere har fuld båndbredde, er måske dagen, hvor MP3-formatet bliver brugbart for mig.

Selv om jeg godt kan se det snedige i, at opbevare musik på en harddisk, så vil jeg da mangle at bladre i hæftet, der følger en CD/LP. Heri findes tekster, hvem der har spillet hvilket instrument, nogle tanker og hvem kunstneren vil takke for hjælpen. Hvis vi kan nøjes med, downloade "hittet" bliver det da lidt for nemt for pladeselskaberne (i fremtiden; musikdownloadselskaberne?), at vælge de "sikre" kort (læs pop) og køre markedsføringen i stilling til den rigtige målgruppe. Kunstnerne, der har noget på hjerte, der ikke kan fyres af mellem reklamerne på MTV, får næppe mange chancer i det marked.

Øv, hvis i, der tror CD'en dør, får ret!

Mvh

Bøgely

PS: Beklager manglen på smileys, jeg kan bedre lide ord.

Køb CD'en og kopier den tabsfrit (ej MP3) til din harddisk. Get it?

Jeg tror ikke CD'en dør foreløbigt, men når den engang gør vil der være ukomprimerede alternativer, er jeg ret sikker på.

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

Bøgely
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 November 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Tø-hø Bent, good one!

Til top Vis Bøgely's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bøgely Besøg Bøgely's Websted

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 21 November 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Det er bare typisk at dem der skyder på PC'en som signalkilde, altid fremhæver MPEG/3. Det sker hver gang for at oppuste deres argumentation ved at ta fusen på modstanderens. Det holder ikke. Men jeg er helt enig med dig i at download af musik er en trist tendens. Jeg foretrækker lagermediet med dertil hørende information. Det skal dog være et DRM frit lagermedie, som fx CD mediet, så det er let også at kopiere til PC'en.

Men jeg tror faktisk at alene jitter kan være mindst lige så essentielt for kvaliteten af gengivelsen som hvorvidt filen nu er tabsfri eller 320 Kb/s MPEG/3 kodet.

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

prse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003
Sendt: 21 November 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

redfox skrev:
nej, for data'ene på disse to du ævner er flygtige, det er en købe-cd ikke.

RedFox

det lyder ikke rart...
Til top Vis prse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prse Besøg prse's Websted

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 November 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

nhj4 skrev:
Det var så ment bare vad andre kan skrive om cd mediet, og vis andre ikke have læst det.

Nemlig! Og det var heller ikke møntet på dig som bragte indlægget, men for at udstille TDCs totalt ego-centrerede udtalelse.

Og i dagens aviser, citeres IFPI for erkendelsen af, at der skal noget særligt til at fastholde cd-køberne, nemlig attraktiv indpakning og ekstra indhold, som man - underforstået - ikke kan downloade. Og vi beroliges også med, at der vil være publikum til cd´en fremover, selvom halveringen af salget siden år 2000 bruges som skræmmebillede. 

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 6
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes