| Forfatter |
|
redfox Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 662
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når alle skriver således, bliver det således. Det er en selvsugestion.
Næ, lad os beholde de "analoge" medier.
RedFox.
|
| Til top |
|
| |
Monkeyboy Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 184
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der var nogen der ville lave en download tjeneste med samme udvalg som Apples music store, hvor alting kunne downloades (lovligt) i lossless eller HD format, så ville jeg skifte CD-afspilleren med en herregod DAC og købe en kæmpe harddisk, og så ville jeg aldrig købe en fysisk CD igen...
|
| Til top |
|
| |
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det er alt for tidsrøvende selv at holde styr på alle de MP3-filer man har downloadet, og hvis ens harddisk fejler skal man på den igen. Hvis noget af den musik tilfældigvis ikke findes mere som man før har downloadet - hvad så?
Nej, så hellere et fysisk medie, det ved man hvad er, det er en langt mere stabil og sikker opbevaringsform.
Mvh Flemming
|
| Til top |
|
| |
Bonné Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 359
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
flpdk skrev:
|
Hej
Det er alt for tidsrøvende selv at holde styr på alle de MP3-filer man har downloadet, og hvis ens harddisk fejler skal man på den igen. Hvis noget af den musik tilfældigvis ikke findes mere som man før har downloadet - hvad så?
Nej, så hellere et fysisk medie, det ved man hvad er, det er en langt mere stabil og sikker opbevaringsform.
Mvh Flemming
|
|
|
Det er en sandhed med modifikationer. Mange temmeligt nye cd'er udviste alvorlig fejl, da jeg rippede til flac. Cd er ikke en specielt sikker opbevaring. Jeg vil til enhver tid foretrække en NAS server i raid 5.
Hvad angår adm. er det da lige omvendt. Hvis du ved hvad du gør er det MEGET simpelt at administrere musik på hd. Det fysiske medie er dødsdømt, og spild af resourcer !
MVH
Bonné
|
| Til top |
|
| |
Monkeyboy Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 184
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører iTunes på min mac og det er da 1000 gange nemmere at finde et album end at rode rundt i CD reolen (nu har jeg så heller ikke gjort mig den umage at alfabetisere CD'erne, men stadigvæk).
Mht. tab af data er det jo et problem samfundet bredt set må erkende... Hvor mange her har alle deres pensionsmidler stoppet ind i madrassen? Hva' nu hvis pensionskassens systemer gik ned, havde man så mistet sin opsparing? Nej selvfølgelig ikke, for de har da taget backup. Det problem er jeg ikke så urolig for.
Fysiske medier er hyggelige, men jeg tror ikke på at der objektivt set kan argumenteres for dem ret mange år endnu.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 16 November 2006 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 17 November 2006 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den artikel er baseret på forudindtagede holdninger, hvad skal en butik der kun har mp3 at tilbyde ellers mene? Det modsatte argument ville prelle fuldstændig af og blive opfattet som værende at gå cd-butikkernes (læs: konkurrenternes) ærinde.
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
redfox Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
helt enig hrmand.
RedFox
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var så ment bare vad andre kan skrive om cd mediet, og vis andre ikke have læst det.
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ram klods/harddisk er da ligeså fysisk som en cd...
|
| Til top |
|
| |
redfox Forum Bruger

|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej, for data'ene på disse to du ævner er flygtige, det er en købe-cd ikke.
RedFox
|
| Til top |
|
| |
Bøgely Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj i tråden, der er ret interessant selv om jeg føler mig temmelig gammel (hvad jeg også er...). HVORFOR F***** skriver i ikke hvor gamle i er i jeres profil? Nå, nevermind, jeg er jo nok et fortidslevn, der foretrækker det fysiske medie - i hvert fald mens mine ører stadig fungerer. En dag hvor de ikke længere har fuld båndbredde, er måske dagen, hvor MP3-formatet bliver brugbart for mig.
Selv om jeg godt kan se det snedige i, at opbevare musik på en harddisk, så vil jeg da mangle at bladre i hæftet, der følger en CD/LP. Heri findes tekster, hvem der har spillet hvilket instrument, nogle tanker og hvem kunstneren vil takke for hjælpen. Hvis vi kan nøjes med, downloade "hittet" bliver det da lidt for nemt for pladeselskaberne (i fremtiden; musikdownloadselskaberne?), at vælge de "sikre" kort (læs pop) og køre markedsføringen i stilling til den rigtige målgruppe. Kunstnerne, der har noget på hjerte, der ikke kan fyres af mellem reklamerne på MTV, får næppe mange chancer i det marked.
Øv, hvis i, der tror CD'en dør, får ret!
Mvh
Bøgely
PS: Beklager manglen på smileys, jeg kan bedre lide ord.
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bøgely skrev:
|
Halløj i tråden, der er ret interessant selv om jeg føler mig temmelig gammel (hvad jeg også er...). HVORFOR F***** skriver i ikke hvor gamle i er i jeres profil? Nå, nevermind, jeg er jo nok et fortidslevn, der foretrækker det fysiske medie - i hvert fald mens mine ører stadig fungerer. En dag hvor de ikke længere har fuld båndbredde, er måske dagen, hvor MP3-formatet bliver brugbart for mig.
Selv om jeg godt kan se det snedige i, at opbevare musik på en harddisk, så vil jeg da mangle at bladre i hæftet, der følger en CD/LP. Heri findes tekster, hvem der har spillet hvilket instrument, nogle tanker og hvem kunstneren vil takke for hjælpen. Hvis vi kan nøjes med, downloade "hittet" bliver det da lidt for nemt for pladeselskaberne (i fremtiden; musikdownloadselskaberne?), at vælge de "sikre" kort (læs pop) og køre markedsføringen i stilling til den rigtige målgruppe. Kunstnerne, der har noget på hjerte, der ikke kan fyres af mellem reklamerne på MTV, får næppe mange chancer i det marked.
Øv, hvis i, der tror CD'en dør, får ret!
Mvh
Bøgely
PS: Beklager manglen på smileys, jeg kan bedre lide ord.
|
|
|
Køb CD'en og kopier den tabsfrit (ej MP3) til din harddisk. Get it?
Jeg tror ikke CD'en dør foreløbigt, men når den engang gør vil der være ukomprimerede alternativer, er jeg ret sikker på.
|
| Til top |
|
| |
Bøgely Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er bare typisk at dem der skyder på PC'en som signalkilde, altid fremhæver MPEG/3. Det sker hver gang for at oppuste deres argumentation ved at ta fusen på modstanderens. Det holder ikke. Men jeg er helt enig med dig i at download af musik er en trist tendens. Jeg foretrækker lagermediet med dertil hørende information. Det skal dog være et DRM frit lagermedie, som fx CD mediet, så det er let også at kopiere til PC'en.
Men jeg tror faktisk at alene jitter kan være mindst lige så essentielt for kvaliteten af gengivelsen som hvorvidt filen nu er tabsfri eller 320 Kb/s MPEG/3 kodet.
|
| Til top |
|
| |
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
| Sendt: 21 November 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
redfox skrev:
nej, for data'ene på disse to du ævner er flygtige, det er en købe-cd ikke.
RedFox  |
|
|
det lyder ikke rart...
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 23 November 2006 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
| Det var så ment bare vad andre kan skrive om cd mediet, og vis andre ikke have læst det. |
|
|
Nemlig! Og det var heller ikke møntet på dig som bragte indlægget, men for at udstille TDCs totalt ego-centrerede udtalelse.
Og i dagens aviser, citeres IFPI for erkendelsen af, at der skal noget særligt til at fastholde cd-køberne, nemlig attraktiv indpakning og ekstra indhold, som man - underforstået - ikke kan downloade. Og vi beroliges også med, at der vil være publikum til cd´en fremover, selvom halveringen af salget siden år 2000 bruges som skræmmebillede. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |