| Forfatter |
|
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
Bruger siden: 02 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 833
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er detail leddet der tjener kassen. et band skal være heldig at få en krone eller to resten tager branchen
men det er blevet billigere at producere det rå medie, at distribuere det, at indspille musik, at røvrende kunstnere etc, så ned med de CD priser for pokker!
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
sismofyt skrev:
| min pointe er at CD mediet sagtens kunne sættes ned når nu man kan med DVD'er. |
|
|
Og min pointe var at prisen på en DVD efterhånden er faldet til et niveau hvor der reelt næsten ikke er nogen indtjening på de mindre titler - Og dem ville jeg faktisk nødig undvære. Det ville sgu da være kedeligt hvis man kun kunne vælge mellem Harry Potter, Lord of the Rings og Gud-ved-hvilken genudgivelse af Star Wars, nu med nye effekter...
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 08 November 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
man kunne godt sætte prisen ned hvis ikke at detail handlen og branchen skulle have så stor en del af kagen. 80kr vil være passende synes jeg
riaa har ikke totalt styr tingene på og jeg har set andre tal, men ja vinyl produktionen er ikke opadgående men ligger nogenlunde stabilt. det kan ses at det er først og fremmest singler der er falder, og her tænkes ikke på 7" men på 12" DJ presninger. de nemlig også ved at gå over til digital
|
| Til top |
|
| |
xtort Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 09 November 2006 kl. 12:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 09 November 2006 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
haha, en undersøgelse fra TDC right on, hvor mange CD'er sælger de liiige i deres butikker? og hvor meget konkurrence har de fra andre udbydere af streaming / download?
musikbranchen har rigtigt mange folk ansat i pr / spin afdelingen. det er ikke et tilfælde at alle disse "Cd'en er død, længe leve download" artikler kommer frem globalt. går vi bare lidt tilbage i tiden, var download den nye anti christ ifølge selvsamme pladeselvskaber
men det er da noget nyt at de tager positivt imod ny teknologi så hurtigt de gjorde de aldrig med spolebånd, kassettebånd, DAT (kan i huske det medie, det fik de TOTALT ødelagt for os alle, pro som hifi, med deres crappy SCMS .. arghh!!!), MD, det der philips digitale kassettebånds medie der var så ligegyldigt at jeg ikke engang kan huske havde det hedder, CD recordere / computerer .. you name it, de hader det
nu har de jo godt nok heller ikke været så pressede som de er nu .. hehe

yes, schadenfreude i stor stil herfra
|
| Til top |
|
| |
xtort Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 09 November 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 09 November 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er blevet linket til den tidligere i denne tråd. hele branchen er som en meget gammel elefant, det er helt umuligt at lave om på den. den skal bare ud af glashuset og pensioneres hurtigst muligt!
han taler blot åbenmundet om hvad der er foregået de sidste 30 år. syg branche. meget syg 
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmmm..... kan man virkelig drage den koklusion ud fra hvad TDC's download brugere mener. Hvad med alle de brugere der ikke vil downloade - de mangler vist i den statistik..... Men et eller andet skal jo give overskrifter. Selvfølgelig har download stor fremgang i disse år - - - udgangspunktet var også et 0. Jeg er overbevist om at fysiske medier nok skal overleve de næste mange år, uanset hvor smart download er, og i hvilken kvalitet download findes i. Vinyl lever fint som et niche produkt selvom det er upraktisk. Nostalgi, samlermani, retro, "lydkvalitet", cover-artwork, følelsen af at eje andet noget fysisk. Der vil altid være personer der foretrækker et eller andet fysisk medie. __________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den omtalte artikel med cd'ens død og begravelse mangler et vigtigt synspunkt - hvor mange er villige til at betale for download. Fra itavisen.no
Få vil betale for film, musikk og TV-programmer som kommer
via nettet.
Det kommer fram i en fersk spørreundersøkelse fra
Storbritannia.
1.500 personer i mellom 13 og 55 år ble intervjuet i
forbindelse med undersøkelsen, utført av det britiske advokatfirmaet Olswang.
Vil ikke betale
Halvparten av de spurte i undersøkelsen sier at de ikke vil
betale for nedlasting av musikk, film eller TV. 40 prosent av de spurte kunne
strekke seg til å betale 5 pund i måneden - omlag 60 kroner.
Dermed står rettighetshavere og tjenestetilbydere overfor
store utfordringer i kampen om forbrukernes oppmerksomhet - og lommebok.
http://itavisen.no/php/art.php?id=356807
__________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 09 November 2006 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk at læse tekst TV i dag, hvor der står at 60 % af køber over TDC-musik, ønsker at
købe deres musik over internettet, derved er der få kunder til at købe
CD i en butik.
Desværre bliver de kunder der ønsker at købe en fyisk disk plus dem der
ville købe kontant (eller ikkr ønsker Dankort/Vistkort), der bliver
taberne, mon ikke det ville gå samme vej med filmen.
Så hvis du ikke har et, eller ønsker at havde et Visa/Dankort, kan det i fremtiden blive meget svært at købe musik og film.
Ville også tro af salg af store HD (det ville nok give laver priser)
ville gå op, og salg af CD/DVD hyler gå ned, det er nok ikke smart med
at palster stuen med disse hylder.
På et tidpunkt, må vi bøje os for udviklingen, og få et højhastigheds
internet forbindelse og nyde musik i Mp3 format, husk der mange der
mener at Mp3 er meget beder end CD, og med den udviklinge der er sket
på CD lyde de sidste år, ville jeg nok tro af de har ret.
Ja "CDen er død..." længe leve HDen.
|
| Til top |
|
| |
Audi A3 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2006 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 10 November 2006 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
udviklingen bliver bestemt _ikke_ at vi skal sidde og lytte i MP3 kvalitet!!!!!!!!!
|
| Til top |
|
| |
janwa Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1288
|
| Sendt: 10 November 2006 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udviklinge bestemer. For hvis der ikke er kunder nok, til CD, SACD og
DVD-Audio, men kun kunder til Mp3, ja så ville disse formater udgå,
selv om de har et høje lyd kvalitet end Mp3.
Husk at vi bruger i dette forum er i mindertal, og måske en uddøde
race. mange lever godt med et surround anlæg til 3000,- kr. fra Aldi og
en DVD afspiller under 500,- kr.
Der er også mange bruger af dette forum, der handler om hvordan man sætte en PC til anlæget.
Ville tro at HD-DVD og Blu-Ray gå samme vej som SACD og DVD-Audio, inde
for musik fik vi SACD og DVD-Audio men der er ikke nok kunder til og nu
er der heller nok kunder til CDen.
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 10 November 2006 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et andet tal, der cirkulerer i denne debat: CD-salget dækker stadig 85-90 % af det samlede musiksalg i DK, sagt af en eller anden direktør i IFPI som reaktion på download-snakken.
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 10 November 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er kunder nok til vinyl og helt sikkert mange flere kunder til ukomprimeret kvalitet. husk på intet musik bliver indspillet i denne underlødige kvalitet. det er først det færdige (CD) produkt der bliver konverteret til MP3 or whatever. vi skal bare have højere internet kapacitet og større servere
jeg er ikke bekymret overhovedet
|
| Til top |
|
| |
sismofyt Branchemedlem

elav.dk
|
| Sendt: 10 November 2006 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er komplet umuligt at sige noget sikkert om hvor meget der bliver downloadet eller ej, ej heller CD salget
|
| Til top |
|
| |
redfox Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 662
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad er den der med at der er mange der mener at mp3 er bedre end cd?
Det er noget vrøvl.
Det er nøjagtigt som at høre alle dem der i 1930'erne mente, at en vis tysk herre var übersmart. NOT
mp3 lyder af skod. Al form for komprimering sætter en begrænsning.
Hvis man er en smart journalist som er (bag-) betalt af et marketingsfirma, som logrer efter en spindoktor (Gud forbyde dem), som igen er hyret af nogle griske forretningsmænd, jo så skal man nok kunne producere såkaldte "meningsmålinger", "opinionsundersøgelser" og lignende gøgl.
Ud af disse såkaldte "markedsundersøgelser" laver man så en meningsdannelse, som er ren manipulation med statistik.
Det vil sige, at man kan trække lige præcis et hvilket som helst resultat man ønsker ud at de såkaldte undersøgelser man har lavet. Vi ser det mange steder i samfundet, og altså også i musikbranchen.
Prøv lige engang at læse ordet "markedsundersøgelser" igen. Smag lidt på det. Og se, at det f.eks. kan betyde:
"du er den dumme kunde som vil købe hele l**tet igen, bare på et andet format, og vi tjener kassen igen, ha ha ha".
Tal lige om manipulation.
Vi ledes og fristes til at tro, at med hvert nyt fremkommet format, er den hellige grav velforvarret. Det er den allerede. Det er endda meget længe siden.
Man skal være en "god forbruger".
De fleste mennesker lider under flokmentalitet. Det vil f.eks. sige,a t de reagerer som de bliver manipuleret til. D.v.s. at de opdager, at der er een der har noget nyt og interesandt. Aha, tænker de, Er det mon godt? Går jeg glip af noget? Og koblet sammen med en led marketingskampangne, begynder de at tro, at de rent faktisk GÅR glip af noget. At dette "nye" rent faktisk ER bedre. NOT.
Det er flokmentalitet. Man er bange for at skille sig ud. Når een løber den vej, så følger de andre efter.
Nå, man kan jo selv tænke videre over dette.
Mp3 er bare endnu en floskel for mammon, oven i købet ringere og lettere at distribuere, da man slet ikke sælger en vare. Bare nogle flyttede elektroner. Ingen vare. Når din harddisk elelr dit et eller andet apparat er gået i tu, er du på spanden, for så er det tabt. Hvor er den reelle vare du bataler for? Ingen steder. Og så oven i øbet med møglyd...
Det er sgu da trist, det der.
Næ, giv mig en vare der er god og "bestandig" (jeg ved det godt...), som jeg kan have glæde af.
Hvad så? Skal vi så til at have 25.000,- kr kabler mellem en highEnd mp3 på størrelse med en tændstk, og vores anlæg?
Give me a break.
Vinyl og cd forever, tak.
Og så går der ike virus i min vimyl-plade eller cd. (men i min stavning kan jeg se, ha ha).
Bare min 10'cent.
RedFox
|
| Til top |
|
| |
xo Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1010
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den anden mulighed er at du køber brugsrettighed til musikken, og når din harddisk fejler, kan du omgående hente al musikken ned, når dit system er oppe at køre igen. Derudover kunne man forestille sig at alt musikken kunne hentes i enten MP3 eller FLAC (vel, en DRM inficeret afart). Men jeg kan også godt li en god "gammeldags" CD, der er ganske DRM fri og håndgribelig. Men fremtiden er åben for mange veje - det sidste kapitel i de digitale mediers historie er langt fra skrevet.
|
| Til top |
|
| |
Hejsa Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 13 November 2006 kl. 06:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg får helt kuldegysninger ved tanken om hvis man i fremtiden kun kan købe mp3 filer, det blir et mareridt ens anlæg afsløre alt mangel på intellekt er hvad det er, de store kunstnere som udgiver flotte værker blir kørt i gennem tromlen og ender som 3stjernet salami øvøvøv
Jeg har prøvet at køre en mp3 fil på rakket, det var IKKE godt, det ender med at hele hifi branchen går ned når der ikke er noget at proppe i så gir det sig selv
|
| Til top |
|
| |