Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Metallica (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 05 November 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Klaus skrev:
-Ang DAD så er de Shubidua med distortion på geddaren!!!! De har ikke
lavet noget der var værd at bruge 5 sekunder på siden Helpyourselfish
fra 1995. DAD i dette årtusind er anti-rock'n'roll, de er Midtfyn,
kolonihavehygge og Grøn Koncert!

mvh klaus

Jeg forærede ALT med D.A.D. væk-mener at det var 12-13 cd'er.Arvede ca 1000 cd'er og der blev leget julemand.Har aldrig savnet D.A.D.De holder ikke-overhovedet.Har aldrig forstået den 'hype' der er omkring bandet.Men det er jo smag og behag.

Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 06 November 2006 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Synes også, at Metallica efterhånden har bevæget sig ud i noget mærkelig noget med St. Anger. Det var en stor skuffelse for mig da det kom, men numrene fra det var gode live i parken i 2004. Dog synes jeg de skal finde tilbage til deres gamle stil, det man må betegner som speed-metal bl.a.?

Men måske de overrasker positivt med det nye album, lad os håbe det

Angående D-A-D så har jeg nu set dem 3 gange og alle koncerterne var en fed oplevelse. Det er ganske vist ikke metal, men der er energi og gode rytmer i deres sange. De kan virkelig få en kanon stemning op at stå, så synes stadig de holder

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 November 2006 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Jeg er nu af den mening at St. Anger er et særdeles godt album. Grunden til at folk (Især herinde) ikke kan lide det er nok at ligeså snart et band prøver noget syns folk det er dårligt. Er det helt forbudt at prøve noget nyt engang imellem?

Prøv og tænk på at Metallica har spillet sammen i 20 år, på et eller andet tidspunkt ville alle mennesker vel gerne lave noget nyt rent arbejdsmæssigt, ikke? 

Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

rocksound
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 05 Januar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 06 November 2006 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg generelt altid foragtet forsanger Hedfeld - stavet forkert..? (af en årsag jeg ikke kan forklare ), og har ikke hørt alt, hvad de har lavet.

St. Anger, Black Album og alt derimellem falder ikke i min smag, men er efterhånden ved at være nysgerrig efter deres gamle, og efter sigende rigtig fede heavy-metal plader.

Mht. til DAD så har jeg også for et par år siden solgt alt hvad jeg ejede med dem .

Det er sgu meget hyggeligt, når de gamle numre lige bliver spillet på P3 fra tid til anden, det bringer nogle fede minder frem. Men det er absolut ikke noget jeg kan høre herhjemme mere.

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 November 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino skrev:

Jeg er nu af den mening at St. Anger er et særdeles godt album. Grunden til at folk (Især herinde) ikke kan lide det er nok at ligeså snart et band prøver noget syns folk det er dårligt. Er det helt forbudt at prøve noget nyt engang imellem?

Prøv og tænk på at Metallica har spillet sammen i 20 år, på et eller andet tidspunkt ville alle mennesker vel gerne lave noget nyt rent arbejdsmæssigt, ikke? 

Tja, her er nok en af grundene, som jeg postede på første side :

Havde store forhåbnigner til St.Anger men blev slemt skuffet, det er nok en af de værste "metal" udgivelser nogenside.

Teksterne er simple, musikken er simpel og så er det optaget/produceret helt ad helvede til. Især trommerne lyder godt nok forfærdeligt. Jeg undrer mig virkelig over hvad fanden de tænkte på under indspilningen af dette ynkelige/rædselsfulde/talentløse album.

Så det er ikke fordi jeg og andre har noget imod, at de prøver noget nyt. Albummet har på alle punkter bare en utrolig lav standard. Det er som om de næsten ikke har gidet gøre noget ud af det.

Hvis det nu ikke var Metallica og istedet var et helt nyt band der kom ud med samme album ville min mening om det være den samme, men nu er det Metallica der har udgivet det og det gør det bare endnu værre. 

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

sheep
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 06 November 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Bassøe skrev:
Mr_Tarantino skrev:

Tja, her er nok en af grundene, som jeg postede på første side :

Havde store forhåbnigner til St.Anger men blev slemt skuffet, det er nok en af de værste "metal" udgivelser nogenside.

Teksterne er simple, musikken er simpel og så er det optaget/produceret helt ad helvede til. Især trommerne lyder godt nok forfærdeligt. Jeg undrer mig virkelig over hvad fanden de tænkte på under indspilningen af dette ynkelige/rædselsfulde/talentløse album.

Så det er ikke fordi jeg og andre har noget imod, at de prøver noget nyt. Albummet har på alle punkter bare en utrolig lav standard. Det er som om de næsten ikke har gidet gøre noget ud af det.

Hvis det nu ikke var Metallica og istedet var et helt nyt band der kom ud med samme album ville min mening om det være den samme, men nu er det Metallica der har udgivet det og det gør det bare endnu værre. 

Det at musik er simpelt gør ikke automatisk musikken til noget dårligt - tværtimod i mange tilfælde. Der er mange af Metallicas "hits/klassikere" der består af simple rifs.

Jeg har hovedsageligt lyttet til DVD udgaven der følger med og synes som tidligere nævnt det er er p***e fedt. Det er tungt, fyldt med energi, der er fart over feltet og så er det møgbeskidt

Jeg har fuld respekt for at i ikke kan li albummet men jeg er ikke sikker på jeg helt forstår hvad i vil ha (udover bedre/alternativ lydkvalitet/mixing). Hvis i vil ha et album der fuldstændig minder om justice eller puppets så kunne i jo overveje at sætte de gamle albums på  

Findes der ik en smiley der headbanger?

Bo

Til top Vis sheep's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sheep

Bassøe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 November 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino skrev:

Det at musik er simpelt gør ikke automatisk musikken til noget dårligt - tværtimod i mange tilfælde. Der er mange af Metallicas "hits/klassikere" der består af simple rifs.

Ja, det kan vi godt blive enige om, men selvom Metallica til tider har haft nogle simple riffs så har numrene i deres helhed haft en vis portion kompleksitet så derfor har det ikke været noget problem med simple riffs på deres gamle albums. Slut resultatet har stadigvæk været utroligt godt og blandt det bedste metal nogensinde.

På St.Anger derimod er kompleksiteten væk og tilbage er kun de simple riffs og simpelt opbyggede numrene og det holder det bare ikke.

Til top Vis Bassøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bassøe

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 06 November 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

hejsa,

med fare for at blive bandlyst.

Jeg kan sand for dyden ikke se det odiøse i at et band som Metallica laver et godt og vel vredt album som St. Anger. Der er sku da en super aggressivitet i pladen.

Som andre har skrevet, de har spillet sammen i 20 år - det er edderma........ lang tid, når man tænker på hvor intenst de henover årene har arbejdet. Tag f.eks. bare et par af deres turneer. Det er jo ikke bare 3 koncerter henover sommeren.

Til tider skal der jo rensens ud........... også i et ægteskab som Metallica

Men, men men....

eg er enig i at det er en superp***eirriterende lilletrommelyd der findes på den skive. Det minder mest af alt om en 3,5" lilletromme som ret så ofte bliver brugt i funksammenhænge.

Endvidere er det lidt underligt at de laver en hel plade uden at Kirk Hammet for lov at fyre en solo af for fuld skrue.

Venligst

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 November 2006 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Jeg kender kun en eneste der synes at St. Anger er et godt album.Samtlige andre vender tommelfingeren ned.Tror heller ikke at albummet går over i Metallica-historien som et af deres pletskud.......?Men der er håb forude.Herfra kan det vist kun gå fremad for bandet

timur
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 November 2006 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Er enig i at det er gået ned af bakke for dem siden det sorte album.. Selvfølgelig har de lavet et par gode numre de seneste 10-15 år, men ikke noget der ka måle sig med deres gamle materiale... Men uanset hvad, bare det at side og læse om dem får mig til at sætte noget Metallica på og dreje volumen knappen i urets retning ..  Og tænke tilbage til de gode gamle dage hvor solen skinnede, fuglene sang og Metallica styrede....

--------------------------------------

Denon 2803 + Denon 2910

B&W 604 + B&W LCR6 s2

KEF KHT 2005 MK II + Sub

Philips 32" PW 8609

Til top Vis timur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af timur

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2006 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

det sorte album styrer 100%, men der er vist en del fans der også mener at det sidste rigtige Metallica album er "and justice for all" og at alt derefter er en gang pop eller udvanding af metallet

Venligst

christian m
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 09 November 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

and justice for all er det bedste album slut prut,jeg er heller ikke så vild med st anger men prøv at smid det på ,på fuld hammer så rykker det squ meget godt ,,ang megadeth de er også blevet for kedelige,når ens kone går rundt og nynner med på sangene så stopper det,nej SLAYER det holder hele vejen.God aften
Til top Vis christian m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af christian m

mn1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2006 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

christian m skrev:
and justice for all er det bedste album slut prut,jeg er heller ikke så vild med st anger men prøv at smid det på ,på fuld hammer så rykker det squ meget godt ,,ang megadeth de er også blevet for kedelige,når ens kone går rundt og nynner med på sangene så stopper det,nej SLAYER det holder hele vejen.God aften

hehe ingen tvivl - når konen nynner med så er det slut.........

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 November 2006 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Der findes heldigvis også nye navne som giver genren nyt liv.

Læg bl.a. mærke til As We Fight fra lille Danmark. Det er sgu metal der ved fuld lydtryk får Metallica til at lyde som Kandis/Helmut Lotti.

En lille smagsprøve...

Og en til!

Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 15 November 2006 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

christian m skrev:

Amen!

De nye Slayer album "Christ Illusion" holder for meget - endnu vildere end "God Hates us All" - nok noget af det mest anti-religiøse der er lavet - denne gang både anti-kristent og anti-muslimsk.....

Hejsa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 15 November 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Jeg har altid hørt metallica deres gamle stil var fyldt med had og vrede, død og misbrug derfor var der sådan et drive, idag er de vel også blevet ældre og det fik jo en vænding for ellers var det band gået ned, de ændrede stil i takt med at de begynde at tænke på en anderledes måde
Til top Vis Hejsa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hejsa

Tylle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 November 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

Er personligt til Slayer, så dem da de var i KBH sammen med Slipknot og det var lidt en skuffelse. Synes de var alt for ensartede i deres rytmer og så var det som om de ikke rigtig gad optræde, men det kan self bare være den koncert

Setup: Crown Studio Reference II, Crown K1, Audiolab 8000C, H/K HD970, Cerwin Vega AT-100, 18" sub
Til top Vis Tylle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tylle

Nixon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 21 November 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

For Metallica var pointen med St. Anger, at udtrykke hvad de har følt gennem årene op til St. Anger.  Teksterne viser hvilken hård periode hver bandmedlem har haft, så selve musikken på St. Anger, er der ikke taget så meget hensyn til i forhold til teksterne. Det er også her, at alle fra bandet får lov til at skrive teksterne til pladen.
For at få den fulde forståelse af St. Anger albummet, skal man se Some Kind of Monster filmen.
Til top Vis Nixon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nixon

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 November 2006 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Nixon skrev:
For Metallica var pointen med St. Anger, at udtrykke hvad de har følt gennem årene op til St. Anger.  Teksterne viser hvilken hård periode hver bandmedlem har haft, så selve musikken på St. Anger, er der ikke taget så meget hensyn til i forhold til teksterne. Det er også her, at alle fra bandet får lov til at skrive teksterne til pladen.
For at få den fulde forståelse af St. Anger albummet, skal man se Some Kind of Monster filmen.

Jamne det har du så sandelig ret i. Der hvor jeg synes "filmen knækker" er ikke så meget deres tekster på albummet, men mere musikken. Jeg synes de skulle have været tro mod deres sound på det album.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes