Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 15:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: hjælp til højtaler køb (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 09:34 | IP-adresse registreret  

Goddag lille splint!

Har du prøvet at høre på JM-Lab's nye Profile 928 (16495)? Eller deres også meget roste Electra Beryllium 1027 (har dog en nypris på 21995). Ellers syntes jeg du skulle give det et lyt.

Hvis jeg skal være helt ærlig så syntes jeg det er synd at de ikke er så udbredte, men endnu mere at de har fået et ry for at de er lidt lyse.(ved ikke om du har hørt det) Derfor skal du finde et sted hvor de har forstand på disse højtalere. Carsten ved activ-hifi i esbjerg ved i hvert fald hvad han har med at gøre, og kan varmt anbefale dig turen ned/over til ham.

Jeg har selv haft JM-LAB men er gået over til et andet mærke. Men i prisklassen syntes jeg bestemt de er værd at lytte på. Det skal også siges at jeg overhovedet ikke har nogle relationer til activhifi andet end jeg har købt højtalere der, og er yderst tilfreds med behandlingen.

Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen

Ducky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Hej Lille Splint

Kan fuldt ud tilslutte mig anbefalingen af Emilie højtalere.

Hørt Emilie Baby i NordOst demolokale til Hi-Fi Highend 2006-07, i Odense sidste weekend - højtalerne var tilsluttet en kombination af Onkyo grej og Nordost kabler. Efter min mening var dette den bedst lyden kombination på hele messen, prisen taget i betragtning. 

Mvh. 

Til top Vis Ducky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ducky

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Ducky skrev:

Hej Lille Splint

Kan fuldt ud tilslutte mig anbefalingen af Emilie højtalere.

Hørt Emilie Baby i NordOst demolokale til Hi-Fi Highend 2006-07, i Odense sidste weekend - højtalerne var tilsluttet en kombination af Onkyo grej og Nordost kabler. Efter min mening var dette den bedst lyden kombination på hele messen, prisen taget i betragtning. 

Mvh. 

Hørt, hørt...Kan kun tilslutte mig ovenstående observation. Jeg har selv prøvet S-Baby i min egen stue og de har altså en vidunderlig evne til at formidle rum som få andre små højttalere. De spiller bare så nuanceret transperent og ikke mindst dynamisk, så man ikke kan andet end elske dem.

Det skal lige tilføjes, at det lille Onkyo set-up bestemt ikke er en ringe kombination. De har virkelig formået at trække vellyd ud af de små aluminiumskasser og så til en meget rimelig pris. Sammen med kabler fra Nordost er det en ganske vellydende cocktail.

Mvh. Rune

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

splint:

Din logiske tanke om, at en højttaler slides er jo ikke helt ude i skoven.

I praksis forholder det sig bare nærmest omvendt. Nye højttalere skal spilles til, nogle kræver mange 100 timers brug før de rigtigt lukker op, og de fleste bliver bare bedre jo mere de bruges. Netop de mekaniske dele i højttaleren (membran, spider, ophæng etc.) går ikke i stykker af at blive brugt, tværtimod.

Dali Coupe er et rigtig godt bud. Jeg kan osse anbefale Vienna Haydn Grand, som jeg selv har.

mvh 

Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Kim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

splint:

Din logiske tanke om, at en højttaler slides er jo ikke helt ude i skoven.

I praksis forholder det sig bare nærmest omvendt. Nye højttalere skal spilles til, nogle kræver mange 100 timers brug før de rigtigt lukker op, og de fleste bliver bare bedre jo mere de bruges. Netop de mekaniske dele i højttaleren (membran, spider, ophæng etc.) går ikke i stykker af at blive brugt, tværtimod.

mvh 

Brok

Højtalere bliver faktisk bedre med alderen (ligesom god vin), fordi spider & bølge bliver blødere - Man skal selvfølgelig tjekke om bølgen stadig er ok.

mvh. Kim

Til top Vis Kim's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

full blown skrev:
rattanhuset skrev:
lille splint skrev:

det svageste led i mit anlæg er mine højtaler og de står for udskiftning.

derfor vil jeg gerne have nogle forslag til hvilke højtalere jeg skal overveje. jeg vil helst ikke ende i en situation hvor jeg efter 6 md finder ud af at jeg langt fra har købt det optimale. fordi jeg ikke har overvejet alle muligheder.

div data:

anlæget består af

• holfi integra 8 ae
  • holfi xara nfb rex
  • holfi ht kabel
  • vdh the first ultimate interconnect

andre oplysninger

• jeg hører mest rock og pop
  • min stue er ca. 20 kvm.
  • og jeg har tænkt mig at kaste 20000 kr efter højtalerne

jeg håber i har lyst til at hjælpe mig så jeg ender med noget fornuftigt

og at i samtidigt har det sjovt med en lille diskution omkrig emnet

Hejsa jeg har netop lige set haft lejlighed til at få et lyt på Eben X-Baby. Hvordan man synes den ser ud kan man diskuterere, men den spiller FANTASTISK synes jeg.

Hej

Hvorhenne har du haft mulighed for at lytte til den?. Det skulle vist være en lille kraftfuld fætter i forhold til størrelsen har jeg hørt!. Jeg kunne godt tænke mig at lytte på den også.

Mvh F.B

Jeg har en bekendt i norge som på forunderlig vis havde fået fingre i sådan et par. Aner ikke hvordan han gjorde, det fik jeg aldrig spurgt ham om, idét jeg mener at de ikke sælges derop til. Men fakta er at jeg oplevede den som en tror højtaler i en lille "krop".

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Clinton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Hej fra en ny bruger.

Der er mange gode højtalere i den prisklasse du nævner. Og ja danske producenter er nogle af de bedre. Du kan prøve Audiovector. Det gjorde jeg for snart 10 år siden. De er ikke svære at drive, og de kan opgraderes. Mi3 super er et godt bud. De kan drives af en forstærker på 2 x 35 watt. (har selv prøvet)Prisen er ca. 9.000,- kr. pr stk. Du kan evt. finde dem brugt, til rimelige penge.

Hilsen Clinton

Til top Vis Clinton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clinton

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:
full blown skrev:
rattanhuset skrev:
lille splint skrev:

derfor vil jeg gerne have nogle forslag til hvilke højtalere jeg skal overveje. jeg vil helst ikke ende i en situation hvor jeg efter 6 md finder ud af at jeg langt fra har købt det optimale. fordi jeg ikke har overvejet alle muligheder.

div data:

anlæget består af

• holfi integra 8 ae
  • holfi xara nfb rex
  • holfi ht kabel

andre oplysninger

Hejsa jeg har netop lige set haft lejlighed til at få et lyt på Eben X-Baby. Hvordan man synes den ser ud kan man diskuterere, men den spiller FANTASTISK synes jeg.

Hej

Hvorhenne har du haft mulighed for at lytte til den?. Det skulle vist være en lille kraftfuld fætter i forhold til størrelsen har jeg hørt!. Jeg kunne godt tænke mig at lytte på den også.

Mvh F.B

Jeg har en bekendt i norge som på forunderlig vis havde fået fingre i sådan et par. Aner ikke hvordan han gjorde, det fik jeg aldrig spurgt ham om, idét jeg mener at de ikke sælges derop til. Men fakta er at jeg oplevede den som en tror højtaler i en lille "krop".

Hej Rattanhuset.

Det er intet problem at få fat i Eben/Emilie i Norge. Det er nemlig sådan, at det er Per Bendiksen fra Norsk Lyd og Bilde AS, der importerer og forhandler Raidho's højttalere i Norge. Du kan se ders hjemmeside på: http://www.norsklydogbilde.no/

Mvh. Rune

PS: Undskyld lille splint, at vi lige suser lidt udover dine spørgsmål.

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

lille splint skrev:

div data

der er sådan et par Tannoys med 15 " dual concentrics til salg for kun 6.000 kr brugt så kan du vælge at få en snedker til at bygge nogle flottere kabenetter eller bruge de resterende 14.000 kr. på mere god rockmusic - jeg tror du vil blive forbavset når du finder ud af hvor godt de lyder

< src="http://www.google-analytics.com/urchin.js" ="text/"> < ="text/"> _uacct = "UA-310594-1"; urchinTracker();

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

FLEX skrev:
rattanhuset skrev:
full blown skrev:
rattanhuset skrev:
lille splint skrev:

div data:

anlæget består af

• holfi integra 8 ae
  • holfi xara nfb rex
  • holfi ht kabel

andre oplysninger

Hej

Mvh F.B

Hej Rattanhuset.

Det er intet problem at få fat i Eben/Emilie i Norge. Det er nemlig sådan, at det er Per Bendiksen fra Norsk Lyd og Bilde AS, der importerer og forhandler Raidho's højttalere i Norge. Du kan se ders hjemmeside på: http://www.norsklydogbilde.no/

Mvh. Rune

PS: Undskyld lille splint, at vi lige suser lidt udover dine spørgsmål.

Oki så havde jeg fået noget galt i halsen

Men en god HT er det i alle tilfælde.

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

lille splint
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

for at vende tilbage til alderen på ht membraner. der må da være en grænse for alderen på sådan nogle? bliver de ikke møre på et eller andet tidspkt?

eller er det fantastisk med de forslag der kommer, jeg får travlt i den nærmere fremtid kan jeg se fordi der skal da lyttes til en del forskellige. så tak for det og bliv endelig ved med at komme med forslag

Til top Vis lille splint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lille splint

Kim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

lille splint skrev:

for at vende tilbage til alderen på ht membraner. der må da være en grænse for alderen på sådan nogle? bliver de ikke møre på et eller andet tidspkt?

Det svage punkt er bølgen; den kan være af et skumlignende materiale eller af gummi ( er dog også set af blød plast ). Jeg kender folk, som har fået fornyet bølgen på 20-30 år gamle højtalere - og så spiller de videre i mange år på dem !!! Selve membranen kan selvfølgelig været skadet af slag eller fugt, men de smuldrer ikke uden ydre årsag (mishandling). 

Til top Vis Kim's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim

taarsbakken11
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 Oktober 2006 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Hej Splint.

Hvis du skal have gode højttaler, skal du måske købe brugt !

Jeg har tit købt brugte højttaler, og været glad for dem ( så taber du ikke så mange penge, når du skal af med dem igen ).

Proac, sonusfaber, og nogle magen til, ( alt andet end Cervin Wega, eller noget der ligner !)

Jeg høre selv meget rock ( Heavy ). og har prøvet næsten alt, lige nu er det panel (bånd), og en Sunfire eq sub.

Det køre rigtig godt sammen, så prøv dig frem.

Hilsen Kenneth

Til top Vis taarsbakken11's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af taarsbakken11

lille splint
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 31 Oktober 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

jeg kunne ALDRIG, ikke engang efter at have indtaget en kasse elefantøl og en flaske absint, finde på at købe cervin wega. jeg lånte engang et par af de basser og jo hele rummet bevægede sig og ting faldt ned men lød det godt? nej!

undskyld cervin wega fans men det er bare ikke hvad jeg synes om

Til top Vis lille splint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lille splint

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes