| Forfatter |
|
avsh Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 23 Oktober 2006 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Om mpeg4 er understøttet er et software problem. Der skal findes et codecs som kan håndtere dette (eks. DVBviewer kan med en codecs fra powerDVD klare h.264 (mpeg4) dekodning).
Det er værre med selve måden signalet er moduleret på. Nogle sateliiter sender allerede signal efter DVB-S2 standarden:. Det er altså måden signalet er moduleret på og det har som som sådan ikke noget at gøre med at indholdet evt. er encoded i MPEG4. Det er jo data, når det kommer til stykket, som er encoded forskelligt (mpeg2 eller mpeg4).
Se evt. dette link fra www.digitalt.tv om bestående TV-kanaler med HDTV på satellit.
http://www.digitalt.tv/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1514
|
| Til top |
|
| |
NickSE Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
PHN2 skrev:
Hej.
På Maddukes forespørgsel stikker jeg lige hovedet indenfor i tråden.
Jeg har pt. kørt med CD kort i min htpc/floppydtv i års tid. |
|
|
Hej Per!
Det lyder skam godt at du har kørt med systemet i et år og er glad for
det, jeg overvejer også at anskaffe en ekstra Floppy-Cam kombi.
1:
Jeg tænkte på når du skifter mellem kanaler i mce hvor længe tager det
så? Hos mig kan der godt gå 3 sek nogle gange og den starter ofte ud
med at skrive at der ikke er signal, på en blå skærm med hvid skrift,
og så vupti kommer billedet, jeg kan godt se C more HD, så jeg går ud
fra mit signal er ok da jeg monterede parabolen var signalet ca 72-84
på de der søjler inde i CD's receiver.
2:
hvordan klarer du EPG opsætningen, jeg bruger O2grabber og
Bladerunnerpro, men det giver en 80% løsning da den grabber fra dr.dk
som feks ikke har ovenstående HD kanal's oversigt.
Mvh
Nick
|
| Til top |
|
| |
madduke Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at skulle kunne svare på PHN2's vegne, så antyder hans signatur at han anvender "Mediaportal RC 0.2" - men det kan da være han har erfaringer med MCE!
- Men som jeg forstår er MCE ikke helt "super duper" til DVB-S!
/MadDuke
|
| Til top |
|
| |
NickSE Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
godt set :) jeg har ikke signaturer slået til så så ikke den info.
|
| Til top |
|
| |
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Nej, har intet kendskab/brug af MCE. Jeg købte "med vilje" en alm. XP fordi mce ikke som standard duer til dvb. Hvad angår kanalskift på ca. 3 sekunder; sådan er det også i Mediaportal (MP). Jeg skifter dog snarligt til fiberbredbånd og er lidt i vildrede med hvordan jeg så skal få tv-kanaler ind på min htpc. MP understøtter ikke ip-tv, men det kommer vist. Jeg har skrevet lidt om det i anden tråd, Fiberbredbånd?.
Mht. til epg, så er det formt. det samme i MP; man kan ikke grabbe ét sted fra og få alle kanaler, men MP kan sættes op, så det grabber forskellige steder fra...
mvh. Per.
|
| Til top |
|
| |
digitalt.tv Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 24 Oktober 2006 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har testet MCE med FireDTV DVB-S http://www.digitalt.tv/artikel.aspx?ArticleID=40 og det fungerer med deres nye driver. Der skal lidt manuelt arbejde til mht. drivere filer der skal kopieres ind manuelt indtil videre for modtagelse af 1 vest.
Vedr. EPG så er det jo ikke alle kanaler der er med i det der leveres fra Microsoft. Desuden skal man ind i windows registreringsdatabasen for at snyde den til at levere for flere end de få DVB-T kanaler som MCE tror man modtager. Det er jo en emuleret DVB-T driver der benyttes, så MCE opfatter, at man modtager DVB-T og giver som standard kun EPG for disse kanaler.
Desuden ingen undertekster på kanaler, hvor de sendes som tekst-tv, ingen mulighed for valg af dansk lydkanal.
Umiddelbart er DVBViewer www.dvbviewer.com bedre rent understøttelsesmæssigt. Her er mulighed for at få Canal Digital EPG fra satellit ved at gå ind på en kanal på 12456 V på 1 vest. Så hentes den tilgængelige info ind. Ulempe i forhold til MCE. Ikke mulighed for optag serie funktion og andre avancerede EPG funktioner. __________________ http://www.digitalt.tv
|
| Til top |
|
| |
NickSE Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Digital.tv,
Tak for anmeldelsen :)
Er det muligt at køre med DVBViewer eller Media portal på samme system
som MCE for at sammenligne dem eller vil det give problemer?
og ville man ikke kunne snuppe infoen fra en EPG som hentes korrekt via
12456 V og så fodre MCE med den lidt som jeg gør nu med O2grabber og
Bladerunnerpro?
|
| Til top |
|
| |
digitalt.tv Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 25 Oktober 2006 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er muligt at køre DVBViewer eller Mediaportal på Windows MCE. Dog skal du skifte driver til de to i forhold til den du bruger til MCE.
Vedr. EPG jo måske, såfremt du kan få gemt EPG'en i et brugbart format på én eller anden måde.
Mvh. Bo www.digitalt.tv __________________ http://www.digitalt.tv
|
| Til top |
|
| |
madduke Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Oktober 2006 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tænkte lige på hvordan glæder mig til at høre om NickSE stadig har held med at modtage på tirsdag, altså 8 dage efter han først satte kortet i HTPC'en og dermed skulle være løbet ind i den første 'uge opdatering'!
Det slog mig dog at det virker som om kortet måske fungere anderledes i den første tid! Fx har jeg kun bestilt 'Family' men jeg kan se alle Canal + kanaler mv. jeg går ud fra at dette bare er en prøve periode der stopper om en uges tid eller to! (vel for at lokke mig til at bestille den stor pakke!)
Men som resultat kan det vel godt være at parringen som sådan endnu ikke er reelt indtrådt, og det først er når ’Canal+ prøveperioden’ er stoppet, at kortet ikke virker i alle modtagere?
/MadDuke
- Hvis der normalt ikke eksistere en sådan periode, behøver i naturligvis ikke stikke mig til Canal Digital ;-)
|
| Til top |
|
| |
madduke Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2006 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
@NickSE Jeg håber ikke, at grunde til at endnu ikke har postet omkring "ugeopdateringer" skyldes, at det ikke virker længere!
/MadDuke
|
| Til top |
|
| |
NickSE Forum Bruger

|
| Sendt: 06 November 2006 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
madduke skrev:
@NickSE Jeg håber ikke, at grunde til at endnu ikke har postet omkring "ugeopdateringer" skyldes, at det ikke virker længere!
/MadDuke |
|
|
Hej igen, jeg havde glemt alt om denne post hehe, men systemet kører
stadig og der har ikke været nogle problemer. De ting der irreterer mig
er de manglende kanaler i EPG'en men er igang med at skifte til media
portal hvor jeg også har hørt at man kan bruge en lille usb DVB-T tuner
så jeg også kan se TV2 :)
|
| Til top |
|
| |
nesdam Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 869
|
| Sendt: 07 November 2006 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
madduke skrev:
|
Det slog mig dog at det virker som om kortet måske fungere anderledes i den første tid! Fx har jeg kun bestilt 'Family' men jeg kan se alle Canal + kanaler mv. jeg går ud fra at dette bare er en prøve periode der stopper om en uges tid eller to! (vel for at lokke mig til at bestille den stor pakke!)
Men som resultat kan det vel godt være at parringen som sådan endnu ikke er reelt indtrådt, og det først er når ’Canal+ prøveperioden’ er stoppet, at kortet ikke virker i alle modtagere?
/MadDuke
- Hvis der normalt ikke eksistere en sådan periode, behøver i naturligvis ikke stikke mig til Canal Digital ;-)
|
|
|
Der er åbent for alle kanaler i en periode på 17 dage (så vidt jeg husker) fra du har brugt kortet første gang. Prøveperioden og parringen har ikke nogen indflydelse på hinanden.
|
| Til top |
|
| |
madduke Forum Bruger

|
| Sendt: 27 November 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
For et par dage siden modtog jeg så også mit DVB-S udstyr, dvs. en FloppyDTV og et Dual CA CAM ligesom NickSE!
Det virker også, sådan nogenlunde ihvertfald! Jeg har lige opdateret til nyeste version (og svn) af Media Portal - inden da kunne jeg fx ikke se 'Animal Planet' Samt at det var noget hakkende!
Nu vil jeg så bare gerne have et så godt billede så muligt - Hvilke video og audio køre i med (NickSE?) - jeg har bemærket at jeg ikke altid kan få lyd på eg. før omtalte Anima Planet, samtidigt med at jeg vil have lyd på min TV2 (via DVB-T på Hauppauge WinTV-NOVA-T)!
Jeg har hørt gode ting om Nvidia Pure Video codec, men er ikke vildt imponeret over det (har 'trail' version)
Hvad med 'Post Processing'? - her findes vist bla. 'ffdshow'?
Hvad er jeres erfaringer?
/MadDuke
|
| Til top |
|
| |