Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 21:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Hæhæ.... Inspireret af jer alle 3, så fandt jeg lige Breaker frem (den med Son of a Bitch) og smed den på grammofonen. Den tror jeg ikke at jeg har hørt siden jeg gik ud af folkeskolen! Hvis musik har en lugt, så lugter denne plade af varme købefrikadeller fra Brugsen i det store frikvarter, headbanging til klassefesterne, og et par hurtige Elefantøl udenfor det lokale sodavandsdiskotek.

Som du kan se Tante, så levede jeg allerede dengang et liv som bonden aldrig ser, eller hvad var det du sagde?

Til top Vis seansmiller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af seansmiller

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Og tak for de pæne ord Tunghør.  Jeg er også selv rigtigt glad for den meget bedre lyd som de JBL højttalere har bidraget med. Så kan man jo næsten holde ud at lytte til en lidt kedelig cd gengivelse... Men også kun næsten!

Nu varer det jo nok ikke så lang tid før at jeg for hørt hvordan en Tandberg cd afspiller lyder sammen med mit gear.  

Til top Vis seansmiller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af seansmiller

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Seansmiller:Jeg VED at du vil blive overrasket over hvor godt Tandberg's cd-afspiller TCD3015A lyder! Dog overgået af min Tandberg båndoptager TCD330 Bare vent.....jeg har en go' plan til vores reciever-swapping

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 Juli 2007 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Skal vi gætte på at r-l-b rammer side 100 først så??

Du under mig vist ikke helt at jeg er 3 indlæg over dig for en gangs skyld

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2007 kl. 06:04 | IP-adresse registreret  

Jeg synes at det er fantastisk at der alligevel var/er interesse for det hæderkronede gamle Tandberg Jeg havde ingen ide om hvad det kunne føre med sig at gå i gang med at promovere Tandberg.Priserne er steget,ingen tvivl om det,men markedet er også blevet lidt større,hvilket er skønt Flere har taget konsekvensen og har idag Tandberg.Og er meget glade for skiftet Det er meget tankevækkende.Det er nok ikke fordi vi har eens ører,os der har Tandberg og elsker det.Det MÅ være fordi apparaterne leverer fed lyd.Så fed at man bare må eje det!! Og det er unge som ældre,vi er helt på linje.Tandberg skal det være,hvis lydoplevelsen skal være optimal Og så behøver det ikke at ruinere nogen at anskaffe sig et ældre apparat fra Tandberg
Der er nogle der gør mig rangen stridig.Der er gået samler-mani i den,udi Tandberg Jeg tror dog ikke på at der som sådan er penge at hente på eens samling.Man bør samle fordi man ikke kan lade være og ikke af pekuniære grunde,da man i så fald bare bliver skuffet.Der er det nok nemmere at samle på frimærker,og nok også mere indbringende

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2007 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Tante,

Du skal overtale en tre-fire Japanere til at lave japanske tandberg apriciation webpages: tandberg は北からの健全 394;神である (tandberg is the sound god from the north) fyldt med Tandberg hvor de hylder lyden og sammenligner den med særlige nuturfænomener etc.

Siden skal vise billeder af TR 2075 i bambus templer stående med benene i små skåle fyldt med sake mens monitorhøjtalerene forsigtgt er dæmpet med sushi ris.

Så et par vellykkede e-bay auktioner hvor the "danish Tanberg Autority mr. Tante Berg-san udtaler sig i vendinger som vi jo alle kender og holder så meget af.

På ingen tid vil en TR200 som et medlem sprugte til prisen på fornyligt stige til adskillige tusinder af euro-dollars

Er der en der kan gøre Tandberg til collectors-hype-object off 2007 er det dig - men vent lige en uge eller så så vi andre kan nå at skrebe lidt guld til os inden prisen rammer skyerne

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 31 Juli 2007 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Tante må jeg som "newbie" på området komme med nogle få betragtninger ? Har gennem årene haft mange og forskellige mærker/apparater, men INTET der lyder så engleskønt som Tandberg. Nok kan må få flere watt, pænere designs og et hav af features fra andre, men LYDEN fra Tandberg ER altså bare exceptionel god . Derfor og kun derfor har jeg valgt at køre videre med Tandberg og rydde hytten for japanerteknologi. Den klarhed og bass som Tandberg frembringer er der, hvor jeg ser den største forskel i forhold til "de andre".

Lige nu er der kun et ønske, og det er, at samtlige naboer her i ejendommen tager på 14 dages sommerferie, så jeg kunne komme til at spille noget rigtig fed musik.......og HØJT .

Har forsøgt de sidste par dage at lytte til forskellene mellem TR 2055 og 2075. Blev meget positivt overrasket da 2055 blev sat til  for 3 uger siden, for lyden var præcis som jeg dengang håbede på. I søndags var det så dagen, hvor 2075 kom hjem. Forskellen er ikke stor, men som andre vistnok har nævnt i tråden her, er det som at at 2075 kan LIDT mere af det hele, og har det lille kraftoverskud, som gør det muligt. Klarhed og bass er en anelse bedre men ingen tvivl om at begge har det, jeg opfatter som klasse lyd  ....bye bye Denon, Sony, JVC og hvad de ellers hedder .

Tankevækkende at man er nød til at gå "retroamok" for at få den oplevelse, og bukker i største respekt for, hvad disse 30 år gamle apparater kan præstere.

RIB....har lige fået 2 stk. TR 200 ind ad døren, så din ide er slet ikke så tosset .

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2007 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

R-l-b:Hahaha...... Hvis bare jeg ku' japansk,så var det jo nok muligt Din fantasi fejler i hvert fald ikke noget! Dine smukke beskrivelser af hvordan det skulle tage sig ud,er meget livagtige....jeg kan sagtens forestille mig det

2-mas:Newbie eller ej,du har ubegrænset taletid her Det der med de flere Watt i andre mærker er i sig selv ikke lig med bedre lyd.Det er testet og gennemprøvet Personligt er jeg vild med det meste 'design' fra Tandberg,dog allermest hvor logisk designet er.Funktionelt design
Din beskrivelse af TR2055 kontra TR2075 æder jeg råt.Der er 20 Watt i forskel.....jeg tror at du vil opleve at forskellen er større end du har beskrevet,når du har hørt længere tid på din TR2075.Så skal du prøve at gå tilbage til TR2055'eren.Du vil ikke bytte tilbage til TR2055,det er mit gæt
Tillykke med dine to TR200'er.Så skal du ha' nogle små Hifi System'er?Hifi System 11,12 og 20 er rigtig gode på TR200.Fasett'en er også go'.Til dels også TL1210 og sikkert også TL1520.Med andre ord,de små højttalere fra Tandberg.Bemærk at højttalere fra Tandberg,der ender på tallet '7' er ekstremt letdrevne,og det er ikke dem du er på jagt efter Husk at aktivere loudness når du spiller på TR200 med Hifi System XX
Apropos Watt,så er her en moppedreng fra Tandberg: 3016/3018 220 Watt i 8 Ohm...... Det er tredje gang han prøver at komme af med det.Sidst kostede det 3000 Euro,uden at blive solgt

Dette er det kraftigste effekttrin som Tandberg har lavet(TPA3016 A).Smart lille sag på bare 28 kilo:

Den passer lige i r*ven af en TR2075

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2007 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Sikken en bamse - alt det hæftige grej var det efter Vedtjørns bortgang det blev lavet?

Tante: du nævner tit at de små Tandberg HT var ret følsomme - hvad er følsomheden på dine fine og store "Studio Monitors" ?

Kjaergaard
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (cvo2004)

Bruger siden: 30 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Juli 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
R-l-b:Hahaha...... Hvis bare jeg ku' japansk,så var det jo nok muligt Din fantasi fejler i hvert fald ikke noget! Dine smukke beskrivelser af hvordan det skulle tage sig ud,er meget livagtige....jeg kan sagtens forestille mig det

2-mas:Newbie eller ej,du har ubegrænset taletid her Det der med de flere Watt i andre mærker er i sig selv ikke lig med bedre lyd.Det er testet og gennemprøvet Personligt er jeg vild med det meste 'design' fra Tandberg,dog allermest hvor logisk designet er.Funktionelt design
Din beskrivelse af TR2055 kontra TR2075 æder jeg råt.Der er 20 Watt i forskel.....jeg tror at du vil opleve at forskellen er større end du har beskrevet,når du har hørt længere tid på din TR2075.Så skal du prøve at gå tilbage til TR2055'eren.Du vil ikke bytte tilbage til TR2055,det er mit gæt
Tillykke med dine to TR200'er.Så skal du ha' nogle små Hifi System'er?Hifi System 11,12 og 20 er rigtig gode på TR200.Fasett'en er også go'.Til dels også TL1210 og sikkert også TL1520.Med andre ord,de små højttalere fra Tandberg.Bemærk at højttalere fra Tandberg,der ender på tallet '7' er ekstremt letdrevne,og det er ikke dem du er på jagt efter Husk at aktivere loudness når du spiller på TR200 med Hifi System XX
Apropos Watt,så er her en moppedreng fra Tandberg: 3016/3018 220 Watt i 8 Ohm...... Det er tredje gang han prøver at komme af med det.Sidst kostede det 3000 Euro,uden at blive solgt

Dette er det kraftigste effekttrin som Tandberg har lavet(TPA3016 A).Smart lille sag på bare 28 kilo:

Den passer lige i r*ven af en TR2075

Hej tante Berg,

Det er i sandhed en hyggelig tråd du har, man kan kun blive i godt humør når man læser med, om alle jeres gode oplevelser med udstyret, .

Den store 3016 tror jeg du skal holde dig fra, den er fyldt med mos-fets, så lyden er nok en noget anden, end fra din 2075.

Hilsen Niels

Til top Vis Kjaergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjaergaard

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

R-l-b:Ja,TR2075 MkII,TR2080 og 3000-serien er efter Vebjørn Tandberg's død(og et par konkurser).Følsomheden,eller drifteffekt som Tandberg (og jeg) kalder det,er 6 Watt på Studio Monitor'erne.I parantes står der:.............*)Nødvendig effekt for at opnå en bestemt lydstyrke(96 dB)målt i 1 meters afstand fra højttaleren.Hot or not?Det lyder kanon!! Det er samme drifteffekt for Fasett'erne iøvrigt(basrefleks)

Kjaergaard:Ja,det er svært hyggeligt med alt det Tandberg Har du selv Tandberg?Jeg kender godt 3000-serien.Jeg havde to Tandberg mono-blokke(3009'erne) på 180 Watt,samt det meste andet Tandberg.Det sparkede R*V!!Dog ikke på Studio Monitor's.Det var på mine go'e gamle F3 Trapez X'er.Det var fede tider

Qbiq
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 31 Juli 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

3000 serien er en helt annen idrett .... 1xxx & 2xxx er litt mer "norwegian pride" in my book...  3xxx amp serien er .... norsk svar på japansk idrett ... if u know what i mean ..

akkurat som i 1990-2007`erne... masse FETE norske produsenter som lager sinnsyke forsterkere og annet fet hi-fi... men det ER ikke TB !!? selv om frontdekselet er 2 x så høyt, og effekten er 3 x så høy ;)
Til top Vis Qbiq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Qbiq

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 31 Juli 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Snart 100 sider Tandberg , det er da godt gået

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

Qbiq
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

5-6 innlegg til så blir man Numero uno på side Numero 100!!!  ;)  lykke til danske drenge!   En liden tirsdags skål på forhånd til Tante Berg som har skapt veldig masse bra underholdning for oss alle, og som har gjort det dejligt at være norsk oxo i danmark

Clap

Btw: Mitt første tandberg produkt er ikke kjøpt inn enda, men det SER ut som at det blir en 3014, og da KNUSER jeg Tanten i opptakskvalitet iallefall... selv om det er føkkings umulig å få tak i en tom bra tape Dead    BU-HU :(  ... og kanskje en 3014 hadde vært bedre gjennom en 2075 enn en sa9500 eller en 2225?  who knows..   .. det er iallefall ingen tvil om at tantens SM er noe jeg misunner ham (dere) veldig!! (hvis dere skjønner norsken min)

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 31 Juli 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Og da der er 20 indlæg pr. side svarer det første indlæg på side 100 til nr. 2001...

Det er ren Vebjørn Kubrick: "2001: A Tandberg Odyssey".
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Qbiq
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Juli 2007 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Hmm.... ok, 16/20 perhaps.... noen som har hørt TB SM og Snell E2/3 AUdionote AnE?  Stor forskjell ? Jeg er AN og Snell fan ! ... noen som kan sammenligne disse med SM ?

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 31 Juli 2007 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Tante + Kjaergaard

Kan i klare et novice spørgsmål ? Hvordan putter man noget i R**ven på TR2075 ? Ligesom i andre af livets FASETT'er, er det jo ikke helt ligegyldigt hvad man putter ind hvor .

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Kjaergaard
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (cvo2004)

Bruger siden: 30 Juli 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Juli 2007 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

2-mas skrev:

Tante + Kjaergaard

Kan i klare et novice spørgsmål ? Hvordan putter man noget i R**ven på TR2075 ? Ligesom i andre af livets FASETT'er, er det jo ikke helt ligegyldigt hvad man putter ind hvor .

Nu skal det faktisk tages helt bogstaveligt, for man kan sætte denne 3016A i R***n af en 2075'er, og bruge 2075'eren som forforstærker og 3016A'eren som effekt, hvordan resultatet så bliver, ja, det må du vente med at hører, indtil Tante Berg får købt den 3016.

Hilsen Niels

Til top Vis Kjaergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjaergaard

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2007 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Og da der er 20 indlæg pr. side svarer det første indlæg på side 100 til nr. 2001...

Det er ren Vebjørn Kubrick: "2001: A Tandberg Odyssey".

Nu har du jo lovet mig at komme på de 100 først Krenzler

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2007 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

TILLYKKE TANTE MED DE (snart) 100 

det var lidt pinligt næsten som for tidlig ......... men jeg blev et indlæg for overivrig

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes