Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 18:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Selvom der nu ikke er noget federe end at kunne fyre rigtig godt op, så alle på hele gangen kan høre, hvor god musiksmag, man har
Med mindre du hører techno, så skulle du investere i et par hovedtelefoner

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Så skulle det altså prøves jeg......i skrivende stund er Huldra 10 forforstærker for TR2075.Hold da k*ft,mand,hvor ka'
det spille H Ø J T og RENT!!
Om lyden er bedre ved jeg ikke,men det er som om der er meget mere af det hele......... Det er VILDT!! Det er helt sikkert vildere end TR2075 solo.Helt vildt!!

Min forforstærker(eller en mage til):

Mit effekttrin(eller et mage til):

Dette sparker R*V!! Jeg har aldrig hørt noget lignende!!

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Det lyder måske så godt at du er nødt til at køre med det i et stykke tid for rigtigt at vurdere lyden, Tante?
Til top Vis seansmiller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af seansmiller

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

seansmiller skrev:
 Det lyder måske så godt at du er nødt til at køre med det i et stykke tid for rigtigt at vurdere lyden, Tante?

Helt sikkert.Jeg skal høre det over tid.......men der er altså tryk på Jeg ser meget frem til at høre dit grej imorgen

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Det lyder sq imponerende.  kommer der bare mere ud af kasserne i hele lydområdet?

Lige en indskydelse som ikke har noget med Tandberg at gøre.

Tante Berg, Tunghør og Krenzler: Tag endelig noget musik med igen i morgen til lytteaften part II hos undertegnede.  Jeg har fået koblet en ekstra cd afspiller til anlægget som ikke er kræsen, så denne gang kan vi også høre brændte cd'er. Men tag gerne noget vinyl med.

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Er det ikke noget med at bias (spændingen) i Huldra 10 forforstærkerdelen skal justeres ned hvis det skal gøres "korrekt"?

Mellemhjulet?

Kjell B er inde på H10 som pre i denne tråd.

Der står bl.a.:

"Dette gjøres ved:

1) ta ut signalet over hodetlf.-utgangen, som belastes eksternt med ca. 50 ohm (1-2W motstand), hvilket gir en intern belastning på ca. 150-200 ohm.
2) å skru ned tomgangsstrømmen fra ca. 60 mA til ca. 6 mA (10 ganger).

Utgangstrinnet blir nå en liten lavohmig forforsterker-utgang, og strømforsyningen belastes minimalt."

Oppe nordpå er man vist enige om at H10 har bedre RIAA og tuner sammenlignet med TR 20xx serien. Så hvis man kan kombinere dette med 2075'erens kræfter bliver man forhåbentlig en (endnu) glad(ere) mand.
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Brændte CD'ere?? Det kender vi ikke noget til.

seansmiller:

Har du været ude og spendere på noget brugt eller har du "bare" lånt en CD-afspiller i anledning af arrangementet?

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Brændte CD'ere?? Det kender vi ikke noget til.

seansmiller:

Har du været ude og spendere på noget brugt eller har du "bare" lånt en CD-afspiller i anledning af arrangementet?

Nej krenzler...  Mine spenderbukser er lagt til fransk vask og strygning for et stykke tid.  Det er min Technics reserve cd afspiller som jeg har tilsluttet. Der var en ledig plads i racket da jeg pillede equalizeren fra.

Sagde jeg brændte cd'er? Jeg mente selvfølgelig back-up kopier af ens egne plader.   Det andet snavs kender jeg ikke noget til.

Når man kører med separat pre og effekt forstærker som Tante Berg nu har begivet sig ud i, er det så pre/forforstærkerdelen som udelukkende bestemmer hvordan det lyder, eller har effektdelen også lidt at sige? Der må være et klogt hovede som kan give et sikkert svar på det?  

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Jeg tvivler på at effektdelen er uden en vis grad af egenlyd. Men kræfter i reserve er da rare at have.

Ellers kunne man jo lige så godt investere i et PA effektmonster på 2 x 1000 watt istedet for et par Mark Levinson mono-bamser. Hmmm....

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Sendt: 27 Juli 2007 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Godaften gutter!

Jeg skal nok ta' noget musik med Seansmiller - bla. den Gordon Dexter, så vi kan sammenligne

Tante - meget spændende med at prøve Huldraen som forforstærker - det har vi jo snakket om et par gange, og det skal blive spændende at høre

-Og så var jeg nede og besøge min mor i dag, og jeg plejer gerne lige at runde byens tre genbrugsbutikker, og det lokale loppemarked - der har hidtil ikke været gevinst, men det var der så i dag: et styk tandberg TT500, med shure M75MB pick up M/ shure 72 B nål, der ser ud til at ha' masser af liv tilbage . Der var ikke så meget som en dråbe olie tilbage i lejet, men det virker til at ha' overlevet fint alligevel. Armen virker noget leddeløs, men det kan være den bare skal ha' justeret lejer. Tandberglogoet er røget af, men det er en TT500, for den har det lille klistermærke under pladetallerkenen - produktionsnummer 1621 er hermed reddet! Den havde, troede jeg, slidmærker på den grå topplade, men de gik så væk med lidt rensebenzin - alt i alt en pæn maskine, der nok skal komme til at køre igen. 100 kroner..
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2007 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Så var min jo alt for dyr!

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2007 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Godt at du huskede på den Dexter Gordon plade Tunghør. Jeg er også spændt på at høre forskellen på de 2 udgaver. Mono v/ Stereo.

Og tillykke med det TT500 kup!  Du fik den jo nærmest til Tante-pris.  Jeg er meget spændt på at høre om den holder hastigheden på 33 1/3 rpm uden at løbe. Den må jo også have Tandberg's egen aluminiums pulley? Den TT500 som jeg slagtede  har produktionsnummer 1083.

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2007 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
Så var min jo alt for dyr!

Ha, ha - lad os nu se om den kan holde hastigheden osv. Desuden er der jo forskel på en handel, og et røveri ved højlys dag . " -Undskyld Jørgen Poulsen, jeg synes ellers du er en mægtig sympatisk fætter! " . Kan være jeg skulle donere noget af alt det bras jeg ikke bruger alligevel, for at få ligevægt i karmaen..

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Juli 2007 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

-Det ser faktisk ikke ud som om den har den samme pulley som Tantens TT500, med den lille pal der stikker ud. Ellers er det faktisk lidt sjovt at sammenligne den med Thorens td 150'eren, for der er forskelle. Kan da også være der er forskelle på Thorens'erne imellem, alt efter årgang, men ud over at tandbergen er delvis punktsvejset sammen, hvor thorens'en udelukkende er skruet sammen, så er indertallerkenen på tandbergen uden de tre små huller, og ydertallerkenen ser ud til at være blevet udbalanceret - det er den vist ikke på thorens'en. Ikke på samme måde ihvertfald, og så vidt jeg kan se slet ikke. Spøjst..

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2007 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

See you guys tomorrow.

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2007 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Mellemhjulet: Jo tak, det ville være fantastisk hvis du gad kigge på den mens jeg er væk. Har du fået ryddet så meget op i alle dine apparater at der er ved at være plads til den? 

Jeg farede rigtig nok noget frem og tilbage, da vi spillede. Der var jo så mange interesante ting at tjekke . Både spredning, og hvor meget pladen enhederne sad i spillede med osv. Man er vel en nysgerrig sjæl..

Ringler: find nogle gamle lukkede højttalere med papirenheder, og du får efterskolens bedste lyd! Jeg leder selv efter tandberg hifisystem højttalere, men de er ikke sådan lige at finde. Nogen der ved om gamle B&O højttalere kunne bruges som en erstatning indtil man falder over tandberghøjttalere? -Dem ser man nemlig tit på loppemarkeder..

Edit: jep vi ses, Krenzler . Det skal nok blive hyggeligt, og så er der jo lige det med KBH's bedste pizzaer

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2007 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:
See you guys tomorrow.

tunghør skrev:
jep vi ses, Krenzler . Det skal nok blive hyggeligt, og så er der jo lige det med KBH's bedste pizzaer

Jeg er også "signing off".  

Vi ses i morgen ved 17-tiden til noget god musik m.m.  - Og Kbh's bedste pizza'er.

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 06:50 | IP-adresse registreret  

A hva? har i lytteaften i kvarteret?!! Dammit!
Jeg ville gerne høre den Sansui klods Egentlig bare gerne høre noget nyt musik og sludre

Jeg må jo tænke mig til det når jeg sidder under et oliventræ med en kold ouzo i hånden
God lytteaften,drenge!

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Juli 2007 kl. 07:04 | IP-adresse registreret  

Krenzler,Tunghør og seansmiller:Jeg G L Æ D E R mig til senere idag Det bliver edderspændende at høre de nye højttalere(35 år gamle JBL Studio Monitor's)

Tunghør:Orv,tillykke med klenodiet! Fantastisk handel dér Du ka' jo godt Spændende spændende,sådan lige på falderebet inden afgang

Jeg røber vel ikke for meget ved at sige at endnu en er kommet op i øverste verdensklasse mht lyd.Det er 2-mas der har fået en TR2075 op under neglene,så han nu har TR2075 på Studio Monitor's Er det løgn,2-mas? Jeg sagde jo at du havde masser af go' karma!

Jeg er tilbage på 'ren' TR2075.Ikke noget med Huldra 10 som forforstærker.Det var jo bare for sjov Det syder noget mellem numrene,men så snart der blev skruet lidt op for musikken,så var det ikke noget der kunne høres.Men hold da op hvor kunne det spille højt.Der var lige en kammerat forbi.Han overværede hele showet.Jeg skulle lige høre hvad det kunne. Han sad på et tidspunkt med fingrene i ørerne..... Men efterfølgende sagde han da at han aldrig havde hørt noget der spillede så rent Det har jeg forresten heller ikke hørt Så noget kan det altså,det gamle grej Jeg skal prøve mere i den dur.Det skal bare ikke være kl 7 om morgenen

Vi ses senere,drenge

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 28 Juli 2007 kl. 07:19 | IP-adresse registreret  

Mashuro skrev:
A hva? har i lytteaften i kvarteret?!! Dammit!
Jeg ville gerne høre den Sansui klods Egentlig bare gerne høre noget nyt musik og sludre

Jeg må jo tænke mig til det når jeg sidder under et oliventræ med en kold ouzo i hånden
God lytteaften,drenge!

At vælge ikke at være misundelig på Tante Bergs lytteaften er jo baseret på at man ønsker det bedste for selskabet i aften - men et oliventræ og en ouzo - det er hårdt !! navnlig for en regnvåd selvstændig der ikke har været i Grækenland i 12 år og ikke har været på ferie de sidste 3 somre - hold da op Mashuro din heldige gris - nyd det og husk at suplere Ouzo med Retsina, Kalamata Oliven, Keftades, Grillede Lammekoteletter, og noget bozoukidans på en dansebar hvor der ikke kommer for mange turister - god fornøjelse og god tur og højest sansynlig god pause fra Tandberg

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes