Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 14:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 24 Juli 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Det kan godt være at det var vejen frem, Krenzler. Jeg må tilstå at jeg ikke har prøvet . Mine recievere har virket godt i starten, og så er det som om jeg efterhånden har fået kørt dem ned til sokkeholderne , og der er blevet kortere og kortere mellem udfaldene. En køretur i ibizaen plejer dog at hjælpe, mærkeligt nok..

-Kan være at de bare nyder at komme lidt rundt, og jeg har da også joket lidt med at de skulle ha' en søndagskøretur, for at være kørende . Hvis ikke lige det var for alle de ledninger, så havde de såmænd nok fået det...   
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 05:40 | IP-adresse registreret  

Tunghør og Krenzler:Jeg må gi' Krenzler ret.Det er ikke nogen skidt ting at lade apparater stå tændt længe.Hvis et apparat har stået stille længe,som min egen TR2075,så er det som om at apparatet bliver mere og mere stabilt,des mere det bliver brugt(står tændt) Det har virket på min TR2075,som er gået fra at falde ud i venstre kanal,til at være meget stabil idag. Det eneste der er idag med den,er bøjlerne bagpå,som af og til lige skal hives lidt i.Det er helt sikkert til at leve med Tunghør,jeg tror et eller andet sted at du måske KUNNE ha' løbet din TR2075 igang.....det får vi aldrig opklaret nu.Nu er den ved at være klar fra Mellemhjulet,og det er jo bare herligt Husk at få servicemanualen med hjem,så den er handy til en anden go' gang
Tunghør,så får du lige knap 3 uger med superlyd,inden afgang.Det er bedre end ingenting

Jeg er tilbage til 100% Tandberg i stuen.Pioneer'en er røget i soveværelset.Der skal bare ikke stå et apparat der ikke har en ok tuner-del.Jeg optog lidt fra pc over på TCD320(den jeg har fået af R-l-b ).Afspillede det igen på TCD330.Og hold da op,hvor lyder det bare godt!! R-l-b,din TCD320 har haft lidt halløj efter at jeg har fået den igang.Den 'faldt ud' i venstre kanal.Det kunne afhjælpes med stop,play,stop play(det er mekanisk,det er jeg ikke i tvivl om)....Men det er stort set væk nu.Igen er det som om at apparatet bliver bedre og bedre af at blive brugt.Det er meget længe siden nu at den TCD320 er faldet ud Fedt apparat.Og meget flot!Det overgår stadig min forstand at de gamle båndoptagere fra Tandberg kan lyde SÅ godt som de gør.De er ældre en mange af brugerne herinde.Den ældste båndoptager er min TCD300(Tandberg's første kasettebåndoptager) fra 1972......Den spiller verdensklasse.Den har jeg ikke haft behov for at servicere.Den har bare spillet fra dag 1 Det var den der ankom i original emballage medfølgende manual og fødder
Jeg kan anbefale alle at tjekke en af Tandberg's kassette-båndoptagere

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 08:11 | IP-adresse registreret  

Tante - du har ret - hvis ikke komponenterne er decideret "færdige" så er det lidt ligesom om at det gamle grej skal "laddes op" før det spiller stabilt - og jo flere ting der skal sættes i spil - relæer - filterkredsløb - forforstærkning etc. jo flere ting kan gå "kolde"

Herligt du kan få dine båndoptagere til at spille stabilt

Hvad er det din tuner del gør forkert i Pioneeren ???

Der skulle side en IC chip i tunerdelen på de store Pioneer-receivere som - hvis den ryger - er noget værre l... - da den er Fremstilllet kun til Pioneer og er uopdrivelig på markedet - dog tror jeg at maskinen går død hvis den ikke fungerer. - men det er en anden historie

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

tunghør skrev:

-Kan være at de bare nyder at komme lidt rundt, og jeg har da også joket lidt med at de skulle ha' en søndagskøretur, for at være kørende . Hvis ikke lige det var for alle de ledninger, så havde de såmænd nok fået det...   

Så har Tunghør været og afhentet sin TR2075. Den havde virket fejlfrit i 12 dage, og i dag satte venstre kanal så ud igen Den var nu let nok at få ind igen, så Tunghør fik da hørt lidt musik inden han drog af med den. Så er det jo spændende om den virker fejlfrit i de næste 12 dage

Den eneste logiske forklaring må være at den TR2075 ikke ville hjem til Tunghør Hvis den godt kan lidt køreture, kan man måske bruge den som bilradio, den ville lige passe i størrelsen på en Hummer tror jeg.

Jeg vil så overveje om periodiske fejl i HiFi grej kan være skabt af Djævelen, det er godt nok rigtig frustrende

Og over til saltstrøningen Tante, Tunghør fik hørt lidt på Huldra 8 også

Edit: Jeg glemte det vigtigste Tunghør FIK hørt Gustav Winckler denne gang

,og tak til Tunghør for nyt brændstof til når jeg sidder og spekulere på hvor fejlen SÅ kan ligge.........

Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:

Det kunne være en af Vebjørns konkurenter der går igen

Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Var det noget med at der findes B&O komponenter i Tandberg eller er det noget jeg har drømt?
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Er der højtaler og hovedtelefon relæer i en 2075 som man evt kan bipasser og se om fejlen forsvinder ? - det var det der drillede i min revox b750 mkII - hovedtelefonafbryderrelæet som skal beskytte hovedtelefon når man tænder forstærkeren hvis man har glemt den i stikket var skyld i at min faldt ud 

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2007 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

R-l-b:Min ellers lækre Pioneer SX850 har noget med tuneren.På 'kold motor' spiller tuneren næsten perfekt,men jo varmere den bliver,des mere gurgler de hals,derinde i radioen På signalmeteret er der alt for meget signal.Så meget så nålen meget gerne vil ud!Og der kan jeg jo bare sammenligne med alt mit Tandberg.Der er ikke så voldsomt signal,her hvor jeg bor.Det er ganske almindeligt signal.Men ikke på Pioneer.....Måske er der en dims der skal skiftes,eller noget i tuneren der kan justeres?Jeg ved det ikke.Lyden er overstyret/overmoduleret på tuneren,på samtlige radiostationer.Ærgeligt.Men alt andet spiller tip-top i den Pioneer SX850

Tunghør:Nu skal du prøve at løbe den TR2075 igang.Ikke noget med at skille den ad ved det første udfald.Og heller ikke ved det andet eller tredje...... Jeg tror på at den kan blive fit for fight henad vejen,uden indgreb.Men du har nok også andet i hovedet nu,end at skille recievere ad Fik du min service-manual med hjem?Den er jo uundværlig,kan jeg konstatere

Krenzler:Jeg har også hørt om noget fra B&O i et-eller-andet fra Tandberg....Jeg har dog aldrig hørt det bekræftet af pålidelige kilder.....

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Det er enkelt å justere selve tuneren i denne(metallboksen).Med et lite skrujern kan du justere nærmest alt mulig.Det er mulig at den er kommet ut av tuning pga l**t og støv.De er litt følsomme for det.Antagelig en bieffekt av alle justeringshullene i tuneren.Forsøk med en god elektro kontaktspray,påfulgt av en god elektroolje mens du skruer på justeringene.Prøv å merke deg hvordan de sto originalt,for det kan hende alt stemmer når kontakten er gjenopprettet.Ellers skal det finnes en justering for rent nåleutslag på printet ved siden av,men det er nok kanskje ikke det som er feilen..

Mvh Rune

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2007 kl. 19:40 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Er der højtaler og hovedtelefon relæer i en 2075 som man evt kan bipasser og se om fejlen forsvinder ? - det var det der drillede i min revox b750 mkII - hovedtelefonafbryderrelæet som skal beskytte hovedtelefon når man tænder forstærkeren hvis man har glemt den i stikket var skyld i at min faldt ud 

Jeg ved jo ikke helt hvad der er galt nu, men ellers blev der loddet ledninger ind forskellige steder og trukket ud i en klemrække, så jeg kunne sætte oscilloscopet på og se hvor i signalvejen udfaldet var, uden at man skulle flytte eller åbne radioen når der var udfald. Der blev skiftet et par transistore i forforstærkeren, og så virkede den ellers fejlfrit i 12 dage, så jeg troede det var ordnet. Så det er lidt surt at den starter igen med at falde ud. Men jeg har aftalt med Tunghør at få den tilbage når han vil have den lavet, for virke skal den! Hvis det kun er hver 12 dag den er lidt på tværs, kan man vel leve med det, ellers må jeg jo bare teste mere end 12 dage næste gang.

P.S. Tunghør fik manualen med hjem, tak for lån Tante.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

Ulfsn:Jeg er helt med dig der Der sidder tre dimser og stritter lige op fra tunerdelen og skriger på at blive skruet på Og det bliver næste projekt,helt sikkert.For den er altså først rigtig interessant når ALT spiller,inklusiv tunerdelen.Det er jo netop det at der er tuner i apparatet der gør den interessant.Jeg tror ikke at jeg igen får en 'ren' forstærker.Det er recievere der rykker Tak for et godt input.Det understregede blot hvad jeg selv har tænkt.Nu 'tør' jeg godt....

Mellemhjul:Du er en guttermand Godt forsøgt på den TR2075.Nu tror jeg bare at den skal ha' masser af spilletid,så er den fit for fight,gætter jeg på Jeg har lige sat et bånd på med Grethe og Jørgen Ingemann.Jeg købte to 'best off' med de to på det lokale kræmmermarked i søndags.Det lyder godt,helt sikkert.Men jeg ku' godt tænke mig noget med Grethe Ingemann solo.Hun synger(sang) fantastisk.Jeg skriver dette da jeg ved at du er stor Gustav Winkler fan.Er du også til duoen Ingemann? Jeg er enig i at Gustav Winkler ER rigtig god

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

He - he, selv Gussemands kones syntes jo også at han lavede en masse l**t, han har indspillet op mod 1400 numre. Selvom han producerede alt muligt fra sig selv, over Poul Dissing (Gustav har produceret den klart længst ude Poul Dissing lp) til Bjarne Liller, var der åbenbart ikke helt råd til at give ham selv frie tøjler. Hans lidt jazz/crooner præget ting er klart bedst, men det virker lidt somom han ikke måtte komme for langt væk fra Giro 413 stilen. Selvom han da indspillede en crooner plade med Papa Bues viking jazz orkester. Desværre holder Gustavs kartoffeltenor ikke helt til en gang New Orleans jazz, det stritter for meget fra hinanden, ærgeligt for der er virkelig potentiale til lidt mere. Hans "Blå time" har lidt jazz og lidt Giro 413, man kan kun ærgre sig over han ikke fik luftet sin mere jazzet stil lidt mere.

Lidt det samme med Grethe Ingmann, født Clemmensen. Jeg har hørt nogle af hendes indspilninger inden hun blev fru Ingmann, og det er ganske godt. De tidlige år sidst i 50'erne først i 60'erne var også ganske gode, meget lækre arrangementer, men stilen blev så mere dansktop og satsning på det sikre. Den i linket omtalt "Grethe Ingmann sings Bent Fabric" har jeg, holder heller ikke helt. Det bliver ligesom ikke satset, og man føler lidt hun er sat i en bås. Om hun så selv har sat sig der, eller det er pladeselskaberne vides vist ikke. Lidt samme problem med Birgitte Lystager, hendes "Vort eget lille sted" er virkelig en lækker brazilansk orienteret sag, spillet med lethed og overskud, men meget af hendes andet materiale siger mig ikke så meget (Smilende Susi)

http://www.flix.dk/modules.php?name=News&file=article&am p;sid=466 

Gråskæg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Måtte lige høre Grethe Ingmann og Buerne På Tandberg

Optaget i 1980. Der havde hendes stemme fået klangen af livets alvor. Suveræn plade
Til top Vis Gråskæg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gråskæg

Gråskæg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 25 Juli 2007 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Man skulle tro de sad og lyttede på Tante Berg's 2075 på Studiomonitors
Til top Vis Gråskæg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gråskæg

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2007 kl. 05:30 | IP-adresse registreret  

Gråskæg:Det er desværre ikke musik som jeg kender,endnu Men Grethe Ingemann synger altså godt

Der er en eneste ting der irriterer mig lidt ved TR2075.En ting......Det er det der justerbare indgangssignal på Tape 1 og 2.Det er godt nok ved afspilning,men noget nær umuligt at få en fornuftig båndoptagelse ud af Det er ikke lykkedes mig at optage fornuftigt på TR2075 endnu.Så jeg optager igennem min TR220 på en TCD320.Der er ikke så meget pjat.Når jeg har optaget,så sætter jeg båndet op i min TCD330 der så spiller igennem TR2075.Resultatet er verdensklasse..... Men det irriterer mig at det indgangssignal er justerbart Inden optagelse tjekker jeg jo peak på båndoptageren.Og når det står perfekt,så optager jeg.Men ved afspilning er det enten alt for højt eller for lavt......'middel' er det ikke lykkedes mig at finde.Jeg ved at andre bypass'er de to potmetre,og det ender jeg nok også med at gøre....Nothing but trouble

Gråskæg:Jeg kan forresten godt forstå at du er facineret af udseendet på en Huldra 11.Den her er på norsk qxl lige nu.Det er guf for øjnene.Men lyden i sådan en skulle ikke være noget særligt,desværre(iflg adskillige nordmænd).

Flot sag!!

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

Tante og Tunghør sikke et jydetyvetogt i var på i sin tid....for nu og fremover vil vi jo sidde og ryste i bukserne, hvis i nærmer jer Storebælt.....håber der går en seriøs (bro)klap ned for jer  .

Nå men skulle i nærme jer det jyske igen, så giv lige "lyd" ....døren er åben for musik og mad....kan man måske friste med et par LYTTEbøffer ?

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 26 Juli 2007 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

H 11 er jo ikke dårlig på lyd heller,forsåvidt.Den har jo litt samme signatur som 2080,men muligens litt varmere....?Den ligner ikke noe på H 10,i alle fall,men alt i alt kommer det vel helt an på hva du foretrekker.Tuneren er noe dårligere enn i H 10,selv om spesifikasjonene er bedre.Forstå det den som vil..H 11 og 12 er ikke værre enn sine samtidige konkurrenter.De er bare i feil halvdel av 70-tallet-alle sammen

Når det gjelder inngangsnivå-justeringen på 2075,så er de et lite problembarn ja.Det er rens og smøring som gjelder her også!-Men finner du ikke riktig nivå uansett,er det ikke så godt med det.Nå hender det at TCD modellene kan finne på å overmodulere signalet også,så du kunne jo ha forsøkt med en annen kassettspiller først,for å eliminere ett ledd

Mvh Rune

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2007 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Gråskæg skrev:
Måtte lige høre Grethe Ingmann og Buerne På Tandberg 

Optaget i 1980. Der havde hendes stemme fået klangen af livets alvor. Suveræn plade

Tja, smag og behag, mit eksemplar røg til genbrugsbutikken. Der var vist et enkelt nummer sidst på en af siderne der viste potentiale, men ellers var det ikke lige mig.

Jeg hørte også Grethe Ingmann sings Bent Fabric i går, og der var faktisk hele 3 gode numre med meget af kvaliteten fra tiden om 1960.

Det tyder iøvrigt på at Tunghørs TR2075 virker, han er helt væk.........

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

2-mas:Skulle jeg komme på de kanter,så tager jeg dig på ordet

Ulfsn:Jeg har prøvet alle 4 båndoptagere(TCD300,310,320 og 330) indover TR2075,med samme forvirrende resultat Og aldrig noget der sad lige i øjet.Enten for højt eller for lavt.....No problem,jeg har både 'plan 2' og 'plan 3' og 'plan 4' parat i kraft af mine andre recievere Der er intet galt med TR2075,men jeg bliver nok aldrig rigtig dus med de potmetre til indgangsignalet.Skidt pyt
Du har helt ret mht årstallet 1975.Det var et gyldent år og et vendepunkt,rent lydmæssigt(ikke til det bedre).Men det har måske ligget i tiden,at alt skulle spille 'lyst' og 'slankt' i stedet for vamt og fyldigt,der i 1976 og fremefter?Jeg ved det ikke,men der er jo mode i det meste,og sikkert også indenfor lyd....... Jeg tror at du har ret.

Mellemhjulet:Ja,der er ikke meget liv i Tunghør p.t.Han sidder nok i skrædderstilling og bare nyder hans 'nye' legetøj Det håber jeg da    

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes