Emne: Tandberg setup ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro....eftersom jeg kun har 2 Tandberg produkter, kan der vist ikke strikes meget ud af den tråd ....men måske på et senere tidspunkt ! Synes da egentlig også den tråd her vi alle arbejder med, er supergod ja fin "tone" 
Vil gerne bidrage med historien om Guld Tuborgs SM'ere hvis han tillader det ?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Guldtuborg:Ja,jeg tror at signalmeter og centermeter er næsten ens i hhv TR2025,2040,2055 og til dels TR2075,med den undtagelse at der er to rækker tal på signalmeter på TR2075.Men det er en detalje som ingen betydning har for apparatets funktion iøvrigt.Jeg ville godt kunne leve med en enkelt række tal,hvis mit signalmeter på TR2075 skulle stå af.Men hvorfor skulle det stå af?  Jeg har en TR2025 under sengen,som kunne agere donor,i så fald
2-mas:Jeg er bange for at prisen på en TR2075 på eBay er i det lag,som den jeg linkede til.Måske en med ramponeret træværk kunne erhverves 50-100 Euro billigere.Det er svært,for der er bud efter TR2075'ere.Lad nu være med at falde til patten og købe en TR2075 MkII.Så er du nok bedre kørende med din TR2055'er  Bare et godt råd.Man ser en sjælden gang TR2075 i sort.Det er jeg altså ikke så sikker på er originalt(hører til TR2080,mig bekendt).En TR2075 synes jeg skal være i flot træ.Den passer iøvrigt top og sider med din TR2055,så skulle du få en TR2075 med mindre pænt træværk,så kan du bytte det,og sælge TR2055 med det mindre pæne træværk  Hvis du har lyttet til tre sæt Studio Monitor's,så må du jo vide at de lyder som de skal.Så er jeg mere rolig  Jeg har selv lyttet til tre sæt.Mit sæt har helt andre fødder end de andre sæt jeg har set.Inkl dem på diverse sites rundt omkring.Jeg har desværre ikke hjul på mine,som I har.Det bliver det næste jeg skal ha' kigget lidt efter(ved lejlighed  ).
Mashuro(Mr Fernet Branca  ):Ja,tonen i debatten er altid go' her.Det er den (næsten) generelt her på hifi4all,synes jeg. Jeg startede denne tråd for at ha' et sted at 'æwle' om Tandberg,når mine omgivelser ikke ku' ta' det mere  Og også for at inspirere andre.Hvilket er lykkes til fulde!  Jeg tager hatten af for dem der binder an med så bedaget grej.Men når det bare spiller,så er det svært at forestille sig bedre lyd....... Jeg kan nok ikke forestille mig det,og jeg er ikke på jagt efter det.Det står lige her i stuen
Det allerbedste ved denne tråd er at det ikke handler så meget om mit eget grej.Det vælter ind med 'hands-on' fra nær og fjern om Tandberg  Jeg tror ikke der er et andet mærke der er blevet så kraftigt belyst,som Tandberg er blevet det de forgangne 9 måneder  Ikke i Danmark i hvert fald.Vi går(indtil videre) tilbage til Huldra 8-55 og frem til og med TR2080(ca 10-11 år (1967-1978)).Og så er det ALT Tandberg der kommer fra den epoke.Det er flot med alle de spændende input,da vi nok ikke hver især kan tjekke alle konstellationer selv.
Jeg synes også at der er en tendens.Det er recievere der tæller....... Den største aha-oplevelse for mit eget vedkommende har været Tandberg's højttalere(generelt,bare der er synergi).De var stærkt oversete sidste år.Det er der senere rettet op på
Og så luner det jo at høre de glade tilbagemeldinger,når endnu en er røget med på Tandberg-vognen  Det er ikke for sjov skyld at tråden er blevet lidt vel lang.Det er skam en alvorlig sag,det der Tandberg.......  Og for undertegnede virker emnet uudtømmeligt
Det er iøvrigt dejligt at kunne bistå lidt med hvad der spiller godt sammen.Og råd og dåd iøvrigt.Det var ikke gået uden internettet.
P.S.Tjek også Tandberg's båndoptagere(kasette) __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
R-l-b:Spot on!  Flot beskrevet af en der ikke selv har grejet.Men du har hørt det,og din beskrivelse er ret tæt på et pletskud  Jeg er 100% enig i dine betragtninger om Tandberg's båndoptager  Det er vildt så godt de lyder.Jeg hører efterhånden meget bånd,og mindre og mindre cd.........båndene sparker mere mås
Mirland:Jeg synes på ingen måde at Tandberg spiller 'mørkt',men det gør det,når man går fra Pioneer til Tandberg(Pioneer spiller klart mere som TR2080,altså lysere i lyden).Lige til at starte med.Men Tandberg er aldrig øretrættende,skrigende eller på anden måde generende.Der er bare totalt styr over lyden,hvad enten man spiller højt eller lavt.Jeg nægter at kalde lyden mørk,men varm er nok mere dækkende.Fyldig uden at der mangler nogen som helst detaljer.Findes det findes det her,som et eller andet slogan lød engang  Den effektforstærker som du linker til lyder garanteret godt!Det er bare ikke så presserende her i huset.Min TR2075 gør det ualmindeligt fantastisk med de 75 Watt den er udstyret med  Mirland,du sku' måske prøve den 3026'er?  Det er forresten ikke helt rigtigt at der ikke er noget fra 3000-serien indover.Min cd-afspiller er en TCD3015 A.Men ellers har du ret __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, jeg TROR at jeg har en fornemmelse af hvad I snakker om. Der er da vist også en smule subjektivitet i udsagnene men det er jo lige det hifi handler om: Whatever floats your boat  Men jeg bliver nødt til at høre det på et tidspunkt. 3026eren kunne være en ide...
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
| ...... Tandberg er aldrig øretrættende,skrigende eller på anden måde generende.Der er bare totalt styr over lyden,hvad enten man spiller højt eller lavt.Jeg nægter at kalde lyden mørk,men varm er nok mere dækkende.Fyldig uden at der mangler nogen som helst detaljer.Findes det findes det her,som et eller andet slogan lød engang |
|
|
Jeg tror at Du skal lytte til noget Luxman, Tante, hvis du vil komme tættere på Tandberg end hvad Pioneer'en formår - mange Luxman jeg har hørt har netop haft evnen til at være varme uden at miste fokus og få det hele med på en musikalsk og lyttevenlig måde ... Hvordan var Pioneeren emd Loudness sat til i forhold til 2075 med Loudness - og igen uden loudness? __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
ulfsn Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har rett Mirland i at det er lett å bli subjektiv når man taler om Tandberg(og annen vintage lyd forøvrig)Subjektiv formidling av informasjon,og mengden av denne,fordelt på antall mennesker som sier noenlunde det samme,sier mer enn all verdens måleresultater og diagram.
Dette er også den eneste måten vi som bare er glad i god lyd kan snakke om våre erfaringer på,så lenge vi ikke er teknisk skolerte.
Når det gjelder 3000 serien,lover jeg å komme sterkt tilbake med sammenligninger med 2000 serien og 1000 serien.3012 og 3011 er sterkt forsinket,men dialogen med selger er god,og siden apparatene befinner seg i USA frykter jeg ingenting ennå.
Om noen skulle ha noe å selge fra 3000 serien er de velkomne til å ta kontakt.Ikke CD-spiller,og ikke forforsterker uten tonekontroller da
Forøvrig kan jeg jo sterkt anbefale TCD 3014 TCD 910,og rett faktisk 3035 som vil være et svært billig alternativ.Den er sterkt undervurdert pga Malaysia-produksjon,men alt i den er like mye Tandberg som de andre,og lyden er helt Tandberg!!
Mvh Rune
Mvh Rune __________________ Egentlig holder det med Tandberg,men det er mye som er morsomt likevel..
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 06:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
R-l-b:Jeg må sige at Pioneer'en ikke har fået alt for meget spilletid,da den har lidt halløj med tuneren,som overstyrer.Det går ikke at jeg ikke kan høre P1 uden mislyde  Men jeg vender snart tilbage med nyt fra Pioneer,når jeg får den prøvet lidt mere indgående.Men umiddelbart behøver man bestemt ikke loudness.Ikke på Studio Monitor's i hvert fald  Hvis nogen står og skal af med en Luxman reciever i min omgangskreds til en meget hyggelig pris,så ville jeg slå til,men ellers er det ikke noget der haster.Jeg har den bedste lyd allerede,synes jeg selv
Ulfsn skrev:'Du har rett Mirland i at det er lett å bli subjektiv når man taler om Tandberg(og annen vintage lyd forøvrig)Subjektiv formidling av informasjon,og mengden av denne,fordelt på antall mennesker som sier noenlunde det samme,sier mer enn all verdens måleresultater og diagram'  .......Det er godt formuleret det der,Ulfsn.Der er bred enighed om at Tandberg lyder rigtigt godt(jeg vil driste mig til at sige BEDST!)  Du har nok ret i det med TCD3014 og TCD910,men jeg er nu ovenud tilfreds med mine 4 gamle TCD'er(300,310,320 og 330)  Jeg glæder mig til din lille test af hhv 2075 og 3012 på dine Studio Monitor's.Det er noget jeg og et par stykker andre kan forholde os til
Mirland,spring du bare med på Tandberg-vognen....  Hvis du tvivler,så er du som sagt meget velkommen til at komme herover og få et indgående lyt på sagerne __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Studio Monitorer på langfart !
Der var en gang i slutningen af 70'erne, hvor guds gave til det lyttende folk blev produceret på de tandbergske Fabrikker i Norge. Et sæt af disse kom fra Norge til en fi hifibutik i Aalborgs midtby og blev købt af en ung mand i 20'erne.
Han var så involveret i en frygtelig trafikulykke ved Aabybro, som dengang vistnok midt i 90'erne krævede 5 unge menneskers liv. Hans søster arvede så disse pragtfulde højttalere. Efter nogle år fik søsteren en lille dreng, som efterhånden kom i "pillealderen", og derfor besluttede hun at ville skille sig af med det store anlæg og altså også Studio Monitorerne. Hun ville hellere have et mikroanlæg, der kunne hænge så langt oppe på væggen, at sønnen ikke kunne nå det . Vi havde været venner i mange år, og jeg foreslog hende at sætte dem til salg i Gul & Gratis og dba. Efter nogle måneder spurgte hun om jeg var interesseret, for hun havde ikke taget sig sammen til at få det sat til salg.
Hele anlægget bestod af forstærker, tuner, cd og så selvfælgelig de to guldklumper, og jeg spurgte hende så, hvad hun ville have for det hele, og hvad tror i ? 700kr !! Uden at vide at det faktisk var guld, købte jeg det.
Her stod det så i et par år, og fordi de højttalere lød så forbandet godt, ville jeg lige checke via nettet, hvad det var for nogle, og overrraskelsen var stor, da jeg erfarede at de faktisk var lidt mere end 700 værd . Besluttede så alligevel på et tidspunkt, at disse 2 store monstrummer skulle UD, og alt musik skulle fremover køres via pc'en. Dum som et bræt ja og jyde selvfølgelig, så blev de solgt ! Det var min ulykke, men mon ikke de bringer meget glæde og bliver værdsat i det storkøbenhavnske område ?
Hvad kan man lære af det ?....nogen smider åbenbart guld på gaden og en "ulykke" kommer sjældent alene 
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Hvis nogen står og skal af med en Luxman reciever i min omgangskreds til en meget hyggelig pris,så ville jeg slå til,men ellers er det ikke noget der haster.Jeg har den bedste lyd allerede,synes jeg selv |
|
|
Det var nu ikke for at prøve at omvende dig - mere noget henad "Luxman kommer nok tættere på Tandberg end Pioneer" Jeg har en R600 Reciever stående under mit TV på arbejde med Nad 2 højtalere tilsluttet (nad ht blev startskuddet til Dali i øvrigt) - anyway den kan både spille radio og den kan afhjælpe lyden gevaldigt meget fra TV'et - men mærkeligt nok kun ved brug af dvd - den har 2 x 30 wat og jeg fik den for en hund meget velholdt og uden kontaktknas etc. Er du heldig skal du nok ramle ind i sådan en fætter en dag __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas skrev:
Studio Monitorer på langfart !
Der var en gang i slutningen af 70'erne, hvor guds gave til det lyttende folk blev produceret på de tandbergske Fabrikker i Norge. Et sæt af disse kom fra Norge til en fi hifibutik i Aalborgs midtby og blev købt af en ung mand i 20'erne.
Han var så involveret i en frygtelig trafikulykke ved Aabybro, som dengang vistnok midt i 90'erne krævede 5 unge menneskers liv. Hans søster arvede så disse pragtfulde højttalere. Efter nogle år fik søsteren en lille dreng, som efterhånden kom i "pillealderen", og derfor besluttede hun at ville skille sig af med det store anlæg og altså også Studio Monitorerne. Hun ville hellere have et mikroanlæg, der kunne hænge så langt oppe på væggen, at sønnen ikke kunne nå det . Vi havde været venner i mange år, og jeg foreslog hende at sætte dem til salg i Gul & Gratis og dba. Efter nogle måneder spurgte hun om jeg var interesseret, for hun havde ikke taget sig sammen til at få det sat til salg.
Hele anlægget bestod af forstærker, tuner, cd og så selvfælgelig de to guldklumper, og jeg spurgte hende så, hvad hun ville have for det hele, og hvad tror i ? 700kr !! Uden at vide at det faktisk var guld, købte jeg det.
Her stod det så i et par år, og fordi de højttalere lød så forbandet godt, ville jeg lige checke via nettet, hvad det var for nogle, og overraskelsen var stor, da jeg erfarede at de faktisk var lidt mere end 700 værd . Besluttede så alligevel på et tidspunkt, at disse 2 store monstrummer skulle UD, og alt musik skulle fremover køres via pc'en. Dum som et bræt ja og jyde selvfølgelig, så blev de solgt ! Det var min ulykke, men mon ikke de bringer meget glæde og bliver værdsat i det storkøbenhavnske område ?
Hvad kan man lære af det ?....nogen smider åbenbart guld på gaden og en "ulykke" kommer sjældent alene 
|
|
|
 Flot fortalt, skønt at høre lidelseshistorien!
Tænk hvis man kunne det med alle vores SMer
Jeg ved at Tanten og Tunghør har en god en med henholdsvis SM og 2075 (sjovt nok også i det mørke Jylland) .
Det kunne være at den skulle genopfriskes? hint! hint!
Mine egne kommer fra Frederikshavn og har stået i sælgers nevøs hjemmestudio, da sælger ikke havde plads og nevøen legede lidt med lyd.
Nevøen (som også bragte dem til døren  ) kunne ikke rigtig bruge dem, da de blev for store, derfor kom de til salg på QXL. Underligt for de bliver faktisk rost for deres monitorlyd på vokaler.
Der var rift om dem ( især lokale og Nordmænd havde fået øje på dem ) men jeg kom ud som sejrsherren.
På det tidspunkt havde jeg investeret i et sæt VA BBG til 4 gange prisen af SM, men der skulle ikke gå lang tid før en vinder var fundet.
Disse HT er noget nær det bedste køb jeg har gjort siden min debut på denne side(2075 er en tæt 2er  ).
__________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante og Tunghør, vi vil høre historie...vink vink 
Mashuro....og hvem der ellers har lyst....er der ikke en, der vil PRØVE at forklare, hvori de største forskelle er mellem 2055 og 2075 ?...eller hvorfor 2075 er så god ?
Mashuro der er vist slet ingen tvivl om, at det ER dit bedste køb, og at det ER et meget naturskønt område deroppe nordpå . Tak for historien, men gu' ved hvad nevøen lytter på nu ?
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
He, he - ja det er en rigtig røverhistorie  . Den lader jeg Tanten om at fortælle.. 2mas: forskellen mellem 2055 og 2075 er Kontrol af højttalerne, med stort K. 2055 er rigtig god, og slet ikke nogen slapsvans, men storebror har simpelthen bare så mange flere kræfter at den griber højttalerne, og holder dem i et jerngreb. Den er også så stærk at den laver spidserne lidt bedre, så du får mere dynamik, og en lidt mere åben lyd - lidt mere diskant, altså. -Og så nærmest en hel oktav mere i bunden, samtidig med at den strammer bassen op. Jeg har forøvrigt snakket med Mellemhjulet, og han mener at har fundet ud af hvorfor min 2075'er lavede unoder, og har skiftet nogle transistorer og kondensatorer i forforstærkeren. Vi har aftalt at jeg henter den i morgen, så det bliver rigtig spændende!
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
tunghør skrev:
Jeg har forøvrigt snakket med Mellemhjulet, og han mener at har fundet ud af hvorfor min 2075'er lavede unoder, og har skiftet nogle transistorer og kondensatorer i forforstærkeren. Vi har aftalt at jeg henter den i morgen, så det bliver rigtig spændende! 
|
|
|
Jeg har sat et tidsstyret relæ i, så den går i stykker igen fredag aften kl. 21.19. Så kommer den nok retur igen  Anyway, i diagrammet står der BC149B på alle transistore på printet med volume, bas, diskant etc. reguleringer. Men på printet sad der BC413B. De er ikke helt erstatningstyper for BC149B, som f.eks BC549B er, men hvad sidder der i jeres TR2075? Den lyder da iøvrigt meget godt sådan en TR2075
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja,det gik ikke upåagtet hen da jeg pludselig skulle tage stilling til noget jeg ellers ikke havde tænkt over i 20 år og 6 måneder,nemlig nye højttalere.Jeg var hamrende tilfreds med mine F3 Trapez X,som jeg selv havde samlet da jeg var 19 år gammel  Jeg søgte ikke efter højttalere overhovedet.Jeg havde også et sæt sorte Fasett'er som jeg var glad for,og det var så det-troede jeg.Men så var Sveske så venlig at sende nedenstående  Det var et sæt Tandberg Studio Monitor's.De var ikke beskrevet som Tandberg,blot som 'gulvhøjttalere'.....dem havde jeg ALDRIG selv spottet.......Sveske har en stor stjerne hos mig idag
Der var 50 bud og jeg var parat til at ofre 3000 kroner på sagen,men de endte på sølle 1780 kroner  Det var selvhenter i Vejle.Jeg bor i Storkøbenhavn.Heldigvis havde jeg clearet den med Tunghør som stillede op med hans Seat Ibiza  Det var sidste søndag i november '06 at vi kørte derover.Turen frem og tilbage tog 8 timer.Da vi ramte afkørslen til Vejle ringede jeg til sælger og han guidede os pr telefon frem til hvor højttalerne stod,med et par svinkeærinder for vores vedkommende.Der er smukt omkring Vejle,helt sikkert
Vi blev vist ned i kælderen hvor de stod.Jeg tabte næsten kæben.Jeg synes at højttalerne var gigantiske  De stod på fødder der.Det var sælgers afdøde far's højttalere(han havde haft grejet fra nyt!).Sønnikke havde åbenlyst ingen interesse i lyd,what so ever!Han ville bare af med det store grej.Jeg opdagede en båndoptager der bare stod på toppen af en bunke....en Tandberg TCD330.Jeg spurgte om den var til salg.Ja,den fulgte med for 100 kroner.Top!!Den snuppede jeg med  Og så opdagede jeg en TR2075 på en høj reol.Og om den var til salg også?Jow,for 100 kroner  Den tog vi med også  Så fik vi øje på en go' stak vinyl. De var også til salg.Tunghør og jeg endte hver med 13 lp'er til en 100 kr hver  Det var røveri ved højlys dag!
Da Ibiza'en var næsten fyldt til randen(på bagsædet tronede to stk Studio Monitor's,som akkurat kunne komme ind i bilen og lige præcis stå der),så var der afgang mod Sjælland igen.Sælger insisterede på at føre os til motorvejen igen.Det forhindrede de store glædes-udbrud og fagter,mens han lå foran os  Men vi var kun kommet lidt ned ad tilkørselsrampen før vi gik nærmest amok i vilde råb og fagter  Mage til handel skal man lede længe efter!
Det hører med til historien at Tunghør og jeg havde et par minutters krise,da jeg troede at jeg nu havde to stk TR2075.Men Tunghør var stærkt interesseret,og hurtigt fes den ind at jeg vist havde hvad jeg selv skulle bruge  Vi endte med at Tunghør selvfølgelig fik TR2075 for de 100 kr og stod for benzinen,og jeg gav broen.Sådan!!
Det var en tur jeg sent vil glemme.Og jeg fatter stadig ikke at jeg fik dem så billigt.Men jeg nyder dem dagligt og imponeres dagligt over dem.De er og bliver det flotteste sæt jeg har set,selvom Mashuro's også er flotte.Men mine er HELT uden ridser eller aflejringer af nogen som helst art  Men okay,det var ikke gået idag.Idag har prisen fået et nyk opad.
Med andre ord var det ret tilfældigt at jeg fik mine Studio Monitor's.Jeg søgte ikke,men endte med den mest suveræne højttaler som jeg selv har lagt ører til  Med bro og det hele har de stået i 2100 kroner,lige nøjagtigt
Sådan så de ud på qxl(tjek lige tapetet  ):
De er mørkere i virkeligheden.Det er Rio-palisander,bare rolig
Det er iøvrigt den TR2075 som Mellemhjulet i skrivende stund er ved at have klar til Tunghør.Det har været en lang proces for Tunghør at 'nå i mål' og alt er krydset(fingre og tæer) for at den bare spiller når han lige straks for klenodiet hjem
P.S.Mine go'e gamle F3 Trapez X'er står idag og pryder Tunghør's stue.Og han er svært godt tilfreds,hvilket glæder mig meget  Men mon ikke de får sparket,hvis han falder over et sæt Studio Monitor's til en hyggelig pris?Jeg tror det __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mellemhjulet skrev:
Jeg har sat et tidsstyret relæ i, så den går i stykker igen fredag aften kl. 21.19. Så kommer den nok retur igen
|
|
|
He, he  - ja, hvad man ikke kan finde på for at ha' en 2075'er i huset, er ikke småting  . Men du har da fået lyttet rigtigt grundigt til den Mellemhjulet, så nu ved du da præcis hvad det er vi snakker om! Jeg er forøvrigt rigtig glad for at du synes den lyder godt - det tar' jeg som en stor ros til apparatet  Mht Tantens og mit røvertogt til jylland, så var der ganske rigtigt en lille krise på motorvejen, da det kom til fordelingen af grejerne  . Nu var det jo ikke fordi jeg ikke var intereseret, at jeg ikke smed et bud i kælderen - det er jo ikke hver dag man falder over grej til de priser - men mere fordi jeg ikke syntes der var nogen grund til at vi stod der og bød hinanden op  , og så regnede jeg med at vi klarede fordelingen senere  . Det gjorde vi da også, og endda i al mindelighed, da tanten først havde brugt et par minutter på at vænne sig til tanken. -Ikke noget som lækkert tandberggrej, der kan få blodet til at koge hos sande liebhavere  -Det jeg husker allerbedst fra turen, er dog nok det med at styre lysten til at ha' armene over hovedet, mens sælger endnu kunne se os i bakspejlet  , men det går nok heller ikke lige i glemmebogen at opdage at kælderen var smækfuld af lækkerier, eller hvor proppet til randen med tandberggrej den lille ibiza var  , eller at da vi endelig ramte KBH, så gjorde Tanten hvad han kunne for at få sneget de nye endnu større højttalere, ganske ubemærket forbi naboerne  -Det var sgu' en rigtig god tur, var det!
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ov - jeg overså da vist helt det sidste du skiver, Tante  -Det er nemlig ganske rigtigt den 2075 som Mellmhjulet har kigget på, og som jeg skal op og hente i morgen. Da jeg fik den hjem, satte jeg den på, og der var da godt nok lyd i begge kanaler, men det lød godt nok meget forkert. Noget ala en højttaler med 7 dyner over: ouuahh, loooww osv. Så jeg skilte den ad, og opdagede at de fire store elektrolytter var helt færdige. Det var så grelt, at der var en stor aflejring af hvidt "et eller andet" under hver pol på dem. Hvordan den har kunne gi' lyd fra sig, fatter jeg næsten ikke  . Så skiftede jeg dem, og der var boogie woogie derudaf i 14 dage. Ingen knas, ingen udfald - ingen problemer overhovedet. Og så begyndte den at falde ud.. Så hav det skrevet bag øret når i køber gamle recivere ind: 14 dage uden udfald, er ikke nødvendigvis nogen garanti for et velfungerende apparat - men jeg ønsker jer bedre held end jeg har haft, og det er værd at kæmpe lidt for at få dem bragt tilbage til livet igen  . Bare se om i kan undvære dem, efter de 14 dage - jeg kunne ikke!  Mht trapezzerne, så havde jeg jo efterhånden hørt hvordan de kunne præstere i et årti, ude ved dig Tante  - så da de var til salg, var jeg ikke i tvivl om at jeg skulle slå til. Og de er rigtignok også gode højttalere, og jeg er meget glad for dem, selvom barren nok blev flyttet et par hakker opad, da Studio Monitorerne kom op på fødderne! Jeg holder da udkig, og var såmænd lige ved at snuppe både Mashuro's og Guldtuborgs eksemplarer  - jeg havde bare lidt rigeligt at gøre med at få mine recievere op at køre, så besluttede at vente lidt. Men en eller anden dag, napper jeg da nok også et sæt..
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Denon PMA-850 fra sidst i 70'erne har det bedst hvis den får lov til at stå tændt 24/7 - det gør den så.
De gange hvor den har stået slukket i perioder er der dukket forskellige små unoder frem. Konstant tænding gør i mit tilfælde at den opfører sig pænt.
Nu er det jo også en integreret så der er ikke et hav af lamper der står og brænder.
Men hver vintage maskine sine særheder - utvivlsomt.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|