| Forfatter |
|
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke tante med dit nye fund. Fedt at der findes noget som bare nogenlunde kan matche Tandberg .
Iøvrigt...tror du ikke det var Erik FLip, du hørte i morgenradioen ? .
Er der nogen af jer, der kan fortælle lidt om en 2055 kan trække TO SÆT kompetente højttalere ? Bør man nøjes med et sæt ?
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
------ Men lige nu er det Pioneer.Desværre har Pioneer kun DIN-indgange,og jeg er efterhånden gået over phono-stik.Så jeg kan ikke rigtigt høre lp'er på den.......så er det vel nok heldigt at der står to små Tandberg setup's,spilleklar(også med pladespiller) |
|
|
Undskyld mene du ikke at Pioneer kun har Phono/RCA indgange og Tandberg har DIN stik eller er verden pludseligt vendt på hovedet ???? __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
R-l-b:Jeg roder måske lidt rundt i det med stikkene.Altså,det jeg som regel stopper ind i TR2075 har en stor skærm og som regel 5 ben(3 på mikrofonerne).Pioneer'en har en skærm og 1 ben i midten.Hvad der er hvad har jeg næsten opgivet at hitte ud af  Jeg bytter altid rundt på dem.....  Anyway,det der sidder på min Tandberg TT500 og TT5000 er et 5-benet et af slagsen,og det passer ikke ind i Pioneer.Men mon ikke jeg lige får fikset det henover weekenden?Det tror jeg  Du har iøvrigt ret i at TR2075 spiller noget musik bedre end Pioneer og omvendt.Dog vil jeg sige at Tandberg spiller al musik til ug med kryds og slange.Der er Pioneer'en en anelse 'svagere'.Jeg hører Air lige nu,og det gør TR2075 bedre end Pioneer,uden at det dog lyder ringe.Vi er ude i det velkendte fluekn*pperi
2-mas:Tak skal du ha'  Jeg tror at de store recievere fra 1970'erne generelt kan overraske de fleste positivt.....  Tandberg har gjort det længe,og Pioneer overrasker også positivt
Jeg kender en ældre gut på Djursland,som har en TR2055 med to(2!!) sæt TL5020'ere  Han siger at det lyder vildt godt....han har haft det fra nyt og har det endnu  Smid du bare to sæt højttalere på TR2055.Der skulle være strøm nok  Du spiller med Bose højttalere og jeg har ikke den fjerneste ide om hvordan de lyder eller ser ud eller noget som helst.Bare sæt dem i og lyt dig frem.Jeg har svært ved at forestille mig at det skulle betyde noget for din TR2055  Du kan godt hejse flaget for din handel med TR2055.Et rigtigt godt køb du har gjort der  Hvad med det setup du viste mig fra Tyskland(TR2055 og TL5020)?Skal du ha' det selv,eller må jeg linke til det her,2-mas?
Jeg indrømmer blankt at jeg er vild med recievere fra 1970'erne.Det er i mine øjne de rene kunstværker at se på,og lyden er aldeles suveræn!! Og helt uden brug af 'led's' og dioder  Der er lamper og atter lamper  Gigantiske knapper og drejeskala'er.Det er kræs for kendere __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
ulfsn Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du forsøkt Pioneeren med platespiller ennå da Tante Berg?Riaaen i den er nok ikke av de beste,så den bør absolutt brukes med løs-riaa!Selv om riaaen i 2075 heller ikke er av de aller beste, så er den nok adskillig bedre enn i Pioneeren,er jeg redd
Mvh Rune __________________ Egentlig holder det med Tandberg,men det er mye som er morsomt likevel..
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune: Riaa i storebro pioneer sx 980 er faktisk rigtig god - jeg ved ikke med 880 - måske du har ret - men så Tante BErg ud og få sig et Din til RCA omformer stik og huske at der skal en jordledning på også ellers går det galt
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 867
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante link du bare... .....vender tilbage når begge sæt er tilsluttet og der er blevet lyttet lidt....er der nogen der ved om fars nye kasser er go'e ? Tralalalaaaa 

Tante tror der er noget med de gamle Pioneer, ihvertfald er der nogle stjerner der blinker fra puberteten ! Genertheden, bumserne og andedunene glemmer vi alt om ikke ? 
Det var så mit lille nye setup, men når man så har grej tilbage som ikke skal bruges, kaldes det så setdown, eller bør man bruge tantemetoden og prøve at finde ledig plads ? 
Undskyld billedstørrelsen og klipningen midt i højre kasse, men ka' sgu it' hit u' aet'...
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 07:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
2-mas:Nådada.....  Det var da et herligt sæt højttalere du der har fået  Ud med sproget,hvor kommer de fra?Tillykke tillykke  Så behøver jeg ikke at ha' ondt af dig mere,vel?  De er godt nok flotte!Det gætter jeg på at enhederne også er?  Du bor altså i Tandberg-land,deroppe i Nordjylland
R-l-b og Ulfsn:Jeg havde sjovt nok kabler med de rigtige stik,så jeg kunne høre vinyl indover min Pioneer SX850  Det har ikke været nødvendigt med 'grounding'.Jeg synes at RIAA'en var/er aldeles glimrende i Pioneer SX850.Pioneer spiller generelt lysere og med knap så meget bas(bund).Men ikke noget man ville bide mærke i,hvis ikke det lige var fordi man sad og sammenlignede med Tandberg
Tak for linket,R-l-b.Jeg kender det godt
Krenzler:Ja,flot er den i hvert fald,sådan en Marantz model 19.Det ku' være sjovt at høre den her i mit lytterum.Det er jo en udfordring af Tandberg,når der kommer fremmede mærker ind ad døren......Tænk hvis der var noget der grisebankede Tandberg TR2075?  Det er dog svært at forestille sig hvad det skulle være der slog Tandberg....?Jeg tør godt stille op med Tandberg mod hvad som helst!!!
Igår var Tunghør forbi,og høre Pioneer SX850 mere indgående  Jeg må sige,at jo mere jeg hører Pioneer SX850,des mere ved jeg at Tandberg er det HELT RIGTIGE VALG  Men Tunghør er vist blevet lidt vild med den store Pioneer.Også fordi den nok vil gå godt i spænd med Tunghør's F3 Trapez X'er(højttalere).I mine ører gør Tandberg ALT meget bedre  Vi nåede hen midt på aftenen,så måtte jeg overgive mig og sætte Tandberg TR2075 tilbage i setup'et og det var dejligt!
Jeg vil tro at hvis jeg aldrig havde hørt Tandberg,så var Pioneer SX850 nok kommet for at blive.......men det er ikke muligt når kendskabet til TR2075 er så indgående som det er  Pioneer SX850 må da godt blive,men det er svært at se hvad gavn den kan gøre her.......Tandberg TR2075 grisebanker den i hvert fald
Toppen og mellemtone er bare super behagelig i TR2075,hvor den kan forekomme lidt ukontrolleret i Pioneer.Mht bunden,så når Pioneer kun ned til underboen,hvor TR2075 når helt ned i kælderen,3 etager længere nede!!TR2075 må være noget af det ypperste der kan opdrives.......Det er VILDT!
Tunghør er knap så sikker.Han synes vist at Pioneer 'kunne nogle tricks',som han siger.Den Pioneer ER fed og alt det der.Men jeg er altså ikke et øjeblik i tvivl.TR2075 er suveræn!
Tunghør,hvis du er til det,så må du meget gerne låne Pioneer SX850 med hjem  Det kunne være spændende sammen med Trapez'erne.Det ku' godt være at der var synergi der....?
Er det Tandberg man er ude efter,så kig her: http://www.markt.de/Anzeige/Stereoanlagen/Tandberg+Stereoanl age/show.op;jsessionid=6DCEE2BD70F69C6CA3363DC105661F14?reco rdId=49fc13e9&reslength=3&keyword=tandberg __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante, og tak for i går  - Det var dæleme hyggeligt, såvel som rigtig interesant! -Og ja, jeg var altså ret imponeret af den Pioneer. Da vi havde den på, så synes jeg godt nok jeg sad og kunne høre mange små fejl den lavede, som vi jo også snakkede om. Jeg synes f.eks ligesom dig at den slet ikke kom derned i bassen hvor 75'eren kan, og den havde også lidt tendens til at smide s'er på stemmerne, og generelt savnede jeg nok lige den sidste finesse, så jo mere vi lyttede, jo mere savnede jeg 2075'eren, for der har jeg aldrig bidt mærke i at der var noget som helst andet end vellyd  -Men da vi så fik den på, så var det som om den lød anderledes end jeg huskede den  . Den lyder jo supergodt, derom ingen tvivl, men jeg var alligevel lidt overrasket over at den spillede så meget mørkere end Pioneeren , og jeg måtte ta' mig selv i at sidde og tænke at Pioneeren alligevel er en fuldgyldig udfordrer i mine ører! Det kan også være at ørerne var ved at være lidt slidt for den aften  , men jeg kunne nu godt finde på at løbe en gammel Pioneer op på et tidspunkt, og lytte lidt til den herhjemme i ro og mag. Det fortjener den da mindst  . Tandberg er ihvertfald ikke de eneste der kunne noget dengang, og det er vist derhenne hvor man vælger hvilken lyd man bedst kan li', mere end at et apparat er bedre end et andet. De rene luksusproblemer  Tak for tilbuddet om at låne den hjem på et tidspunkt  . Det kunne jeg godt finde på at tage imod, men jeg tror jeg gemmer alt det til engang jeg kommer hjem fra min rejse. Lige nu vil jeg hellere bare nyde min fede tandberglyd herhjemme, hvor det endelig lader til at jeg har fået apparatet op at køre - syv-ni-tretten.. Summa sumarum - gamle recievere er bare fede, og jeg har aldrig hørt vellyd i de rå mængder vi nu gør! Og så tilmed til priser hvor man ikke bliver helt ruineret
|
| Til top |
|
| |
krenzler Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5449
|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krenzler:Kender godt den tråd på AudioKarma.Jeg har bidraget med info om Studio Monitor's  Tak for det andet link.Der var lige lidt jeg ikke havde
Tunghør:Selv tak  Måske skulle jeg ændre mit 'nick' til 'Søvnig'........  Anyway,jeg er glad for at TR2075 er tilbage på plads.Især fordi der er halløj med tunerdelen på den lille Pioneer(20 kg)  .Den 'overmodulerer'/overstyrer signalet.Det lyder ikke godt nok.Ved ikke hvad det er eller om den kan justeres tilbage til normal radiomodtagelse.Som det er nu,så er signalet langt over det 'tilladte' og det er lige før at signal-nålen bøjer  Jeg må ha' den ud på køkkenbordet og kigge lidt mere indgående på den.
Nu var det jo ikke et problem igår,hvor vi hørte musik i rå mængder,vanen tro  Og det gør Pioneer SX850 jo rigtigt godt.Meeeeeeen,det er ikke en Tandberg og det bliver den aldrig.Men et charmerende og kompetent bekendtskab,ingen tvivl om det
Det der med at Tandberg spiller 'mørkt' er jeg noget uenig i,da det har en negativ klang.....Tandberg spiller bare ikke øretrættende.Det tror jeg at Pioneer gør i længden,især på Studio Monitor's.Men Pioneer SX850 vil nok passe suverænt med F3 Trapez X,som nok er ret afdæmpet i diskanten og til gengæld spiller meget i bunden
Nu vil jeg rigge noget gear til,og optage nogle bånd fra magnatune.com.Må ha' noget mere 'ambient'  Det lyder for fedt,når jeg har 'analogiseret' online-afspilningerne gennem en af båndoptagerne __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige et spørgsmål til de herrer Tandberg-file: Er Tandberg TIA3012 noget ved eller er den så dårlig som der nævnes i en anden tråd her på sitet ? Jeg er jo selv lidt glad for norske produkter
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
Jan Graffo Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 589
|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
krenzler skrev:
Jeg glæder mig næsten lige så meget til KBH's bedste pizza som til at høre de JBL'er.
Et lille preview:
4 på stribe (klik & forstør).
|
|
|
Ja, men så håber jeg ikke du spiller klassisk musik, for fra dem lyder violiner og andre strygere som om der spilles på glas i stedet for på strenge. Lancer 99 var bedre, men de er nok uddøde. __________________ "There's no substitute for experience"
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mirland:For mange år siden havde jeg en TIA3012A.Den spillede rigtigt godt.Og den er 'most wanted' i Norge.Jeg tror at det er afgørende hvad for nogle højttalere du sætter til den(den har strøm nok,selvom den vist nok er lidt kræsen.....) __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mirland:Hvis du ikke køber for dyrt ind,så prøv en 3012.....helst med et 'A' efter tallene.Prøv den,og hvis ikke det dur,så videre med den.Det er som sagt mange år siden at jeg var den lykkelige ejer af sådan en  Jeg kan ikke huske dens lyd,kun at jeg var meget tilfreds __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
mirland Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret ! Ifølge annoncen jeg linkede til er der ikke noget "A" efter modelnavnet. Men den er godt nok lækkert designet.
__________________ System | Mirland.dk | Bitter@MySpace
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er ihvertfald ikke helt billig - men spændende at du er begyndt at kigge efter tandberg, Mirland  Ja, du har lidt ret i at det lyder negativt, når jeg siger at 2075 er "mørk" i det, Tante. Det var nu ikke sådan det skulle tolkes, bare den eneste måde jeg rigtigt kunne kommunikere hvad jeg hørte  . Jeg er jo selv netop vild med tandbergs lækre ørevenlige lyd, så jeg har ikke noget dårligt at sige dem på . Slet ikke  Jeg tror det var skiftet fra et apparat med noget mere niveau i diskanten, der gjorde det - for jeg har da aldeles aldrig før savnet noget som helst med tandberg på, tværtimod har jeg altid syntes den er lige i øjet  . -Mine ører skulle vist bare bruge lidt tid på at vænne sig til en anden slags lyd.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
til alle jer Tandberg entusiaster vi har lavet en tråd i vintage med forbrugerindeks fra 1900 til nu så kan i beregne hvad jeres blå herligheder ville have kostet i nutidkroner og så kan i glæder jer endnu mere med jeres heldige handler
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |