Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 03:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Tante Berg og tunghør...

Havde engang et sæt Studio Monitos (8020), men dem sidder der forhåbentlig et forummedlem i Tåstrup og nyder nu.

Hvad jeg har af højttalere...UHA UHA....har i taget jeres hjerte medicin idag ?...ellers gør det lige , for jeg har BOSE....505 og 601....fra dengang Bose lavede....højttalere ....og de har faktisk den lyd jeg kan li'.

Købte iøvrigt et sæt nyere 601 for nylig, og puha for en klam SK......de måtte bare sælges og heraus mit dem ding ....der er mere papir i dem end i et bundt aviser !

Nå men TR 2055 er vel ankommet, og det var med stor spænding (IK noget med volt ) at det lille vidunder skulle spændes for. Den er i ok stand, men vigtigst af alt kalorius virker 100% bortset fra en pære eller to....ihvertfald er lyset en anelse svagt i tuningsvinduet og i starten af vinduet med frekvenserne. Tak for tippet omkring udskiftning af disse !

Nu har i jo svimlende mængder af det allerbedste Tandberg udstyr, men jeg blev mildest talt dybt imponeret over, hvad den lille maskine kunne producere. Lyden ER fantastisk, og det er et spørgsmål om ikke min Denon PMA 980R forstærker ryger ud på lageret . For 700kr. kan man vist kun være ovenud tilfreds.

Håber på et tidspunkt at løbe ind i (dog uden at falde) TR 2065 eller 2075, men det bliver nok en lang og sej vej, men sådan et langdistance løb, kender i vel alt til og man løber vel til stadighed ? 

Tak for jeres imødekommenhed, gode og humoristiske tone her på stedet.

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

2-mas:Øj manner,var det dig der solgte Studio Monitor's til Guldtuborg?Well,du har gjort en mand glad(jeg har set og hørt dem derude ),så det skal du ikke tænke mere på Du må igang med at lede.....Hvis det var dig der solgte dem,så er det jo bare sjovt at se hvordan du er gået fra ingen interesse til det modsatte Du må ikke ærgre dig,du har allerede masser af go' karma ved det salg!!
Tillykke med din TR2055.Godt at høre at den ikke skuffer Det ville også ha' undret,hvis den gjorde.Skift af lamper,inkl. stereo-lampe foregår som sagt forfra,ind 'gennem' skalaen.Det er ikke utænkeligt at du skal skære gammelt tape op,og sætte nyt på efter endt operation.Malertape males sort med en tush,efter at man har klippet malertapen ned til ca 1 cm i bredden.Det skal ikke kunne ses gennem skalaglasset!! Ingen vold,Tandberg er pas-kram! Men lidt 'vrid' med en finger er ok.Tapen forhindrer lys på uhensigtsmæssige steder
Du skriver noget om en TR2065.....det er nok TR2060 du taler om Jeg vil ikke anbefale den,men det er sjovt at høre mange forskellige apparater.TR2030,2045 og TR2060 er de svageste Tandberg-apparater(mangler at høre TR2030,men det haster bestemt ikke) som jeg selv har hørt.Men de er ikke dårlige,bare slet ikke med det overskud som normalt kendetegner Tandberg,parret med de rigtige højttalere Og TR2075 er bare bedre end TR2080 i mine ører og et par stykker andres.....Har hørt begge her i stuen på mit øvrige grej(rigtigt fedt at få den chance,da TR2080 sjældent ses i Danmark ).
Ja,med hensyn til 'tonen i debatten',så er det ren hygge med al den vellyd som Tandberg leverer i,efterhånden adskillige hjem.....
Bare spørg løs,2-mas!Og spændende hvad du ender op med.

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

ja ups da.....2060 sæ'føli.....ikke den første eller sidste fejl jeg har lavet....men vil du bære over med en jyde ?

Er der nogen her der vil bytte noget karma med nogle Studio Monitors ?

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Juli 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Godt at høre at den virker, 2mas! 2055 er en rigtig god reciever, og den jeg selv spiller på i øjeblikket - bare stik den nogle fornuftige højttalere med papirenheder, og så er du godt kørende. En TL3520, eller TL5020 ville nok passe rigtig godt til den, som højttalere, så dem kan du jo holde udkig efter  - det kommer så også an på hvor mange kvadratmeter du har at spille på, hvad for nogle højttalere der vil passe ind.

Lidt ironisk dog, at du fik et sæt studio monitors op under neglene, og nåede at sælge dem - for derefter at begynde at jagte tandberglyden . Men du fik da i det mindste en god historie ud af det - "sådan begyndte det hele" . Du kan forøvrigt trøste dig med, at Guldtuborg er meget glad for dem, som Tanten siger..

Der kommer dog jævnligt sæt i jylland til salg, og nu har du jo set lyset. Det er trods alt det vigtigste
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Så ankom mine nyanskaffelserelser,et sæt totalt ramponerede Fasett'er med mindst 1 defekt diskant(har kun gidet at tjekke en enkelt højttaler) Kvindelig sælger på eBay.de......'sind immer nicht defekt'........ 'einige gebrauchspuren'......(de er så grimme så jeg vil male dem i min HELT egen farve).Jeg har sendt en harm mail.Jeg er nu mest til at beholde dem og gi' dem en kærlig hånd
Min mor's B&O CX50 har smuldrede ophæng.De ryger til basrep.dk i næste uge.Spændende om de er go'e til det?

Jeg har lyttet til et dobbelt live album på vinyl med Santana nu,og det er jo fed musik og go' lyd Svært at være meget sur og vred Det bliver alligevel ikke bedre end Tandberg Studio Monitor's på TR2075 med en TT500 pladespiller

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 18 Juli 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:

seansemiller:Jeg ser meget frem til endnu en hyggelig lytteaften,denne gang med 12" bas Mashuro og undertegnede ved godt hvad sådan en 12" bas er i stand til Det bliver ikke federe,men det ved du nok selv nu Spændende sag du har fået dig,seansmiller.Jeg glæder mig til at høre din Sansui uden loudness næste gang Ikke at det ikke lød godt,sidste gang,men det er jo dejligt at høre grejet 'au natúrel'

Jeg ser også frem til at få jer på besøg igen Tante Berg.  Vi må se hvornår du, Tunghør og Krenzler får tid. Denne gang bliver det uden pizza-stress.

Ja, og i får min Sansui at høre 'au natúrel'. Den har smidt kludene.  Sådan i overført betydning. Nul Loudness/tonekontroller, og lyden sidder lige i skabet.  Du har helt ret, en 12" bas er serious business!

Surt at høre med dine nye Fasett'er.  Øv-bøv! De var forhåbentlig ikke alt for dyre. Jeg hader selv at modtage noget fra eBay som slet ikke passer til beskrivelsen.

Til top Vis seansmiller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af seansmiller

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2007 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Ja, det bliver søreme spændende at høre dine nye højttalere. Jeg tror du har fået vellyd så det vil noget, derinde!

Ja, surt med dine fasetter, Tante . Det bekræfter vist det vi allerede vidste - køb kun af folk der normalt handler med elektronik, og slet ikke kvindelige babytøjs/bademode sælgere. De er ikke i stand til at vurdere og håndtere elektronik..

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Sendt: 18 Juli 2007 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Jeg glæder mig næsten lige så meget til KBH's bedste pizza som til at høre de JBL'er.

Et lille preview:

4 på stribe (klik & forstør).
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2007 kl. 05:18 | IP-adresse registreret  

Tjah,havde jeg vidst at det var en kvindelig sælger,så havde jeg ikke budt.Måske jeg var lidt uopmærksom,da jeg bød..... Men lige meget hvad,så er der INGEN undskyldning.Hun beskriver dem som værende iorden,rent teknisk.Det ka' være at hun er døv og blind?

Flotte højttalere,de der JBL.Dem ser jeg frem til at høre snart

Husk at der er kræmmermarked i Skovlunde i denne weekend Det hedder godt nok 'Ballerup Kræmmermarked' men det ligger i Skovlunde,på den gamle flyveplads Ingen undskyldning,de truer med godt vejr(næsten)

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Hvem skulle dog ha' troet det?Lige nu,står der en Pioneer SX850 der hvor min Tandberg TR2075 normalt står.Jeg har fået den for et par timer siden.Den er rigtig flot i fronten,men træværket er ikke pænt.Pyt,for ovre fra sofaen ser det RET fedt ud Og den lyder rigtigt godt,med sine 65 Watt(10 mindre end TR2075).Jeg hører Massive Attack på cd.Lyden er meget a la Tandberg.Dog uden at overgå Tandberg.Men isoleret hørt,så lyder en Pioneer SX850 verdensklasse på Tandberg Studio Monitor's!!Basta! De kunne altså noget med lyd,dengang i 70'erne Og det spiller endnu.Det er utroligt
Tunghør var så venlig at køre mig ud til sælger af min Pioneer.Det er ikke første gang at Tunghør's 'Ibiza' har kørt kilometer for at hente grej.Fedt og jeg takker
Jeg kiggede lige over på Pioneer'en.Øj,hvor er den FLOT!!!

Hvis ikke Tandberg er til at skaffe så er her et glimrende alternativ,mens man i ro og mag leder videre efter Tandberg... ......

Den lyder dælme godt sådan en Pioneer,det må jeg sige

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2007 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:

Hvem skulle dog ha' troet det?Men lige nu,står der en Pioneer SX850 der hvor min Tandberg TR2075 normalt står.

Så har man hørt det med!   Et ikke-Tandberg apparat koblet til "the Wall of Tandberg."  Og tillykke med den "lille" ny iøvrigt!

Hvordan vil du beskrive forskellene i lyden Tante, store som små?

ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007
Lokalitet: Norge
Sendt: 19 Juli 2007 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

He He!! Det ante meg vel! Det er og blir en smakssak hvilken man foretrekker.Om du vil sammenligne med 2075,så er jeg litt tilbøyelig til å kanskje-kanskje velge Pioneeren(men jeg er slett ikke påståelig),og mest fordi at disse gamle Pioneerene har en helt utrolig god basskontroll!!Derfor er de heller ikke så kresene på høyttalere som Tandbergapparatene kan ha en tendens til å være.Lyden forøvrig i Pioneeren din er egentlig riktigere å sammenligne med lyden i TR 1000,men 1000 har desverre adskillig mindre krefter.

Med unntak av noen Sansuiapparater,så hadde Hi-Fi verdenen den gangen noe å lære av Pioneer når det gjaldt å bygge skikkelige strømforsyninger inn i sine apparat.Derav den gode bassstyringen!!(og vekten.Den veier vel over 20 kg antar jeg)

Mvh Rune

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2007 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

Faldt lige over denne side med div. specs. på din nye Pioneer receiver.

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2007 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Jeg starter hjertens gerne Ibiza'en, for at få noget grej inden for  dørene - Dine som mine. Og så får jeg jo også hørt det, og bliver lidt klogere

-Jeg nåede da også at få lyttet lidt til vidunderet, og den lød faktisk så forbasket godt at jeg var lige ved at komme for sent til natarbejds-tjansen..

Lyden er på sin vis lige så god som tandberg, men anderledes. Lidt mere diskant end de blå fra 2000 serien, men en meget behagelig sådan. Ikke skrigende eller skarp, bare lidt mere. Tandberg er dog stadig også mit førstevalg, med sin varmere klang, og på en eller anden måde lidt mere fodtramp - men den er dæleme ikke dårlig sådan en pioneer! Kan godt forstå at Rlb er meget glad for sin store SX reciever

-Glæder mig til at lytte mere i morgen  

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 19 Juli 2007 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Det er jo en pragt fuld verden vi lever i - for et par hundrede kroner har du fået en reservemaskine som spille om ikke op med så tæt på den lyd du er glad for -dvs at du bliver du af ukendte årsager nødt til at skulle skrue eller lodde på TR2075'eren - jamen så kan du sætte 880eren i og køre videre!
Som Ulfsn siger så kan det være at Pioneeren har mere basskontrol og Tandberg er lidt varmere i lyden - der vil i begge tilfælde sikkert være musik som den ene formidler bedre end den anden - skønt at den kan lide din fed Tandberg Højtalere - stort tillykke med familieforøgelsen!

ps. fra kl. 19 i morgen er der JAzz fra århus jazz uge live på P2 og resten af aftenen - det kan være en fin måde at testen tunerdelen i 880eren

det kan være du skal låne min omskifterboks - 10 ht sæt og to forstærkere - så kan du virkelig sammenligne uden at hukommelsen blander sig for meget

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2007 kl. 00:25 | IP-adresse registreret  

Søger man en lidt varmere Pioneer (receiver)lyd end f.eks. nu SX-850 skal man nok længere tilbage til SX-x2x & x3x modellerne (SX-727/737/828/838/939 osv.). Fra midt-70'erne & før. Hvis man da kan leve med lidt mindre baskontrol.

Årgange.

Men jo ældre des mere slitage...

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

Selvom sx 434 var mit livs første hifi køb og jeg stadig har en stående i kælderen af nostalgiske grunde så er det en ok lille og ret robust sag.

meeeen når man først har sagt blåt lys så er TR 2075 the master -

Om fronter på hifi kan der siges:

Tandberg skal være Blåt
Sansui ska være sort
Pioneer skal være silver
Luxman skal være Champagne
Revox skal være gråt
(ikke at forveksle med NAD-grå som bare er en gang "primer" fordi der ikke er råd til at ofre mere på det skrammel)
Garrard skal være Hammerlak
SPU skal være Gold
og sidst men ikke mindst skal B&O stå hos naboen, for hvem gider have indbrud

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2007 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Garrard skal være Hammerlak

Hvad med plinten? Skal den helst være ubehandlet & rå?

miguelovitch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Juli 2007 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

Nu er det her godt nok en gammel tråd, men prøver alligevel.

Emnet med en nad hjemmeside: jeg er igang med at lave noget lignende på min hjemmeside http://www.miguelovitch.dk , hvor meget fylder alt det du vil ha ud og ligge? En ide kunne være at det ligger under min side, der kommer en del nad folk i forvejen. Men hvis du har rigtigt meget, så koster det jo mellem 10 og 50 kr om måneden for et sted hvor det kan ligge. Med mindre du har en ftp server på nettet. NAD historien er spændende, world wide..

mvh

Til top Vis miguelovitch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miguelovitch

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Juli 2007 kl. 05:46 | IP-adresse registreret  

Gutter,I kender godt udtrykket 'forandring fryder',gør I ikke? Der er noget om det.Jeg er da ret vild med den Pioneer SX850 Jeg må gi' Tunghør ret.Den er en anelse lysere i lyden,og jeg er enig i at den går knap så dybt i bassen som TR2075.Om det er de 10 Watt's forskel eller hvad det er,det ved jeg ikke.Men vi er ude i små marginaler.Isoleret,så spiller Pioneer SX850 jo RET fantastisk Den har iøvrigt en meget flot skala,med lys i alle lamper.Trækassen er som sagt ikke pæn,men til prisen er jeg voldsomt tilfreds.Et herligt køb oven på de defekte Fasetter jeg modtog i onsdags.....
Det her giver blod på tanden.Jeg tror nu ikke at jeg skal til at købe recievere en masse på eBay,men mere gøre som nu.Snakke med folk om deres store gamle recievere,og slå til når prisen er rigtigt.Sådan lidt tilfældigt Jeg har en anden kollega med en Marantz model 19......det lyder jo også spændende Den er vistnok fra sidst i 60'erne Men lige nu er det Pioneer.Desværre har Pioneer kun DIN-indgange,og jeg er efterhånden gået over phono-stik.Så jeg kan ikke rigtigt høre lp'er på den.......så er det vel nok heldigt at der står to små Tandberg setup's,spilleklar(også med pladespiller)

Der er ikke meget 'hifi' på vores kræmmermarked,men der er bunker af vinyl

R-l-b:Glimrende bemærkning om at B&O bør stå hos naboen..... Det er der ualmindeligt mange grunde til

seansemilller:Tak for links Falder jeg over en Sansui til ca samme pris,så køber jeg den også

Ulfsn:Jeg læste godt din test af din Pioneer SX838 på dine Studio Monitor's.Det er meget tilfældigt at jeg fik denne Pioneer netop nu Det er en FED lyd det kan levere

Miguelowitch:Du skal ha' fat i 'poul-erik'.Han har vist nok +80 NAD-apparater hjemme hos sig

Hører morgenradio.....lige nu spiller de Erik Grib som synger og spiller 'Blue Moon of Kentucky'.Det skulle han absolut lade være med.Nøj,hvor er det bare elendigt........!!Det er et Patsy Cline nummer I guder!

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes