Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 15:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ulfsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2007
Lokalitet: Norge
Status: Offline
Sendt: 09 Juli 2007 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

Sannelig har du rett i det ja!-Men 440A i sølv er ikke bare skjelden,jeg tror faktisk ikke den eksisterer,i original utgave.Det ble solgt sølvfronter til dem ,som ekstrautstyr,eller du kunne spesialbestille den i sølv.-Men uansett så burde jo ikke knappene gått meg forbi

Mvh Rune

kvaal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004
Sendt: 09 Juli 2007 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Flott å vinne denne konkurransen! Jeg har nemlig en TM 4 fra før og må ha to for å få stereo. Nå kan jeg gjøre stereoopptak av det lille band jeg
spiller i, i det moderne STEREO!!!

Takk for en flott konkurranse Tante Berg!

Jeg setter pris på dine initiativ med denne tråden. Alltid morsomt å kikke litt her, og lese om hvordan Tandberg grisebanker alt det utstyr dere
ellers prøver.
Til top Vis kvaal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvaal

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 Juli 2007 kl. 05:30 | IP-adresse registreret  

Kvaal:Nu da jeg havde lidt overskud af TM4-mikrofoner,og jeg synes at nogle tager vilde overpriser for grejet,så er det sjovt at gå den stik modsatte vej,og forære noget væk til nogen der er stærkt interesserede i grejet Det afholder mindst en person i at være særligt interesseret i en mikrofon til 400 kr(eks. forsendelse)!!
Det glæder mig meget,at du og et par stykker andre finder denne tråd lige så underholdende som mig selv TM4 bliver sendt torsdag 12-7-07,da jeg ikke har tid før.Så er den vel hos dig mandag eller tirsdag Så er der dømt stereo.....
Selv er jeg ikke nået så langt mht at optage med mikrofoner......men det kommer!

kvaal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004
Sendt: 10 Juli 2007 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

På tide å børste støvet av mine gamle TB64x og TB1200x.

Til top Vis kvaal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvaal

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2007 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Kvaal:Så er du blevet inspireret....... Spændende om de holder den dag idag?Men det tror jeg faktisk at de gør,selvom vi er 35-40 år tilbage i tiden.Utroligt!

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2007 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har jo købt en TR220.Den virkede på pladespiller,bånd,cd.Men tunerdelen var stendød.Og intet lys i den.Jeg havde lige nøjagtigt lamper til den Men tunerdelen var død.Sælger hævdede at han havde gået og hørt radio på den en hel eftermiddag,inden han sendte den.Den var ikke pakket særligt solidt,så fejlen er opstået hos PostDK Sælger var dog med på at kompensere mig lidt,da jeg forelagde ham problemet.Så langt nåede det dog ikke,for jeg er lidt af en 'pilfinger'..... Jeg skilte den ad,og kiggede ned i den.Fulgte ledningerne fra antenne-indgangen til tunerdelen.Der sad nogle stik,som jeg trak lidt i,og satte i igen.Og vupti! Tuneren virker upåklageligt nu

TR220:

TR220 er den reciever jeg lytter mest til i øjeblikket.På mine TL1210(højttalere).Det lyder afsindigt godt! Reciever og højttalere har kostet under 500 kr,inkl. forsendelse Og det spiller lyd i verdensklasse! Tunghør var her igår,og han måtte give mig ret,det lyder fantastisk Det er altså utroligt hvad der kan vrides ud af go' lyd,af de mindre setup's.
Selvfølgelig er der endnu federe lyd i det store gear,men man savner INTET på de små grejer

Igen vil jeg lige slå et slag for dette site: www.magnatune.com Masser af ny musik,i alle genrer.Gratis at lytte til og meget billigt,hvis man vil købe albummet.Et fedt koncept

Og så skete miraklet.......jeg er blevet lidt forfalden til jazz.....Hvem skulle dog ha' troet det!?? Jeg hører meget Stan Getz ('Stan Getz at large',vistnok fra 1960,optaget i København(?)) Og her gik jeg og troede at Stan Getz spillede trompet.Men nej,han spiller sax Lækker musik,må jeg sige.Det er Gråskæg der har introduceret mig for det.Takker,Gråskæg Det holder hele vejen

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 14 Juli 2007 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Hej Tante Berg, så er du jo også en pilfinger  tillykke med de små nye  samlingen vokser

Her nedenstående, kan kan du læse om en som også har pillet lidt i en TR 220, og bagefter sammenligner med en original

#1: Nu har jag jämfört mina två TR 220 Av: Tandberg TR 220Bosted: Sverige InnleggSkrevet: 19:32, 18 Jun 07
    —
Hej!

Jag hör ingen skillnad.

I den ena har jag ju, som jag berättat om tidigare blå Philips kondensatorer på högtalarutgången. Kjell B bedömde dessa som bra.

http://www.alternativaudio.no/forum/viewtopic.php?t=2046& ;postdays=0&postorder=asc&&start=20

I den andra har jag Jamicon, köpta på ELFA.

Jag har lyssnat med en Cd/dvd-spelare och mina TL 1500. Jag hör absolut ingen skillnad. Jag har lyssnat på flera olika sorters musik.

Dessa kondensatorer är ju billiga. Hur mycket bättre är dyrare? Och vad är det som gör att ni experter menar att vissa är bättre än andra? Alla kondensatorer är väl en liten burk med någon vätska inuti.

Så här skrev PerArne:
Det som kan være interessant med TR-220 er å prøve ut ulike kondensatorer i C713 og C714. Dette er kondensatorer som sitter i serie med høytalerutgang, kvalitet og type her vil gjøre mye med lyden.

M v h

Gustav

Til top Vis stiv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stiv

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2007 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Guldtuborg:Takker Ja,samlingen vokser......men planen er at få et vist 'overskud' så jeg kan 'donere' et setup i ny og næ til mine venner Alle der kommer her vil faktisk rigtigt gerne ha' Tandberg-lyd.Det er helt tydeligt De vidste det ikke før de kom,men som de får lyttet på det,så er de solgt Jeg har en go' veninde der kom og så grejet for første gang......hun forlangte at jeg samlede et godt setup til hende og manden Det gør jeg gerne,men det tager lidt tid..... Jeg skal jo helst ikke selv sidde og 'mangle' noget,vel?
Der er et sæt sorte Fasett'er på vej(fra Tyskland).De er ikke særligt pæne,men pyt.Bare de spiller,så skal jeg nok få dem shinet op
Guldtuborg,billedet af den TR220 du har smidt her undrer mig lidt.......der er en alu-afstivning på tværs af apparatet...... Hverken min egen TR220 eller min mor's har den afstivning.....?Hmmmm,måske den afstivning var der til TR220C,den med båndoptager indbygget?Det må næsten være forklaringen?Således at båndoptageren ikke bare skulle hænge i træværket?Det tror jeg faktisk........

Gråskæg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 14 Juli 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Tante Berg: Ja det er altid rart at få udvidet sit lydunivers
Ellers er den optaget i Kildevangskirken den 14-15 Jan 1960 dengang tog det
ikke 2-3 mdr. at lave en superplade som LP koster den +100$
Svensk pianist:Jan Johanson. Dansk trommeslager: William Schiøpffe. Amerikansk bassist:
Daniel Jordan og så selvfølgelig Stan Getz på tenor saxofon.

Fik afsat min Tandberg Sølvsuper 12 til min storesøster da hendes gamle B&O opgav ævret
så havde jeg også en gammel JVC dvdafspiller hun fik som cd afspiller koblet på
grammofonindgangen med keramisk indstilling. Jeg tror allerede Tandberg har fået endnu en fan
Der kom forøvrigt fint lys i skalaen med et par nye pærer, men lidt nervepirrende at få de gamle ud af fatningen.
Til top Vis Gråskæg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gråskæg

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juli 2007 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

Gråskæg:Tak for info.Det er en FEEEED skive med Stan Getz,det må jeg erkende Med hensyn til Sølvsuper 12 og de andre med den type lamper(TR2025,2040,2030,2045 og TR2060),der skal man være forsigtig med at vride for meget i fatningerne,da de er blevet lidt 'skøre' henover årene.Skulle den pludselig holde op med at spille,så tjek allerførst den lampe(den har gevind) der står på printet henne ved trafo'en. Hvis ikke den lampe virker,så er apparatet helt stille,men dog med lys i.....
Gråskæg,hvis din søster er nogenlunde på din alder,så er Sølvsuper 12 et genialt valg.Hun kan betjene den uden dikkedarer.Ikke noget med en uoverskuelig fjernbetjening med knapper med multifunktioner Min mor er vild med hendes TR220 med et sæt sorte Fasett'er Din søster er også 'hooked' nu Det er jo også rart at apparaterne ikke ender hos vildt fremmede,men i hjem hvor man kommer af og til og kan nyde apparaterne,bare i andre omgivelser.Og Tandberg er et glimrende samtale-emne

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juli 2007 kl. 10:19 | IP-adresse registreret  

Så er det nøjagtigt 9 måneder siden,at min lille og undseelige 'Tandberg setup'-tråd blev startet op.Det er ret tydeligt at mit setup ikke er statisk Det har udviklet sig og vokset en del,siden de første billeder blev publiceret her

Sådan så det ud 15-10-06:

Og her 9 måneder efter ser det næsten sådan ud,dog er TV'et væk! Der er istedet to recievere og en båndoptager og en Teac cd-afspiller:

Der sker lidt hele tiden

Hermed masser af tak for gode input i de forgangne 9 måneder og ikke mindst for den behagelige tone der er i alle indlæggene

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 15 Juli 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Fra en der har fulgt lidt med "på sidelinjen" skal der lyde en tak til dig Tante. Du er en ildsjæl der fortjener mange skulderklap !

Har iøvrigt lige selv investeret i en totaliorden TR 2055....hvor heldig kan man være ? Fortsat god weekend til dig og de øvrige i "slænget" her.

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2007 kl. 06:25 | IP-adresse registreret  

2-mas:Det er rart at høre at nogen bliver inspireret til at anskaffe sig ægte vellyd Har du købt din TR2055 for nyligt på qxl.dk(her i den forgangne weekend)?Hvis ja,så er det et 'model-foto'.Billedet er af Tunghør's TR2055,som var min til at starte med Ellers en lækker sag

2-mas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Ja det er den fra QXL .

Sælgeren sagde den var meget velholdt og 100% iorden, så må man jo se hvad der dukker op iaften  .

Prisen var 700,- incl. fragt, så skulle der vise sig nogle "overraskelser", er der stadig lidt i moccaboxen til lidt "opgraderinger"

Hvordan står det ellers til på dit "museum".....er der mere guf på vej ind ?...ja altså hvis der er PLADS til mere ?

Til top Vis 2-mas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 2-mas

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2007 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

2-mas:Det anede mig nok at det var den fra qxl.For så mange TR2055'ere er der heller ikke i omløb i Danmark....endnu Hvis den ellers er iorden,den du der har købt,så er det en meget hyggelig handel du der har gjort Jeg håber for dig at dine højttalere ikke er alt for letdrevne.Den kan godt li' at 'arbejde',sådan en Tandberg Hvis der skal skiftes lamper på den,så foregår det forfra og ind 'gennem' skala'en.Ikke fra bagsiden!Ellers må du endelig spørge,hvis der er noget som helst med den.I 'Analog'-forummet er der en tråd der hedder 'Udfald på Tandberg-reciever' oprettet af Tunghør.Der har du hans TR2055's lidelshistorie.......indtil videre med en HAPPY END

Og så spørger du om der er mere på vej.Ja,jeg havde egentlig ventet at der ville ankomme et sæt sorte Fasett'er idag.... men de er altså ikke ankommet.Jeg siger til når de lander

Og jeg er da spændt på at høre hvad du måtte mene om din nye TR2055.Tillykke med den i hvert fald Og velkommen i 'klubben'

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Ja, 700 kroner - det er dæleme billigt, hvis den ellers er nogenlunde pæn . Så selvom der skulle være lidt halløj med den, så er det en god handel. Vi krydser dog fingre for at den kører - ellers er du velkommen til at poste i min "udfald på tandberg reciever" tråd, og så ser vi om vi ikke ved fælles hjælp kan få den ordnet. Der er heldigvis også en hel masse kloge hoveder der kigger med der, som man nogengange kan få et godt råd af 

-Hvad for nogle højttalere har du, 2-mas?
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2007 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Tunghør:Der er ved at være lytteaften.... Har lige modtaget en melding om en der har fået JBL Studio Monitor's,så vidt jeg forstår.12" bas og 35 år på bagen.Meget interessant! Så måtte jeg lige selv rå-dyrke mine Studio Monitor's på min TR2075.Og så var der bøllebank! Jeg har i lang tid nu,lyttet til meget mindre grej,end det store setup Det lyder fedt på de mindre grejer,100 %.Men men men...... Overlæggeren er for evigt rykket en hel del op,efter at jeg har stiftet bekendtskab med TR2075 med Studio Monitor's.Det er vildt!
Men der er altså en Pioneer SX850 på trapperne......:

65 Watt i 8 Ohm.20 kg Må lige høre den på mine små Studio Monitor's Flot sag.......spændende om Tandberg får klø.....?

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Sendt: 16 Juli 2007 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Ahvaba?! Er du gået i den anden skyttegrav?
Eller hiver du selv udfordrere hjem da ingen tør stille op?
Måske er det også sundt at kigge lidt bort fra Tandberg engang imellem, så kan man jo altid kom rendende tilbage
Spændende med lidt dyst!
Får du ellers fingrene i noget grej?

Jeg fik min TCD 310 leveret på jobbet i fredags men har ikke lige orket at slæbe den hjem.
Den er godt nok stor! Bliver nok imorgen, man gider intet i denne varme
Og så må de Fasett også godt snart dukke op! damit! Ejer ikke tålmodighed

Og du har også et sæt på vej? er det fra vores veninde eller?

seansmiller
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006
Sendt: 17 Juli 2007 kl. 01:22 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Tunghør:Der er ved at være lytteaften.... Har lige modtaget en melding om en der har fået JBL Studio Monitor's,så vidt jeg forstår.12" bas og 35 år på bagen.Meget interessant!

Hæhæ... Ja det er hjemme-udgaven af JBL Studio Monitor's for at være helt præcis.  Og de er varmet godt op skulle jeg (og de omkringboende naboer) hilse og sige.  

Til top Vis seansmiller's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af seansmiller

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2007 kl. 05:18 | IP-adresse registreret  

Mashuro:Jeg er ikke ved at skifte ud,rolig nu Men prisen for den Pioneer er bare ikke til at afslå Og faktisk tror jeg at den kan noget,sådan en 65 Watt's Pioneer på 20 kg Mht nyt grej,så er de Fasett'er der er på vej fra vores veninde,ja.......Hun er belastende!Personligt ville jeg være glad,hvis man kunne frasortere auktioner hvor sælger er kvinde....(beklager,piger).
Jeg tror næsten at du overgår mig,med dine indkøb Tillykke med din TCD310.Spændende hvad du synes Og spændende med de army-grønne Fasett'er(type 1).Mine Fasett'er bør lande idag eller imorgen.Mashuro,hvis der er noget med din TCD310 så må du sige til,så skal jeg gerne kigge på den Trykruller og smøring.Det er de problemer der kan være med dem.Tandberg garanterede dengang at tonehovederne ville holde apparatets levetid ud..... Det er næsten det samme som evigheds-garanti

seansemiller:Jeg ser meget frem til endnu en hyggelig lytteaften,denne gang med 12" bas Mashuro og undertegnede ved godt hvad sådan en 12" bas er i stand til Det bliver ikke federe,men det ved du nok selv nu Spændende sag du har fået dig,seansmiller.Jeg glæder mig til at høre din Sansui uden loudness næste gang Ikke at det ikke lød godt,sidste gang,men det er jo dejligt at høre grejet 'au natúrel'

Lige nu er der en Tandberg cd-afspiller(TCD3015A) i den blå avis.Displayet er lettere defekt,men alt andet ved apparatet skulle være iorden.Den vil jeg da anbefale nogen at samle op.Eventuelt presse sælger lidt på prisen.Der er fjernbetjening(meget kraftig sag ) med.Jeg har den samme cd-afspiller.Der er gået en lille pil når afspilleren skal vise 'track/index'.Og henad vejen er der vel mere i displayet der går.Men pyt,jeg vil godt kunne navigere rundt på mine cd'ere alligevel.Og nej,jeg kender ikke sælger.Bare for en ordens skyld.Jeg er bare glad for min Tandberg cd-afspiller.Og det ved jeg at den kommende ejer af cd-afspilleren fra dba også vil blive

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes