Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 09:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Tandberg setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 273
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Gråskæg:Det er synergi der tæller! Godt at høre at Hifi System 11 er go'e på Sølvsuper 12.Hifi System 12 er ikke perfekte til Sølvsuper 12.Men det er TL1210 til gengæld Det er jo rart at 'ha' lidt i huset'........ Vores Sølvsuper 12 er ens.Vores har Tandberg på alu-skinnen på toppen,til venstre.Mange sølvsuper 12 har logoet på skalaglasset,nederst til højre.

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005
Lokalitet: København
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Tante Berg skrev:
Mashuro og Guldtuborg:Hvis I læser med her,så skal I lige vide at det ikke er jeres apparater der er noget galt med,hvis stereo-lampen ikke lyser......jeg har sat helt nye lamper i jeres stereo-indikatorer.Og en i min Huldra 10......de lamper er fra Brinck Elektronik og det plejer at være fint nok,derinde fra.Men lige disse lamper har en løs forbindelse.Jeg satte en i min Huldra 10,og den har virket i ca 2 uger,men nu er den slukket.Den lampe jeg skiftede hos Mashuro fik jeg 'slået' igang igen.Men aldrig så snart havde jeg fået sat lampen i et apparat og stablet det ind i stakken,før den lampe atter var slukket.
De er altså ikke så gode,lige de lamper der,beklager gutter.Dette lige til orientering.

Ok,rart at vide..ikke at der er problemer.
Jeg har stadig fuld blæs på lyssætningen
Nu har jeg ikke været oppe i Brinck endnu og det kunne da være en ide at skaffe nogle pærer fra et andet sted hvis de så dårlige.

stiv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005
Sendt: 01 Juli 2007 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Yes mange tak for oplysningen Tante Berg, lige som Mashuro har jeg ikke
noget problem med den stereo  indikator lampe 

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2007 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Så er der nyt legetøj En TR220 med blå skala.Den er blå(Tandberg-blå ) når den er slukket.....men får hvid skala når den tændes.Der er min mors flottere,med en lækker 'varm' skala.Billeder følger.
Min nye TR220 spiller fedt på TL1210 Både bånd(som kører nu-TCD320 med noget blues),pladespiller og cd er bare deruda' Men tuneren er helt død........øv Men lyden er alligevel ufattelig fed i min nye TR220......Det var sådan en der startede alt det her.På et sæt Trapez X Og siden har livet ikke været HELT det samme som før....... Der er SYNERGI mellem TR220 og TL1210.Hooooooold faaaaaaast,det sparker mås!!!

Cirka sådan ser min TR220 ud:

Og her er den faktiske reciever som min mor har:

Den sidste er bare flottere.Også i skalaen.Men det ændrer ikke ved at lyden er RET suveræn Jeg spiller et bluesbånd og der er jeg nødt til at FJERNE loudness..... Vildt nok.TR220 er verdensklasse med den rette højttaler.Der er nogle stykker i den blå avis,også nu.500 kr koster de.Ikke et helt skidt køb,hvis I spørger mig.Prut eventuelt lidt.Den er næsten 57 cm bred........ Ikke ligefrem et undseeligt apparat.Til interesserede vil jeg godt anbefale TR220.Go' riaa og alt det der.Oveni er den rigtig flot sådan en

Gråskæg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Tante Berg: Ja men Tillykke med den
der er vel også et par Fasetter undervejs eller er de mere til Huldra 10?
Til top Vis Gråskæg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gråskæg

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Gråskæg skrev:
Tante Berg: Ja men Tillykke med den
der er vel også et par Fasetter undervejs eller er de mere til Huldra 10?

Fasett'erne er et kapitel for sig.De spiller hamrende godt,næsten lige meget hvad de spiller på.TR2075 med loudness er jo verdensklasse Det samme med Huldra 10 og TR220 og TR2025.Nu får du snart syn for sagen De har taget r*ven på et par stykker her,når der står et sæt sorte Fasett'er under Studio Monitor'en og spiller,og så har folk troet at det var Studio Monitor'en der spillede........men nej,det var bare Fasett'en Den spiller bare fedt,sådan en

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

hej Tandbergiomaner!!  der er lige komet et par transistorradior på lauritz i næstved afd.

http://tinyurl.com/2wklgf

Måske det var noget ?

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juli 2007 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

R-l-b:Tak for linket.Jeg synes dog at Lauritz.com virker så tilpas bøvlet,så jeg orker ikke.Men meget flot TP41 Sjovt at der på TP41's skala står 'Push for light' ved volume-knappen.På min er der bare et symbol for en 'sol'(lys).Den er nok tiltænkt det engelsk-talende marked.Fantastisk så mange små forskelle der er på apparater der umiddelbart virker identiske

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Ja, det var da to fine gamle radioer. Den TP41 ser for mig ud til at være en sen model, da skalaen er meget hvid i det, og ikke gulnet som på de ældre. Mashuro's der også har den hvide skala, så faktisk ud til at være temmelig i orden mht elektronikken - noget bedre end min gulnede udgave gjorde det. Måske der kunne være tale om et velfungerende apparat..? Så er det bare med at snuppe den - en TP41 bliver man glad for
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2007 kl. 05:53 | IP-adresse registreret  

Tunghør:Ja,det er en rigtig charmetrold,sådan en TP41 Den er godt nok flot,den TP41 fra Lauritz.com:

Den går også under kælenavnet 'Mini-Huldra' og 'Transportabel Huldra'(Huldra Transportable )

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Jeg havde faktisk hele 2 Tandberger på værkstedspladsen idag... En god og en dårlig historie...

Denne kunne ikke reddes pga diverse potmetre.... De var helt færdige og kunne ikke renses... Ellers fin forstærker...

Denne kunne heldigvis godt laves... Den havde bare stået på min chefs brugtvarelager, i 4 år faktisk... Den er i god stand både kosmetisk og indeni... Den skulle bare lige loddes efter og speaker-omskifteren skulle renses.... Fine sager, sådan noget Tandberg....  

Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

ChristianK:Jeg har haft et flot eksemplar af den øverste (TA300M) men måtte bare opgive og smide den på QXL som defekt.Køber er ved at være færdig med den(+2 måneder=den spiller nu ).Den nederste(TR220) har jeg lige fået ind ad døren.Bortset fra tuneren der er helt død,så spiller den alt andet fantastisk Den du der har taget billeder af er godt nok flot!!Første gang jeg ser den med den træsort(det ligner unægteligt eg?).Floooooot!!Er det din egen?Ellers prøv en selv,med nogle mindre Tandberg-højttalere(jeg anbefaler TL1210,som er det bedste som jeg kan byde på til denne reciever.Fasett'erne er ikke såååå gode på TR220,uden at de er dårlige.De spiller bare for meget i toppen.Der er mere varme med TL1210.Jeg sidder og rålytter TR220.TL1210 virker som et godt valg.Kæmpe lyd!!! Og jeg spiller ikke så højt så det generer nogen.Lyden er dog,vanen tro her i huset,verdensklasse!! Det er forresten lp, Fleetwood Mac's 'Best off'.Spiller på Tandberg TT500(pladespiller) som har kostet under tre pakker smøger og er superflot og særdeles velspillende.... Lyden er totalt fed.Og til ingen verdens penge....

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg tror faktisk det er eg... Nej det er min chefs, og den bliver nok snart sat til salg... Har desværre ikke nogle TL 1210er til rådighed ;)

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 06:22 | IP-adresse registreret  

ChristianK:Sådan et sæt TL1210 kunne jo skaffes......recieveren har du jo lige ved hånden Jeg skal ikke presse dig yderligere,men den reciever er altså en fed reciever

Mere generelt,så brugte jeg aftenen igår til at nærlytte TR220 med hhv TL1210 og Fasett'erne.Jeg foretrækker TL1210,men efter at ha' hørt et stykke tid på Fasett'erne,så lød det altså også rigtigt godt.Det må næsten være op til den enkeltes smag og behag
Der er altså noget særligt over de gamle klenodier,når de bare spiller,som de gør her Det er stor nydelse at lytte til.Og det er ligegyldigt om det er pc,mc,lp eller cd jeg lytter til.Det lyder bare afsindigt godt Jeg synes jo det er sjovt og lærerigt at finde den rigtige højttaler til en given reciever......jeg taler her udelukkende om Tandberg recievere og Tandberg højttalere.Det er vild luksus at ha' lidt at 'lege med' i huset
Jeg forsøger at samle et godt lille setup til en go' ven.Men det er ikke nemt.Så snart apparaterne lander her,så har jeg uendeligt svært ved at skille mig af med dem igen..... Jeg må dog prøve om ikke der er noget af det der kunne komme ud og spille i vennekredsen    

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Heh, jeg kan godt se problemet i, at du ikke kan give slip på ting du har lovet at skaffe til vennerne...

Well, jeg bor hjemme stadig, og der er desværre ikke plads til flere anlæg på mit værelse... Og ATC grejet kommer i hvert fald ikke ud.... Men skal da ikke afvise at der, når jeg engang har fundet mit eget, kommer noget Tandberg ind på et arbejdsværelse eller lign. :)

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juli 2007 kl. 05:36 | IP-adresse registreret  

ChristianK:Jeg gætter på at hvis du en dag får parret en god Tandberg reciever med et passende sæt Tandberg højttalere,så rykker det hurtigt fra arbejdsværelset og ind i stuen.... Det er ikke en joke Den tid,den glæde Nu er du nok ikke så gammel,men du er ikke ubekendt med Tandberg.Tiden vil klare resten.
Det er jo lidt sjovt at man KUN kan købe Tandberg brugt.Hver dag bliver der en anelse mindre Tandberg i verden.....
Selvom jeg burde ha' vænnet mig til den fede lyd nu,så imponeres jeg dagligt over den fede lyd.Jeg kan ikke komme i tanker om noget der er af bedre kvalitet end Tandberg.Det er uovertruffen kvalitet Og selv jeg kan 'reparere' på apparaterne,selvom jeg ikke ved noget om elektronik.....Glæden ved at ha' sparket et apparat igang,den er jo enorm Og det giver blod på tanden

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2007 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Jeg er en anelse forarget.....jeg ser en Tandberg mikrofon(TM4) til salg i Den Blå Avis,for 400 kr!! Det er da en hamper pris?!En anden har i over et år haft et sæt TL2510(højttalere) i,for 1500 kr!!Det er vildt overdrevet!!
Mikrofonen bør ikke koste mere end 50-100 kroner.Højttalerne er vel 250-450 kroner,hvis det skal være realistisk.Anyway, nu laver jeg en lille konkurrence
Tre billeder med tre spørgsmål.Deadline er midnat,startende idag,midnat.Jeg skriver de mennesker der svarer rigtigt,ned, og trækker derefter lod blandt de der svarer rigtigt til alle tre spørgsmål(holder mig for øjnene ).
------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ -----------------------

Jeg har skåret i billederne,og idag skal I blot give mig svaret på hvad det er for en model af Tandberg der er 'sakset' her:

Hvilket Tandberg-apparat er der tale om her?

------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ -----------------------

Svarer man rigtigt på alle tre spørgsmål OG vinder lodtrækningen,så vinder man en Tandberg mikrofon(TM4) i original emballage med to mic-holdere(en til stativ,og en holder der kan stå på bordet).Jeg sender kvit og frit i Danmark.Nordmænd er velkomne til at deltage,men betaler fragten selv,minus 60 kr som jeg giver(porto i DK) Lodtrækning på onsdag.........

Præmien:

Det er allerbedst hvis svarene lægges her i tråden.Så alle kan se at det går rigtigt til

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Godt initiv,der!
Jeg gætter på en sakset TR200. (kunne ikke vente )
Dejlig lille reciever.

Tante Berg
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2007 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Mashuro:Du er noteret.Spændende TM4 passer iøvrigt lige ind i en TCD310:

Mashuro
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juli 2007 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Lige til højrebenet
Mit eksemplar er faktisk kommet ind på jobbet så jeg kan høre Tandberg - ude OG hjemme
Den gør det betydeligt bedre end den blik kasse fra Denon med DAB og hvad har du.
Og til en tiendedel af hvad Denon koster....
Den trækker et par Gale Gold monitors og det gør den faktisk udemærket.
Mine kollegaer syntes også at den er mere brugervenlig og pænere nice!

<< Forrige Side af 273 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes