| Forfatter |
|
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 24 Juni 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var ærgeligt med den tr200 Gråskæg  . Har du fået den overtalt til at spille igen, efter et lille hvil? Kondensatorerne er forøvrigt originale. Jeg tror det er en grøn, og en guldfarvet til hver kanal - min tr200 har nøjagtig de samme kondensatorer. Den modstand der går hen til trafoen har min dog ikke - gad vide hvad den gør godt for..?
|
| Til top |
|
| |
-nt- Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
tunghør skrev:
Den modstand der går hen til trafoen har min dog ikke - gad vide hvad den gør godt for..?
|
|
|
Det kunne godt se ud som om at modstanden er loddet på af en tidligere ejer af receiveren. De lodninger ser ikke helt originale ud.
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 25 Juni 2007 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg: Ville du mene lyden i Huldra 10 svarer til lyden fra TR2025, som så igen er lillebror lyd til Tr2055-Tr2075
Ellers så har Tr200'ern opført sig pænt hele aftenen, tror jeg skal passe på med at dreje potmetrene ud i yderstillingerne,
men der er faktisk stor forskel på lyden i T-A'ern og Tr200'ern T-A 'ern er lidt mere afdæmpet men måske mere rigtig til
ihvertfald klassisk musik.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 05:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gråskæg:Joeh,der er ligheder.....problemet er at jeg aldrig har gjort noget ud af at finde den helt rigtige højttaler til TR2025. Så det er lidt svært at svare på,faktisk.Huldra 10 er jo på 25 Watt og det er TR2025 jo også.Huldra 10 har den ægte Tandberg lyd.Det er noget med udgangen der er ganske forskellig fra TR2025.Personligt er jeg mere til den gamle lyd,end til den 'nye'.......Det er en helt anden opbygning i TR2025,og de er faktisk svære at sammenligne.Jeg synes dog at Huldra 10 er mere spændstig,end TR2025.....Øj,det er lidt svært det her  Du må komme her og høre forskellen,da jeg har dem begge  Skal du spille med Hifi Systemer,så er Huldra 10 så klart at foretrække
Generelt er TR20XX til de nyere TL-højttalere og Huldra 9/10 er til de ældre Hifi Systemer.En højttaler der kan begge dele er jo Fasett'erne.Mine egne Fasett'er hænger ude i køkkenet,så der er ikke blevet eksperimenteret så meget med dem.Mit andet sæt,er lånt ud på ubestemt tid,til min mor.....det er grunden til at jeg godt vil ha' et sæt Fasett'er mere
Jeg vil godt tro at Tuner-Amplifier er noget blødere i lyden.Den må ligge tæt op ad Sølvsuper 11,som jeg selv havde en overgang.Den spiller fint,men er næsten lidt for blød,når man først har stiftet bekendtskab med TR200 på et sæt Hifi System  Men en fin reserve,når man skal rode med grejet  Iøvrigt godt at høre at din TR200 atter arter sig,Gråskæg  Det er jo ældre potmetre der sidder på,så de skal liiiige behandles lidt varsomt.Det tyder det i hvert fald på hos dig __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå!Så er der lagt i kakkelovnen........  Jeg har lige haft endnu en fed 'aha-oplevelse'  Øjeblik....... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mellemhjulet Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 793
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Michael GJ Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har prøvet noget nyt fra Kina og vil nu sælge dit Tandberg?  (Det gas'!)
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
......øv  Jeg har en TR200 som jeg troede jeg havde fået igang med et par rundhåndede strint WD40.Den spiller i begge kanaler,men den 'raller' i venstre kanal.Højttalerstikkene bagpå sidder lidt løse,så det bliver næste punkt......øv.Nå,så venter vi lige lidt med aha-oplevelserne.Og jeg må nøjes med mine tre anlæg,hvor hhv Sølvsuper 12,Huldra 10 og TR2075 står for hjerterne i setup'erne
Mellemhjulet:Du forstår godt nok at gnide salt i mit åbne sår.Jeg modtager stadig krisehjælp......
Michael GJ:Det er Tandberg eller intet!!  Så ikke noget kinesisk eller andet obskurt til mig __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
stiv Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1062
|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juni 2007 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg holder 'hviledag'  Har sat min pladespiller(TT500) på Huldra 10 med Hifi System 12 på  Jeg har før læst om at Huldra 10 skulle være god i RIAA'en,men ikke hæftet mig ved det.Men den er go' nok  Pladespilleren spiller markant højere end på nogle andre apparater,på Huldra 10  Har smidt Elvis live fra Hawaii på spillen,og det lyder jo hammerfedt!
Nu er det ikke sådan at jeg slæber grej ind og ud af stuen......det står/hænger i stuen,det meste af det,dog er der lidt i køkkenet og lidt i reserve under sengen..... __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|

Kom lige til at tænke på, at jeg engang havde sådan en Tandberg her. Jeg var facineret af spolebåndoptagere, og kan huske, at den, på trods af at være i mono, spillede bedre end min allerførste cd afspiller.
Hvornår mon vi ser den første spolebåndoptager hos Tanten??????
|
| Til top |
|
| |
kvaal Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 188
|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var en delikat 1600x du har der, Zakken! Ja, den spiller bedre enn de første cd-spillere, men de første cd spilte ikke godt.
TB 1600x er i stereo. Prøv den i dag. Det er fremdeles en god maskin.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 07:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zakken:Jeg ved ikke om det nogensinde sker,at jeg får mig en spolebåndoptager.Men man skal jo aldrig sige aldrig  Men jeg er da ikke 100% afvisende.Og slet ikke efter at Kvaal nu har rost sådan en 1600X til skyerne
Jeg havde besøg af min gamle mor igår.Og hun sidder og kommenterer hvor flotte grejerne er,her i stuen(uopfordret)  Tandberg er gået rent ind hos hende.Hun har aldrig haft bedre anlæg og federe lyd end hun har nu,med hendes TR220 og et sæt sorte Fasett'er  Jeg viste hende min TR200 som desværre har en 'rallende' venstre kanal.Hun faldt pladask for størrelsen på sådan en TR200.Den er altså også fed
Iøvrigt skulle der være en TR220 på vej i posten til mig.Spændende spændende.Det var min mors TR220 der kick-startede alt det her med Tandberg.....både her og væk fra skærmen  Jeg må selv have en TR220 igen,for lige at høre den i mit setup og på forskellige små højttalere.Og vejret p.t. er jo som skabt til indendørs sysler.....
Sådan en Tandberg 1600X er der på dansk qxl lige nu.Den kører godt nok ikke,ifølge sælger,men det er nok bare størknet fedtelse......dyr er den i hvert fald ikke __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg holder lige øje med den spoleting. Den kunne godt være interessant.
Jeg mener på det alleryderste af hukommelsen, at den ikke vil køre hvis der ikke er bånd i maskinen. Så måske han ikke har bånd at prøve den af med..... Men det er virkeligt længe siden jeg havde sådan en, så nogen garanti for at det er det der er problemet vil jeg ikke gi.
Kan huske jeg foretrak lyden fra min Tandberg frem for min cdafspiller dengang.
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zakken skrev:
Kan huske jeg foretrak lyden fra min Tandberg frem for min cdafspiller dengang.
|
|
|
 Et ikke ukendt fænomen,når snakken falder på Tandberg
Jeg er helt vild med dette site i øjeblikket: www.magnatune.com Gratis musik i rå mængder,som lyder helt vildt godt på min Sølvsuper 12 på TL1210
Sølvsuper 12(ca 17 watt i 8 Ohm,med permanent loudness  ):
....og TL1210(billedet fra eBay auktion lige nu i USA):
Denne kombination er verdensklasse!!  Jeg hører rigtigt meget 'Electronica' og 'Ambient' lige nu,og det leverer dette lille setup på smukkeste vis  En lækker lille detalje er at setup'et nærmest ikke har kostet noget __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro og Guldtuborg:Hvis I læser med her,så skal I lige vide at det ikke er jeres apparater der er noget galt med,hvis stereo-lampen ikke lyser......jeg har sat helt nye lamper i jeres stereo-indikatorer.Og en i min Huldra 10......de lamper er fra Brinck Elektronik og det plejer at være fint nok,derinde fra.Men lige disse lamper har en løs forbindelse.Jeg satte en i min Huldra 10,og den har virket i ca 2 uger,men nu er den slukket.Den lampe jeg skiftede hos Mashuro fik jeg 'slået' igang igen.Men aldrig så snart havde jeg fået sat lampen i et apparat og stablet det ind i stakken,før den lampe atter var slukket.
De er altså ikke så gode,lige de lamper der,beklager gutter.Dette lige til orientering. __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tandberg leverer simpelt hen for god stereo til at lamperne kan holde til det - det er da den eneste forklaring
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Gråskæg Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 213
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg Inspireret af din Sølvsuper 12 kom jeg til at tænke på at jeg aldrig havde prøvet den
på mine Hifi System 11, så frem med den og det spiller jo ganske udmærket lidt mere klar i lyden
end TR200 og lidt mere power end TA'en.
nok mere 70'er lyd end 60'er lyd.
|
| Til top |
|
| |