| Forfatter |
|
Mashuro Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 970
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der var et sæt Fasett på eBaaaaaay.
Intet nyt i det - eneste forskel var at sælger ville have 300 $ for dem  De har åbenbart været i sælgers families eje i 3 årtier.
Virkelig flotte eksemplarer, men 300 $ er lidt for pebret især når de skal over dammen også
Utrolig stand på så gamle højttalere
Tandberg holder!!  Også prisen __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2247
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro:De er tæt på mint i standen.Flot overflade.Standen er svær at finde p.t.Men dyre bliver de,fra Staterne.Ikke som mine de hvide der hænger ude i køkkenet(som dog spiller fantastisk  ).De kostede 1/3 i Tyskland,sidste år.Men det var jo dengang......
Spændende om det bare er en 'grille',det her Tandberg,eller om folk holder ved.Jeg må på det kraftígste anbefale dig,Mashuro,at holde fast i dit lille setup.Det vil for evigt ærgre dig,fra den dag du sælger(uvist af hvilke årsager  ).Det bliver ikke bedre end Tandberg,efter min ringe mening __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sælger ikke ud, bare rolig
Selvom der har været tilbud så er jeg landet på det lydideal jeg (ikke vidste) søgte.
Det lyder bare så old school lækkert og så ser det bare flot ud
Man kunne næsten fristes til at sige at min cd afspiller ser helt hightech ud ved siden af den lækre 2075
Må hellere smide nogle træsider på den for at bløde den lidt op
Jeg havde lige en "hør alle mine plader" aften igår med mine høretelefoner sat til , da det var lidt for sent til mit lytteniveau.
Ikke helt ueffen udgang den har der... jeg har et sæt lukket høretelefoner lånt ud som jeg vist skal have hjem igen snarest
Havde du ikke nogle gamle Tandberg høretelefoner?
__________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du 3 sæt studio monitors, Arne?  - Der er søreme nogen der kan  . Det undrer mig egentlig ikke at det er de ældste der lyder allerbedst. Det lader til at være normalt for tandberg - jo ældre, des bedre. Meget interesant at høre at forskellen til monitoren ikke lader til at være så stor. Noget af den forskel er sikkert også fordi 5020'ere er så meget lettere at drive, og det gør sikkert at recieveren lyder anderledes. De 5020'ere har fristet mig før, men nu frister de da endnu mere  . Kan være man skulle arbejde på at løbe sådan et sæt op engang ude i fremtiden. Tante: lyden er jeg jo endog meget tilfreds med, jeg har blot nogle problemer med at få grejerne til at køre. 2055'eren købte jeg forøvrigt da vi var helt grønne, og jeg regnede med at den bare lige skulle forbi Hiend Musikservice, og så var den køreklar (man bliver klogere hele tiden) , og 75'eren købte jeg jo uden at vide noget som helst om den. Til gengæld var prisen helt rigtig  . Men det lykkes vel på et tidspunkt at få et eller andet op at køre, også her hjemme  Der var vist forøvrigt noget med at jeg havde en tr200 der trænger til (forhåbentlig er det det') nye kondensatorer. Må se at få kigget på det
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tante Berg skrev:
Seansmiller:Jeg havde nær glemt dig.....sorry.Jeg er stadig klar på en dyst.Og jeg tager gerne min TR2075 med ind til dig,og du er velkommen her med din lille Sansui...... Jeg mener at vi som udgangspunkt skal spille på 'den fremmede' reciever hele aftenen,da vi hver især godt ved hvordan det SKAL lyde,right? Det kunne være meget interessant.Jeg springer lige et par fredage over(der har været en del lyttesessions på det sidste Og flere på vej ),men ellers er jeg og min Tandberg-reciever klar Spørgsmålet er om Sansui er klar til at battle?
Det eneste min TR2075 har battlet mod,er Guldtuborg's TR2080.Og der vandt den i fin stil .............Det bliver spændende!!
Tandberg forever!!!!
|
|
|
Min lille tykke Sansui og jeg skal nok være klar når vi en dag finder tid. Det ville nu være rart hvis jeg i mellemtiden fik skiftet mine højttalere ud til noget bedre, inden den står på receiver battle herhjemme, men jeg søger aktivt lige for tiden. Men en god ide med at afprøve hinandens receivere på et fremmed setup. Det skal prøves. 
Og du kan være ganske (u)rolig Tante.... Min Sansui er kampklar iført kimono, sortbælte og jeg-skal-gi-dig-ska-jeg! Bemærk iøvrigt at Tunghør bruger Japanske spisepinde til at finde fejl på hans Tandberg receiver. Kan du se sammenligningen? Det' gas, du kan ta' det! 
Jeg kan ellers fortælle at jeg er blevet en omvendt Loudness ikke bruger siden sidst. Gav den sætning nogen mening? Jeg fandt ud af at Loudness effekten på min Sansui svarer til +8db på bas tonekontrollen, og +6db på diskant tonekontrollen. Så jeg startede med at slå den fra og i stedet for kompensere næsten tilsvarende med tonekontrollerne, og jeg må indrømme at det lyder bedre. Utroligt at jeg aldrig har eksperimenteret mere med det før nu. Det er sjovt at hvis jeg slår Loudness til nu, så synes jeg pludselig at lyden får et lille smule komprimeret udtryk over sig, i forhold til at det virker som om at der er mere hul igennem uden. Men jeg skal da ikke være bleg for at slå den til, hvis der en gang imellem ryger en plade på som er skidt produceret. Tunghør: Du havde fat i den rigtige ende da du stod og skruede på knapperne på min receiver. 
__________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
tunghør Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1430
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vist egentlig kinesiske spisepinde, Seansmiller - så vi er nok mere ovre i noget kung-fu. Kan være det havde været bedre med et sæt japanske  -Og du har fundet endnu bedre lyd derinde. Det var da noget, for det lød allerede godt da vi var der  . Glad for at jeg har inspireret dig, men jeg må tilstå at det så var mere held end forstand. Og så en god del nysgerrighed - så mange lækre knapper at skrue på.. 
|
| Til top |
|
| |
seansmiller Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 20 Juni 2007 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen de har garanteret de pinde fra Japanerne! Jeg tror nu heller ikke at de har en ret der hedder Tandberg i Japan. Jeg har ellers været der, men jeg glemte at kigge efter. Nå spøg til side.
Jo tak, jeg var/er da også rimeligt godt tilfreds med lyden, midlerne taget i betragtning. Men nu lyder det bare, hvad skal jeg kalde det, lidt mere ufarvet. På en god måde altså. Det tog mig da lige lidt tid at få vænnet ørerne til den nye lyd, men dog hurtigere end jeg havde troet. __________________ En Tandberg gi'r sig aldrig ud for mere end den er
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 06:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro:Jeg har desværre slet ingen hovedtelefoner,hverken Tandberg eller andre mærker.Men jeg må snart ha' mig et sæt.Jeg har haft hovedtelefoner,også på TR2075.Og det lyder rigtigt godt  Men man skal være lidt varsom med at skrue for højt op,da ørerne KAN tage uoprettelig skade.....Jeg kender iøvrigt en der har et sæt Tandberg hovedtelefoner.Men han vil helst ikke sælge dem.Det er måske meget forståeligt  Man ser dem næsten aldrig til salg,heller.De er jo nok af samme høje kvalitet,som resten af Tandberg's produkter
Tunghør:Jamen du er den eneste jeg har kendskab til,som har problemer med grejet.Alle andre bare nyder vellyden.Det er lidt surt.....Og jeg er enig,dengang du overtog TR2055 vidste vi ikke at den skulle være så svær at lave.Jeg håber at Mellemhjulet finder ud af noget med din TR2075'er.Krydser fingre
Seansmiller:Det er altid sjovt når man kender et apparat godt,og så alligevel finder ud af noget man ikke havde prøvet før,som bare rykker.Apparaterne,fra dengang, har tilsyneladende en del 'hemligheder' bygget ind i sig  Med hensyn til dine højttalere,så er det ikke en hastesag.Du ved hvordan din Sansui lyder på dem,og derfor ville det være meget nemt for dig at vurdere om den ene eller den anden reciever spiller bedst(på lige netop dine højttalere)  Du skal til at lære at sluge kameler.......  Skylles ned med pilsnere __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Tante berg
Meget spændende at følge med i din tråd, og hvilket indblik i Tandbergs historie man kan få.
I og med du har så stor viden inden for det norske kongemærke kunne jeg godt tænke mig at vide hvor meget en 2075 i dag går for.??
Ny prisen kunne jeg også godt tænke mig at vide, ved godt at det i 70' 80' erne var et nærmest astronomisk beløb for almindelige folk, men hvor meget??
Iøvrigt et mega fedt anlæg du har!
VH Roky
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky:Jeg har et rigtigt godt billede fra 1976(vil jeg mene...),med blandt andet TR2075.Der er priser på.Desværre er det i et 'word-dokument',og jeg kan ikke få lov at kopiere billedet/gemme det.Anyway,nyprisen for en TR2075 i 1976 var 7.190 kr. Det var vist også en slags penge,dengang  Det gjorde jo,at det næsten udelukkende var musik-glade mennesker der mente noget med lyd,som investerede deres hårdt sammensparede penge i så dyre apparater.Der blev hæget om apparatet når det først var i hus.Og apparatet leverede til gengæld masser af vellyd og et smukt syn i stuen  Med andre ord,så er der blevet passet godt på de fleste apparater.Jeg har en del her,som folk enten er døde fra,eller folk der rykker i ældrebolig hvor der desværre ikke er plads.....Det sidste ville ikke ske for mig  Der SKAL være plads til lidt grej på plejehjemmet
Roky,du spørger hvad prisen er på TR2075 i dag.Det afhænger jo af standen......Men for et velfungerende eksemplar,i 'over middel'-stand fra Danmark,så bør den ligge på 2000-3000 kr(jeg taler om palisander-udgaven).Priser derover er ren og skær grådighed fra sælgers side og de bør boykottes!!Hvis du skæver til Norge,så er priserne en helt anden snak.Det er fordi flere deroppe hiver apparater hjem fra f.eks USA=meget dyrt!Jeg har set TR2075'ere til over 5000 NKr!!Om de nogensinde bliver solgt,det ved jeg ikke......Norge er for det meste et uinteressant marked at købe ind på,for os danskere.
Ellers er der eBay i Tyskland.De ligger ca midt imellem Danmark og Norge.Auktioner generelt er jo noget svært noget.Men generelt ligger tysk eBay i midten  Engelsk eBay er det sorte får i denne sammenhæng.Priserne er okay.Men forsendelser fra UK er HELT VILDT DYRE-watch out  Er der ved at være en TR2075 MkII til salg nu.....? __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Er der ved at være en TR2075 MkII til salg nu.....? "
HAHAHAHA
EJ Tror sku ikke fatter vil af med den....Sku for god!
Har faktisk altid kun set den forfra i "2D" hvor den da er meget nice især med lys i!, men når den kommer ud i "3D" er den da noget af det mest überlegne der findes...........!
Kunne være man skulle finde sig et eksemplar inden priserne eksploderer helt vildt- Det kunne være sjovt at eje den.
Tak for "priserne", sku godt og få noget viden viden fra de garvede!!
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juni 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky:Hvis du/I er glade for lyden i TR2075 MkII,så bare vent......Jeg er ikke et sekund i tvivl om at en TR2075 grisebanker TR2075 MkII!  TR2075 er noget af det sidste fra Tandberg,der havde den 'gamle' og 'rigtige' Tandberg-lyd.Det ændrede sig i 1977,hvor TR2075 MkII kom,og året efter med den,lydmæsigt,identiske TR2080.Nu er det vist på tide med et par billeder.....
TR2075 fra 1975 og 1976(bemærk de seks drejeknapper.Kun på TR2075 er der sort nylon-viser,samt de tidlige TR2055'ere):
TR2075 MkII fra 1977(som du kender så godt  ):
TR2080 fra 1978(identisk,lydmæssigt,med TR2075 MkII):
Og et mere af TR2080:
Tre afsindigt flotte og velspillende apparater.Men den første er nu den aller-fedeste!!Altså efter min egen ringe mening
Som nordmændene siger,så købte man møbler,når man købte større Tandberg.Og det er rigtigt __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 06:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et lille spørgsmål til den evigt tilbagevendende Fasett:
Jeg har nu set et par stykker af den uden fronten på og nogle af dem har denne "udsivning" af en slags væske (lim?).
Har det nogen betydning for lyden? for jeg har da set nogle uden denne væske..
Hvis det virkelig er lim så er der da blevet sjusket __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 07:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro:Det er lige før jeg tror at den lim er original.......jeg har set det på adskillige sæt.Det har dog ingen betydning for lyden.Hvis ikke jeg husker meget galt,så har begge mine sæt også den lim rendende  No problem __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
-nt- Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel bare noget lim, der holder tæt omkring enhederne.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro skrev:
Jeg har nu set et par stykker af den uden fronten på og nogle af dem har denne "udsivning" af en slags væske (lim?).
Hvis det virkelig er lim så er der da blevet sjusket  |
|
|
Det er kendt som Helmut Lotti syndromet - det er nok desværre en permanent skade men kan dog stoppes i at blive værre ved at spille "Wild Horses, Brown Suger og Lets spend the night together" med Rolling Stones på repeat et par døgn i træk - Det kan også forekomme ved det menneskelige øre hvor forskellige øredråbe kan stoppe den værste udsivning af den gode smag som jo også her ses at have indtaget en flydende form som kan forveksles med lim. At der findes et "The Fasett Tandberg Retirement and Restetution Home" vidner jo helt klart på at den lille sjove højtaler desværre gennem tiden har opildnet folk til at udsætte dem for Både Lotti, Lilholdt og Ragnvald. En tur hos Tante kan måske gøre det så ikke at de skal hele vejen til det sydlige Californien for at få det bedre - selvom jeg har ham svært mistænkt for at høre Reimer og Smølferne når der ikke er nogen der kigger og lytter - og helt klart på noget af det Tandberg der hedder noget med Trolle Huldra og Faun   __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Tante Berg Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
 ......niks,jeg hører ikke Smølferne og slet Johnny Reimer!  Med hensyn til limen,så ligner det altså Araldit.Det var vist lige kommet frem der i '70-erne.Om de er produceret med Araldit,eller om de alle er repareret med Araldit,det ved jeg ikke....Mindst et af mine sæt har det.Men lyden fejler altså ikke noget,og hvis det er Araldit,så bliver det siddende.Det kan ikke fjernes,så vidt jeg ved.....  Endnu et flot sæt,Mashuro,de sorte Fasett'er __________________ 'Før eller siden ender du alligevel med Tandberg' http://www.youtube.com/watch?v=PN2tncOLdKE
|
| Til top |
|
| |
-nt- Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 171
|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved at Araldit klæber på alting, og jeg mener virkelig alting!!! (også glas).
Når det er tørt, og har fået en gummiagtig konsistens, klæber det stadig!
|
| Til top |
|
| |
Mashuro Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Mashuro skrev:
Hvis det virkelig er lim så er der da blevet sjusket  |
|
|
Det er kendt som Helmut Lotti syndromet - det er nok desværre en permanent skade men kan dog stoppes i at blive værre ved at spille "Wild Horses, Brown Suger og Lets spend the night together" med Rolling Stones på repeat et par døgn i træk - Det kan også forekomme ved det menneskelige øre hvor forskellige øredråbe kan stoppe den værste udsivning af den gode smag som jo også her ses at have indtaget en flydende form som kan forveksles med lim.At der findes et "The Fasett Tandberg Retirement and Restetution Home" vidner jo helt klart på at den lille sjove højtaler desværre gennem tiden har opildnet folk til at udsætte dem for Både Lotti, Lilholdt og Ragnvald.En tur hos Tante kan måske gøre det så ikke at de skal hele vejen til det sydlige Californien for at få det bedre - selvom jeg har ham svært mistænkt for at høre Reimer og Smølferne når der ikke er nogen der kigger og lytter - og helt klart på noget af det Tandberg der hedder noget med Trolle Huldra og Faun   |
|
|
God fredagshumør,der!
Jeg har været hjemme hos tanten et par gange og havde efter første besøg en ringen for ørene
som krævede et indgreb.
White Rob gjorde sit indtog i sneglen.
Det må være et tidligt stadie af "Lotti syndromet" der var under opsejling.
Her ses det på en modtageren og ikke på selve formidleren af kilden.
Billedet viser patienten få et øre-lavement af flydende fløjl,også kaldet Fernet Branca
Det kan anbefales - et bedre tweak fås ikke.
Bestillinger modtages __________________ Derfor Økologi
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 22 Juni 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mashuro skrev:
Billedet viser patienten få et øre-lavement af flydende fløjl,også kaldet Fernet Branca
Det kan anbefales - et bedre tweak fås ikke.
Bestillinger modtages  |
|
|
Fernet Branca løser mange problemer - smagen kan jo diskusteres men virnngen er uovertruffent - et rigtig godt tweak er hvis man går død i en midt brandert og gerne vil feste videre - ind på en bar der også serverer kaffe med varm mælk (af hensyn til ikke at favoriserer hverken de radigale eller ny ambulance undlader jeg at bruge udtryk som Latte og au Lait) - så skal man bare bede om en dobbelt expresso, en dobbelt Fernet i et højt glas som efterfylde med varm mælk til der er stadig er plads til 15-20 skeer sukker som man så hælder i - det smager rigtig grimt men er ligeså effektivt som en prærie østers er er dagen efter og man kan med garranti feste videre til bageren har åbnet for brødudsaget næste morgen (prærie østers er hvis nogen trænger til det tweak: et eller to rå æg, et halvt glas gin og godt med HP sauce ((ægene skal ikke røres men blot flyde rå rundt - det tager tømmermænd udfra devisen "hvad der ikke slår dig ihjel gør der stærkere" Helt hvordan jeg kommer tilbage på sporet i din tråd kære Tante kan jeg ikke lige se - det er som om jeg har fået malet mig ind i et hjørne - jeg må se at få noget fasett på tilværelsen igen. __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |